bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217quote:Toyota dreigt Formule 1 te verlaten
06-04 Teambaas John Howett van Toyota heeft laten weten dat de Japanse renstal wel eens uit de Formule 1 kan vertrekken. De Brit heeft laten weten dat de FIA de grote fabrikanten mogelijk niet serieus neemt als deelnemers. Max Mosley heeft eerder al laten weten graag meer onafhankelijke privé-teams in de sport te zien.
"Alles is nu erg onduidelijk. Zijn we (de fabrieksteams) welkom of niet? Als we niet welkom zijn, moet dat publiekelijk gezegd worden," vertelt Howett aan 'Autosport.com'. "De FIA moet inzien dat we gevraagd worden om ons aan de Formule 1 te verbinden tot en met 2012, zonder dat wordt aangegeven of we gewild zijn of niet. We zijn er klaar voor om ons aan de F1 te verbinden, maar dat doen we niet zomaar. Dit moet de meest technologische autosport blijven. Technoligische vooruitgang betekent niet altijd dat de kosten hoger worden, soms kan het zelfs het tegenovergestelde worden."
Toyota is een van de teams uit de Grand Prix Manufacturers Association, dat eerder nog een eigen klasse wilde oprichten. Samen met de andere leden - Honda, BMW, Mercedes en Renault - heeft het team zich inmiddels wel ingeschreven voor 2008, maar volgens sommigen is dit alleen gebeurd om mee te kunnen discussiëren over de regels van 2008. Mochten deze regels niet bevallen, kunnen de teams zich nog altijd terugtrekken uit de F1 en alsnog een nieuwe klasse oprichten.
Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na danquote:Op donderdag 6 april 2006 21:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217
En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na dan)
Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.
Al begin ik meer en meer te twijfelen of Toyota ooit een echt grote rol van betekenis kan gaan spelen in de F1
Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.
De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenstquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenst![]()
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgenquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijn![]()
Zouden ze dan niet gewoon een heel ander motormanagement hebben? Die beter bij chassis en aerodynamica past?quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgen. Dit geldt ook voor Super Aguri trouwens.
Toyota komt er nog wel,ze hebben overal suc6 gehad.. ik heb er nog wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.
Toyota is wereldwijd 1 van de beste automerken van dit moment. Ze dachten dit succes om te kunnen zetten in successen in de F1! Jammer, maar hard voor Toyota, is dat ze ondanks het budget toch het tempo van ontwikkelen van de topteams niet kunnen bijhouden. Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
De Cosworth is zo en zo een erg snelle motor. Betrouwbaar???quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:28 schreef MIster911 het volgende:
Als williams zo graag toyota/lexus volgend jaar wilt lijkt mij midland/cosworth een goeie deal hoor. Zal de midland ongetwijfelt sneller van worden.
bronquote:We hebben drie Grands Prix gehad. Heel af en toe zit ik dan wel eens even op adem te komen in de paddock. Dan kijk je om je heen en zie je mensen druk in de weer. Dat Red Bull en Toro Rosso één zijn is duidelijk. Althans wat betreft marketing en pr… En daar zie je gewoon beweging. Je hebt rijders managers, maar ook mannen die zich in de Formule 1 met sponsoring bezig zijn en die bundelen hun krachten. Mijn vermoeden is dat er een grote sponsor is die zich aan Doornbos en Liuzzi wil binden. Als dat zo is lijkt het logisch dat Doornbos bij Toro Rosso gaat racen. Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past… Wordt vervolgd!
kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooienquote:
Kan me effe geen sponsor herinneren die afhaakte bij Midland??quote:
Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooien
Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.
Die gaan ze nu echt niet wegdoen voor een Nederlander.Geld zat daar...
Midland->Rusland->Wodkaquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef WEST het volgende:
[...]
Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
[...]
Als ze meer nodig hebben dan krijgen ze meer. Ze hebben volgens mij een bijna ongelimiteerd budget, ze gebruiken het alleen niet allemaal.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Wilux misschien.
quote:Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
Bronquote:BMW brengt themapark naar Grand Prix’
BMW wil de Formule 1 dichterbij de fans brengen. Daarom komt het team dit seizoen met een themapark naar een aantal Grand Prix. Het zogenaamde BMW Pit Lane Park wordt door BMW Sauber opgebouwd bij zes races.
Onderdeel van het themapark is een negentig meter lange strook asfalt waar demo’s worden gegeven met BMW Formule 1-auto’s en bolides uit de Formule BMW. Ook wordt een pitbox nagebouwd. Teamleden en coureurs zullen volgens BMW regelmatig hun gezicht laten zien in het themapark, dat voor alle publiek toegankelijk is. In het park kunnen dagelijks 16 duizend fans terecht.
"Dit park stelt ons in staat om de Formule 1 dichter bij de mensen te brengen”, vertelt Mario Theissen in het persbericht van BMW Motorsport. ,,We hebben heel veel aandacht besteedt om het er zo echt mogelijk uit te laten zien. Ook de interactie is een belangrijk aandachtspunt geweest. Het is een echt hightech avonturenpark geworden."
Het Pit Lane Park wordt door BMW meegesleept naar de Grand Prix’ van Europa, Spanje, Engeland, Canada, Italië en China. "De fans hebben ons laten weten dat ze dichter bij de actie willen staan”, zegt Theissen. ,,Ze willen meer informatie en de sport zelf beleven. Op deze manier kunnen ze een souvenir meenemen, of op de foto met een van onze coureurs. Met dit project geven we de fans wat ze willen."
Dacht meer aan de link met Liuzzi en Doornbos dan aan de link met Red Bull.quote:
toch leuk dat er onder in beeld het volgende stond:quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Googolplexian het volgende:
Herhaling "De wereld draait door" nu op Vara (met Robert Doornbos)
Samen met de nieuwe updates kan dit toch niet fout gaan lijkt mijquote:Motorproblemen Ferrari opgelost
dinsdag 11 april 2006 om 15:21 - De problemen met de Ferrari V8-motoren zijn opgelost. Waar voor de Grand Prix van Maleisië nog drie van de krachtbronnen gewisseld moesten worden, zouden de mannen uit Maranello nu het probleem hebben gevonden en opgelost. De problemen hebben de Italiaanse renstal mogelijk veel punten gekost daar zij in de eerste race nog voorin meevochten maar in de tweede race, in Maleisie, dus werden teruggezet op de startgrid vanwege hun motorwissels.
Het zou uiteindelijk om een probleem met de zuigers zijn gegaan. Inmiddels zou de leverancier van de zuigers, het Duitse Mahle, het onderdeel opnieuw hebben ontworpen en zijn ze klaar om gebruikt te worden tijdens de eerstvolgende grand prix, namelijk die van San Marino.
Of ook het andere, door Ferrari-motoren aangedreven, team de beschikking krijgt over de nieuwe onderdelen is echter nog onduidelijk. Het Red Bull-team maakt dit jaar voor het eerst gebruik van Ferrari klantenmotoren maar hebben in hun contract staan dat ze altijd motoren zullen krijgen die één stap achterliggen in de ontwikkelingscyclus. Of dit ook geldt voor onderdelen die door andere bedrijven worden gefabriceerd is echter niet bekend en het is dus nog even afwachten om te zien of ook Red Bull Racing de nieuwe zuigers zullen mogen monteren.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13578
Zou toch wel erg zijn als ze RBR niet de nieuwe zuigers zouden leverenquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:31 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Samen met de nieuwe updates kan dit toch niet fout gaan lijkt mijIk hoop iig dat ze erbij staan
Er komt dus een Robert Doornbos real life soap?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Googolplexian het volgende:
Herhaling "De wereld draait door" nu op Vara (met Robert Doornbos)
Jammer dat Dieter Mateschnitz het bij de mogelijke coureurs voor volgend jaar niet over Doornbos heeft gehad.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef staticdata het volgende:
Posities klein en ide in gevaar.
Van ide kan ik het nog wel begrijpen maar klien doet het de laatste tijd toch aardig. op sommige circuits is hij coulthard wel de baas. Maar het bied wel kansen voor Doornbos![]()
Bron
quote:Toro Rosso zal V10 behouden voor 2007
woensdag 12 april 2006 om 11:09 - Het team van Scuderia Toro Rosso zal ook volgend jaar gebruik maken van de 3 liter V10-motoren, waarmee ze ook dit jaar aan de start staan. Toro Rosso zegt dat het contract met Cosworth pas na 2007 afloopt en wil dat contract ook aanhouden.
