abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36303324
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:22 schreef Kjew het volgende:

[..]

In de zin van: "het is voor je eigen bestwil"?
Wat maakt deze man tot een slechte dictator?
pi_36303461
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:51 schreef el_hombre het volgende:

[..]

bestaat er een goede dictator dan?

Mijn broer heeft een tijdlang een relatie gehad met een Wit-russische en die heeft me weleens wat verteld om overtuigd te geraken van de arrogantie en het egoisme van deze man. Als 90% van zijn volk uitsterft zal hem dat echt zijn reet roesten.
Yeah baby Yeah!
pi_36319600
Het plein in Minsk is ontruimd door de politie, las ik zojuist.
Wat ik vooral verbijsterend vind, is hoe de wereld (vooral EU) lijdzaam toeziet en er niks tegen onderneemt. Er moet nu forse druk op Wit-Rusland worden uitgeoefend. Dreig maar met een inval ofzo, dreig maar met fikse sancties, maar DOE IETS !
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:26:08 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36328346
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:24 schreef dVTB het volgende:
Het plein in Minsk is ontruimd door de politie, las ik zojuist.
Wat ik vooral verbijsterend vind, is hoe de wereld (vooral EU) lijdzaam toeziet en er niks tegen onderneemt. Er moet nu forse druk op Wit-Rusland worden uitgeoefend. Dreig maar met een inval ofzo, dreig maar met fikse sancties, maar DOE IETS !
je gebeden zijn verhoord.
quote:
West slams Belarus crackdown
Friday, March 24, 2006 Posted: 1259 GMT (2059 HKT)
MINSK, Belarus (CNN) -- European Union leaders have agreed to impose restrictive measures on the Belarussian government as they condemned a crackdown against opposition protesters in Minsk.

But while Friday's forced removal by police of about 200 demonstrators from the center of the capital Minsk sparked Western criticism, Russia accused an international security organization of instigating tensions during the election campaign.

[..]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:27:53 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36328412
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:51 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Saddam was eigenlijk ook een goede persoon die de extremisten onder de duim wist te houden, waardoor het volk een normaal leven had.

(yeah right)
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:37 schreef du_ke het volgende:
Oppositie Minsk:breek tentenkamp af

` Oppositieleiders in Wit-Rusland
hebben hun aanhangers opgeroepen om hun
tentenkamp op het centrale plein in de
hoofdstad Minsk te ontruimen.Als reden
geven ze het slechte winterweer en de
stijgende intimidatie door de regering.

Volgens oppositieleider Milinkevitsj
zijn de protesten op dit moment niet
nodig omdat er voor zaterdag een grote
betoging tegen de herkozen president
Loekasjenko is georganiseerd.

Iran heeft hem als een van de weinige
landen gefeliciteerd met zijn recente
verkiezingszege.Loekasjenko brengt
binnenkort een bezoek aan Iran.Teheran
zegt zich daarop te verheugen.
Soort zoekt soort.

By the way, als een student nu (weer, als in: Irak) even een scriptie schrijft dat dit land misschien wel eens massavernietigingswapens kan hebben, zal er wel weer een inval komen. Eerder verwacht ik 't niet.

[ Bericht 30% gewijzigd door Yildiz op 24-03-2006 14:37:00 ]
pi_36332095
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Saddam was eigenlijk ook een goede persoon die de extremisten onder de duim wist te houden, waardoor het volk een normaal leven had.

Ik zeg niet dat Saddam goed was, ik ben gewoon benieuwd wat Loakasjenka slecht maakt.
Volgens mij horen de meeste mensen "Hij is een dictator=Stalin=Hitler o nee" en nemen dat maar aan als de waarheid.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:29:57 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36332388
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:20 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Saddam goed was, ik ben gewoon benieuwd wat Loakasjenka slecht maakt.
Volgens mij horen de meeste mensen "Hij is een dictator=Stalin=Hitler o nee" en nemen dat maar aan als de waarheid.
Zegt het woord 'bedreigen' je wat? En 'demonstranten' bestempelen als instabiele factor in het land, en daarmee zijn demonstranten gelijk terroristen. Als dat niet erg genoeg is, plop.

Saddam ruimde zijn politieke tegenstanders ook op, en ja, als je je bek hield had je een beetje kans het te overleven. Dat is hier een haast vergelijkbare zaak. Alleen is dit land niet zo uitgesproken anti-westers, dacht ik.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:05:10 #108
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_36333448
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:29 schreef Yildiz het volgende:
Alleen is dit land niet zo uitgesproken anti-westers, dacht ik.
Op zich staan ze wel met de rug naar het Westen, ze zijn helemaal op Rusland gericht.
pi_36334955
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zegt het woord 'bedreigen' je wat? En 'demonstranten' bestempelen als instabiele factor in het land, en daarmee zijn demonstranten gelijk terroristen. Als dat niet erg genoeg is, plop.

Saddam ruimde zijn politieke tegenstanders ook op, en ja, als je je bek hield had je een beetje kans het te overleven. Dat is hier een haast vergelijkbare zaak. Alleen is dit land niet zo uitgesproken anti-westers, dacht ik.
Ik vind de situatie niet erg genoeg om tot actie over te gaan.
En een democratie die niet eerlijk verloopt is niet te vergelijken met Saddam
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:09:39 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36335052
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:05 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik vind de situatie niet erg genoeg om tot actie over te gaan.
En een democratie die niet eerlijk verloopt is niet te vergelijken met Saddam
Deze persoon onderdrukt zijn oppositie, mensen met een andere mening, net zoals in Irak. Alleen doet deze in een iets lichtere vorm, de oppositie kan aan het woord komen.
Deze persoon heeft een redelijk anti-westerse houding.
De verkiezingen zijn niet geldig.
Deze persoon dreigt via de geheime dienst mensen aan te pakken, die alleen maar gaan demonstreren.
Mensen van onze Nederlandse VVD die willen kijken tijdens de stemming mogen niet het land in.
Het enige grote verschil hier, is dat er nog niemand met een PowerPoint-presentatie is geweest waarin overtuigend wordt aangetoond dat ze een dreiging zijn voor ons.

Of zie jij meerdere essentiële verschillen?
Actie kan trouwens ook een boycot zijn.
pi_36338293
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Deze persoon onderdrukt zijn oppositie, mensen met een andere mening, net zoals in Irak. Alleen doet deze in een iets lichtere vorm, de oppositie kan aan het woord komen.
Deze persoon dreigt via de geheime dienst mensen aan te pakken, die alleen maar gaan demonstreren.
Mensen van onze Nederlandse VVD die willen kijken tijdens de stemming mogen niet het land in.
Het enige grote verschil hier, is dat er nog niemand met een PowerPoint-presentatie is geweest waarin overtuigend wordt aangetoond dat ze een dreiging zijn voor ons.

Hij hantert dezelfde methodes als Saddam, zij het op kleinere schaal en hij komt uit een andere cultuur dan Saddam, de Communistische ipv de Soenietische.
Ik denk dat hij veel overeenkomsten vertoont met oud-bestuurders van zijn buurlanden en zijn regime zal er niet zo heel lang meer zitten vermoed id, al zal Rusland hem eeuwig steunen.
Yeah baby Yeah!
pi_36338688
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus een land waar je gewoon een goed leven kan leiden zolang je maar niet tegen de president gaat demonstreren is automatisch een bloeddorstige dictatuur?
Misschien vinden die mensen het helemaal niet zo erg? Hun economie schijnt het wel goed te doen
pi_36339003
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:23 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Dus een land waar je gewoon een goed leven kan leiden zolang je maar niet tegen de president gaat demonstreren is automatisch een bloeddorstige dictatuur?
Misschien vinden die mensen het helemaal niet zo erg? Hun economie schijnt het wel goed te doen
De gemiddelde wit-rus wil hem best terechtstellen, alleen de cultuur is er een van: niet klagen.

Daarom blijft hij zolang in het zadel zitten, wij zijn wat mondigeren kritischer opgevoed.
Yeah baby Yeah!
pi_36353375
quote:
Harde Amerikaanse taal aan adres van Wit-Rusland

,,Wit-Rusland is de laatste dictatuur in het hart van Europa, en het is tijd voor verandering.'' De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice liet geen ruimte voor nuance toen ze een maand geleden de Navo-top bijwoonde in buurland Litouwen. Vorig jaar al zetten Rice Wit-Rusland op de lijst van zes ,,bolwerken van tirannie'', in het opbeurende gezelschap van Noord-Korea.

Actieve inmenging

Die stempel is ook terecht. President Lukashenko fnuikt met harde hand alle onafhankelijke media en oppositiepartijen. Hij blijft aan de macht dankzij vervalste verkiezingen en een verregaande personencultus.

Maar anders dan in Oezbekistan stemde het Amerikaanse Congres onlangs voor steun aan pro-democratie-activisten in Wit-Rusland voor een bedrag van 40 miljoen dollar. Dit tot groot ongenoegen van Rusland, dat na de Baltische staten, Georgië en Oekraïne niet nog een staat aan de westgrens naar het Westerse kamp wil zien overgaan.

In de greep van Moskou

Vooralsnog zit het land nog stevig in de greep van het Kremlin. De Wit-Russische economie is extreem afhankelijk van Rusland, en zonder het Russische gas en olie zou het land zelfs volledig plat liggen. Lukashenko heeft zijn lot trouwens zelf ook verbonden aan Moskou en pleit openlijk voor een unie tussen beide landen.

Anders gezegd: Wit-Rusland heeft voor de Amerikanen bijlange niet het strategische belang dat Oezbekistan wel heeft.

18/05/2005
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G7CEUE40
pi_36353620
quote:

[..]

Wat is volgens jou dan een "goed leven"? Natuurlijk ben ik ook tevreden als ik geen andere mogelijkheden heb, maar men mij iig in leven laat als ik mn mond houd... Wat moeten die mensen doen dan? Loekasjenko op hun blote knieen danken "Oh, edele dictator, dank voor uw goedheid mij in leven te laten zo lang ik mijn mond houd"?

Wat je hierboven beweert meen je toch niet serieus he...
pi_36359336
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:20 schreef Kjew het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan een "goed leven"? Natuurlijk ben ik ook tevreden als ik geen andere mogelijkheden heb, maar men mij iig in leven laat als ik mn mond houd... Wat moeten die mensen doen dan? Loekasjenko op hun blote knieen danken "Oh, edele dictator, dank voor uw goedheid mij in leven te laten zo lang ik mijn mond houd"?

Wat je hierboven beweert meen je toch niet serieus he...
Met "goed leven" bedoel ik het feit dat de Wit-Russische economie vooruit gaat, en dat ze door hun goede banden met Rusland goedkoop gas kunnen krijgen. Als de oppositie aan de macht komt kan dat best makkelijk veranderen.
Zolang je niet lid van een oppossitiepartij bent heb je niks te vrezen. En ik betwijfel of de bevolking wel voor een andere regering zou kiezen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:27:22 #117
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36365191
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:58 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Met "goed leven" bedoel ik het feit dat de Wit-Russische economie vooruit gaat, en dat ze door hun goede banden met Rusland goedkoop gas kunnen krijgen. Als de oppositie aan de macht komt kan dat best makkelijk veranderen.
Zolang je niet lid van een oppossitiepartij bent heb je niks te vrezen. En ik betwijfel of de bevolking wel voor een andere regering zou kiezen.
De verkiezingen waren in ieder geval niet eerlijk en evenmin vrij. Ik ben benieuwd of de demonstranten de komende dagen doorgaan en de toestroom van mensen blijft groeien. Lukt dat dan is er een goede kans dat Loekachenko ten val wordt gebracht. Als het volk gaat "lopen" dan is er geen houden meer aan, zie Roemenië, Servië, Oekraïne en Georgië.

Dat de protesten beginnen met een vrij kleine groep van (voornamelijk) intellectuelen en studenten is logisch, zo beginnen de meeste revoluties. Nu is het de vraag of een groot deel van het volk zich bij de oppositie zal aansluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 25-03-2006 21:38:05 ]
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:37:12 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36365397
quote:

[..]

Een leven van 'put up or shut up' is inderdaad ook het streven.
Oja, als de economie het maar goed doet hé, dat schijnt de heilige graal te zijn tegenwoordig, uit jouw tekst haal ik dat het zelfs boven de universele mensenrechten staat. Chapeau.
pi_36365490
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:37 schreef Yildiz het volgende:
Een leven van 'put up or shut up' is inderdaad ook het streven.
Maar wat een groter dilemma is in mijn ogen, waarschijnlijk staat de meerderheid van de Witrussen nog achter hem, ondanks dat het een wreed dictator is, mag je hem dan wel wippen?
Overigens is de vraag theoretisch, omdat de CIA er waarschijnlijk al mee bezig is.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:42:40 #120
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36365547
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Maar wat een groter dilemma is in mijn ogen, waarschijnlijk staat de meerderheid van de Witrussen nog achter hem, ondanks dat het een wreed dictator is, mag je hem dan wel wippen?
Overigens is de vraag theoretisch, omdat de CIA er waarschijnlijk al mee bezig is.
Die vraag is onmogelijk te beantwoorde, ten eerste zijn de verkiezingsuitslagen immers vrijwel zeker gemanipuleerd, ten tweede bestaan er evenmin betrouwbare peilingen en ten derde heeft de oppositie nauwelijks aandacht in de media gekregen.
pi_36365588
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

bestaat er een goede dictator dan?

Mijn broer heeft een tijdlang een relatie gehad met een Wit-russische en die heeft me weleens wat verteld om overtuigd te geraken van de arrogantie en het egoisme van deze man. Als 90% van zijn volk uitsterft zal hem dat echt zijn reet roesten.
een kleine Stalin dus?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:45:12 #122
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36365611
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die vraag is onmogelijk te beantwoorde, ten eerste zijn de verkiezingsuitslagen immers vrijwel zeker gemanipuleerd, ten tweede bestaan er evenmin betrouwbare peilingen en ten derde heeft de oppositie nauwelijks aandacht in de media gekregen.
De macht van de invloed van de media.

En trouwens, weet jij veel, misschien worden die mensen in het platteland wel maandelijks gevraagd of ze nog achter de president staan, zo niet, 'moeten ze even mee'. Het vrije woord is daar ver te zoeken.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:47:22 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36365666
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De macht van de invloed van de media.

En trouwens, weet jij veel, misschien worden die mensen in het platteland wel maandelijks gevraagd of ze nog achter de president staan, zo niet, 'moeten ze even mee'. Het vrije woord is daar ver te zoeken.
Precies, een bevolking die erg positief over een regering spreekt is vrijwel altijd een kenmerk van een dictatuur.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:49:26 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36365726
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, een bevolking die erg positief over een regering spreekt is vrijwel altijd een kenmerk van een dictatuur.
Was inderdaad ook op het nieuws ja, zag je zo'n oude oma met een krant aanwandelen, helemaal fan van de president. Het is haast eng.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:51:57 #125
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36365773
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Was inderdaad ook op het nieuws ja, zag je zo'n oude oma met een krant aanwandelen, helemaal fan van de president. Het is haast eng.
Zo eng dat het niet waar kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')