abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36255873
quote:
PvdA wil boete voor hoogopgeleide vrouwen die niet werken

Uitgegeven: 22 maart 2006 09:22

DEN HAAG - De Partij van de Arbeid wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van de kosten van hun opleiding terugbetalen, als ze na hun studie niet kiezen voor een baan. Dat zegt S. Dijksma, vicevoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PvdA, in Forum, het periodiek van werkgeversvereniging VNO-NCW, dat donderdag verschijnt.

"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging", zegt Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is. "Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen."
Dat gekke mens van een Dijksma heeft zelf 2 studies geprobeert en nooit afgemaakt.
Maar wel lekker dat de PvdA discrimineerd op geslacht..??..

Nou ja, lang leven de vrijheid van onderwijs..

Iemand die nog PvdA gaat stemmen..??..
pi_36255919
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ja!
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:54:31 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36255974
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat gekke mens van een Dijksma heeft zelf 2 studies geprobeert en nooit afgemaakt.
Maar wel lekker dat de PvdA discrimineerd op geslacht..??..

Nou ja, lang leven de vrijheid van onderwijs..

3 Taalfouten in 4 zinnen. Ik zou me als ik jou was drukker maken over andere aspecten van het onderwijs...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_36256002
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

3 Taalfouten in 4 zinnen. Ik zou me als ik jou was drukker maken over andere aspecten van het onderwijs...
Oh, oh, oh, ga je ook nog inhoudelijk reageren?
pi_36256018
Ik kan me er wel in vinden. Hoogopgeleide vrouwen komen van de Universiteit af, veel potentieel. Het bedrijf stippelt een heel carrièrepad met opleidingen uit. Besluiten ze na een paar jaar om kinderen te krijgen en thuis huisvrouw te worden. Op zich is dat hun keuze. Maar het kost de samenleving en bedrijven wel klauwen vol geld. Het is toch een investering die zichzelf niet terugverdient.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_36256071
Ik ben het niet met de boete eens, maar vind het wel zonde; je doet een hoge opleiding en vervolgens doe je er niets mee...
Er zijn zad mensen die wel willen, maar het niet kunnen!
pi_36256097
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:55 schreef Technicolor het volgende:

[..]

Oh, oh, oh, ga je ook nog inhoudelijk reageren?
pi_36256099
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:56 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kan me er wel in vinden. Hoogopgeleide vrouwen komen van de Universiteit af, veel potentieel. Het bedrijf stippelt een heel carrièrepad met opleidingen uit. Besluiten ze na een paar jaar om kinderen te krijgen en thuis huisvrouw te worden. Op zich is dat hun keuze. Maar het kost de samenleving en bedrijven wel klauwen vol geld. Het is toch een investering die zichzelf niet terugverdient.
En het interlectuele klimaat thuis dan ... levert dat niets op?
Laten we nog een paar regeltjes erbij verzinnen, vooral niemand z'n eigen keuzes laten maken.
En geldt dit allen voor vrouwen, of ook voor mannen die na hun opleiding ervoor kiezen om thuis te blijven ... en voor mensen die flink erven enne ...
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:01:02 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_36256134
quote:
Ik kan me er ook wel in vinden. Ik vraag me alleen af of, als ze dat pas na enkele jaren doen, er wel zoveel schade is gelopen.

En het wordt een beetje een hellend vlak natuurlijk. Studies met weinig toekomstperspectief afschaffen? Mensen beboeten die onder hun niveau werken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:01:32 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36256148
En in het geval ze geen baan kunnen vinden die aansluit op hun opleiding, krijgen ze dan een aangepaste uitkering? Naar opleidingsniveau zeg maar?
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:03:30 #11
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_36256190
quote:
En mannen mogen wel gewoon na hun studie huisman worden..??..
Daarnaast is het niet aan ieder om zelf te bepalen hoe hun leven eruit ziet. of denk je dat 18 jarige meteen moeten beslissen wat ze met de rest van hun leven moeten gaan doen.
Want met deze regeling gaat er misschien wel minder vrouwen studeren. Omdat ze daardoor geen kinderen meer "mogen" krijgen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:05:25 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36256230
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:58 schreef peterbreur het volgende:
Ik ben het niet met de boete eens, maar vind het wel zonde; je doet een hoge opleiding en vervolgens doe je er niets mee...
Er zijn zad mensen die wel willen, maar het niet kunnen!
Ik vind het ook zonde als vrouwen thuis zitten terwijl ze een prima opleiding hebben gehad. Maar om daar dan die vrouwen voor te gaan straffen (waarom niet de mannen trouwens? als wij het met één baan financieel zouden trekken zou ik misschien wel huisman gaan spelen)....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:06:04 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_36256242
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef HarryP het volgende:
En mannen mogen wel gewoon na hun studie huisman worden..??..
Natuurlijk niet. Zo'n sekse-discriminerende wet kan niet eens ingevoerd worden. Maar iedereen kent zulke vrouwen, en voor mannen klinkt het als een overbodige wet. Maar je kunt er gevoeglijk van uit gaan dat het voor beide geldt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:06:38 #14
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_36256258
En krijg je dan een deel van de boete als je parttime gaat werken..??..
pi_36256325
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:59 schreef sol1tair het volgende:

[..]

En het interlectuele klimaat thuis dan ... levert dat niets op?
Van studeren alleen word je nog niet intellectueel hoor ...
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:11:06 #16
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36256343
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik kan me er ook wel in vinden. Ik vraag me alleen af of, als ze dat pas na enkele jaren doen, er wel zoveel schade is gelopen.

En het wordt een beetje een hellend vlak natuurlijk. Studies met weinig toekomstperspectief afschaffen? Mensen beboeten die onder hun niveau werken?
Ja, straks mag je alleen nog maar aan het werk in het vakgebied dat je gestudeerd hebt. Anders moet je je studiekosten terug betalen.
Dus alle wis-, natuur- en scheikundigen, biologen en astronomen die bijvoorbeeld in de IT terecht komen omdat banen schaars zijn in hun vakgebied mogen hun studiekosten met rente terugbetalen.
Wanneer je gepromoveerd bent, moet je dat ook nog terugbetalen natuurlijk.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:11:20 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_36256348
quote:
' Een boete voor niet-werkende
moeders is volgens de parlementariër een logisch uitvloeisel van het PvdA-plan om
een 'leenstelsel' in te voeren, waarin studenten afhankelijk van wat ze verdienen, geld
terugbetalen. 'Kiest iemand ervoor om niet te werken, dan moet er wel degelijk worden
terugbetaald.'
Bron : http://www.perssupport.nl/home/persberichten/actueel?itemId=77080

Nog iemand die zelf wil gaan studeren of zijn kinderen ooit nog eens wil laten studeren..??..
pi_36256399
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:11 schreef HarryP het volgende:

[..]

Nog iemand die zelf wil gaan studeren of zijn kinderen ooit nog eens wil laten studeren..??..
Wederom: Ja
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:16:10 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_36256476
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:11 schreef HarryP het volgende:
Bron : http://www.perssupport.nl/home/persberichten/actueel?itemId=77080

Achja, we geven al het minste uit aan onderwijs van heel Europa. Kan best nog wat van af. Toekomst? Welke toekomst?
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:16:55 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36256495
Een beetje part-time werken voor beide ouders stimuleren, ho maar.
Er moet meteen een boete overheen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:19:27 #21
3542 Gia
User under construction
pi_36256564
Ik vind dat studieschuld altijd terugbetaald moet worden, of je nou werkt of niet. Dan maar een korting op de bijstand, of het gaat van het gezinsinkomen af. Het is een lening en elke lening moet terugbetaald worden.

Ik heb al weleens in andere topics vragen gezien over hoe men hier onderuit kan komen.

Wmb wordt dit hard aangepakt.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:19:40 #22
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36256568
Sharon Dijksma is de beste reden om geen pvda te stemmen...
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_36256596
Als mevrouw dat zo graag wil, waarom zorgt ze er dan niet voor dat er een vriendelijker klimaat voor vrouwen komt waarin ze kunnen werken.
Bijvoorbeeld niet gedwongen worden om zoveel uur te werken omdat je anders niet aantrekkelijk bent voor een werkgever als werkende vrouw. En wat te denken van de kinderopvang die duur is en veel wachtlijsten heeft.
En daarnaast het feit dat het van mannen nog altijd moeilijk geaccepteerd wordt als ze zelf een aantal uur minder willen gaan werken.

Kan hier niet echt enthousiast van worden.
pi_36256650
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:19 schreef averty het volgende:
Sharon Dijksma is de beste reden om geen pvda te stemmen...
Ik kan je er echt met weinig moeite nog een paar honderd redenen bij noemen hoor... het is leuk hoe ze proberen populair over te komen aan de vooravond van het maximaal worden van de vergrijzingsgolf in dit land. Laat ze maar gaan regeren vanaf 2007... graag zelfs! En laat ze vooral hun termijn maar vol maken, dus lekker tot 2011... ben erg benieuwd hoe populair ze dan nog zijn...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:25:06 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36256691
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:19 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat studieschuld altijd terugbetaald moet worden, of je nou werkt of niet. Dan maar een korting op de bijstand, of het gaat van het gezinsinkomen af. Het is een lening en elke lening moet terugbetaald worden.

Ik heb al weleens in andere topics vragen gezien over hoe men hier onderuit kan komen.

Wmb wordt dit hard aangepakt.
Hier mag je een ander topic over openen - ik slijp mijn verbale messen vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')