Hier zullen Super Aguri en MF1 Racing, normaal gezien de concurrenten van Toro Rosso, niet blij mee zijn, omdat zij wel met een V8-motor moeten starten. Deze teams stelden al eerder voor om de behaalde constructeurpunten te schrappen, omdat het anders oneerlijk zou zijn.
De mede-eigenaar van Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, is zich echter van geen kwaad bewust. “Toen wij het team van Minardi kochten, hebben wij natuurlijk ook alle lopende contracten gekocht. Dit was er één van en we willen dit contract gewoon respecteren”, zo verklaarde de Oostenrijker tegen autosport.com.
Mateschitz zou echter graag een V8-motor in de Toro Rosso-bolide zien, maar hij zegt dat dit door het lopende contract niet mogelijk is. “Ik zou liever vandaag dan morgen nog switchen naar een V8-motor, maar dit is niet mogelijk. Zowel contractueel niet, maar het chassis zou ook helemaal aangepast moeten worden.”
Mocht Toro Rosso toch onder het contract met Cosworth uitkomen, dan is het nog maar de vraag wie de nieuwe motorleverancier wordt van het team. “Ja, dan moeten we goed gaan zoeken. Cosworth heeft, wat betreft de V8-motoren, een contract met het team van Williams. Misschien dat we alsnog een regeling kunnen treffen met Kevin Kalkhoven (directeur van Cosworth, red.), anders zullen we echt iets anders moeten zoeken.”
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13585
Mark Webber een aanvallend coureur noemen...quote:Mark Webber heeft in navolging van Michael Schumacher, Kimi Raikkonen en Fernando Alonso de prestigieuze Bandini Bokaal gewonnen.
De trofee, die jaarlijks wordt uitgereikt aan een aanvallend rijdende Formule 1-coureur, is vernoemd naar de in 1967 verongelukte Ferrari-coureur Lorenzo Bandini. De Italiaan overleed aan ernstige brandwonden die hij tijdens de Grand Prix van Monaco in 1967 bij een ernstig ongeluk opliep.
Alonso won de Bandini Bokaal vorig jaar, in 2004 viel de eer te beurt aan Raikkonen, terwijl Schumacher in 2003 de trofee mocht ophalen.
http://www.grandprix.com/ns/ns16657.htmlquote:One obvious possibility is for Carlin to purchase the Midland team from Russian steel magnate Alex Schnaider, who does not appear certain that he really wants to be in F1.
Omdat 'ie toch de wereld aan jonge talentvolle coureurs tot z'n beschikking heeft.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:10 schreef Rudy-F1 het volgende:
Waarom doet hij toch steeds deze uitspraken?
quote:Op woensdag 12 april 2006 22:17 schreef Rudy-F1 het volgende:
[..]
Ik vind dit zo een gelul van Mateschitz. Heeft tie een nieuwe coureur achter de hand die die in wil gaan zetten ofzo?
Wat een bullshitquote:Op woensdag 12 april 2006 21:20 schreef Droopie het volgende:
Posities Klien en Ide in gevaar
Uitgegeven: 12 april 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 12 april 2006 12:05
AMSTERDAM - Christian Klien en Yuji Ide dreigen hun zitje in de Formule 1 kwijt te spelen als ze niet snel hun teamgenoten gaan evenaren. Dat gaven de teambazen van Red Bull Racing en Super Aguri te kennen in een recent interview.
"We hebben de voorbije maanden al heel geïnvesteerd voor 2007 en als we daar de vruchten van willen plukken, dan moeten we ook over de snelste rijders beschikken. De rijder mag niet de zwakste schakel zijn en eerlijk gezegd verwachten hadden we meer verwacht van Christian", aldus Red Bull baas Mateschitz in The Telegraph "Tenslotte is dit al zijn tweede seizoen in de F1 en dan moet hij in staat zijn om David (Coulthard) te verslaan."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |