abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37393546

Inbouwspotjes zoals ze op onze slaapkamer zitten
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37393641
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:16 schreef Cybersijp het volgende:

Standarisatie zeg maar, dat je niet tig soorten lampen in huis moet hebben om er achter te komen dat je kapotte lamp net niet in het weekeinde op voorraad ligt in de kast
whehe, of net als hier, gewoon tot 4x toe de transformator van de inbouwspotjes naar de grootjes weten te helpen
pi_37393717
Goed spul nemen, en niet aan de max van de trafo lopen sjorren heb ik begrepen van klusgabber Stefan. Beter goed dan goedkoop zak maar zeggen alle waar is naar zijn geld
pi_37393745
Kun je deze ook richten? Lijkt er niet op. Linkje naar type?

Edit: sjeetje er zijn best veul

Oh en richtbare al gevonden

[ Bericht 52% gewijzigd door Juleh op 29-04-2006 21:29:47 ]
pi_37393974
Kleur is matt nikkel, en zo richtbaar als maar kan. spotje kost iets van ¤9,- per stuk( is geen eglo overigens) maar het merk wat de installateur verkoopt( goedekoop via me klus gabber) Als ik zelf verlichting moet kopen dan meestal van eglo, ziet er goed uit redelijk wat kwaliteit voor niet de hoofdprijs

En nou naar me mandje morgen weer vroeg op, chop chop aan het werk de hele dag
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 10:31:06 #231
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37397175
Mooie spotjes Cybersijp !

Gelukkig geen bouwmarkt kwaliteit, dat kan ik er zo wel aan zien
pi_37401032
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:27 schreef Cybersijp het volgende:
Goed spul nemen, en niet aan de max van de trafo lopen sjorren heb ik begrepen van klusgabber Stefan. Beter goed dan goedkoop zak maar zeggen alle waar is naar zijn geld
geen idee waar ze toen weg gekomen zijn, maar de spotjes leven nu nog allemaa!, kan ik van mn eigen halogeenrail hier niet zeggen, maar die is nu toch out of order, transformator ook naar de transformator hemel
  zondag 30 april 2006 @ 16:54:29 #233
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37429512
Ziet er allemaal weer mooi uit Sijp!

Spotjes zijn mooi! Ben benieuwd hoe het plafond gaat worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37443521
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:54 schreef sanger het volgende:
Ziet er allemaal weer mooi uit Sijp!

Spotjes zijn mooi! Ben benieuwd hoe het plafond gaat worden.
Dank dank u

Ben echt net thuis na weer een "enerverende "dag aan het strand........

Maar ja afspraak staat met papa Cybersijp gepland om om 09:00 te gaan schilderen, eesrt maar ff bakkie doen dan straks

Om 10:00 kunnenw e ook beginnen

Morgen weer foto's (as usual na een klus dag) plus ik zal ff pics schieten van de schuifpui

bis morgenavond(laat)
pi_37451703
Zow ff update:

vaders wou ff te eten thuis, dus zelf ook maar ff een happie

We zijn in de schuur van mijn baas bezig met het in de grond zetten van de panelen(105 stuks!) en we zijn bijna op de helft, we hebben er nu 45 gedaan.

Vanmiddag de rest doen, en dan zal ik wel ff foto's van het geheel trekken

FF bakkie drinken en hoppa waar aan de klus....
  Moderator maandag 1 mei 2006 @ 18:12:50 #236
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 1 mei 2006 @ 20:07:25 #237
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37464403
Ben benieuw naar de foto's
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37466214
Stelletje fotogekken

Nou ja dan nu alvast maar:

Mandje welke we vandaag kregen van de installateur, allerlei lekkerre dingetjes vor de badkamer. Leuke geste vind ik Verder is klusgabber Steef aldaar werkzaam bezig met de rekening( schraal rekenen steef )

Beeld van eind van deze middag, samen met vader cybersijpo alle panelen voord e eerste keer in de grond gezet. vader cybersijpo is bij deze bevorderd tot opper-kraaldeel- schilder.

Schuur is zelf 30 meter lang , achterste deel liggen het meeste op banken, en wat op planken op de grond. Morgen (dinsdag) wordt de tweede laag grond aangebracht, dan kunnen ze woensdag ochtend back to base met de grote kar.

Foto van de nieuwe schuifpui, kan kiepen , vastgezet worden, en dat alles in hout !

Straks meer update(o.a hoe we het aan gaan pakken morgenavond met de stroomvoorziening in het plafond in de woonkamer)

Toedels
pi_37473816
Zo ff meer tijd om e.e.a te melden:

Morgen gaan we de stroom van het plafond het volgende doen:
* 10 gaten maken met de schrobzaag in het gips waar het plafond nu van is gemaakt. Het gat dat gemaakt zal worden is ff groter dan het gat voor het spotje. Met vd draad verlengen we de originele draden van de spots naar de trafo's. Zowel de linker als de rechterrij zullen apart gedimd kunnen worden. Het draad hangen we er gewoon uit zodat bij het boren van het gaatje voor de spot het makkelijk door het gat gevoerd kan worden. Als straks het plafond geschilderd is dan kan je 123 het spotje plaatsen.

* daar het een dubbel vals plafond is, zitten de originele inbouwdozen een stuk hoger dan waar het wenselijk is, nu kunnen we wel de boel dichtbouwen maar dan kan je er nevernooit niet meer bij. Dus de draden verlengen, met flex en een stukje rachel de nieuwe doos vastzetten. Blindkap erop en tada we kunnen er weer bij

* vanuit de muur zowel links als rechts gemeten in de woonkamer komt om de balk(elk tweede vak) een spotje, welke beweegbaar is.(zwenkbaar) hiermee kun je dan wat uitlichten. WE hebben er voor gekozen om niet te dicht langs de rand te gaan ivm kegelvorming op de muur( van de lichtconus)

* in het voorste deel van de wonkamer waar het plafond ook het hoogste is komt een vierkante bak met vier halogeenspots, hiermee kan dan het voorste deel van de kamer uitgelicht worden

Zoals je kan zien heb ik achter op het terras aka woestijn (vanwege t zand ) nog wat houtwerk liggen, dat gaat Woensdag morgen ook naar de stort dan heb ik ff een kar ter beschikking ( o.a ff de panelen naar de casa ermee brengen.

En nou naar me mandje, morgen @ 08:00 auto naar de apk brengen en voor grote beurt(zonder yorinde ). Zal ff kijken of ik een oud gebakie van een auto mee kan krijgen anders maar ff met de benenwagen op pad morgen ochtend naar de schuur
pi_37478606
Ziet er goed uit...

Maar cijb kun jij me misschien uitleggen hoe ik foto's op mn topic plaats?? probeer namelijk mn eigen projectje online te zetten, maar ik krijg de foto's er niet tussen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:31:38 #241
65960 sanger
pi_37478905
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:08 schreef martine1984 het volgende:
Ziet er goed uit...

Maar cijb kun jij me misschien uitleggen hoe ik foto's op mn topic plaats?? probeer namelijk mn eigen projectje online te zetten, maar ik krijg de foto's er niet tussen.
Uploaden bij bv. tinypic.com of photobucket.com

Dan de link naar de url met [img] url [/img]
pi_37499012
KLusgabber steef is mijn held

vanavond samen de spots erin gemaakt in het palfond van de woonkamer.

Zelf alle gaten al afgetekend en voorgeboord emt een gatenboor 50 mm, zodat de schrobzaag er makkelijk inkon komen.

Steef heeft ondertussen de oude dozen verlaagd en aan het gipsplafond weer vastgemaakt. Nog een paar nieuwe draden getrokken(waren te kort afgeknipt om op niveau van de nieuwe paneel plafond te kunnen komen, en verlengen in een buis mag niet

daarna de draden van de spots doorgeknipt(tekort) en aangelengd met vd draad, allemaal even lang ongeveer zodat er geen lamp is welke minder fel schijnt dan.

Ik heb daarna de spots vastgemaakt met steef, en het moment supreme ! Wat een licht ineens in de woonkamer, nu kunnen we het nog niet dimmen maar er komt een dimmer nog op. Er zijn twee rijen van vijf spots (20 w) en per rij geschakeld. allesw erkte, en dan? De handdruk en de uitspraak "hajeto buur "

Zo ff pics uppen ben er helemaal bij mee,

Morgen helaas geen vrij omdat er weer wat viezigheid in de ventilator zit Mooi weer dus , alle verloven zijn gecancelled

Morgen ochtend vroeg nog ff de panelen ophalen , in de casa stallen en dan te werk.

Jammer had graag een begin gemaakt met het plafond, nou ja dan volgende week maar weer een poging wagen

Brb

Oh ja steef?
pi_37499243
komen ze:

Panelen zijn klaar met de tweede laag grondverf erop, morgenochtend 09:00 worden ze weer back to base gereden

Foto van de spots aan, gemaakt MET flits

Foto van de spots aan ZONDER flits, je ziet er is zat verlichting, zodat het geheel gedimd zeker in staat is om het geheel uit te gaan lichten. bedenken is een, uitvoern is twee, en dat het dan ook is zoals je denk dat het moet gaan worden is idd drie

Ik ben er erg blij mee

Steef nogmaals dankeschön
pi_37501587
ziet er top uit die spotjes
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:59:48 #245
65960 sanger
pi_37508522
Ziet er goed uit Sijp! Vooral de tweede foto!
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 17:58:50 #246
92034 crew  Vonkenboer
pi_37517156
om jaloers op te worden!
pi_37533334
dank dank allemaal

Maar het is nog niet klaar hoor, vanmorgen de panelen verhuisd vanuit de schuur van de baas plus wat rommel naar de stort gebracht daarna aan de arbeit gegaan op t strand. Man man wat een dag, was weer erug druk

Ben net terug(zereneus waar! ) en ben morgen om 09:00 weer op pad, dus nu ff horizontale dienst houden
pi_37533385
Oh ja nog ff wat, de boel in de kamer is vandaag opgeruimd door Mrs Cybersijp, daar kwam ik gisteravond @ 23:30 niet meer aan toe zak maarz eggen. Als je nu weer door t raampje kijk ziet het er weer een stukkie netter uit.

Helaas vandaag geen vrij dus, maar volgende week maandag gaat er voor zeker een deel plafond in. Ben nu dus al weer mensen aan t ritselen om te helpen. (die had ik helaas wel voor vandaag moeten afbellen

Maar ja we houden de moed erin, t plafond komt nu stapje bij beetje dichterbij
pi_37533410
Oh ja, klusdips kennen kunnen we niet, heb er nog steeds erg veel zin in, al is het soms best zwaar hoor flink uren maken en op je vrije dagen van 09:00 tot 23:30 te knutselen

maar t wordt mooi , das een ding dat zekers is
pi_37535567
't wordt zeker mooi
Die spots zien er prachtig uit.
pi_37644512
Zo na wat dagen geen klusupdate hier nu weer ff een meldingkje neerplempen.....

Van de week harstikke hard aan het werk geweest, alleen niet in de casa maar op het strand

Woensadg zou ik vrij zijn en had alles op de rails staan om het plafond erin het harken maar een no-go vanwege juistem het mooie weer in combo met veel animo om bij ons op het strand van een hapje dan wel drankje te genieten

Vanmorgen vroeg stond ik ready to go om aan het werk te gaan, totdat de baas opbelde met de heugelijke mededeling dat ik op mijn verjaardag dan toch vrij was. ( ) Ik maak zelf de roosters en had ervoor gekozen om deze week maandag / dinsdag vrij te zijn ipv maandag zondag zodat ik twee dagen flink kon klussen( hoezo hard core klussert? KLussen ipv verjaardag vieren )

Maar vandaag dus toch vrij, en kon helaas niet klussen de buren nemen het niet in dank af als ik 420 panelen ga staan zagen op zondag gok ik Dus ff lekker in de tuin gezeten met een borrel en genoten van wat vrienden, dochtertje lief, vrouw en de afhaalchinees........

Morgen gaan we dus vrolijk weer verder met het plafond, en ik heb van de week nog maar eens ff nagedacht over het voorste deel , of ik daar ook maar geen spots moet gaan maken. (Ze staan nl. wel ergug mooi )

Morgen dus weer een paar dagen klusnieuws vanaf de casa, dit was karel klus met het klusnieuws
pi_37644551
enneh smilies kosten vandaag niks
pi_37645340
.
Brandende vraag aan Cyberslyp:
Jouw hele topic lang vraag ik mij al af: wat zijn toch .. "architraven"

En ik volg met bewondering wat je allemaal doet - vanaf zwembad eruit - tot en met de fantastische klap/schuifdeuren ! naast je gewone werk.
En nu weer het seizoen geopend en overwerken en stug doorgaan met bouwen.
Alle lof.

.
pi_37645560
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:35 schreef AnneX het volgende:
.
Brandende vraag aan Cyberslyp:
Jouw hele topic lang vraag ik mij al af: wat zijn toch .. "architraven"

En ik volg met bewondering wat je allemaal doet - vanaf zwembad eruit - tot en met de fantastische klap/schuifdeuren ! naast je gewone werk.
En nu weer het seizoen geopend en overwerken en stug doorgaan met bouwen.
Alle lof. WITLOF

.
Architraven zijn de stukken waarmee je het kozijn dat in een muur zit(deur of bijv. raam) bekleed zodat je niet meer duidelijk kan zien dat er een kozijn zit. Is een soort van sierprofiel om de deur dus mooier bij de muur te laten passen. Is wel lachen trouwens collega's snappen er soms ook niks van als ik "bouwtaal"loop te bazelen

Ik zal ffies kijken of ik een plaatje van een architraaf online kan vinden brb
pi_37645868
http://www.royalplint.nl/foto12.html (hotlinken mag daar niet, ff copy paste dan maar )

Hier zie je twee kozijen met deuren erin, de architraven sluiten het kozijn waar de deur in hangt mooi aan bij de muur. Aa de onderkant van een architraaf heb je een neut, das zeg maar verdikking waar de architraaf over gaat in plint( ook vaak plintneut genoemd)
  maandag 8 mei 2006 @ 00:07:53 #257
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37646230
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:53 schreef Cybersijp het volgende:
http://www.royalplint.nl/foto12.html (hotlinken mag daar niet, ff copy paste dan maar )

Hier zie je twee kozijen met deuren erin, de architraven sluiten het kozijn waar de deur in hangt mooi aan bij de muur. Aa de onderkant van een architraaf heb je een neut, das zeg maar verdikking waar de architraaf over gaat in plint( ook vaak plintneut genoemd)
Dus zeg maar een soort van sierlijst als ik t goed begrijp......
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37649017
Cijb, ten eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag
Veel succes met t plaatsen van t plafond.. ik wacht de foto's af.
pi_37663553
Zow al weer terug voor vandaag

Vanavond wat reuring in de tent vanwege mijn verjaardag nog, en moest natuurlijk voor die tijd nog wel ff douchen, andere kleren aan ec. anders vind Mrs Cybersip t weer niks Ik zou nl. zo in me kluskleren blijven zitten, heb de rest van het jaar toch al niks anders aan dan of kluskleren dan wel koksoutfit dus maakt mij t uit

Vandaag begonnen met de panelen, en heb drie rijtjes nu afgemaakt, waarvan een rijtje met spots erin, morgen dus beginnen met een rij waarin spots komen en dan verder naar voren gaan werken.

Vandaag maar drie rijtjes kunnen doen omdat ik eerst moet meten, dan zagen, dan droogpassen, dan lijm opbrengen, dan weer stijgertje op om te plakken, aan te tikken, en we gaan weer van voor af aan verder met het volgende paneeltje

Morgen komt mijn vader me ff een dagje helpen zodat ik het zagen niet meer voor mijn rekening hoef te nemen, dat scheelt dus wel degelijk tijd. Morgen dus zeker meer progressie dan vandaag.

Mrs Cybersijp kwam vanmiddag ff kijken en vond het mooi worden( wist ik al )

Ik zal ff wat pics van vandaag uppen, oh sheisse helemaal vergeten de schijfpui op de foto te zetten.

to be continued
  maandag 8 mei 2006 @ 18:06:38 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37663877
Alsnog gefeliciteerd Cijp!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37663916

Eerste paneeltje deze maak ik vast met schroeven, omdat hierover later nog een afwerklatje komt, verder schaaf ik het mes van het paneel af. Zodat we beginnen aan de muur kant met een kraal

Eerste stukje zit erin nog iets van 385 te gaan

Eerste drie rijtje erin , je kan ook de spotjes goed zien nu. Daar vankomen er in dit gedeete van t plafond tien stuks

Eerste twee rijtjes, oa met een spotje erop. Links achterin moest ik eh.... ff klooien om hem er lekker in te krijgen dus wat verf beschadigd, zal nog wel meer komen dus dan ga ik wel ff met de kwast in de rondte als het plafond erin zit

Twee rijtje klaar, je kan mooi t idee zien komen, ik vind t mooi

Dat waren ze weer, morgen als ik er aan denk ook ff een plaat van de schuifpui open( dat mag tenslotte weer, is ook wel nodig ook met die temperaturen hier @ het eiland )
pi_37668801
Ziet er goed uit cijb dat plafond... ben benieuwd naar t eind resultaat
  maandag 8 mei 2006 @ 23:26:23 #263
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37676284
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:22 schreef martine1984 het volgende:
Ziet er goed uit cijb dat plafond... ben benieuwd naar t eind resultaat
Ik had niet verwacht dat ik t mooi zou vinden maar nu ik zo zie vind ik t toch wel wat hebben..
pi_37676896
quote:
Op maandag 8 mei 2006 23:26 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat ik t mooi zou vinden maar nu ik zo zie vind ik t toch wel wat hebben..
k heb soms nog wel eens goede ideeën , en las je t niet mooi zou vinden(kan toch?) dan dikke pech ik moet er tegen aankijken
pi_37678498
Was ik jarig gisteren, heb natuurlijk een hoop klusbonnen gekregen..... Zat eens te denken wat ik daarmee aan zou schaffen voor mijn gereedschapspark, dacht aan een makita schaaf. Vertel ik het plan vanavond aan mijn vader, heeft ie net een nieuwe gekocht (bosch blauw) dus maar weer ff verder denken dus, denk ik vervolgens aan een boorhamer. Zeg hem dat heb ie die ok al....( weer bosch blauw.... )

Dus nog maar ff verder sparen voor een invalcirkelzaag van festool met geleiders(volgende op wensenlijst qua gereedschap, alleen ff flink stukje duurder )( zie net dat dat nog wel nog een verjaardag gaat duren )

Heb het vandaag met vaders ook gehad over het toekomstige "schuurtje" aan de zijkant van ons huis. Daarvoor staat het plan nu op 14.5 meter lang en 3.5 meter breed met puntdakkie. Heerlijk dat bedenken van dingen ( en dromen...)

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 09-05-2006 01:00:22 ]
pi_37679469
Huishoudelijke mededeling:

Frans Bromet is eind Juli weer op TV !!! Lees het net op de homepage van "De Verbouwing"

Vrijdag 28 juli, 4, 11, 18 en 25 augustus & 1 september 2006 22:40 uur, NCRV, Nederland 1.

Dacht spam het ff in me eigen topic, ik zit alvast "skrep"voor de buis dan
  dinsdag 9 mei 2006 @ 09:01:24 #267
65960 sanger
pi_37681958
Sijp gefeliciteerd nog met je verjaardag!

Plafond ziet er mooi uit zo met die spotjes in die panelen

Keep up the good work!
pi_37688623
Zow ff eetpauze, vaders had rust nodig

Geintej nee ff hapje eten en straks weer aan de klus. Normaal doe ik het op maandag niet (vrouwlief werkt dan) dus dan ben ik toch maar in me eentje thuis(niks aan) dus ff hoppa broodje uit de hand , blikje fris en we gaan er weer voor.

Vanmorgen weer twee rijtjes af gemaakt, totaal teller staat nu op 129 panelen gezaagd. ook al twee rijtjes met spots gehad, volgende rij heeft weer spots erin.

Met wat goede wil komen er vandaag nog drie of vier rijtjes af, dan is het laagste deel van het plafond (bijna) klaar. Ik zou het gaan afkitten daar waar het paneeel de balk ontmoet maar dat wordt toch een afwrklatje van 20 streep breed en 10 streep hoog. Lijkt me mooier .

Morgen heb ik een hulp( klusgabber japie heeft vrij ), dus dan kan me vader aan de verf gezet worden om de afwerklatten te schilderen.

Ik heb weer een paarpics zal er zo ff eentje uppen

Bakkie doen en daar gaan we weer
pi_37688837

vaders de panelen aan het aanduwen zodat de lijm goed blijft hechten

Idee van hoe het hele plafond straks van beneden naar boven gezien eruit komt te zien

Vanavond weer meer
pi_37696572
Ff kleine update( ff thuis om te eten) er zijn nu 8 rijtjes af, nog zeven te gaan.....

Morgen dan komt klusgabber japie er om 09:00 ook bij om te knutselen, en vaders gaat de afdeklatjes schaven( vellingen eraan schaven) daarna in de grond zetten buiten, grondverf is in een mum van tijd d roog met dit weer.

daarna beginnen met het bevestigen van e.e.a

ff pics genomen , liggend op de grond

Foto ga ik zo uploaden en dan weer aan de klus
pi_37696732

zo ziet t er dan uit

Waar het niet helemaal aansluit op de balk komt dat doordat de balk daar een beetje krom dan wel hol is, dus steeds passen , meten etc om hem erin te krijgen. Straks komt daar dus de afwerklat overheen zie je er niks meer van

tot later maar weer
pi_37701613
ook hoi

Waren we weer,....

Vanavond vanaf net na zevenen tot een uur of tien aan de slag geweest in mijn up om nog een rijtje erin te krijgen. Dat lukte wonderwel! Begon vrolijk aan het laatste rijtje van het lage plafond en toen? was de kit op.....( vandaag slechts 16 bussen kit erdoorheen gedraaid )

Ik had vaders gisteren ff gevraagd of hij bij de bouwmarkt montagekit wou halen, niet wetende dat het bij de lokale bouwmarkt( geen gamma, maar voor de professional zeg maar ) een stuk goedkoper zou zijn..... (Fixit rekend ¤6.95 voor een koker montage kit, en zij ¤2.95 inclusief!) dus resterende bussen fixit kit aan de kant( breng ik wel weer terug) en een doos van 12 gehaald (kelfort)

daar hebben we dus vanmiddag mee aan het smeren geweest, is in het begin erg dun en vloeibaar. maar na een paar minuten kan je echt merken dat het spul veel stugger gaat waorden. Dus ff ondersteunen totdat de oplosmiddelen vervlogen zijn en het geeft geen krimp meer. ( en scheelt dikke knaken ook nog eens)

Leek vanmiddag wel een schoenenfabriek met al die lijmlucht( hoewel we alles goed open hadden staan voor ventilatie)

Plan voor het bekleden van de kantjes van de panelen is overigens na een bezoekje van Zowel buur kees de schilder en klus gabber steef gewijzigd. We gaan weer kitten! I strakker kan gewoon overschilderd worden en de afwerklatten moet je ook nog eens kitten dus dubbel werk en minder strak resultaat. eerste idee was dus het beste( as usual... )

Ik heb nu 9 rijtjes af en morgen zijn we met zijn drieën dus kunnenw e nog sneller werken. Ik hoop dus echt dat we het morgen af krijgen.

Zo dat was hem weer zo ff de laatste foto's van vandaag, twee van het plafond ( ) en twee van de schijfpui. Ik ben wel blij met de schijfpui maar eigenlijk mmoet hij verkeerd om geplaatst gaan worden. Als ik er zo naar gekeken heb moet het mogelijk zijn om de andere opening in gebruik te nemen als loopdeur idee dingie

Zo foto's e n dan snurken de man met de hamer kwam net langs, en klaas vaak in zijn kielzog ......

pi_37701766

Schijfpui open, zoals ik net al zei zou ik graag hebben dat hij andersom open ging, dus het schijfgedeelte links piv rechts. Ik heb het er inieder geval wel over gehad met de bouwer toen we het over de schuifpui hadden.

Ventilatei stand van de schuifpui, het kan dan niet inregenen oid maar je hebt wel frisse lucht in je serre.

Op het laatste lampje van de rij na zittenz e nu alemaal in het plafond verwerkt de spots, foto is zonder flits genomen( niet helemaal scherp overigens) maar je kan zoals ik vorige week al aangaf zien dat er zeer zeker voldoende licht vanaf komt.

Beeld vanuit de keuken, is al aardig verschillend nu met een paar weken terug. Teller van de panelen staat nu op 7x25, 2x30, 1x5( and counting op dit rijtje nog)=240 panelen opgehangen gisteren en vandaag. nog tweehonderd te gaan morgen oid
pi_37703353
Ziet er echt mooi uit hoor Cybersijp! Ik ben zelf niet zo van de balkenplafonds, maar petje af. Veel werk zit er in. Straks nog de afwerklatjes langs de zijkanten. (Doe je eigenlijk een vierkant latje of een kwart ronde?)
pi_37703485
Ziet er goed uit, Cyb! Veel werk.. met verven en monteren enzo.

Had ik al gevraagd wat er op de muren komt?

En waarom heb je eigenlijk de plavuizen eerst gelegd, en toen het plafond / de wanden gaan afwerken? Wij doen dat met onze vloer juist andersom ivm beschadigingen.
  woensdag 10 mei 2006 @ 08:56:59 #276
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37704234
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 00:24 schreef Cybersijp het volgende:

Plan voor het bekleden van de kantjes van de panelen is overigens na een bezoekje van Zowel buur kees de schilder en klus gabber steef gewijzigd. We gaan weer kitten! I strakker kan gewoon overschilderd worden en de afwerklatten moet je ook nog eens kitten dus dubbel werk en minder strak resultaat. eerste idee was dus het beste( as usual... )
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 07:17 schreef Marsepein het volgende:
Ziet er echt mooi uit hoor Cybersijp! Ik ben zelf niet zo van de balkenplafonds, maar petje af. Veel werk zit er in. Straks nog de afwerklatjes langs de zijkanten. (Doe je eigenlijk een vierkant latje of een kwart ronde?)
Niet alleen de plaatjes kijken Marsepein!
pi_37715119
Hiep hoi plafond zit erin!

Alleen maandag a.s nog de voorste erker doen(veel onder verstek etc.) vanavond nog ff opruimen en foto's maken. dat is er nl. bij ingeschoten vandaag.(kan er weer gekoekeloerd worden naar de casa in progress)

Teller qua kitbussen staat nu op 42 bussen heb er nu nog twee nodig gok ik en dan zijn we door het montage kit gebeuren heen.

Nu ff bakkie doen en dan terug om de boel op te ruimen en netjes te maken, tis weer een troepie !
pi_37720038
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 08:56 schreef B.A.Trix het volgende:
Niet alleen de plaatjes kijken Marsepein!
Ik dacht dat ik gelezen had dat je een latje ging doen .... maar nee dus.
pi_37720209
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:59 schreef Cybersijp het volgende:
Hiep hoi plafond zit erin!

Alleen maandag a.s nog de voorste erker doen(veel onder verstek etc.) vanavond nog ff opruimen en foto's maken. dat is er nl. bij ingeschoten vandaag.(kan er weer gekoekeloerd worden naar de casa in progress)

Teller qua kitbussen staat nu op 42 bussen heb er nu nog twee nodig gok ik en dan zijn we door het montage kit gebeuren heen.

Nu ff bakkie doen en dan terug om de boel op te ruimen en netjes te maken, tis weer een troepie !
Lekker he als er weer zo'n grote klus af is! Ik beniewd naar de foto's maar verwacht zoals altijd weer kwaliteitswerk.
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:06:40 #280
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37720728
Die lampjes zien er echt mooi uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37721336
Zo hehe toko is weer schoon

Zal ff before and after slagveld pics spammen .....

Verder vanavond afgesproken met buur voor het kitwerk, ik ga Dinsdag a.s met papa Cybersijp aan de slag om het plafond te kwasten. De beschadigingen van de balken zullen Maandag a.s nog een keertje in de grond gezet worden, zodat het geheel Dinsdag in de "chat" kan.

Beschadigingen aand ebalken zijn haast niet te voorkomen omdat een balk uit de kern van een boom komt daar is het hout qua structuur het sterkste maar ook het meest gevoelig om weer rond te gaan staan. Een balk is dus nooit haaks, en als je meet ga je er gemakshalve van uit natuurlijk dat dat wel het geval is.....

Gevolg is dat je paneel halverwege "vast"komt te zitten en je geen kant meer op kan, dan maar met een stukje duwhout naar de plaats slaan waar ie moet komen. Gevolg is dus dat de verf door het vastlopen op de balk van het paneel er af geschraapt wordt.

Na ja brand is erger...... Ff met de kwast in de rondte should do the trick .

Zo ff uppen en dan maar eens ff wat qualitytime met Mrs Cybersijp Ben tenslotte nog wel vrij(morgen @ 10:00 weer aan de kook )
pi_37721875

Voor het opruimen, let ook ff op de enorme laag mdf zaagsel achter de verstek/afkort zaag

Neat and tidy, just the way we like it

Voorkant van de verspringing naar het hoge plafond aan de voorkant van de kamer, deze hebben we afgedekt met panelen. Deze zijn weer netjes afgewerkt op hun beurt met een soort van "L"profiel in vuren welke ik over de schaaf heb laten halen

het hoge plafond voor in de woonkamer

van achter naar voor genomen , spots komen er mooi uit hier

begin van het bekleden van de doorgang van woonkamer naar serre

laatste stukje wat nog moet, in ieder geval zit er al een paneel op zijn plaats. Ik heb nu nog zes lengtes van 2.60m over aan panelen met kraal. Dit laastste vak kan ik er precies van maken.

Dit waren ze weer, volgende w eek weer meer progressie in de casa.

Dank U!
pi_37727811
.
wat een mooi precisiewerkje !

En de bovenramen komen zo mooi uit ! Het "breekt" op een natuurlijke manier al het wit.
Heeft je moeder al eens gezien wat je ervan hebt gemaakt ?

.
pi_37737639
Kan het zijn dat jouw huisverbouwing wordt gebruikt in een banner op internet?
Een banner van BouwGarant??

Hier dus
pi_37737762
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:19 schreef Koningin het volgende:

Hier dus
verrek !
dat lijkt er wel erg veel op .
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:24:14 #286
65960 sanger
pi_37737784
pi_37737986
Lijkt inderdaad:

1e foto:

2e foto:

Volgens mij is het Cybersijp zijn eigen auto op de foto

En de banner:
http://m2.2mdn.net/1048039/Bouwgarant_120x600.swf

[ Bericht 32% gewijzigd door Marsepein op 11-05-2006 15:41:28 ]
pi_37738216
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:19 schreef Koningin het volgende:

Hier dus
Respect dat het je opviel trouwens! Als het cybersijp het niet heeft afgesproken, dan kan hij geld gana verdienen aan de foto's
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:37:50 #289
65960 sanger
pi_37738219
Inderdaad denk ik dat het zijn eigen Seat Ibiza is. Op een foto zie je hem ook door het zijruit staan!

De hamvraag is dan of Sijp dit weet!
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:50:23 #290
65960 sanger
pi_37738568
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Respect dat het je opviel trouwens! Als het cybersijp het niet heeft afgesproken, dan kan hij geld gana verdienen aan de foto's
Inderdaad. Besef me net dat ik die banner ook al een paar gezien moet hebben, maar er niet op gelet heb.

Denk niet dat je er rijk van wordt wat je kan vragen, maar een zakcentje is nooit weg!

En overigens is dit ook wel een complimentje aan Sijp! Je klus wordt niet zomaar uitgekozen.

Bedenk me trouwens net dat de Bouwmaat reclamemeneer dit waarschijnlijk allemaal leest
pi_37738922
Sjezus. Dat is 'm gewoon!

Wat gaaaaaaf Cijb, dat je foto zo wordt gebruikt.

Maar dat ze niet een foto van je mooie balken hebben gebruikt, kan natuurlijk niet!

Helemaal niet netjes overigens, als ze niet vantevoren toestemming hebben gevraagd.
pi_37739605
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:50 schreef sanger het volgende:
Bedenk me trouwens net dat de Bouwmaat reclamemeneer dit waarschijnlijk allemaal leest
Nee, dat denk ik niet, die hebben snel foto's gezocht en gevonden (Mits het zonder overleg gegaan is)
pi_37749460

Ongeloofelijk, zo zie je maar weer. Je hebt geen idee wat er allemaal gebeurt met dingen die je op internet zet. Ik kan me niet voorstellen dat dit in overleg is gegaan, siepie had vast wel vermeld als hij hiervoor uitverkoren was en daarmee een sponsor had gevonden voor zijn werkzaamheden
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:36:10 #294
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37749800

Kan iemand hier een mirror (heet dat zo) van maken, voor het geval ze het snel weghalen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37750047
Ik heb een kopie gemaakt van de swf file.
mirror van flash file
pi_37750216
Heuh lads ans girls,

Ja daar zat ik dan vanavond ff me collega de foto's laten zien zoals ik ze op fok! had geplaatst....

Lees ik ineens over een banner , bouwgarant , de casa , ik dacht echt ff "WTF???????". Tuurlijk best leuk dat juist jouw klus hierin staat maar er is dus totaal geen overleg geweest met mij dan wel iemnad anders welke hierin rechthebbende zou kunnen zijn....

Marsepein kun je mij ff dat swf filetje mailen? hard copy gaat boven online content, zak maar zeggen ( info@dumphok.nl)

Ben er nog wel ff beduusd over en weet ff niet 123 wat ik hier nou weer mee moet

Ik denk dat ik ze morgen maar ff ga bellen, iets van portret recht moet wel gelden toch? Verder heb ik allebei de foto's welke gebruikt zijn zelf gemaakt. je ziet verder "Gerrit"van de aannemer bezig(toevallig ook bouwgarant aannemer )

Als ik er wat uit kan slaan dan garag een nieuwe schuifpui, deze die we nu hebben is door communicatie storing ergens onderweg tussen aannemer en mij verkeerd om besteld, het is geen standaard maat dus hij kan hem er ook niet 123 uit ahlen en ergens anders plaatsen. We moeten nog ff een oplossing hiervoor vinden. Oplossing moet er komen anders kan ik straks op zeker geen 6 persoons tafel in de serre plaatsen( ja bij het raam, maar dat wil ik niet daar wil ik twee loundge stoelen met een klein tafeltje

[ Bericht 1% gewijzigd door Cybersijp op 13-05-2006 09:21:00 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:39:59 #297
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37750460
Hoe bedoel je dat de schuifpui 'verkeerd om' is besteld?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37750544
loopdeur rechts ipv van links zoals ik het gewild zou hebben. Hiervoor haden we een alu schuifpui welke aan twee kanten open kon, dat kan deze dus niet. Ik ging er eigenlijk van uit dat de neiuwe ook aan twee kanten open kon. maar dus niet en daardoor moet er straks als je door de schuifpij naar buiten wil/ binnen wil haast dwars door de tafel heen welke tegen de muur naar de keuken moet komen te staan.
pi_37750589
Topic deel 2 is bijna vol, ik ga dus nog maar ff gauw een deel 3 openen
pi_37750656
Renovatie deel 3 alweer ;) T nieuwe deel, niet een echt spetterend begin, als het klussen maar speterend zullen we maar zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')