abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36714842
Aha...dat wist ik dus niet. Blijkbaar is mijn F1-interesse toch danig aan het afnemen...
Calmer than you are
pi_36722429
quote:
Toyota dreigt Formule 1 te verlaten

06-04 Teambaas John Howett van Toyota heeft laten weten dat de Japanse renstal wel eens uit de Formule 1 kan vertrekken. De Brit heeft laten weten dat de FIA de grote fabrikanten mogelijk niet serieus neemt als deelnemers. Max Mosley heeft eerder al laten weten graag meer onafhankelijke privé-teams in de sport te zien.

"Alles is nu erg onduidelijk. Zijn we (de fabrieksteams) welkom of niet? Als we niet welkom zijn, moet dat publiekelijk gezegd worden," vertelt Howett aan 'Autosport.com'. "De FIA moet inzien dat we gevraagd worden om ons aan de Formule 1 te verbinden tot en met 2012, zonder dat wordt aangegeven of we gewild zijn of niet. We zijn er klaar voor om ons aan de F1 te verbinden, maar dat doen we niet zomaar. Dit moet de meest technologische autosport blijven. Technoligische vooruitgang betekent niet altijd dat de kosten hoger worden, soms kan het zelfs het tegenovergestelde worden."

Toyota is een van de teams uit de Grand Prix Manufacturers Association, dat eerder nog een eigen klasse wilde oprichten. Samen met de andere leden - Honda, BMW, Mercedes en Renault - heeft het team zich inmiddels wel ingeschreven voor 2008, maar volgens sommigen is dit alleen gebeurd om mee te kunnen discussiëren over de regels van 2008. Mochten deze regels niet bevallen, kunnen de teams zich nog altijd terugtrekken uit de F1 en alsnog een nieuwe klasse oprichten.
bron: http://www.insidef1.nl/shownews.php?newsID=7217
Calm down, please!
  donderdag 6 april 2006 @ 22:01:17 #203
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36722592
quote:
Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na dan )
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:07:51 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36730075
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:01 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Whoa! Dat gaat dan de geschiedenis in als de grootste geldverkwisting ooit (op regeringen na dan )
En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.

Al begin ik meer en meer te twijfelen of Toyota ooit een echt grote rol van betekenis kan gaan spelen in de F1
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36730687
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:07 schreef sanger het volgende:

[..]

En oorlogen, maar verder ben ik het met je eens.

Al begin ik meer en meer te twijfelen of Toyota ooit een echt grote rol van betekenis kan gaan spelen in de F1
Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:40:39 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36730780
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als ze een keer de juiste mensen op de juiste plek krijgen... misschien! Maar dan moeten ze wel van mentaliteit veranderen. Wat dat betreft heeft Honda het beter gedaan door een bestaand team (BAR) op te kopen en de mensen te behouden, die hebben al de goede mentaliteit.
Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.

Toyota is wereldwijd 1 van de beste automerken van dit moment. Ze dachten dit succes om te kunnen zetten in successen in de F1! Jammer, maar hard voor Toyota, is dat ze ondanks het budget toch het tempo van ontwikkelen van de topteams niet kunnen bijhouden. Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:15:48 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36731543
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenst
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:28:18 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36731875
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

De klantenmotoren van Toyoto en Ferrari zijn begrenst
Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:38:04 #209
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36732075
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:07 schreef sanger het volgende:

[..]

En oorlogen
Dat bedoel ik
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:38:07 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36732076
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ergens gelezen aan het begin van het seizoen dat het in geval van MF1 niet het geval zou zijn
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgen . Dit geldt ook voor Super Aguri trouwens.
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:01:42 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36732601
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar wat ik begreep maken beide klanten motoren minder toeren en halen dus niet het top vermogen van de "originelen", officieel is dit om motorschade te beperken, officieus om er niet een concurrent bij te krijgen . Dit geldt ook voor Super Aguri trouwens.
Zouden ze dan niet gewoon een heel ander motormanagement hebben? Die beter bij chassis en aerodynamica past?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36733255
Als williams zo graag toyota/lexus volgend jaar wilt lijkt mij midland/cosworth een goeie deal hoor. Zal de midland ongetwijfelt sneller van worden.
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:57:25 #213
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_36733961
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat Toyota met de verkeerde instelling is begonnen aan het avontuur. De juiste mensen op de juiste plekken? Ik denk dat Toyota zojuist gebroken heeft met 1 van de juiste mensen die op de juiste plek zat.

Toyota is wereldwijd 1 van de beste automerken van dit moment. Ze dachten dit succes om te kunnen zetten in successen in de F1! Jammer, maar hard voor Toyota, is dat ze ondanks het budget toch het tempo van ontwikkelen van de topteams niet kunnen bijhouden. Tevens heb ik zo mijn bedenkingen over de Toyota V8 motor. Iedereen schat hem hoger in als de andere subtoppers. Alleen zou MF1 dan ook verder naar voren op de grid moeten staan.
Toyota komt er nog wel,ze hebben overal suc6 gehad.. ik heb er nog wel vertrouwen in.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:00:59 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36734060
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:28 schreef MIster911 het volgende:
Als williams zo graag toyota/lexus volgend jaar wilt lijkt mij midland/cosworth een goeie deal hoor. Zal de midland ongetwijfelt sneller van worden.
De Cosworth is zo en zo een erg snelle motor. Betrouwbaar???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:05:37 #215
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36734177
quote:
We hebben drie Grands Prix gehad. Heel af en toe zit ik dan wel eens even op adem te komen in de paddock. Dan kijk je om je heen en zie je mensen druk in de weer. Dat Red Bull en Toro Rosso één zijn is duidelijk. Althans wat betreft marketing en pr… En daar zie je gewoon beweging. Je hebt rijders managers, maar ook mannen die zich in de Formule 1 met sponsoring bezig zijn en die bundelen hun krachten. Mijn vermoeden is dat er een grote sponsor is die zich aan Doornbos en Liuzzi wil binden. Als dat zo is lijkt het logisch dat Doornbos bij Toro Rosso gaat racen. Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past… Wordt vervolgd!
bron
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 april 2006 @ 12:08:51 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36734272
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef WEST het volgende:

[..]

bron
kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:09:57 #217
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36734311
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef WEST het volgende:

[..]

bron
Kan me effe geen sponsor herinneren die afhaakte bij Midland??

Zou wel mooi zijn. Doornbos nog dit jaar race coureur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:36:29 #218
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36734904
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kan me niet voorstellen dat ze er bij Red Bull een Amerikaan uit gooien
Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.
Die gaan ze nu echt niet wegdoen voor een Nederlander. Geld zat daar...
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:39:25 #219
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36734981
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad... Red Bull is jaren bezig geweest om een Amerikaan binnen te halen dmv. allerlei talentjachten en juniorenteams.
Die gaan ze nu echt niet wegdoen voor een Nederlander. Geld zat daar...
Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36735027
Wilux misschien. Heeft vestigingen in Nederland en Italiie en sponsorde vorih jaar nog Minardi.

Kan me de link met Doornbos en Liuzzi wel indenken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:43:15 #221
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36735091
Als red bull een sponsor van 15 miljoen binnen hengelt van robert doornbos, let maar op hoe snel ze scot speed naast de wagen zetten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36735178
Helemaal omdat Scott Speed duidelijk ook flink onderdoet voor Liuzzi....
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:51:50 #223
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36735313
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef WEST het volgende:

[...]
Als mijn vermoeden klopt betreft het een sponsor die bij Midland is afgehaakt en nu toch in de Formule 1 waar voor zijn geld wil…. Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
[...]
Midland->Rusland->Wodka
Red Bull -> Wodka

Red Bull Petrikov Racing
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:53:17 #224
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36735353
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Geld zat wil ik niet zeggen, ze hebben bij lange na niet het grootste budget in de F1
Als ze meer nodig hebben dan krijgen ze meer. Ze hebben volgens mij een bijna ongelimiteerd budget, ze gebruiken het alleen niet allemaal.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:55:25 #225
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36735429
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Wilux misschien.
quote:
Het is in ieder geval een product dat prima bij Red Bull past...
pi_36737104
quote:
BMW brengt themapark naar Grand Prix’

BMW wil de Formule 1 dichterbij de fans brengen. Daarom komt het team dit seizoen met een themapark naar een aantal Grand Prix. Het zogenaamde BMW Pit Lane Park wordt door BMW Sauber opgebouwd bij zes races.

Onderdeel van het themapark is een negentig meter lange strook asfalt waar demo’s worden gegeven met BMW Formule 1-auto’s en bolides uit de Formule BMW. Ook wordt een pitbox nagebouwd. Teamleden en coureurs zullen volgens BMW regelmatig hun gezicht laten zien in het themapark, dat voor alle publiek toegankelijk is. In het park kunnen dagelijks 16 duizend fans terecht.

"Dit park stelt ons in staat om de Formule 1 dichter bij de mensen te brengen”, vertelt Mario Theissen in het persbericht van BMW Motorsport. ,,We hebben heel veel aandacht besteedt om het er zo echt mogelijk uit te laten zien. Ook de interactie is een belangrijk aandachtspunt geweest. Het is een echt hightech avonturenpark geworden."

Het Pit Lane Park wordt door BMW meegesleept naar de Grand Prix’ van Europa, Spanje, Engeland, Canada, Italië en China. "De fans hebben ons laten weten dat ze dichter bij de actie willen staan”, zegt Theissen. ,,Ze willen meer informatie en de sport zelf beleven. Op deze manier kunnen ze een souvenir meenemen, of op de foto met een van onze coureurs. Met dit project geven we de fans wat ze willen."
Bron
pi_36737997
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef MonoSynth het volgende:

[..]


[..]

Dacht meer aan de link met Liuzzi en Doornbos dan aan de link met Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:51:28 #228
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36764671
Herhaling "De wereld draait door" nu op Vara (met Robert Doornbos)
Calm down, please!
pi_36771010
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Googolplexian het volgende:
Herhaling "De wereld draait door" nu op Vara (met Robert Doornbos)
toch leuk dat er onder in beeld het volgende stond:
Robert Doornbos
motorcoureur


.
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:45:23 #231
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36777189
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:49 schreef RJM het volgende:
Deze is ook wel leuk.
Dat vogeltje op het hek!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:31:58 #232
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36868688
quote:
Motorproblemen Ferrari opgelost

dinsdag 11 april 2006 om 15:21 - De problemen met de Ferrari V8-motoren zijn opgelost. Waar voor de Grand Prix van Maleisië nog drie van de krachtbronnen gewisseld moesten worden, zouden de mannen uit Maranello nu het probleem hebben gevonden en opgelost. De problemen hebben de Italiaanse renstal mogelijk veel punten gekost daar zij in de eerste race nog voorin meevochten maar in de tweede race, in Maleisie, dus werden teruggezet op de startgrid vanwege hun motorwissels.

Het zou uiteindelijk om een probleem met de zuigers zijn gegaan. Inmiddels zou de leverancier van de zuigers, het Duitse Mahle, het onderdeel opnieuw hebben ontworpen en zijn ze klaar om gebruikt te worden tijdens de eerstvolgende grand prix, namelijk die van San Marino.

Of ook het andere, door Ferrari-motoren aangedreven, team de beschikking krijgt over de nieuwe onderdelen is echter nog onduidelijk. Het Red Bull-team maakt dit jaar voor het eerst gebruik van Ferrari klantenmotoren maar hebben in hun contract staan dat ze altijd motoren zullen krijgen die één stap achterliggen in de ontwikkelingscyclus. Of dit ook geldt voor onderdelen die door andere bedrijven worden gefabriceerd is echter niet bekend en het is dus nog even afwachten om te zien of ook Red Bull Racing de nieuwe zuigers zullen mogen monteren.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13578
Samen met de nieuwe updates kan dit toch niet fout gaan lijkt mij Ik hoop iig dat ze erbij staan
  woensdag 12 april 2006 @ 08:26:14 #233
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36878029
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:31 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Samen met de nieuwe updates kan dit toch niet fout gaan lijkt mij Ik hoop iig dat ze erbij staan
Zou toch wel erg zijn als ze RBR niet de nieuwe zuigers zouden leveren
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 april 2006 @ 09:25:56 #234
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36878867
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Googolplexian het volgende:
Herhaling "De wereld draait door" nu op Vara (met Robert Doornbos)
Er komt dus een Robert Doornbos real life soap?
pi_36884543
Posities klein en ide in gevaar.

Van ide kan ik het nog wel begrijpen maar klien doet het de laatste tijd toch aardig. op sommige circuits is hij coulthard wel de baas. Maar het bied wel kansen voor Doornbos

Bron
  woensdag 12 april 2006 @ 13:15:33 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36884579
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef staticdata het volgende:
Posities klein en ide in gevaar.

Van ide kan ik het nog wel begrijpen maar klien doet het de laatste tijd toch aardig. op sommige circuits is hij coulthard wel de baas. Maar het bied wel kansen voor Doornbos

Bron
Jammer dat Dieter Mateschnitz het bij de mogelijke coureurs voor volgend jaar niet over Doornbos heeft gehad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 april 2006 @ 13:41:32 #237
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36885378
quote:
Toro Rosso zal V10 behouden voor 2007

woensdag 12 april 2006 om 11:09 - Het team van Scuderia Toro Rosso zal ook volgend jaar gebruik maken van de 3 liter V10-motoren, waarmee ze ook dit jaar aan de start staan. Toro Rosso zegt dat het contract met Cosworth pas na 2007 afloopt en wil dat contract ook aanhouden.

Hier zullen Super Aguri en MF1 Racing, normaal gezien de concurrenten van Toro Rosso, niet blij mee zijn, omdat zij wel met een V8-motor moeten starten. Deze teams stelden al eerder voor om de behaalde constructeurpunten te schrappen, omdat het anders oneerlijk zou zijn.

De mede-eigenaar van Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, is zich echter van geen kwaad bewust. “Toen wij het team van Minardi kochten, hebben wij natuurlijk ook alle lopende contracten gekocht. Dit was er één van en we willen dit contract gewoon respecteren”, zo verklaarde de Oostenrijker tegen autosport.com.

Mateschitz zou echter graag een V8-motor in de Toro Rosso-bolide zien, maar hij zegt dat dit door het lopende contract niet mogelijk is. “Ik zou liever vandaag dan morgen nog switchen naar een V8-motor, maar dit is niet mogelijk. Zowel contractueel niet, maar het chassis zou ook helemaal aangepast moeten worden.”

Mocht Toro Rosso toch onder het contract met Cosworth uitkomen, dan is het nog maar de vraag wie de nieuwe motorleverancier wordt van het team. “Ja, dan moeten we goed gaan zoeken. Cosworth heeft, wat betreft de V8-motoren, een contract met het team van Williams. Misschien dat we alsnog een regeling kunnen treffen met Kevin Kalkhoven (directeur van Cosworth, red.), anders zullen we echt iets anders moeten zoeken.”

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13585
  woensdag 12 april 2006 @ 15:25:47 #238
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_36889014
Nee, dan dit....
quote:
Mark Webber heeft in navolging van Michael Schumacher, Kimi Raikkonen en Fernando Alonso de prestigieuze Bandini Bokaal gewonnen.


De trofee, die jaarlijks wordt uitgereikt aan een aanvallend rijdende Formule 1-coureur, is vernoemd naar de in 1967 verongelukte Ferrari-coureur Lorenzo Bandini. De Italiaan overleed aan ernstige brandwonden die hij tijdens de Grand Prix van Monaco in 1967 bij een ernstig ongeluk opliep.
Alonso won de Bandini Bokaal vorig jaar, in 2004 viel de eer te beurt aan Raikkonen, terwijl Schumacher in 2003 de trofee mocht ophalen.
Mark Webber een aanvallend coureur noemen...

Goede gridposities bij elkaar rijden, dat kan hij zeker, maar als het licht op groen gaat...

Verstappen in de A1GP, da's aanvallen. De dood of de gladiolen.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_36894278
Djeez, niet dat Webber een slechte coureur is, maar aanvallend, nee dan heb je toch genoeg andere keuzes lijkt me.
  woensdag 12 april 2006 @ 18:38:50 #240
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36895046
Huh.. aanvallend?
Kan me geen spraakmakende inhaalactie van Webber voor de geest halen...
pi_36898118
Lijkt me erg vroeg om deze trofee al voor 2006 uit te delen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_36900627
Posities Klien en Ide in gevaar

Uitgegeven: 12 april 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 12 april 2006 12:05

AMSTERDAM - Christian Klien en Yuji Ide dreigen hun zitje in de Formule 1 kwijt te spelen als ze niet snel hun teamgenoten gaan evenaren. Dat gaven de teambazen van Red Bull Racing en Super Aguri te kennen in een recent interview.

"We hebben de voorbije maanden al heel geïnvesteerd voor 2007 en als we daar de vruchten van willen plukken, dan moeten we ook over de snelste rijders beschikken. De rijder mag niet de zwakste schakel zijn en eerlijk gezegd verwachten hadden we meer verwacht van Christian", aldus Red Bull baas Mateschitz in The Telegraph "Tenslotte is dit al zijn tweede seizoen in de F1 en dan moet hij in staat zijn om David (Coulthard) te verslaan."


Voor Klien is het intussen dus wel duidelijk. De beste rijder zal ook in 2007 voor Red Bull Racing rijden. De Oostenrijker weet dus wat hem te doen staat. En dat geldt ook voor zijn collega Yuji Ide bij Super Aguri. De Japanse debutant dreigt heel binnenkort al voor zijn baan te moeten vrezen.

"We mogen al van geluk spreken dat hij zijn wagen nog niet vernield heeft, maar we kunnen echt geen rijder houden die twee seconden trager is dan zijn teamgenoot. Yuji krijgt nog een kans in Imola, maar als hij ook daar niet snel genoeg is zullen we daar gevolg aan moeten geven", waarschuwde teammanager Audetto de Japanse debutant in Autosport.

Ide mag deze week wel nog wat extra tests doen voor het team om zo nog iets meer ervaring te krijgen. Of dat zal volstaan om teamgenoot Sato bij te houden zal tijdens de volgende race in Imola moeten blijken.

Goed nieuws, moet DC natuurlijk extra goed zijn best doen.
Hell To The Liars
pi_36903455
Beetje apart argument van Mateschitz. Ook vorig jaar liep hij Klien al continu te bestoken met dit soort uitspraken. Volgens mij staat het kwalificatieduel toch echt op 2-1 in het voordeel van Klien en de enige keer dat beide Red Bulls de finish hebben gehaald dit jaar was Klien toch ook echt sneller dan David. Waarom doet hij toch steeds deze uitspraken?
pi_36903618
Ik vind Klien het altijd wel goed doen maar...

"If we invest, say, $50 million into a wind tunnel, into Ferrari engines and to get Adrian Newey, and the benefit of all this makes the car one second quicker, it simply cannot be that a driver loses that second in comparison with the other."

... daar heeft Mateschitz wel een punt natuurlijk.

http://www.grandprix.com/ns/ns16657.html

_______________________________________________

Hm ook opvalled, zulke geruchten tewijl dit pas het 1e (echte) jaar Midland is..
quote:
One obvious possibility is for Carlin to purchase the Midland team from Russian steel magnate Alex Schnaider, who does not appear certain that he really wants to be in F1.
http://www.grandprix.com/ns/ns16657.html
pi_36903728
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:10 schreef Rudy-F1 het volgende:
Waarom doet hij toch steeds deze uitspraken?
Omdat 'ie toch de wereld aan jonge talentvolle coureurs tot z'n beschikking heeft.

En hij heeft 'maar' 4 wagens, dus hij wil zeker weten dat 'ie de snelste in de Red Bull heeft zitten.
pi_36903805
Kan iemand me aantonen waaruit blijkt dat Klien een (altijd, gemiddeld) een seconde langzamer is dan David? Ik vind dit zo een gelul van Mateschitz. Heeft tie een nieuwe coureur achter de hand die die in wil gaan zetten ofzo?
pi_36904345
Crisis bij Midland
De toekomst van Midland lijkt er op het moment zeker niet rooskleurig uit te zien. Er blijven geruchten de ronde doen dat het team zich in een ernstige financiële crisis bevindt en dat eigenaar Alex Shnaider het team wil verkopen.

De Engelse krant de British Telegraph schreef dat de financiële crisis zo erg is, dat teambaas Collin Kolles zelfs vreest dat het team niet bij de 12 teams zal horen die van de FIA in 2008 aan de start mogen verschijnen. Kolles zou een spoedbespreking gehad hebben met Bernie Ecclestone waarin hij duidelijkheid verschafte over de situatie binnen het team, om zo toch op de lijst van 12 te komen. Met 22 teams die zich aangemeld hebben zou Bernie harde garanties van het MF1 hebben geëist.

Binnen het team zelf schijnt het ook te rommelen. Met name het grote verloop onder het personeel schijnt ervoor te zorgen dat het moraal onder de werknemers een dieptepunt bereikt heeft. Sporting Director Adrian Burgess heeft inmiddels al het team verlaten, net als twee andere belangrijke personen.

Afgelopen zomer waren er al geruchten dat Shnaider van zijn team af wilde. Toen dit uiteindelijk niet gebeurde keerde de rust terug bij het team. Maar door de tegenvallende sportieve en financiële prestaties van het team lijkt het er nu toch op dat het team van eigenaar zal veranderen. Als potentiële kopers worden al de namen genoemd van voormalig BAR-eigenaar Craig Pollock en de Russische bank- en wodkamagnaat Roustam Tariko.

http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13593


Misschien maargoed ook als het door een serieus iemand wordt overgenomen, die het team niet alleen achteraan wil laten meerijden..
  woensdag 12 april 2006 @ 23:10:18 #248
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36906025
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:17 schreef Rudy-F1 het volgende:
[..]
Ik vind dit zo een gelul van Mateschitz. Heeft tie een nieuwe coureur achter de hand die die in wil gaan zetten ofzo?
pi_36908598
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:10 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Calm down, please!
  donderdag 13 april 2006 @ 00:55:28 #250
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_36909097
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:20 schreef Droopie het volgende:
Posities Klien en Ide in gevaar

Uitgegeven: 12 april 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 12 april 2006 12:05

AMSTERDAM - Christian Klien en Yuji Ide dreigen hun zitje in de Formule 1 kwijt te spelen als ze niet snel hun teamgenoten gaan evenaren. Dat gaven de teambazen van Red Bull Racing en Super Aguri te kennen in een recent interview.

"We hebben de voorbije maanden al heel geïnvesteerd voor 2007 en als we daar de vruchten van willen plukken, dan moeten we ook over de snelste rijders beschikken. De rijder mag niet de zwakste schakel zijn en eerlijk gezegd verwachten hadden we meer verwacht van Christian", aldus Red Bull baas Mateschitz in The Telegraph "Tenslotte is dit al zijn tweede seizoen in de F1 en dan moet hij in staat zijn om David (Coulthard) te verslaan."
Wat een bullshit
Tis Klien's 3de seizoen alweer.. die Doornbos fanboys willen gewoon Robert in de 2de Redbull
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')