bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217quote:Toyota dreigt Formule 1 te verlaten
06-04 Teambaas John Howett van Toyota heeft laten weten dat de Japanse renstal wel eens uit de Formule 1 kan vertrekken. De Brit heeft laten weten dat de FIA de grote fabrikanten mogelijk niet serieus neemt als deelnemers. Max Mosley heeft eerder al laten weten graag meer onafhankelijke privé-teams in de sport te zien.
"Alles is nu erg onduidelijk. Zijn we (de fabrieksteams) welkom of niet? Als we niet welkom zijn, moet dat publiekelijk gezegd worden," vertelt Howett aan 'Autosport.com'. "De FIA moet inzien dat we gevraagd worden om ons aan de Formule 1 te verbinden tot en met 2012, zonder dat wordt aangegeven of we gewild zijn of niet. We zijn er klaar voor om ons aan de F1 te verbinden, maar dat doen we niet zomaar. Dit moet de meest technologische autosport blijven. Technoligische vooruitgang betekent niet altijd dat de kosten hoger worden, soms kan het zelfs het tegenovergestelde worden."
Toyota is een van de teams uit de Grand Prix Manufacturers Association, dat eerder nog een eigen klasse wilde oprichten. Samen met de andere leden - Honda, BMW, Mercedes en Renault - heeft het team zich inmiddels wel ingeschreven voor 2008, maar volgens sommigen is dit alleen gebeurd om mee te kunnen discussiëren over de regels van 2008. Mochten deze regels niet bevallen, kunnen de teams zich nog altijd terugtrekken uit de F1 en alsnog een nieuwe klasse oprichten.
Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na danquote:Op donderdag 6 april 2006 21:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217
En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na dan)
Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.
Al begin ik meer en meer te twijfelen of Toyota ooit een echt grote rol van betekenis kan gaan spelen in de F1
Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.
De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenstquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenst![]()
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgenquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijn![]()
Zouden ze dan niet gewoon een heel ander motormanagement hebben? Die beter bij chassis en aerodynamica past?quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgen. Dit geldt ook voor Super Aguri trouwens.
Toyota komt er nog wel,ze hebben overal suc6 gehad.. ik heb er nog wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.
Toyota is wereldwijd 1 van de beste automerken van dit moment. Ze dachten dit succes om te kunnen zetten in successen in de F1! Jammer, maar hard voor Toyota, is dat ze ondanks het budget toch het tempo van ontwikkelen van de topteams niet kunnen bijhouden. Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
De Cosworth is zo en zo een erg snelle motor. Betrouwbaar???quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:28 schreef MIster911 het volgende:
Als williams zo graag toyota/lexus volgend jaar wilt lijkt mij midland/cosworth een goeie deal hoor. Zal de midland ongetwijfelt sneller van worden.
bronquote:We hebben drie Grands Prix gehad. Heel af en toe zit ik dan wel eens even op adem te komen in de paddock. Dan kijk je om je heen en zie je mensen druk in de weer. Dat Red Bull en Toro Rosso één zijn is duidelijk. Althans wat betreft marketing en pr… En daar zie je gewoon beweging. Je hebt rijders managers, maar ook mannen die zich in de Formule 1 met sponsoring bezig zijn en die bundelen hun krachten. Mijn vermoeden is dat er een grote sponsor is die zich aan Doornbos en Liuzzi wil binden. Als dat zo is lijkt het logisch dat Doornbos bij Toro Rosso gaat racen. Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past… Wordt vervolgd!
kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooienquote:
Kan me effe geen sponsor herinneren die afhaakte bij Midland??quote:
Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooien
Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.
Die gaan ze nu echt niet wegdoen voor een Nederlander.Geld zat daar...
Midland->Rusland->Wodkaquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef WEST het volgende:
[...]
Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
[...]
Als ze meer nodig hebben dan krijgen ze meer. Ze hebben volgens mij een bijna ongelimiteerd budget, ze gebruiken het alleen niet allemaal.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Wilux misschien.
quote:Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |