DD check nostradamus ffquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik liever niet...
quote:"AC FOK! UNITED TIKKENDE CHINESE TIJDBOM"
Jo-Han de Snor
Het schandaal rond de Gokchinees, dat België al een tijd bezig houdt, lijkt nu in Nederland aangekomen te zijn. De eerste club die gelinkt wordt aan illegale gokpraktijken met Zheyun Ye is topclub AC FOK! United. Dat werd gisteravond, na een roerige dag bij ACFU, bekend gemaakt op televisie.
Eerder was er al een incident rond aanvoerder methodmich. De geroutineerde spelverdeler werd om onduidelijke redenen afgezet als aanvoerder. Inzet was een klacht van doelman pekel, die door trainer Bos81 al dan niet onder bestuurlijke druk werd gehonoreerd. De aanvoerder meldde zich hierop geblesseerd af voor de gisteravond met 1-5 verloren bekerwedstrijd. Aan het eind van de middag was het contract van methodmich zelfs ontbonden.
De aanvoerder zelf reageert vrij laconiek: "Ik was toch al transfervrij na dit seizoen en twijfelde al flink over verlengen. De spirit ontbrak een beetje. Oudgedienden vertrokken en waterdragers als Bjoro gingen zichzelf overschatten. Dat was lastig natuurlijk. Ik merkte gewoon dat de boel flink veranderd was en dit incident was voor mij alleen maar een bevestiging. De boel is door mijn advocaat Daniel da Cruz handig geregeld, ik heb een fijne salariscompensatie gekregen en ga nu voorlopig trainen bij FC Floresta 81 in Portugal. Dat voelt toch wel een beetje als thuiskomen en is makkelijker te combineren met de interlands voor Burkina Faso. Vanaf 1 juli mag ik dan ook in officiele duels gaan uitkomen voor deze warme Portugese club. Mijn vriendin was er ook zeer blij mee."
Naar aanleiding van een reportage in NOVA blijkt echter dat er bij AC FOK! United banden zouden zijn met Zheyun Ye. Coach Bos81 werd genoemd als Nederlandse Paul Put, maar daar wil methodmich niets van weten: "Nee, de trainer niet. Hij deed vreemd met die situatie rond dat doelpunt van Enter, maar hij is integer genoeg. Dat hij mij in deze niet steunde begrijp ik ook nog wel. Die man is hier als jeugdcoach begonnen en vergroeid met de club. Die kan niet zomaar de voorzitter tegenspreken, al was het maar omdat dit zijn schoonvader is."
Op de vraag of medespelers wellicht banden met de Chinees hebben, antwoordde de gewezen captain bevestigend noch ontkennend: "Tja, wat moet ik daar mee. De foto's van Pekel op de boot van Ye spreken voor zich natuurlijk. Verder zijn hier rare dingen gebeurd, dat mag duidelijk zijn. Het is ook geen geheim dat sommige spelers onderbetaald worden. Ik denk aan jeugdige spelers als Vaduz en VoreG. Dat zijn echter geen jongens die met Ye in zee zouden gaan. Eilanden is ook genoemd gisteravond, maar hoewel die schandelijk ondergewaardeerd wordt qua salaris, is ook hij 100 % brandschoon. Over Bliksem Schigt heb ik wel wat twijfels, eerlijk gezegd. Die hing toch ook wel erg vaak aan de telefoon om nasi te bestellen, zoals hij dan zei. Maar bewijzen zijn er dus niet."
Daarmee ging de ex-publiekslieveling voorbij aan het feit dat Pekel op vele foto's is gesignaleerd met Ye en dat er vanuit Emmen flink was ingezet op een eigen doelpunt van een ACFU-speler tegen Tweakers. Een goal die tot stand kwam via dubieus stompen van Pekel. De keeper, international zelfs, was niet bereikbaar voor commentaar. Hij zat te eten bij een Chinees restaurant, aldus zijn moeder.
Al met al lijkt methodmich op tijd weg te zijn bij de nu hevig onder druk staande club. "Een geluk bij een ongeluk, zou je kunnen zeggen ja. Natuurlijk had ik het graag anders gezien, met een afscheidsduel en dergelijke, maar goed, zo is het voetbal. Ik wens mijn ex-teammaats veel succes in de jacht naar de titel en hoop dat de zaak Ye niet waar zal zijn. Al vrees ik het ergste."
5-1 verloren inderdaad. De stank was gisteren echt niet te harden bij de Stinkerds.quote:
Jo-Han de Snor.... Die weet altijd alles.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:17 schreef Eilanden het volgende:
Ben benieuwd wat er los gaat komen. Het is duidelijk dat MM een boekje heeft opengedaan! Maar of het feiten zijn of een doktersromannetje moet de toekomst uitwijzen!

Hmmm het is wel duidelijk dat de media er bovenop duikt!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef pekel het volgende:
Heerlijk, die bami pangang [afbeelding]
Zheyun ken ik van de tijd dat ik een excursie had over gevogelte in China, liep destijds stage bij het Noorder Dierenpark. Hij was deze week dicht in de buurt dus even langs gereden..
En het verhaal dat Emmenaren massaal hebben gewed op een eigen goal, is uit de lucht gegrepen..
Ik ben vanmiddag door Vrij Nederland geintervieuwd, stuk zal zo wel verschijnen.
quote:大丑闻在荷兰
Methodmitch 留给俱乐部AC Fok 被团结和认为他知道某事关于被卖的比赛。 他声称俱乐部的几个球员是被卖的比赛对赌客。 但什么我们发现了是那MethodMitch 留下俱乐部因为他是那个谁卖了比赛, 必须离开, 因为他的来源认为他由警察和荷兰FA 会捉住任一片刻。 所有这猜想由他突然的事假证实从荷兰。 他动身去葡萄牙。 问题是如果他能适应葡萄牙生活或那他保持吃晚餐18.00 时锋利。
quote:Big scandal in Holland
MethodMitch has left the club AC Fok United and says he knows something about the matches that have been sold. He claims that sevelal players of the club have been sold matches to gamblels. But what we discoveled is that MethodMitch has left the club himself because HE is the one who sold the matches and had to leave, because his soulces said that he would be caught by the police and Dutch FA any moment. All this speculation is confilmed by his sudden leave from Holland. He left fol Poltugal. The question is if he can adapt to Poltuguese life ol that he keeps have dinnel at 18.00 o'clock shalp.
Achtergronden, Method, achtergronden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:29 schreef methodmich het volgende:
Vrij Nederland... Sinds wanneer schrijven die over voetbal dan? Pekel, je moet aan je mediacontacten werken hoor.
quote:"Ik voel me keihard genomen"
Door Thijs Niemantsverdriet
"Belachelijk, wat heeft hij toch de laatste tijd?" Zo reageerde pekel op de uitspraken van ex-ploeggenoot MethodMich. Zichtbaar verrast ruimt pekel z'n afgehaalde Chinese maaltijd op en schenkt een kopje Ming Sung in. "Gelukkig kan ik nog een beetje tot rust komen in m'n woonplaats, anders had ik dingen gedaan die niet mogen."
Vanwaar deze tumult? Dat kwam door een eigen doelpunt van MethodMich in de derby AC Fok! United - Tweakers. Pekel wou een voorzet uit z'n doel stompen, waarna MethodMich de bal tegen zich aan kreeg en de bal in het doel verdween. "Pure pech", aldus de jonge international. "Achteraf had ik de bal makkelijk langs MethodMich kunnen stompen, maar op het moment dacht ik dat dat niet kon. Je moet keuzes maken, en soms maak je de verkeerde. Dat moet je aanvaarden. Er over ophouden en verder doorgaan met leven. Als je er bij stil staat gaat het echter mis." Stilgestaan bij het fatale moment werd er zeker. MethodMich gaf de schuld aan pekel, en begon verschillende dingen te roepen in de media. "Ik zou omgekocht zijn, ik zou ACFU willen benadelen en hiermee proberen transfervrij te raken. Allemaal vreemde opmerkingen die hij noemde."
Helemaal bont voor pekel werd het gisteren bij het tv-programma Nova. In een reportage werden er foto's getoond van pekel op de boot van de Chinese gokmaffia Zheyun Ye. Zheyun Ye, afgestudeerd vogelanaliticus aan de Universiteit van Peking, is een oude bekende van de doelman van onder meer het Nederlands elftal. Vroeger kwamen de twee elkaar tegen bij een excursie, georganiseerd vanuit het Noorder Dierenpark. "Ik liep zelf tijdelijk stage bij de dierentuin in Emmen, waar ik een speciale functie had voor gevogelte uit Azie. Om mijn kennis bij te scharen, kregen we van het dierenpark een excursie aangeboden, die onder leiding stond van Zheyun Ye. Ik heb een week of 2 met Zheyun opgetrokken, en heb hem dus beter leren kennen. Afgelopen week stuurde hij een e-mail met de vraag of ik langs wou komen op z'n boot, om bij te praten. Die uitnodiging heb ik dan ook aanvaard. Dat de media er dan van maakt dat ik met hem over gokschandaaltjes praat, is absurd. Het zegt genoeg over het niveau dat sommige media hebben."
De zaak ACFU - Tweakers was voor MethodMich reden om op te stappen. "Ik hoorde het vandaag op de club. Verrassend? Ja. Als hij zichzelf een echte man noemt, en hij laat zich zo makkelijk uit de weg slaan, dan heb ik m'n vraagtekens. MethodMich was geaccepteerd in de groep, niet meer dan dat. Af en toe wou hij wel eens zich belangrijker vinden dan de groep, maar van MethodMich konden we dat accepteren. We knikkerden dan allemaal braaf ja, want tegen hem in gaan heeft geen zin. Het is wel jammer dat het zo gelopen is, hij heeft genoeg voor de club betekent."
Over de gisteren verloren bekerwedstrijd tegen de Stinkerds wilde pekel weinig kwijt. "We zijn even de weg kwijtgeraakt, maar dat is van korte duur. Ik heb vertrouwen in mijn elftal, en we gaan voor het kampioenschap. Hopelijk is dit voorval het laatste smetje op het seizoen. Ik wil weer voetballen en mooie dingen meemaken. Vanaf nu tot en met de finale van het WK in Duitsland."
Ik heb nog steeds een zwak voor gevogelte uit Azie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:48 schreef methodmich het volgende:
Leuk stuk, maar dat Ye een oude bekende is waar je juist in deze periode zo maar langs gaat op de boot? Lijkt me vreemd hoor. Maar hopelijk heb je er niks mee te maken, zou jammer zijn voor de club.
Beetje ongeloofwaardig bericht. Ik neem 7 ton salariscompensatie mee man, denk je dat zoiets door de voorzitter wordt gepruimd als er een onderzoek zou lopen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hmm, met mijn kennis van het Chinees kom ik tot het volgende
[..]
De foto's liegen niet Boez. Wees blij dat jij zelf (nog) niet verdacht bent!!!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Jaja .... je hebt zelf de twijfel gezaaid tov Pekel, zodat niemand je zou verdenken ... en je bent wel heel snel het land uit ..
Klopt, je vriendin was er ook bij! Vond het al zo raar dat jij er niet was. Was jij op een andere dag?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef methodmich het volgende:
Inclusief tikfout zie ik! Maar Schigt, klopt het wel dat jij met Ye op een seksfeestje bent geweest?
quote:SCHIGT BEKEND: "Ja ik had contacten met Ye."
213.53.21.189 - De beerput gaat helemaal open bij het team van AC Fok United. En dan gaat het niet eens over de nederlaag van gisteren. Het begon allemaal na het weekend en de nabespreking. MethodMich had zijn vraagtekens gesteld bij de tegengoal van de Tweakers. In alle toonaarde ontkende hij het eigen doelpunt en voor hem was dit blijkbaar de druppel. Na een interne discussie stond een uur later, met naar eigen zeggen een afkoopsom, met zijn spullen buiten de op de parkeerplaats. MethodMich:"Ja, de liefde is bekoeld tussen mij en de club, maar morgen wordt alles duidelijk."
En of alles duidelijk is geworden. MethodMich gooit alles open. Zo zou volgens hem de jeugdspeler BliksemSchigt en de keeper Pekel het brein zijn achter beinvloedde wedstrijden van AC Fok United. De reactie van Bliksem Schigt is duidelijk:"Ja, ik ben schuldig en niemand anders."
Het lijkt erop dat het talent daarmee de schuld op zich wil nemen en de rest van het team in alle rust op kampioenskoers wil houden. Want niets wijst erop dat hij daadwerkelijk schuldig is. De speler met een koelkast-contract heeft geen extreme uitgaven, hij kan zelfs amper rondkomen. Een jeugdspeler is uiteraard wel makkelijk beinvloedbaar, maar lucratief schijnt het beinvloeden van jeugdwedstrijden niet te zijn.
Bliksem Schigt zelf: "Ik geef gewoon alles toe wat er beweerd wordt. Ik neem de schuld wel op mij op en de KNVB mag dit verder gaan uitzoeken. Uiteindelijk zal dan wel duidelijk worden hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Maar ik hoop dat ik hiermee de druk en aandacht van het team weg kan nemen, zodat zij de laatste wedstrijden succesvol kunnen afronden. Spelers zoals Dylan Dog en Bjoro gun je niets van deze stress."
Het is dus verre van duidelijk hoe het nou zit. Het plotselinge vertrek van MethodMich na de ontmaskering in Belgie over gokschandalen en direct al een nieuwe club, huis en auto te hebben in Portugal maakt hem ook niet geloofwaardiger.
Je begrijpt neem ik aan wel, dat ik niks anders kan doen om je op non-actief te zetten, ook voor het tweede.quote:
Daarom wil het bestuur ook eind juli begin Augustus met je gaan praten over het openbreken van je contract.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:31 schreef VoreG het volgende:
Ik durfde er eigenlijk nooit over te beginnen, maar even over mijn salaris. Dat is niet top voor een nieuwe Van Basten in wording.
Misschien is het toch verstandig, met het oog op het WK, om het contract al sneller open te breken, realiseer ik me nu. Je zaakwaarnemer wordt morgen nog gebeld voor een afspraak.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:33 schreef VoreG het volgende:
Kijk daar hou ik van. Hup ACFU!
Het hele tweede is behoorlijk non-actiefquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:26 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Je begrijpt neem ik aan wel, dat ik niks anders kan doen om je op non-actief te zetten, ook voor het tweede.
Ik weet niet hoeveel spelers van het tweede actief zijn. Als het er niet te veel zijn, kunnen ze standaard met het eerste mee trainen. Anders moet ik een schema op gaan stellen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:46 schreef brighton het volgende:
[..]
Het hele tweede is behoorlijk non-actief
We mogen al blij zijn als de materiaalman ons af en toe de trucjes wil voordoen die hij heeft afgekeken van de toppers die er trainden...
Dus liever zou ik eens met het eerste meetrainen. Is dat mogelijk, één keer in de week om te beginnen ofzo?
Ik zal eens een spreekwoordelijk balletje opgooien in het Jong ACFU topic. Op mij kun je de volgende training rekenen in ieder geval.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:48 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel spelers van het tweede actief zijn. Als het er niet te veel zijn, kunnen ze standaard met het eerste mee trainen. Anders moet ik een schema op gaan stellen.
...het is een eerquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik meld me aan voor de work-shops met het eerste
quote:ACFU-kleding Methodmich gevonden in vuilcontainer
Door Put de Schepper
Na het dubieuze en plotselinge vertrek van de sierlijke aanvoerder van AC Fok United, Methodmich, en de daaromheen gevoerde discussie en schandaalverhalen, lijkt er een nieuw schandaal de kop op te steken. De normaal altijd zo sympathieke spelverdeler lijkt zijn liefdesrelatie met de club totaal verbroken te hebben. Na de voor Nederlandse begrippen ongekend hoge schadeclaim en salarisvergoedingseis en de voorbereiding van een rechtsgang wegens smaad, blijkt Methodmich nu ook nog eens al zijn spullen, die hem met de club verbinden, bij het grof vuil te hebben gedumpt.
Rassupporter en trouwe Methodmich-fan Halle Luja vond de spullen tijdens een speurtochtje rond het nu verlaten appartement van de ervaren middenvelder, die nu van de rust geniet in Portugal en niet bereikbaar is voor commentaar. "Dat hij even geen zin heeft om aan de club herinnerd te worden is tot daar aan toe", vertelt Luja, die af en toe ook wat bijschnabbelt als keeperstrainer van de E4 van de club. "Het is dan wel de mooiste club van de wereld, maar als er zoiets met je gebeurd kan je gewoon goed ziek worden. Wat ik wel naar vind, is dat hij zijn kleding bij het vuil gedumpt heeft. Het is niet alleen biologisch slecht afbreekbaar en dus slecht voor het milieu, maar bovendien hadden we het geld wat het had opgebracht als hij het had gedoneert goed kunnen gebruiken voor de toch wat sluimerende jeugdopleiding van de club". En hiermee lijkt Luja toch het overgrote deel van de trouwe supporterschare van ACFU achter zich te hebben. Of de supporters nog wraak zullen nemen over deze schaamteloze actie rond de afscheidswedstrijd van de voormalig aanvoerder of tijdens een mogelijk Europees duel, is echter nog onduidelijk. Dit geldt overigens ook voor het lot van de kleding die bij het vuil was gedumpt. "Wat er met de kleding gebeurd is, is een geheim", aldus Luja. "Alleen ik weet waar het nu ligt".
Later waarschijnlijk meer over dit verhaal.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:48 schreef Eilanden het volgende:
En biedt snotneuzen die er net bijkomen zomaar verbeterde contracten aanAls Bos mij niet een verbetering aanbiedt, dan ga ik ook maar eens rondkijken bij andere clubs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |