abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36272227
We hebben nog steeds een representatieve democratie, en gezien de huidige bevolkingssamenstelling hoort een dergelijke partij er dus gewoon bij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:32:29 #72
144250 doesss
Show me the money
pi_36272358
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:26 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Hoop waarop? Voor mij is het gewoon simpel: er wonen hier veel mensen met veel verschillende culturen en die zullen allemaal aan elkaar moeten wennen. Cultuur is niet iets dat vaststaat en uiteindelijk zullen al die verschillende culturen min of meer gaan samensmelten. Dat gebeurt nu al.
[..]

Je houdt echt van slechte vergelijkingen
Als je wilt dat culturen samensmelten zul je eerst een gemeenschappelijke deler moeten hebben.
Zoals je er nu over denkt is erg schattig maar getuigt niet van veel realiteitszin.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_36272370
Wordt dan "Nederland" herdoopt tot "Islamitische Antillen" met als hoofdstad Islamsterdam?
pi_36272425
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:28 schreef Argento het volgende:
We hebben nog steeds een representatieve democratie, en gezien de huidige bevolkingssamenstelling hoort een dergelijke partij er dus gewoon bij.
Nog ff wachten en NL is geen democratie meer.
pi_36272438
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:28 schreef MrX1982 het volgende:
Min of meer samensmelten door te dwingen zoals deze partij wil?
Wat wordt er volgens jou dan precies opgedrongen? Schooluniformen en dienstplicht zijn weinig nieuws, en autochtonen ook wat meer bijbrengen over hun eigen samenleving kan volgens mij weinig kwaad.
quote:
Kom met een betere vergelijking .
Nee, dat laat ik aan jou over... sommige dingen kan je nou eenmaal moeilijk met iets vergelijken
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:35:07 #76
144250 doesss
Show me the money
pi_36272444
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wordt dan "Nederland" herdoopt tot "Islamitische Antillen" met als hoofdstad Islamsterdam?
Isslammadam.
Life is just a ride!
pi_36272547
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:34 schreef Frank-NL het volgende:
Wat wordt er volgens jou dan precies opgedrongen? Schooluniformen en dienstplicht zijn weinig nieuws, en autochtonen ook wat meer bijbrengen over hun eigen samenleving kan volgens mij weinig kwaad.
Een soort (semi) dwang zie ik toch wel degelijk in het bericht:
quote:
Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren.
quote:
Zo moet er een ministerie voor culturele ontwikkeling komen, dient de hoofddoek overal geaccepteerd te worden en moeten bedrijven verplicht worden allochtone sollicitanten uit te nodigen.
Je kiest toch iemand aan de hand van zijn of haar kwaliteiten en niet omdat ze allochtoon zijn.
quote:
Inburgeringscursussen voor allochtonen zouden vervangen moeten worden door trainingen voor zowel allochtone als autochtone Nederlanders. De laatsten moeten leren over de multiculturele samenleving.
Dit laatste vind ik erg merkwaardig. Waarom moeten enkel autochtone Nederlanders leren over de multiculturele samenleving? Ik vraag me overigens af hoe ze zoiets voorstellen.
quote:
Nee, dat laat ik aan jou over... sommige dingen kan je nou eenmaal moeilijk met iets vergelijken
Soms moet je gewoon een poging wagen wat is er mooier dan metaforen .
pi_36272662
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

Een soort (semi) dwang zie ik toch wel degelijk in het bericht:
Oh nu is het al semi
quote:
Je kiest toch iemand aan de hand van zijn of haar kwaliteiten en niet omdat ze allochtoon zijn.
Ben ik het volledig mee eens, is ook een slecht punt. Maar feit blijft wel dat er ook behoorlijk wat gekwalificeerde allochtonen niet worden aangenomen omdát ze allochtoon zijn.
quote:
Dit laatste vind ik erg merkwaardig. Waarom moeten enkel autochtone Nederlanders leren over de multiculturele samenleving? Ik vraag me overigens af hoe ze zoiets voorstellen.
Nou, dat bewijzen sommige users maar al te goed in dit topic met hun angstige opmerkingen over de stichting van een islamitische staat. (en de overige 80% van de topics in dit forum met allochtonen in de titel). Het mag toch best van twee kanten komen?
quote:
Soms moet je gewoon een poging wagen wat is er mooier dan metaforen .
Die met spinazie was opzich wel grappig
pi_36272668
Tering als die het hier voor het zeggen hebben dan verhuis ik.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:45:31 #80
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36272723
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:43 schreef PsyCha het volgende:
Dan ga ik mee.
pi_36272749
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog ff wachten en NL is geen democratie meer.
Dat hangt dan nog altijd van de kiezer af. Dat loopt dus niet zon vaart.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:48:18 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36272803
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:31 schreef wafelijzer het volgende:
Niet toelaten in de kamer. Je denkt toch zeker niet dat ik ga inburgeren om meer te weten te komen over die multicultie zooi.
Maar je zou wel mogen inburgeren om iets te leren over de democratie.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:49:09 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36272826
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Natuurlijk,
pi_36272832
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:43 schreef Frank-NL het volgende:
Oh nu is het al semi
Ja dwang valt natuurlijk verschillend te interpreteren hoewel ik dwingen toch redelijk van toepassing vind op de standpunten van deze partij zoals vermeld in het bericht.
quote:
Ben ik het volledig mee eens, is ook een slecht punt. Maar feit blijft wel dat er ook behoorlijk wat gekwalificeerde allochtonen niet worden aangenomen omdát ze allochtoon zijn.
Zou kunnen maar of je dan meteen zo'n maatregel moet voorstellen.
quote:
Nou, dat bewijzen sommige users maar al te goed in dit topic met hun angstige opmerkingen over de stichting van een islamitische staat. (en de overige 80% van de topics in dit forum met allochtonen in de titel). Het mag toch best van twee kanten komen?
Zoals in het bericht lijkt het eerder van één kant te moeten komen.
quote:
Die met spinazie was opzich wel grappig
.

Maar ja eerst moeten ze maar eens die 20 zetels halen .
Ik vermoed dat ze niet verder komen dan 1 hoewel het natuurlijk afwachten is wie die geheimzinnige allochtoon is. Aboutaleb misschien?
pi_36272868
Ik vraag me af wat voor 'soort' allochtonen in die partij zitten.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:51:41 #86
144250 doesss
Show me the money
pi_36272899
Stel dat een nieuwe partij als standpunt heeft het afschaffen van de democratie.
Mag deze partij dan meedoen aan democratische verkiezingen?
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:52:09 #87
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36272910
Het zal wel een verkapte sub-partij van de PvdA zijn die zich vlak voor de verkiezingen terugtrekt met nog net een alternatief stemadvies.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:53:08 #88
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36272943
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:51 schreef doesss het volgende:
Stel dat een nieuwe partij als standpunt heeft het afschaffen van de democratie.
Mag deze partij dan meedoen aan democratische verkiezingen?
Tuurlijk mag dat (zie Wilders). Wij, het electoraat, beslissen uiteindelijk of hij/zij zijn plannen mag uitvoeren.
pi_36272966
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:43 schreef Frank-NL het volgende:
Bron?
quote:
Nou, dat bewijzen sommige users maar al te goed in dit topic met hun angstige opmerkingen over de stichting van een islamitische staat. (en de overige 80% van de topics in dit forum met allochtonen in de titel).
En dat vind je raar?
quote:
Het mag toch best van twee kanten komen?
Klopt. Dat eenzijdige uitburgeren moet maar eens afgelopen zijn.
pi_36273024
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:49 schreef MrX1982 het volgende:
Zoals in het bericht lijkt het eerder van één kant te moeten komen.
Dit geldt voor de andere partijen net zo goed maar dan andersom. Het zou van beide kanten moeten komen.
quote:
Maar ja eerst moeten ze maar eens die 20 zetels halen .
Ik vermoed dat ze niet verder komen dan 1 hoewel het natuurlijk afwachten is wie die geheimzinnige allochtoon is. Aboutaleb misschien?
Ja zoals ik al zei, 20 zetels is wel erg ambitieus
pi_36273096
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:56 schreef Frank-NL het volgende:
Dit geldt voor de andere partijen net zo goed maar dan andersom. Het zou van beide kanten moeten komen.
Zij vermelden het expliciet althans in het bericht komt het zo naar voren.
quote:
Ja zoals ik al zei, 20 zetels is wel erg ambitieus
Zeg maar gerust onbereikbaar .
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:04:29 #92
144250 doesss
Show me the money
pi_36273278
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:53 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat (zie Wilders). Wij, het electoraat, beslissen uiteindelijk of hij/zij zijn plannen mag uitvoeren.
Dan gebruiken we dus het systeem om het systeem om zeep te helpen.

Dit doet me ergens aan denken.

Parasieten?!
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:08:47 #93
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36273385
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:04 schreef doesss het volgende:

[..]

Dan gebruiken we dus het systeem om het systeem om zeep te helpen.

Dit doet me ergens aan denken.

Parasieten?!
Nee, we hebben het unieke systeem dat een eventuele correctie toelaat zolang de steun maar genoeg is. In ons system kunnen die pipo's die denken dat een 'stem' gekoppeld hoort te worden aan een inkomen hun geluid laten horen, absoluut belangrijk daar hun mening er ook eentje is. Of de rest het serieus neemt, das een tweede, maar het laten horen van een geluid is erg belangrijk, iedere psychotherapeut kan vertellen wat er gebeurd als je je problemen opkropt.

Iedere malloot heeft de optie zich te mengen in ons democratisch stelsel. Gellukkig werken we met iets als de meerderheid zodat we Balkenende over een jaar rustig kunnen promoveren.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:12:11 #94
144250 doesss
Show me the money
pi_36273456
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:08 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Nee, we hebben het unieke systeem dat een eventuele correctie toelaat zolang de steun maar genoeg is. In ons system kunnen die pipo's die denken dat een 'stem' gekoppeld hoort te worden aan een inkomen hun geluid laten horen, absoluut belangrijk daar hun mening er ook eentje is. Of de rest het serieus neemt, das een tweede, maar het laten horen van een geluid is erg belangrijk, iedere psychotherapeut kan vertellen wat er gebeurd als je je problemen opkropt.

Iedere malloot heeft de optie zich te mengen in ons democratisch stelsel. Gellukkig werken we met iets als de meerderheid zodat we Balkenende over een jaar rustig kunnen promoveren.
Je alom geprezen systeem is er niet meer als een tijdelijke meerderheid het afschaft.
Begrijp je?
Life is just a ride!
pi_36273559
Als hun hier in de regering komen ben ik weg !
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:16:46 #96
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36273561
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef doesss het volgende:

[..]

Je alom geprezen systeem is er niet meer als een tijdelijke meerderheid het afschaft.
Begrijp je?
De afschaffing van het systeem zou een climax ván dat systeem wezen, inherente teerheid van het systeem. Teveel SBS6-volk en een VS-democratie lijkt een walhalla.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:33 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36273597
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

cursussen voor autocht. nl-ers? dus wij moeten ons aan hun aanpassen???
Nee dank je.
Je bent tegen de democratie?
quote:
Verder prima initatief dit. Ik hoop dat middels dit soort initiatieven de autochtone NLers zo'n afkeer van de MCS gaan krijgen dat ogg de kruik barst.

De MCS: ik heb er nooit om gevraagd en ben er helemaal niet gelukkig mee. alleen maar ellende (behalve kebab zaken).
Wel de lusten, niet de lasten, tssssk.

Ohja, voordat je er serieus op in gaat:
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:20:49 #98
144250 doesss
Show me the money
pi_36273691
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:16 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

De afschaffing van het systeem zou een climax ván dat systeem wezen, inherente teerheid van het systeem. Teveel SBS6-volk en een VS-democratie lijkt een walhalla.
Afschaffing van het systeem zou een anti-climax van dat systeem zijn.
En je loopt weg voor het probleem.
Life is just a ride!
pi_36273723
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:16 schreef Gebleekte het volgende:
Als hun hier in de regering komen ben ik weg !
Dat is al gezegd, angsthaas.
pi_36273878
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef doesss het volgende:
Hypothetisch!

Alle allochtonen stemmen op deze partij.
De partij haalt 20 zetels.
Deze partij wordt coalitiepartner in een nieuw kabinet.
Deze partij levert 3 ministers, te weten binnenlandse zaken,
financien en defensie.

Wat brengt de toekomst ons dan?
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn! Er zullen zeker wel allochtonen op stemmen, maar lang niet alle!
De personen in kwestie vertegenwoordigen NIET de zogenaamde 'hoofddoekjesallochtonen'.
Het betreft nl een 'allochtoonse' vrouw getrouwd met een 'autochtoonse' man en daarvan is niet elke allochtoon gecharmeerd!
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:26:58 #101
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36273888
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:20 schreef doesss het volgende:

[..]

Afschaffing van het systeem zou een anti-climax van dat systeem zijn.
En je loopt weg voor het probleem.
Leg uit...? Hoe is het een anti-climax? (Hoe kan het zelf corrigerende inherente mechanisme anti-climatisch zijn?) En hoe loop ik er voor weg?

pi_36273944
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je bent tegen de democratie?
Wat heeft dat nou weer met democratie te maken? Als je hier komt wonen dan moet je toch weten hoe je je hier draaiende moet zien te houden? Dan moet je toch weten hoe je hier moet functioneren? Dan moet je je toch aanpassen?

Dan gaan wij Nl'rs toch niet aan hun aanpassen, kom nou zeg.
pi_36273967
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:21 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dat is al gezegd, angsthaas.
Had je niks beters te zeggen joh?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:31:05 #104
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_36274015
Goed plan, zorgt voor verdeling binnen de linkse partijen, schrikt centrum (autochtone) kiezers af, daarom juich ik dit iniatief van harte toe!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:32:03 #105
144250 doesss
Show me the money
pi_36274045
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:26 schreef belledormante het volgende:

[..]

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn! Er zullen zeker wel allochtonen op stemmen, maar lang niet alle!
De personen in kwestie vertegenwoordigen NIET de zogenaamde 'hoofddoekjesallochtonen'.
Het betreft nl een 'allochtoonse' vrouw getrouwd met een 'autochtoonse' man en daarvan is niet elke allochtoon gecharmeerd!
Ik ben er ook niet bang voor daarom was het hypothetisch gesteld.
Wist niet dat het een autochtoonse man was met een allochtoonse vrouw.
Dat verklaart wel het een en ander.
En inderdaad dat zullen een hoop broeders niet zo mooi vinden.
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:32:59 #106
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36274070
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:31 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan, zorgt voor verdeling binnen de linkse partijen, schrikt centrum (autochtone) kiezers af, daarom juich ik dit iniatief van harte toe!
In het begin was ik bang inhoudelijke bagger tegen te komen, gelukkig heb je je op tijd herstelt.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:33:28 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36274082
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:28 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou weer met democratie te maken? Als je hier komt wonen dan moet je toch weten hoe je je hier draaiende moet zien te houden? Dan moet je toch weten hoe je hier moet functioneren? Dan moet je je toch aanpassen?

Dan gaan wij Nl'rs toch niet aan hun aanpassen, kom nou zeg.
Man, stel je niet aan. Als men als allochtoon een politieke partij op wil richten, wat is daar dan op tegen? Omdat ze allochtoon zijn, moeten wij de koran gaan lezen ofzo? Krijgen we dan een sharia?

Misschien in de show van Bill O'RLY, maar niet hier.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:34:11 #108
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_36274103
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:32 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

In het begin was ik bang inhoudelijke bagger tegen te komen, gelukkig heb je je op tijd herstelt.
Inhoudelijke bagger? Van mij? Leg eens uit...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_36274167
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Man, stel je niet aan. Als men als allochtoon een politieke partij op wil richten, wat is daar dan op tegen? Omdat ze allochtoon zijn, moeten wij de koran gaan lezen ofzo? Krijgen we dan een sharia?

Misschien in de show van Bill O'RLY, maar niet hier.
Jij zegt wat doms, ik niet
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:36:33 #110
144250 doesss
Show me the money
pi_36274185
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:26 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Leg uit...? Hoe is het een anti-climax? (Hoe kan het zelf corrigerende inherente mechanisme anti-climatisch zijn?) En hoe loop ik er voor weg?

Goed ik zal het in jouw belevingswereld plaatsen.

Het kabinet balkenede neemt een wet aan waarin bepaald wordt dat er geen vrije verkiezingen meer worden gehouden.
worden gehouden.
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:37:28 #111
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_36274227
Alleen ben ik bang dat deze partij te idealistisch is. Er is weinig tot geen eenheid binnen de verschillende allochtonen groeperingen in Nederland, een Marokkaan stemt misschien op een Marokkaan, maar niet op een Surinamer. Wanneer zij met elke afzonderlijke allochtone groep een band weten op te bouwen door hooggeplaatste representatieve vertegenwoordigers maken ze misschien een kans.

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een moslimpartij, een partij met conservatieve standpunten op het gebied van ethiek, dat zal lekker botsen met de voorheen 'allochtone' linkse partijeen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:37:56 #112
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36274245
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Inhoudelijke bagger? Van mij? Leg eens uit...
Neehee, je begrijpt me verkeerd. Ik roemde jou juist omdat er een compleet gebrek was aan inhoudelijke bagger. Inhoudelijke bagger van jou hoop ik (denk ik) nooit mee te maken.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:38:47 #113
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_36274273
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Neehee, je begrijpt me verkeerd. Ik roemde jou juist omdat er een compleet gebrek was aan inhoudelijke bagger. Inhoudelijke bagger van jou hoop ik (denk ik) nooit mee te maken.
Dan is het goed.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:44:38 #114
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36274490
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:37 schreef Pracissor het volgende:
Alleen ben ik bang dat deze partij te idealistisch is. Er is weinig tot geen eenheid binnen de verschillende allochtonen groeperingen in Nederland, een Marokkaan stemt misschien op een Marokkaan, maar niet op een Surinamer. Wanneer zij met elke afzonderlijke allochtone groep een band weten op te bouwen door hooggeplaatste representatieve vertegenwoordigers maken ze misschien een kans.

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een moslimpartij, een partij met conservatieve standpunten op het gebied van ethiek, dat zal lekker botsen met de voorheen 'allochtone' linkse partijeen.
Het probleem van deze PAN is dat ze eigenlijk een soort van knuffel-groen-links zijn. Beetje links maar wel lekker. Het zou inderdaad mooi zijn als er een echte landelijk islamitsche partij komt.
  Forum Admin woensdag 22 maart 2006 @ 20:06:18 #115
58651 crew  murp
murp
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:10:52 #116
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_36275428
rofl hoe zinloos wil je je als buitenlander opstellen. maf dit...
pi_36275988
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

In Theorie niet idd.
Tuurlijk wel. Liberalen, weet je wel

OT: Schooluniformen het liefst vandaag nog en dienstplicht ook. Ik ben van de eerste lichting die niet hoefde en vind dat nog steeds jammer. Je wordt er man van zeg maar..

En die inburgeringscursus, misschien moeten die mensen eerst eens inburgeren zodat ze het woord inburgeringscursus begrijpen

[ Bericht 17% gewijzigd door Tarabass op 22-03-2006 20:34:09 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:32:54 #118
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36276241
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:26 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Liberalen, weet je wel

OT: Schooluniformen het liefst vandaag nog en dienstplicht ook. Ik ben van de eerste lichting die niet hoefde en vind dat nog steeds jammer.
Dan mag jij voor mij gaan.
pi_36276285
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:26 schreef Tarabass het volgende:
En die inburgingscursus, misschien moeten die mensen eerst eens inburgen zodat ze het woord inburgingscursus begrijpen
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:35:00 #120
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36276325
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:15 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Waarom lach je bij inburgering voor autochtonen?
Heb jij nooit de uitkomsten gezien bij die inburgeringstesten?
Volgens mij heb ik er geen één gezien boven de 6!!
maar heb je ook die vragen gezien. Bij het genante af.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36276357
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:32 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Dan mag jij voor mij gaan.
Is goed
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:36:19 #122
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36276381
Ik snap niet dat je minder polarisatie wilt als je in je naam al het woordje allochtoon hebt staan. Dat benadrukt wel iets.

er zijn vast users die dit gezegd hebben, maar anders moet ik alles doorlezen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:50:03 #123
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_36276952
Die hele partij klinkt mij ook iets te extreem en iets te communistisch. Schooluniformen, verplichting tot uitnodiging allochtone sollicitanten, een generaal pardon, inburgeringscursussen voor iedereen... wat een onzin
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:51:30 #124
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36276995
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:35 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Is goed
Deal.
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:22:40 #125
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36278203
Deze nieuwe partij is postmodernistisch: ze wil waarschijnlijk dat wij begrip krijgen voor de waarden en tradities van andere culturen zodat wij niet meer de politie bellen als het buurmeisje wordt vermoord door haar broer en vader omdat ze met een ongelovige gesproken zou hebben, maar daarvoor in de plaats leren genieten van zo'n prachtig oeroud traditioneel schouwspel dat z'n oorsprong vindt in het geloof dat Allah streng doch rechtvaardig is en dat zulke daden nu eenmaal nodig zijn ter bescherming van de vrouwen en de goede zeden en dat de moslimfamilie een pluim heeft verdiend dat het deze bijzondere traditie al eeuwenlang in ere houdt waarmee het niet alleen een zeer interessant alternatief toont voor ons christelijk rechtlijnigheid en dogmatisch moord-verbod maar bovendien de samenleving variatie en kleur geeft en aldus naar een hoger niveau brengt.

Maar alle gekheid op een stokje. Kan Nederland het zich wel permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?

Picture this, de Azteken waren briljante wetenschappers, architecten en sterrenkundigen, maar hun religieuze rituelen waren van een nachtmerrie-achtige, bijna psychopathische wreedheid. In hun tempels en op hun reusachtige trappenpiramiden werden honderdduizenden mensen geofferd. Hun borstkas werd opengesneden en hun hart werd uitgerukt ter ere van de zon. De slachtoffers werden gevild en de hogepriesters kleedden zich als Hannibal Lectors avant la lettre in hun bloedende huid. Met het vlees van de lichamen werden daarna kannibalistische rituelen aangericht. De “bloemenoorlogen” van de Azteken waren niet alleen gericht op gebiedsuitbreiding. Het waren grootscheepse, goed georganiseerde mensenjachten die bedoeld waren de goden van voldoende offers te voorzien, en de gelovigen zelf van voldoende mensenvlees.

Stel je voor dat de religie van de Azteken was blijven bestaan. Stel je voor dat de gelovigen daarvan nog steeds elk jaar tienduizenden mensenoffers brachten om de goden gunstig te stemmen en de levenskracht van de zon in stand te houden met een stroom van levende harten. Zou de godsdienstvrijheid ook voor hen onverkort van toepassing kunnen zijn? Zouden wij Azteekse immigranten in ons land de vrije teugel kunnen geven bij het beleven van hun religie?

Dat is niet zo absurd of theoretisch als het misschien lijkt. In sommige gebieden in Latijns-Amerika worden nog steeds mensenoffers gebracht. In Afrika en het Caraďbische gebied bestaan er nog steeds magisch-religieuze systemen waarin mensenoffers, kannibalisme en het ritueel gebruik van menselijke organen schering en inslag zijn. In enkele landen van zuidelijk Afrika zijn al gevallen gemeld van jongens die door orgaanhandelaars werden ontvoerd en gecastreerd. Men kan de macht van een man ook overnemen door zijn hart of zijn lever op te eten. Om het magische effect optimaal te houden, worden de organen bij voorkeur “geoogst” van slachtoffers die nog leven. De kreten van pijn en doodsangst worden geacht de toverkracht te versterken. Vele Afrikaanse zakenlui, winkeliers en politici doen beroep op zulke rituelen om succes af te smeken. Soms laten ze bijvoorbeeld een mensenhoofd begraven onder hun winkel of hun kantoor. En in het kielzog van de ongecontroleerde immigratie komen vergelijkbare praktijken steeds vaker ook in Europa voor.

Tja, moet je dat de Nederlander allemaal leren om meer begrip bij hem te kweken voor zijn (Noord-)Afrikaanse buurman?
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:38:57 #126
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36278839
Ippon, je hebt een te rijke fantasie om mee te doen aan een politieke discussie.

1. De Azteken waren geen briljante wetenschappers, ze waren alleen wel goed in sterrenbanen uitrekenen.En die mensenhuiden werden om beelden heengeplakt.

2. We staan cultureel veel dichter bij de Noord-Afrikanen dan bij de Azteken.

3. Je draaft wel door als je eerwraak - iets dat absoluut bestreden moet worden - wilt associeren aan een allochtonenpartij.
pi_36279229
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:50 schreef PekingDuck het volgende:
Die hele partij klinkt mij ook iets te extreem en iets te communistisch. Schooluniformen, verplichting tot uitnodiging allochtone sollicitanten, een generaal pardon, inburgeringscursussen voor iedereen... wat een onzin
dus..........stem je niet op die partij.

Prima, zo werkt democratie. Niets aan de hand dus.
pi_36279342
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:22 schreef Ippon het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje. Kan Nederland het zich wel permitteren buitenlandse immigranten de vrije teugel te geven bij het beleven van hun religie of culturele gebruiken?
Nee, en dus is ook de vrijheid van godsdienst beperkt door eenieders verantwoordelijkheid voor de wet. Sla art 6 GW er gerust op na.
pi_36280399
Ik zal deze partij steunen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36280547
Ik niet

dan nog eerder de Partij van de Dieren

waarvan dan weer niemand de angst uitspreekt dat de dieren het voor het zeggen gaan krijgen met zon partij in het politieke spectrum
pi_36280721
Goed lezen, mensen. Het is geen allochtone(n)partij, maar een partij VOOR allochtonen. Lees: niet TEGEN allochtonen.
En de partij is gesticht door een hollandse man en een iranese vrouw.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_36282540
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
Weet ik! Maar vertel er eens bij waarom. Of gewoon daarom?

Allochtonen die eerst geen allochtoon genoemd wilden worden stemmen nu op de 'Partij voor
Allochtone Nederlanders'
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:40:08 #133
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36283966
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
Dan ga ik op een echte witte partij stemmen, iets Rechts dus.
pi_36285114
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef Mobster273 het volgende:
schooluniformen
dienstplicht
inburgering voor autotochtonen

laten we hopen dat deze grapjokers niet te veel stemmen krijgen
Homosexuelen in een uniform jurkje.
Voor!
Toedels SCH!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_36288813
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:44 schreef Invictus_ het volgende:
Het probleem van deze PAN is dat ze eigenlijk een soort van knuffel-groen-links zijn. Beetje links maar wel lekker. Het zou inderdaad mooi zijn als er een echte landelijk islamitsche partij komt.
Ik denk dat dat een erg goede zaak zou zijn, partijen als de SGP en in het verleden de KVP hebben ook emancipatorisch gewerkt voor resp. de bevindelijk gereformeerden en de katholieken.
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:21:29 #136
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36289851
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:43 schreef PsyCha het volgende:
Jij wilt liever zelf allochtoon zijn?

Ik weet het nog niet, ik zit al langer na te denken om te verhuizen.
Naar de VS of Canada wil ik niet, voor Australië heb ik in ieder geval wel genoeg punten.
Ook de UK lijkt me wel leuk en mijn vriendin heeft familie in Londen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36299346
dienstplicht

de rest
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:50:37 #138
128380 PatjeDoN
niet aanspreekbaar
pi_36350349
schooluniformen
dienstplicht
inburgeringscursus
mijn vader gaat iig op PAN stemmen
Te lui om zijn avatar te veranderen.
pi_36350419
volgens mij heeft je vader heimwee
  maandag 27 maart 2006 @ 23:22:38 #140
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_36421396
Maar die PAN vind ik maar een beroerd idee, op deze manier neem je allochtonen natuurlijk niet serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')