abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:00:40 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36244220
quote:
Grassroots revolutie in Wit-Rusland?

Gisteravond vond in Wit-Russische hoofdstad Minsk op het Oktoberplein de grootste demonstratie van de afgelopen 10 jaar plaats. Met zo'n tienduizend deelnemers lijkt dit op het eerste gezicht een beperkt protest. Maar wie zich realiseert dat de regime van Lukashenko het telefoonverkeer rondom het plein blokkeerde, websites van de oppositie offline haalde en dat veel oppositieleden momenteel vastzitten begrijpt dat dit een moedig protest was. De vraag die iedereen nu bezighoudt: lukt het de Wit-Russen om volgens het succesvolle recept van de Servische jongerenbeweging Otpor een vreedzame omwenteling te realiseren zoals we die gezien hebben in Oekraïne, Georgië en Libanon? Lees ook: Revolutie Agenda 2005.

Het Otpor-logo werd gisteravond al gesignaleerd op het Oktoberplein. Maar de situatie in Wit-Rusland is wel degelijk anders dan destijds in Oekraïne. Sargasso legt momenteel contact met direct betrokkenen van de oppositie in Wit-Rusland, een van hen verklaarde vanochtend: "In Oekraïne had men een redelijk divers parlement met een heuse oppositie. Plus, het Constitutionele Gerechtshof dat ook bereid was om druk uit te oefenen op de zittende administratie. In Wit-Rusland zijn alle staatsorganen onder controle van de president. In Oekraïne gebruikte Jushchenko het nationalisme van West-Oekraïne om brede massa's achter zich te krijgen. Hij had ook toegang tot kranten en TV. In Wit-Rusland is dit onmogelijk en voorlopig ondenkbaar. Maar de hoop op democratie en vrijheid blijft".
Van Sargasso.nl

Wat gaan we doen aan Wit-Rusland, de laatste dictator van Europa? De man die de demonstraties tegen zijn persoon als terrorisme bestempelt en belooft de demonstranten "de nek om te draaien". De man die zijn politieke tegenstander liet molesteren, de volkstaal verbiedt en oppositiebeweginen de mond snoert met invallen. De man die studenten dwingt bij Tsjernobyl te werken.

Wat gaan we doen?
pi_36244535
Tja moeilijk dit, druk uitoefenen om eindelijk vrije verkiezingen te houden maar dit wel in overleg met Rusland. Westerse druk zou voor de bevolking wel eens averechts kunnen werken...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:10:52 #3
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36244619
Allereerst een sterk afgezwakte oranje revolutie plannen

Dan eens goed kijken welke voordelen de Oekraine nou eigenlijk beleeft aan die prachtige vrije markt

Eens heel goed kijken of hiermee geen vergelijkbaar effect als de Balkanoorlog mee gekweekt wordt

..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:12:33 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36244695
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:10 schreef Tafkahs het volgende:
Allereerst een sterk afgezwakte oranje revolutie plannen
Ik ga voor een Anjerrevolutie
quote:
Dan eens goed kijken welke voordelen de Oekraine nou eigenlijk beleeft aan die prachtige vrije markt
Wat kan mij die vrije makrt nou schelen. Er worden mensen gemarteld en vermoord!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:15:20 #5
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36244824
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ga voor een Anjerrevolutie
[..]

Wat kan mij die vrije makrt nou schelen. Er worden mensen gemarteld en vermoord!
Op Guantanamo bay en al die franchise pick 'n torture gevangenissen ook. Wat is het verschil daarin tussen het beleid van Bush en Loekasjenka?

Ik denk vanuit het belang van Wit Rusland, die weet niet beter dan dat elke verandering wel goed moet zijn, maar wat heeft het vergelijkbare buurlanden opgeleverd ?
pi_36244911
Ik vind dat we de Wit-Russen met militair ingrijpen moeten gaan ontzetten. Schandalig dat Europa deze situatie heeft laten ontstaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:17:20 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36244923
Raar menneke dat.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:17:41 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36244943
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:15 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Op Guantanamo bay en al die franchise pick 'n torture gevangenissen ook. Wat is het verschil daarin tussen het beleid van Bush en Loekasjenka?
Het loopt niet zo ver uiteen, het martelen en onveroordeeld opsluiten en het geweld, maar daar heb ik dan ook al afdoende topics over geopend.
quote:
Ik denk vanuit het belang van Wit Rusland, die weet niet beter dan dat elke verandering wel goed moet zijn, maar wat heeft het vergelijkbare buurlanden opgeleverd ?
Tsjechie Havel-stylee
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:18:25 #9
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36244979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:17 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind dat we de Wit-Russen met militair ingrijpen moeten gaan ontzetten. Schandalig dat Europa deze situatie heeft laten ontstaan.
Ik denk dat dat de minst gunstige oplossing is. Ik denk dat er dan instabiliteit ontstaat, en dat Loekasjenka dan een martelaar wordt.
pi_36245016
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de minst gunstige oplossing is. Ik denk dat er dan instabiliteit ontstaat, en dat Loekasjenka dan een martelaar wordt.
Klopt dat is de methode die in elk geval niet werkt.
pi_36245066
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat er dan instabiliteit ontstaat, en dat Loekasjenka dan een martelaar wordt.
Een dooie ja...met praten en 'druk uitoefenen' zul je die man echt niet wegkrijgen... daar is Europa zoals gewoonlijk weer eens veel te laat mee....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36245168
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:20 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een dooie ja...met praten en 'druk uitoefenen' zul je die man echt niet wegkrijgen... daar is Europa zoals gewoonlijk weer eens veel te laat mee....
Alles waar je het niet mee eens bent overhoop knallen werkt wel lekker?
pi_36245237
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alles waar je het niet mee eens bent overhoop knallen werkt wel lekker?
Alles? Eén dictatoriaal regime in de achtertuin van Europa. Gun die mensen toch ook vrijheid en democratie zoals in Kosovo...
pi_36245272
Ze zullen het zelf wel binnen een paar jaar oplossen...
pi_36245300
Volgens mij heet hij Loekashenko en z'n vrouw Loekashenka.
Ofzo.
pi_36245329
Er was geen enkel luchtbombardement nodig op de Warschaupachtleden om de Sovjet-Unie uit Oost-Europa te laten trekken en om democratische verkiezingen in de betreffende landen te organiseren.
pi_36245334
Wellicht is de CIA al druk bezig om het verzet te coordineren?
pi_36245362
Militair ingrijpen > imo slecht idee. De bevolking zal het zelf moeten en kunnen doen. Dat gaat praktisch overal zo. Hoogstens kan men Loekasjenko onder druk zetten en zoveel mogelijk media-aandacht geven aan de bevolking (oppositie).
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:26:41 #19
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36245401
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het loopt niet zo ver uiteen, het martelen en onveroordeeld opsluiten en het geweld, maar daar heb ik dan ook al afdoende topics over geopend.
[..]

Tsjechie Havel-stylee
In Wit Rusland geldt het argument vast dat het bedoeld is om het communisme zuiver te houden
Bush en de zijnen geven geen enkele reden...

Ik denk dat het liberaliseren zoals in Oekraine is gebeurd, een ramp zal opleveren voor de bevolking. De uitzending van netwerk gister verklaarde al dat VVD-europarlementarier Hennis Plasgaerd werd tegengehouden aan de grens. Ze gaf mij sterk de indruk geen idee te hebben waar ze mee bezig was, ze vond het belangrijker dat haar pre-paid toestel zou werken in het hol van de leeuw bijvoorbeeld..

Hieruit blijkt m.i dat het Westen de cultuur en de gebruiken van Wit Rusland gewoon niet begrijpen.

Kijkend naar wat er met Rusland is gebeurd, zijn de gevolgen duidelijk, de oudere generatie is veelal werkloos en alcoholist, de nieuwe generatie heeft te maken met sexslavenhandel en een sterk verminderde maatschappelijke betrokkenheid. Dat alles is in ruil gekomen voor McDonalds en allerhande Westerse roofbouwers.

Oekraine merkt nu dat het verwesteren van het land vooral zorgt voor een hogere gasprijs en afhankelijkheid van de buurlanden.
pi_36245420
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:23 schreef Tikorev het volgende:
Alles? Eén dictatoriaal regime in de achtertuin van Europa. Gun die mensen toch ook vrijheid en democratie zoals in Kosovo...
De kosovo crisis is nog lang niet ten einde.
pi_36245451
quote:

[..]

Voor b.v. de Serven is er weinig vrijheid en democratie in Kosovo. En echt stabieler is de regio er ook niet op geworden.
pi_36245491
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

knip
En toch ben ik ook niet overtuigd van het in stand houden van de huidige situatie; daar zit de nieuwe generatie niet op te wachten. Die nieuwe generatie moet je ondersteunen, net als dat in Iran moet gebeuren.
pi_36245541
Nav Kosovo: alles heeft tijd nodig en alles kost slachtoffers. Ik denk dat de ontwikkelingen in Wit-Rusland zeer goed zijn.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:35:09 #24
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36245755
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:28 schreef Kjew het volgende:

[..]

En toch ben ik ook niet overtuigd van het in stand houden van de huidige situatie; daar zit de nieuwe generatie niet op te wachten. Die nieuwe generatie moet je ondersteunen, net als dat in Iran moet gebeuren.
Je weet zelf hoe andere Fransen zijn dan Nederlanders, hoe zal dat gelden voor Wit Russen, denk je

Verandering gaat gelijdelijk. Ik geloof er stellig in dat Gorbatsjov destijds te snel en te makkelijk heeft geredeneerd met z'n perestojka.

Een 2e Balkan oorlog is niet iets wat als verbetering kan gelden. Dat zou ook het Joegoslavie tribunaal zo goed als waardeloos maken
pi_36245798
Het is trouwens geen dictoriaal regime, het is gewoon een schijn-democratie
pi_36245838
En dan nog een vraag, in hoeverre verschillen de Witrussen nu van de gewone Russen? Net zoveel als dat de Serviërs verschillen van de Montenegrijnen, of de Vlamingen van de Nederlanders?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:38:03 #27
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36245846
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Ook dat nog, maar zo mag je het natuurlijk niet noemen van Amerika
pi_36245895
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:35 schreef Tafkahs het volgende:
Verandering gaat gelijdelijk. Ik geloof er stellig in dat Gorbatsjov destijds te snel en te makkelijk heeft geredeneerd met z'n perestojka.
Hij kon niet anders, er was werkelijk geen andere optie, ja oorlog voeren, maar gelukkig koos hij daar niet voor.
pi_36245911
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Je weet zelf hoe andere Fransen zijn dan Nederlanders, hoe zal dat gelden voor Wit Russen, denk je
Die snap ik niet... Ik denk dat je het verzet tegen zo`n soort regime in welk land, waar dan ook, moet ondersteunen, maar niet met geweld.
quote:
Verandering gaat gelijdelijk.
Net wat ik zeg.
quote:
Ik geloof er stellig in dat Gorbatsjov destijds te snel en te makkelijk heeft geredeneerd met z'n perestojka.
Tja, al doende leert men.
quote:
Een 2e Balkan oorlog is niet iets wat als verbetering kan gelden. Dat zou ook het Joegoslavie tribunaal zo goed als waardeloos maken
Ik ben tegen militair ingrijpen in Europa, tenzij er sprake is van genocide.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:41:23 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36245949
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Volgens mij heet hij Loekashenko en z'n vrouw Loekashenka.
Ofzo.
Nee, alle Wit-Russen die ik ken schrijven het zo.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:41:40 #31
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36245961
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Hij kon niet anders, er was werkelijk geen andere optie, ja oorlog voeren, maar gelukkig koos hij daar niet voor.
Waarom kon hij niet anders? Is dat vanwege de keiharde liberaliseringslijn die Thatcher inzette of was het communisme zo grijs geworden dat er echt niets meer te geloven viel ?
pi_36245965
quote:
Ik vind het gedrag van de geheime dienst behoorlijk dictatoriaal... schijn-democratie klopt, maar ontkennen dat het dictatoriaal is lijkt me te ver gaan...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:03 #33
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36245998
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:39 schreef Kjew het volgende:

[..]

Die snap ik niet... Ik denk dat je het verzet tegen zo`n soort regime in welk land, waar dan ook, moet ondersteunen, maar niet met geweld.
[..]

Net wat ik zeg.
[..]

Tja, al doende leert men.
[..]

Ik ben tegen militair ingrijpen in Europa, tenzij er sprake is van genocide.
Je zegt gewoon dat iedereen Amerikaan moet worden
Waarom zou je dat in godsnaam willen, Amerika kan niet eens voor z'n eigen mensen in New Orleans zorgen.. Welke verbetering zou dat opleveren?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:17 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36246007
quote:
Een oppermachtige autocraat die mensen laat vermoorden en martelen, hoe noem jij die?
pi_36246011
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
En dan nog een vraag, in hoeverre verschillen de Witrussen nu van de gewone Russen? Net zoveel als dat de Serviërs verschillen van de Montenegrijnen, of de Vlamingen van de Nederlanders?
Ik denk dat er binnen het land nog wel grote verschillen zijn. Dat is in Oekraïne ook zo waar men in het oosten veel meer richting de Russen was geörienteerd en in het Westen richting Polen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:44:19 #36
97745 Thorical
finding a way
pi_36246049
quote:

[..]

Tikorev ben je nou zo dom of doe je maar alsof?
Dit zijn nog de mensen die andere landen kunnen laten verdwijnen. ( letterlijk) Dus een bommetje min of meer helpt niet.
En zover ik het doorheb heeft iedereen in bellarus nog nog werk, normaal te eten en verwarming.
Dat kan je van veel vormalige Ex Soviet landen ook niet zeggen.
Maar dat er iets moet gebeuren dat ben ik met je eens.
En waar slaat die kosovo vergelijking eigelijk op?
pi_36246079
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Je zegt gewoon dat iedereen Amerikaan moet worden
Waarom zou je dat in godsnaam willen, Amerika kan niet eens voor z'n eigen mensen in New Orleans zorgen.. Welke verbetering zou dat opleveren?
Sorry hoor, maar wat is dit voor een kromme redenatie... ?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:46:57 #38
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36246142
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:45 schreef Kjew het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat is dit voor een kromme redenatie... ?
Dat zeg je:

quote:

--

Je zegt dat elk conflict hetzelfde is, ongeacht de sociaal-economische achtergrond
pi_36246202
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een oppermachtige autocraat die mensen laat vermoorden en martelen, hoe noem jij die?
Een dankzij fraude gekozen gemene kerel met grootheidswaanzin.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:49:17 #40
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_36246232
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

En hoe voelt u zich nu?
pi_36246291
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:46 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat zeg je:

[i]
[..]

Je zegt dat elk conflict hetzelfde is, ongeacht de sociaal-economische achtergrond
Niet ieder conflict is hetzelfde,
maar ja, ik ben niet van mening dat een dictatoriaal regime voor sommige landen de oplossing is vanwege de sociaal-economische omstandigheden...
Ik kan me niet zo heel goed vinden in de ideeen van Farukh... (achternaam vergeten...)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:54:24 #42
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36246421
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:50 schreef Kjew het volgende:

[..]

Niet ieder conflict is hetzelfde,
maar ja, ik ben niet van mening dat een dictatoriaal regime voor sommige landen de oplossing is vanwege de sociaal-economische omstandigheden...
Ik kan me niet zo heel goed vinden in de ideeen van Farukh... (achternaam vergeten...)
M.i is het gevaar dat er te makkelijk voor een politieke waarheid wordt gekozen. Ik weet niet aan wie je denkt trouwens, maar als je er op komt, dan ben ik wel nieuwsgierig
pi_36246448
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:41 schreef Tafkahs het volgende:
Waarom kon hij niet anders? Is dat vanwege de keiharde liberaliseringslijn die Thatcher inzette of was het communisme zo grijs geworden dat er echt niets meer te geloven viel ?
Kip of ei, waarom moest Thatcher die keiharde liberaliseringslijn inzetten? Maar dat voert te ver natuurlijk. Ik denk inderdaad dat de ideologie gewoon failliet was, en Reagan heeft ook een positieve rol gespeeld met z'n bewapeningswedloop. We hebben het aan Gorbatsjov te danken dat het niet geeindigd is in een big bang, want dat had ook zeer goed gekund.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:41 schreef Floripas het volgende:
Ik denk het niet, het zal meer zoiets zijn: Лукaсгэнкa . De NOS schrijft ook gewoon Loekashenko.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:55:22 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36246458
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:49 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Moet je wenen om bloemen, in de knop gebroken?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:57:01 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36246513
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk het niet, het zal meer zoiets zijn: Лукaсгэнкa . De NOS schrijft ook gewoon Loekashenko.
Pssst, die laatste o wordt linguistisch verlaagd tot een "a".
pi_36246521
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:54 schreef Tafkahs het volgende:
M.i is het gevaar dat er te makkelijk voor een politieke waarheid wordt gekozen. Ik weet niet aan wie je denkt trouwens, maar als je er op komt, dan ben ik wel nieuwsgierig
Ik denk dat ik een beetje snap wat je hier bedoeld, ik kan me nog herinneren hoe ik me als kind van 12 zo gruwelijk geergerd heb aan het erkennen van Kroatie door Duitsland indertijd.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:01:12 #47
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36246654
quote:

[..]

Kip of ei, waarom moest Thatcher die keiharde liberaliseringslijn inzetten? Maar dat voert te ver natuurlijk. Ik denk inderdaad dat de ideologie gewoon failliet was, en Reagan heeft ook een positieve rol gespeeld met z'n bewapeningswedloop. We hebben het aan Gorbatsjov te danken dat het niet geeindigd is in een big bang, want dat had ook zeer goed gekund.
[..]

Da's een beetje waar, maar ook Gorbatsjov kreeg de handen niet op elkaar voor een volledig ontwapeningsverdrag
pi_36246712
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een beetje snap wat je hier bedoeld, ik kan me nog herinneren hoe ik me als kind van 12 zo gruwelijk geergerd heb aan het erkennen van Kroatie door Duitsland indertijd.
pi_36246767
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef Floripas het volgende:
Jij kan het weten, maar ik vind gewoon dat je inconsequent bezig bent, en dat dient maar eens gezegd(of t) te worden!

En nou je toch bezig bent, was het nou Gorbatsjov, Gorbatchev of Gorbatchov?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:14 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36246826
Mwah, zou de bevolking al kunnen omgaan met de vrijheid. Of slaat het dan over naar een ander regime. Ik zit meer te denken aan de oude opvatting van de Romeinen in termen van brood en spelen. Uiteindelijk zal de vraag wel zijn wat we als EU met witrusland moeten doen. De innerlijke bevrijding komt er wel (vroeg of laat). Maar daar gaat nog decenia overheen. Geforceerd proberen dingen op te lossen zoals in Irak zal in ieder geval niet werken.
pi_36246863
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:01 schreef Tafkahs het volgende:
Da's een beetje waar, maar ook Gorbatsjov kreeg de handen niet op elkaar voor een volledig ontwapeningsverdrag
Ok, maar moet je eens voorstellen dat die coup indertijd eerder had plaatsgevonden en dat de havikken de macht hadden gegrepen, en vastgehouden.
pi_36246896
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:03 schreef Kjew het volgende:
Dit is zo'n lange ingewikkelde en inhoudelijke reactie, dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen met reageren.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:09:45 #53
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36246946
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ok, maar moet je eens voorstellen dat die coup indertijd eerder had plaatsgevonden en dat de havikken de macht hadden gegrepen, en vastgehouden.
Slechte bron, maar de CIA vindt dat het koude oorlogsspel overzichtelijker was dan het terrorismegevaar van tegenwoordig....
pi_36246969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:06 schreef Drugshond het volgende:
Uiteindelijk zal de vraag wel zijn wat we als EU met witrusland moeten doen. De innerlijke bevrijding komt er wel (vroeg of laat). Maar daar gaat nog decenia overheen. Geforceerd proberen dingen op te lossen zoals in Irak zal in ieder geval niet werken.
Precies: niet forceren, niet ingrijpen, niet dwingen. Wel de oppositie ondersteunen (in de zin van ideeen, etc, zodat zij zelf in staat zijn de zaak aan te pakken)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:11:03 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36246995
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een dankzij fraude gekozen gemene kerel met grootheidswaanzin.
Zat meer de denken aan een dictator
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36247028
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dit is zo'n lange ingewikkelde en inhoudelijke reactie, dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen met reageren.
Ok, in woorden; ik begrijp je niet.
pi_36247072
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:09 schreef Tafkahs het volgende:
Slechte bron, maar de CIA vindt dat het koude oorlogsspel overzichtelijker was dan het terrorismegevaar van tegenwoordig....
Nou, dit kan ik me wel voorstellen, in de goede oude tijd wist je tenminste wie de vijand was, en belangrijker, het was toch meer heersers onder elkaar, i.p.v. van mensen die hun zaak echt serieus nemen.
pi_36247419
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:11 schreef Kjew het volgende:
Ok, in woorden; ik begrijp je niet.
Duitsland heeft in mijn ogen Kroatie (en Slovenië) te snel erkent, waardoor de lont in het kruidvat werd gestoken m.b.t. Joegoslavië. Uit een interview met Lord Carrington:
quote:
Wat was destijds uw indruk van Milosevic en van de andere Joegoslavische leiders?
Carrington: 'Mijn indruk was dat het allemaal ex-communisten waren die onderdeel hadden uitgemaakt van de federale regering. Toen Tito stierf, en toen het marxisme stierf, hielden ze allemaal op om communist te zijn en werden nationalist. Tito had, dankzij het feit dat hij een Kroaat was die in de oorlog aan de kant van de Partizanen met de Serven had meegevochten, zowel de Kroaten als de Serven aan zich gebonden. Bovendien was hij een keiharde leider geweest. Maar deze mensen hadden absoluut zijn kwaliteiten niet. Ik had bijvoorbeeld bepaald geen hoge dunk van Franjo Tudjman, de Kroatische leider. Die was ontzettend onbetrouwbaar. Zei het ene, maar deed het andere. Hield ons voor dat er met hem te praten viel, maar was in werkelijkheid heel lastig en sluw. Milosovic was ook moeilijk, in de zin dat hij weinig behulpzaam was bij het bereiken van ons doel, maar als hij zei dat hij iets zou doen, dan deed hij het ook. Met hem wisten we altijd waar we aan toe waren, en dat wist je met Tudjman nooit.'

Desondank, zegt u, had u het gevoel vooruitgang te boeken?
Carrington: 'Zeker. De mogelijkheid van een Joegoslavië á la carte was reëel, maar alles stortte in elkaar toen de Duitsers erop stonden dat de onafhankelijkheid van Kroatië en Slovenië zou worden erkend nog voordat de rest van de boedelscheiding was geregeld. Toen werd het onmogelijk om nog tot een gemeenschappelijke oplossing te komen.'

Heeft u enig idee waarom de Duitsers daarop aandrongen?
Carrington: 'Dat moet u eigenlijk aan de Duitsers vragen. Maar een aantal factoren die daarbij een rol hebben gespeeld is wel bekend. Er woonden op dat moment zo'n 800 duizend Kroaten in Duitsland. Dat zal ongetwijfeld van betekenis zijn geweest. En de Duitsers hebben, zoals bekend, tijdens de Tweede Wereldoorlog de onafhankelijke staat Kroatië gecreëerd. Zij hebben altijd sympathie voor de Kroaten behouden. Ook dat heeft zeker meegespeeld.'

De vergadering waarin de Duitsers hun zin doordreven, en die uiteindelijk beslissend zou blijken te zijn voor het lot van Kroatië en Slovenië, en daarmee van miljoenen Joegoslaven, vond plaats op 16 december 1991. Onder voorzitterschap van Nederland kwamen op die dag de ministers van Buitenlandse Zaken van de landen van de Europese Gemeenschap bij elkaar om een aantal eerste stappen te zetten op weg naar een gemeenschappelijk buitenlands beleid. Lord Carrington was niet zelf bij die vergadering aanwezig, maar hij heeft zich er later uitvoerig over laten informeren. En hij probeerde vooraf om te voorkomen wat uiteindelijk toch gebeurde: dat tot overhaaste en eenzijdige erkenning van de twee dissidente republieken zou worden overgegaan.

Carrington: 'Aan het begin van de bijeenkomst stonden de Duitsers in feite alleen. Maar behalve Nederland heeft niemand echt zijn nek durven uitsteken om de zaak ten goede te keren. En ik denk dat de reden was dat men kort daarvoor in Maastricht had besloten tot een gezamelijk Europees buitenlands- en defensiebeleid. Het zou natuurlijk heel pijnlijk zijn geweest als men twee weken later bij de eerste de beste kwestie niet tot een gezamenlijk standpunt was gekomen. En dus hebben ze toen maar de stupide beslissing genomen om de Duitsers hun zin te geven. Terwijl ik ze nog gewaarschuwd heb: als jullie dit doen, dan zitten jullie binnenkort allemaal in Bosnië. Want het was toen al zonneklaar dat Izetbegovich, de Bosnische leider, geen zin had om met Milosevic opgescheept te blijven als Kroatië en Slovenië uit de federatie stapten. En de Bosnische Serviërs op hun beurt hadden via een referendum al laten weten dat zij geen zelfstandig Bosnië wilden. Met andere woorden: Izetbegovich wist dat er oorlog in Bosnië zou komen. En iedereen had dat kunnen weten. Zoals ook vaststond dat er een oorlog zou uitbreken in Kroatië. Die heeft precies twee dagen op zich laten wachten.'

Dus u zegt eigenlijk dat de Europese landen bereid waren een oorlog te riskeren om de simpele reden dat Duitsland sympathieën koesterde voor Kroatië en omdat de andere landen de moed niet hadden om de Duitsers dwars te zitten, vanwege de broze Europese eenheid. Is dat niet een vreselijk treurige constatering?
Carrington: 'Je moet natuurlijk heel voorzichtig zijn met de bewering dat die oorlog er zonder deze domme beslissing niet zou zijn gekomen. We hebben tenslotte te maken met buitengewoon onberekenbare lieden. Maar de beslissing heeft de oorlog zeker bespoedigd, en ons de mogelijkheid ontnomen om tot een vreedzame oplossing te komen. Of die er gekomen zou zijn, zullen we nooit weten.'

Maar gezien de risico's, en gezien de geïsoleerde positie van Duitsland, hoe verklaart u dan dat de andere Europese landen in één nacht zijn omgegaan?
Carrington: 'Vergis u niet in de statuur van Genscher. Dat was een buitengewoon dominante persoon, en bovendien was hij al vele jaren minister van buitenlandse zaken. De meeste andere ministers op die vergadering waren nieuwkomers, of relatieve nieuwkomers. Bovendien hadden ze allemaal zo hun eigen bezwaren tegen de Duitse positie - ze hadden geen gezamenlijk bezwaar. De enige die echt zijn best heeft gedaan om de zaak te redden, was jullie minister Hans van den Broek - en dat is hem bepaald niet in dank afgenomen door de Duitsers!

Kijk, ik heb weinig sympathie voor welke van de betrokken Joegoslavische partijen dan ook. Maar het is oneerlijk om de schuld van alle ellende volledig bij Servië te leggen, zoals nu door zo velen wordt gedaan. Want het is Tudjman geweest die zijn land onafhankelijk heeft verklaard en een eigen grondwet heeft aangenomen, zonder eerst een regeling te treffen voor de 600 duizend Serviërs in Kroatië. En die Serviërs herinnerden zich nog goed wat er met hun vaders en voorvaders was gebeurd toen Kroatië voor het laatst onafhankelijk was geweest: toen zijn er 400 duizend Serviërs vermoord. Dus zij voelden zich niet veilig, en dat is begrijpelijk. Vervolgens hebben ze natuurlijk op een afschuwelijke manier gereageerd. Maar dat neemt niet weg dat de Kroaten nooit hadden moeten doen wat ze gedaan hebben. En dat de Europese Gemeenschap hen daarin nooit had moeten steunen.'
bron
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:22:06 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36247485
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Jij kan het weten, maar ik vind gewoon dat je inconsequent bezig bent, en dat dient maar eens gezegd(of t) te worden!

En nou je toch bezig bent, was het nou Gorbatsjov, Gorbatchev of Gorbatchov?
Qua uitspraak? Gàrbátsjev.
pi_36247614
@LodewijkNapoleon.
Ok, dankjewel. Maar dan heb je het over een land dat in verschillende "groepen" uit elkaar viel.
Dit stuk dus met betrekking tot je reactie wat betreft Kroatie. Maar welke "politieke waarheid" wordt hier bedoeld door Tafkahs (met betrekking tot Wit-Rusland) waar jij je in zou kunnen vinden?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:33:08 #61
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36247910
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:25 schreef Kjew het volgende:
@LodewijkNapoleon.
Ok, dankjewel. Maar dan heb je het over een land dat in verschillende "groepen" uit elkaar viel.
Dit stuk dus met betrekking tot je reactie wat betreft Kroatie. Maar welke "politieke waarheid" wordt hier bedoeld door Tafkahs (met betrekking tot Wit-Rusland) waar jij je in zou kunnen vinden?
Gewoon lekker met rust laten, in Congo wordt ook niet ingegrepen

Diversiteit geeft stof om na te denken.
pi_36248033
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:33 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Diversiteit geeft stof om na te denken.
Niet ingrijpen, maar ook niet met rust laten. Er is genoeg stof om over na te denken.
pi_36248085
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef Floripas het volgende:
Dus ongeveer als garbage-chef?
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:25 schreef Kjew het volgende:
@LodewijkNapoleon.
Je kunt het ook niet één op één vergelijken inderdaad, maar indertijd werd er al snel een sfeer geschapen dat de Kroaten de 'good guys' waren en de Serviërs de 'bad guys' terwijl de realieit veel gecompliceerder was. In het geval van Wit-Rusland zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat L. weliswaar een dictator is, maar dat hij wel de meerderheid van de bevolking achter zich heeft staan, want die verkiezingen zullen wel wat 'aangepast' zijn, maar feit is dat hij nog altijd populair is in Wit-Rusland.
pi_36248221
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:33 schreef Tafkahs het volgende:
Daar hadden ze nou wél mogen ingrijpen wat mij betreft, niettemin verricht onze generaal Cammaert daar wel heroisch werk met het weinige dat hem ter beschkking staat.
pi_36248240
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

maar feit is dat hij nog altijd populair is in Wit-Rusland.
Getuige de verkiezingen, ofzo?
pi_36248407
Daarom vind ik ook dat men niet moet ingrijpen, maar dat de bevolking het zelf moet aanpakken; maar met steun van het westen in de vorm van publiciteit, etc.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:45:58 #67
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36248477
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Daar hadden ze nou wél mogen ingrijpen wat mij betreft, niettemin verricht onze generaal Cammaert daar wel heroisch werk met het weinige dat hem ter beschkking staat.
Lol, ik zag vanochtend op goedemorgen Nederland dat de zgn. 4e fase is aangebroken. Dat wil zeggen dat de VN niets meer te zeggen heeft en ook nergens meer mag ingrijpen, alleen maar voedselpakketjes brengen ...
pi_36248579
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

En als je Cyrrilisch kan .

Михаил Сергеевич Горбачёв
pi_36248756
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef Monidique het volgende:
Getuige de verkiezingen, ofzo?
Nee, ik heb het van horen zeggen:
quote:
Was the referendum rigged and fraudulent? This may never been known. Irrespective of voting regularities, it is clear that Lukashenko's economic policies are popular among most Belarussians. Belarussians, after all, are acutely aware of the enormous social and economic dislocation Russia underwent during the 1990s when market reforms were introduced. Lukashenko's genuine popularity is in part based on the decision not to pursue the Russian course of economic development. Belarus has taken a path different from Russia, but its fate is nonetheless very much tied to Russia's
bron
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef Kjew het volgende:
Daarom vind ik ook dat men niet moet ingrijpen, maar dat de bevolking het zelf moet aanpakken; maar met steun van het westen in de vorm van publiciteit, etc.
Het schijnt, maar dat weet ik helemaal niet zeker, dat de invloed van de CIA op de studentenbeweging in Servië vele malen effectiever was voor e val van Milosevic, dan de Kosovo oorlog.
pi_36248832
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:45 schreef Tafkahs het volgende:
Lol, ik zag vanochtend op goedemorgen Nederland dat de zgn. 4e fase is aangebroken. Dat wil zeggen dat de VN niets meer te zeggen heeft en ook nergens meer mag ingrijpen, alleen maar voedselpakketjes brengen ...

Mooi is dat, heb je daar wat bronnetjes van? Niet dat ik je niet geloof uiteraard, maar ik wil me er eens wat meer over inlezen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:58:06 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36248969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:45 schreef Tafkahs het volgende:
Lijkt me voer voor een nieuw topic.
pi_36249038
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt me voer voor een nieuw topic.
Da doek ook endorsen.
pi_36266489
Oppositie Minsk:breek tentenkamp af

` Oppositieleiders in Wit-Rusland
hebben hun aanhangers opgeroepen om hun
tentenkamp op het centrale plein in de
hoofdstad Minsk te ontruimen.Als reden
geven ze het slechte winterweer en de
stijgende intimidatie door de regering.

Volgens oppositieleider Milinkevitsj
zijn de protesten op dit moment niet
nodig omdat er voor zaterdag een grote
betoging tegen de herkozen president
Loekasjenko is georganiseerd.

Iran heeft hem als een van de weinige
landen gefeliciteerd met zijn recente
verkiezingszege.Loekasjenko brengt
binnenkort een bezoek aan Iran.Teheran
zegt zich daarop te verheugen.
pi_36266713
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het in Wit-Rusland is, maar in Oekraine in ieder geval niet. Oekraieners kennen minder reductie in de uitspraak.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Wolf- op 22-03-2006 15:48:48 ]
pi_36266825
quote:
Als je het zo schrijft is het absoluut, altijd en overal fout.
pi_36267131
whehehe, ik las "toeristen"
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_36267139
Populaire Nederlandse transliteratie moet Loekasjenko zijn. Loekashenko is een mix van Nederlands en Engels.
Wetenschappelijke Nederlandse transliteratie = Luka¨enko.

Mijn eigen transliteratie zou Lukashenko zijn. Beetje Engels georienteerd, maar heb toch meer m'n eigen stijl.
pi_36267272
Wat gaan "we" doen? Praten, praten en nog eens praten zonder resultaat.
pi_36267337
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef bozewolf het volgende:
Wat wou je dan doen?
pi_36267408
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef bozewolf het volgende:
regel jij de tenten? trek ik m'n warme kleren aan.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:48:48 #81
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_36270985
tvp-tje
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:58:51 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36271298
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:43 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het in Wit-Rusland is, maar in Oekraine in ieder geval niet. Oekraieners kennen minder reductie in de uitspraak.
Het is een beetje off-topic, maar volgens mij spreekt de man zelf niets anders dan Russisch, bewust.
pi_36272170
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:58 schreef Floripas het volgende:
Het is een beetje off-topic, maar volgens mij spreekt de man zelf niets anders dan Russisch, bewust.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Weet jij daar het antwoord op? In hoeverre zijn de Witrussen nu een volk?
pi_36272267
Wit-Russen spreken Wit-Russisch, net zoals Oekraieners Oekraiens spreken. Dat zijn officiele talen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:44:12 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36272687
Van wikipedia:
quote:
Wit-Russisch na het aantreden van president Lukashenko

Aan deze opbloei van het gebruik van de Wit-Russische taal kwam na de verkiezing van Aleksandr Lukashenko tot president in 1994 spoedig een einde. Onder grote delen van de bevolking heerste onvrede over de in hun ogen radicale invoering van het Wit-Russisch door de nationale elite. Lukashenko speelde handig in op deze onvrede met het referendum van 14 mei 1995. De eerste vraag waar de bevolking over mocht stemmen luidde: ‘Bent U het ermee eens dat de Russische taal en de Wit-Russische taal een gelijkwaardige status zouden moeten hebben?’. Van de 65% van de stemgerechtigden die kwamen opdagen, stemde ruim 83% vóór gelijke status van het Russisch. Deze uitslag lag geheel in de lijn der verwachtingen. Een groot deel van de bevolking sprak ten tijde van het referendum thuis en op de werkvloer vooral Russisch. Mede door de vraagstelling leek het logische antwoord op de vraag over de status van het Russisch ‘ja’ te zijn: een ongelijkwaardige status suggereert een negatieve houding t.o.v. het Russisch. Daarnaast had de presidentiële propaganda haar werk goed gedaan. Sprekers van het Wit-Russisch werden succesvol neergezet als interne vijanden die de nationale eenheid in gevaar brachten. In een documentaire die enkele dagen voor het referendum werd uitgezonden werd de link gelegd tussen de activisten van het Wit-Russische Volksfront BNF en de collaborateurs ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Sprekers van het Wit-Russisch werden zo gelijkgesteld aan fascisten.

Amandementen op de taalwet van 1998

Als resultaat van het referendum kreeg het Russisch naast het Wit-Russisch de status van staatstaal. Formeel waren de twee talen gelijkwaardig, maar deze gelijkwaardigheid bestond vooral op papier. In 1998 werden verschillende amendementen aan de taalwet van 1990 toegevoegd. In artikel 7 werd gesteld dat ‘besluiten van de hogere regeringsorganen in het Wit-Russisch en (of) het Russisch gepubliceerd worden’. De vernieuwing zit hier in de toevoeging van de woordjes ‘en’ en ‘of’. In de praktijk zullen de Russischsprekende leiders hun besluiten alleen in het Russisch publiceren. Als resultaat van het referendum van 1995 hoeft dus niemand meer de moeite te nemen om Wit-Russisch te leren. De status van het Wit-Russisch als één van de staatstalen is na de amendementen van 1998 daarom slechts symbolisch. De taal verdween weer uit grote delen van het openbare leven. Waar in 1994 nog 80% van de 1e-jaars studenten onderwijs in het Wit-Russisch ontvingen, was dat drie jaar na het aantreden van president Lukashenko nog maar 7%. De taalkwestie is na de verkiezing van Aleksandr Lukashenko tot president tot een puur politieke kwestie geworden. Wit-Russisch spreken is in het huidige Wit-Rusland bovenal een politieke daad.
pi_36273964
Gewoon laten zitten deze man.
We moeten eens accepteren dat niet iedereen "westers" wil worden.
pi_36276754
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:29 schreef el_hombre het volgende:
Gewoon laten zitten deze man.
We moeten eens accepteren dat niet iedereen "westers" wil worden.
Waar haal je deze f*cking onzin vandaan?!!!! Je bedoelt als een dictatoriaal regime geen zin heeft in "Westers" worden, dan laat maar zitten? De bevolking telt niet? Ik hoop dat het een of ander vaag sarcasme was, anders heb ik medelijden met je.
Natuurlijk wil iedere dictator blijven zitten waar die zit, zonder enige bemoeienis van buiten de landsgrenzen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:52:20 #88
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_36277039
CIA heeft weer een speeltje voor dit jaar.......

Voor wat extra info
Studenten organistatie Bizon
http://www.zubr-belarus.com/english/

Uitleg op hun website voor non-violent goverment change
Vooral dhr Gene Sharp zijn theorie is hier intrerresant.

http://www.zubr-belarus.com/english/index.php?show=lit

Gene Sharp en zijn werk met betrekking tot CIA
Let vooral op het fototje van Gene Sharp samen met Srdja Popovic leider van
studenten organisatie Otpor (Yugoslavie die hebben Milosovic weg gekregen)

http://www.voltairenet.org/article30032.html

Website van The Albert Einstein Institute

http://www.aeinstein.org/

en uit het verleden.....

http://www.globalsecurity.org/intell/ops/covert-ops.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door Stuiter_en_Co op 22-03-2006 21:03:06 ]
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:53:32 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36277109
Otpor was toch DE shit?
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:57:12 #91
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_36277225
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:54 schreef Kjew het volgende:
Otpor was toch DE shit?
Yep maar het een strategie die daar aan ten grondslag ligt,

men nemen een organisatie (liefst linkse studenten) met een lekker klinkende naam.

Legt hun uit hoe je een regering door publiek protest opo de knieen kan dwingen.
Zorg voor het logistieke deel er achter (beeld schermen op pleinen, Eten voor mensen die op het plein in tenten slapenb etc) en gaan
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_36277354
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:57 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]

Yep maar het een strategie die daar aan ten grondslag ligt,

men nemen een organisatie (liefst linkse studenten) met een lekker klinkende naam.

Legt hun uit hoe je een regering door publiek protest opo de knieen kan dwingen.
Zorg voor het logistieke deel er achter (beeld schermen op pleinen, Eten voor mensen die op het plein in tenten slapenb etc) en gaan
Beter dan "militair" ingrijpen toch?
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:01:21 #93
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_36277382
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Van Sargasso.nl

Wat gaan we doen aan Wit-Rusland, de laatste dictator van Europa? De man die de demonstraties tegen zijn persoon als terrorisme bestempelt en belooft de demonstranten "de nek om te draaien". De man die zijn politieke tegenstander liet molesteren, de volkstaal verbiedt en oppositiebeweginen de mond snoert met invallen. De man die studenten dwingt bij Tsjernobyl te werken.

Wat gaan we doen?
Koffie slurpen, kettingroken en wat mismoedig op een toetsenbord hengsten.... The usual...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_36283091
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:44 schreef Kjew het volgende:

[..]

Waar haal je deze f*cking onzin vandaan?!!!! Je bedoelt als een dictatoriaal regime geen zin heeft in "Westers" worden, dan laat maar zitten? De bevolking telt niet? Ik hoop dat het een of ander vaag sarcasme was, anders heb ik medelijden met je.
Natuurlijk wil iedere dictator blijven zitten waar die zit, zonder enige bemoeienis van buiten de landsgrenzen.
Misschien hebben de mensen het helemaal niet zo slecht onder deze "dictator", misschien hebben de Wit-Russen geen behoefte aan MTV en Mcdonalds en zijn ze tevreden met hun eigen cultuur.
En dat er een paar mensen onder het mom van terrorismebestrijding zijn gemarteld, tja. Dat doet Amerika ook.
Deze revolutie zal wel weer gesteund worden door profesionele "revolutionairen"
pi_36286242
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:19 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Misschien hebben de mensen het helemaal niet zo slecht onder deze "dictator", misschien hebben de Wit-Russen geen behoefte aan MTV en Mcdonalds en zijn ze tevreden met hun eigen cultuur.
En dat er een paar mensen onder het mom van terrorismebestrijding zijn gemarteld, tja. Dat doet Amerika ook.
Deze revolutie zal wel weer gesteund worden door profesionele "revolutionairen"
Dus vanwege het feit dat veel uit het "westen" "onfris" is, moet het in het "oosten" maar zo blijven als het was?

Als we allemaal zouden denken "ach, daar is het ook niet perfect, dus laat hier ook maar zitten..."

imo zeer kromme redenatie...
pi_36286572
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:07 schreef Kjew het volgende:

Dus vanwege het feit dat veel uit het "westen" "onfris" is, moet het in het "oosten" maar zo blijven als het was?
Nee maar de opties zijn uiterst beperkt voor de EU en de rest van het westen.

Militair ingrijpen is, zacht uitgedrukt, onverstandig dus al wat rest is politieke druk en eventueel ondersteuning van oppositie groepen met geld en kennis.
pi_36290812
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Militair ingrijpen is, zacht uitgedrukt, onverstandig dus al wat rest is politieke druk en eventueel ondersteuning van oppositie groepen met geld en kennis.
Dat is juist waar ik op doel. El hombre vindt echter dat de situatie maar moet blijven zoals die is...
pi_36292286
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:59 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dat is juist waar ik op doel. El hombre vindt echter dat de situatie maar moet blijven zoals die is...
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,,1735464,00.html
Lees dit maar eens.

Ik zou trouwens graag willen weten wat Loekasjenka zo`n monsterlijke dictator maakt?
pi_36292985
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:55 schreef el_hombre het volgende:

[..]

http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,,1735464,00.html
Lees dit maar eens.

Ik zou trouwens graag willen weten wat Loekasjenka zo`n monsterlijke dictator maakt?
In de zin van: "het is voor je eigen bestwil"?
pi_36296886
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt me ook het beste, maar waarom betreft dit topic de vrouwelijk helft van de familie Loekasjenka?
Het is nl Loekasjenko
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')