abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:22:51 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_36516963
doen dan
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:27:22 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36517051
Idd iets mee doen dan. Beter een keer te veel gevraagd dan te weinig toch?
En als het al zo lang duurt dan mag er idd wel eens een vervolgstap gezet worden.
pi_36517365
Ik denk sowieso dat het vaak fijner is om als 1 gezin 1 huisarts te hebben.
Maar ik zou met zoiets een doorverwijzing voor een dermatoloog vragen. Die hebben echt wat meer verstand van die dingen. Zeker als je he tnu al een jaar aangekeken hebt met de huismiddeltjes.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36517497
Goedzo Sugar, je gevoel volgen! De huisarts van je man is vast hartstikke deskundig.
Ik wist niet dat er ook huisartsen waren die 'alternatiever' zijn? Kies je die daarop uit, of is dat gewoon een huisarts die ook alternatieve geneeswijze ondersteunt? Geen homeopaat?
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:50:27 #230
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36517523
Dat was ik dus...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:54:22 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36517626
Ja, het is een gewone huisarts, die ook haar ogen voor de alternatieve hoek erg openhoudt, zeg maar. Ze kijkt naar beide invalshoeken (puur medisch en alternatief). Toen ik besloot dat we toch een hormoonzalf voor Maria wilden, werd ik ook door zowel de assistent als de huisarts teruggebeld om erover te overleggen. Ze zien dat wel als "heftig", zeg maar. Misschien terecht, maar soms moet het maar even met wat zwaardere middelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36517635
Sugar ik zou een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. Want een jaar aanmodderen is best wel lang, de huismiddeltjes helpen niet daar ben je onderhand wel achter. Ik heb zelf als baby en kind van top tot teen onder de eczeem gezeten, en bij mij hielp uiteindelijk alleen maar de hormoonzalf. Maar er zijn nog veel meer middeltjes die zouden kunnen helpen waar geen hormonen in zitten maar die ook wat sterker zijn dan gewoon vaseline. En die weet de dermatoloog vast wel.
pi_36517652
Overigens smeer ik dus al 25 jaar met die hormoonzalf en ik leef nog steeds
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:56:29 #234
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36517690
O, Dat lijkt me op zich wel heel prettig. Alleen jammer dat het dan zo loopt als 'zachtere' middeltjes niet helpen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:32:24 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36523897
Pff, wel herkenning hier. Noa heeft nu ook nog steeds eczeemplekken en het enige wat ik van de huisarts hoor, is ook: 'goed vet houden' ... Emma heeft nu ook eczeem helaas, en die smeer ik ook zo vaak mogelijk in. Daar blijft het wel redelijk van onder controle, maar het is niet afdoende, dat is wel zeker. Maar goed, bij haar wacht ik het nog even af... als het bij Noa erger gaat worden ga ik toch ook verder zoeken.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:55 schreef Ladybos het volgende:
Overigens smeer ik dus al 25 jaar met die hormoonzalf en ik leef nog steeds
Ik smeer er ook al minstens 20 jaar mee (tenminste, toen ik jonger was smeerde m'n moeder ermee neem ik aan ) en heb eigenlijk niet echt ergens last van als ik het smeer. Let wel: als ik het smeer... dat is het nadeel, je blijft ervan afhankelijk. Weet niet of dat bij iedereen is hoor!
pi_36532665
Danielle is ook een eczeemklantje en idd: goed vet houden, voor de ergste plekken heb ik hormoonzalf en er schijnt een middel te zijn dat geen hormonen bevat, maar daar moet ik nog even achteraan. Mijn huisarts kende het uiteraard niet en ik moet nog even de naam opzoeken (kan vanaf twee jaar)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_36532879
toevoeging: het middel heet Elidel, maar ik werd daar ook niet echt heeeel veel blijer van, omdat ze ook aangeven dat je er hormoonzalf naast moet gebruiken
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_36533068
Wij zijn met Morris vorig jaar ook bij een dermatoloog geweest en ik moet zeggen, ik ben blij dat we dat gedaan hebben. Daar is hij onderzocht op allergieën en dat heeft al een groot deel van het probleem opgelost. Ook hebben wij hormoonzalf liggen maar dat gebruik ik echt nog maar zelden.
Verder hou ik zijn huidje vet met een homeopatisch smeerseltje: Urtica zalf van Bonusan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 20:09:37 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36533172
Eva heeft ook eczeem en ook daar kon de huisarts vrij weinig mee. Via de kinderarts heeft ze toen een smeerseltje gehad waardoor ze er zo af was, en we hoeven nu maar 1 a 2 keer te smeren op nieuwe plekjes en weg is het.
Soms is "hogerop" zoeken gewoonweg beter Sugar, als je je daar prettiger bij voelt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:39:55 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36537560
Freek had ook eczeem, en mijn HA had niet zo'n moeite met het geven van hormoonzalf in een heel lage dosering. Ik zelf trouwens ook niet, want jeuk is gewoon hartstikke vervelend. Zodra het weer wat kalmer was stopte ik dan meteen weer met smeren, en al met al viel het hartstikke mee hoe vaak ik uiteindelijk smeerde. Hij had trouwens een creme waarin ook iets schimmelwerends zat, omdat ze ook heel snel een soort schimmelinfecties van de huid kunnen hebben, en dat ziet er ook vaak uit als eczeem.
Toen ie ongeveer anderhalf was zijn we een weekje naar Spanje geweest, en na een aantal dagen zon en zee was het weg, al heeft ie nog steeds een erg droge huid.

Dus Sugar, voor het goede doel kun je altijd nog op vakantie gaan natuurlijk .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:38:16 #241
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36549243
mijn dreumes kan sinds gisteren op de bank klimmen en zo ook gelijk natuurlijk op de stoelen van de eettafel. ik heb zon vermoeden dat maxim dan vanzelf ook nog eens op de vensterbank gaat staan/zitten/lopen vensterbank van 1 mtr breed hier
ofterwijl, nog meer in de gaten houden dan ik al deed

en maxim heeft ons goed wakker gehouden vannacht, zat met hem om half 4 bumba, tik tak, teletubbies en zo te kijken beneden op de bank in zn eigen bed was het krijsen, in ons bed was het ook huilen, alleen met licht aan viel hij in slaap naast me en constant vingers in zn mond tijdens het zeuren/huilen/krijsen, dus ik vermoed dat hij nog last heeft van zn tandjes.
...owja 2 tandjes 3 dagen geleden doorgekomen. nu 6 aan de bovenkant, en 4 onderkant
pi_36551091
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:38 schreef Martineke het volgende:
mijn dreumes kan sinds gisteren op de bank klimmen en zo ook gelijk natuurlijk op de stoelen van de eettafel. ik heb zon vermoeden dat maxim dan vanzelf ook nog eens op de vensterbank gaat staan/zitten/lopen vensterbank van 1 mtr breed hier
ofterwijl, nog meer in de gaten houden dan ik al deed

en maxim heeft ons goed wakker gehouden vannacht, zat met hem om half 4 bumba, tik tak, teletubbies en zo te kijken beneden op de bank in zn eigen bed was het krijsen, in ons bed was het ook huilen, alleen met licht aan viel hij in slaap naast me en constant vingers in zn mond tijdens het zeuren/huilen/krijsen, dus ik vermoed dat hij nog last heeft van zn tandjes.
...owja 2 tandjes 3 dagen geleden doorgekomen. nu 6 aan de bovenkant, en 4 onderkant
Allemaal tegelijk?
Jeetje Maxim!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † zaterdag 1 april 2006 @ 16:30:48 #243
81992 Githa
pi_36553430
Ohw alle kindjes met exceem ... zo te lezen zijn dat er best veel!

Maxim 10 tegelijk!...WAUW
Jordy heeft nog steeds niet meer dan bobbels op de plek waar tandjes zouden moeten zitten, still waiting

Sugar, ook ik kan niet meer zeggen als volg je gevoel

Vanmorgen even naar de efteling geweest, maar door het slechte weer zijn we zo lang niet gebleven.
Het poppenfestival, sprookjesbos en de speeltuin waren toch een groot succes hopelijk wordt het komende week beter weer.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:36:31 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36556987
Volgens mij zijn er nu maar 2 doorgekomen bij Maxim hoor!! 3 dagen geleden 2 tandjes doorgekomen, nu IN TOTAAL 10 tandjes denk ik
Nog steeds impressive, 10 tandjes al Noa heeft er nog maar 8, maar die begon ook pas met 10 maanden. Best laat eigenlijk...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 april 2006 @ 19:01:44 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36557643
Tien tandjes... Isa komt nog steeds niet verder dan vier boven en twee onder, maar ze heeft wel al vier kiezen.

Hier is het weer raak met de koorts... nu is het een virus. Dus uitzieken geblazen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36561500
*komt voorzichtig eens om de hoek kijken bij al deze 'grote' kindjes en zwaait*

Tomas is 1, dus ik kom voortaan hier kletsen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_36561548
Tearsong, gefeliciteerd en welkom!
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:44:22 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36561654
Hey, leuk TearSong! Enne...welkom Tomas!
Zit me trouwens net te bedenken (hoe totaal offtopic, sorry) dat niemand jou waarschijnlijk ooit TS zal noemen... ook al is dat de afkorting van je naam! (weet niet waarom ik daar nu opeens op kom )
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:47:15 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_36561743
haai tearsong en Tomas
stormy waters...
sailin'
pi_36562135
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:44 schreef Suzanna het volgende:
Zit me trouwens net te bedenken (hoe totaal offtopic, sorry) dat niemand jou waarschijnlijk ooit TS zal noemen... ook al is dat de afkorting van je naam! (weet niet waarom ik daar nu opeens op kom )
*rofl*
Ik voelde me in het begin ook altijd aangesproken als er ergens gesproken werd over de TS

Ik ga me even inlezen hier hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_36562350
Tearsong en Tomas welkom!!

Djulian is een en al ondeuegendheid, had van de week zussie buiten gesloten, vandaag heeft hij zijn vader buiten de deur gezet. gelukkig was ik nog binnen
Vandaag pakte Djulian een luier, luierzakje en doekjes en gaf die aan mij, dus ikbroek kontroleren, maar die was nog droog. Dus tegen Djulian gezegd ne nog niet, is nog geen bah. Ik heb de luier nog niet vast of meneer zegt bah ja. En ik rook het gelijk en toen kon ik hem wel verschonen
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 22:19:28 #252
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36562422
Anitra, het begin van zindelijkheid?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_36562438
Tearsong en Tomas welkom En nog van harte gefeliciteerd natuurlijk !
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:20:26 #254
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36562446
Hoi Tomas, welkom bij de dreumesjes!

Kai is vandaag in de draaimolen geweest. Zo lief, die glimmende oogjes.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36562567
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:19 schreef senesta het volgende:
Anitra, het begin van zindelijkheid?
Het lijkt mij erg vroeg, maar hij gaat al tijden mee naar de wc en weet al tijden duidelijk te vertellen dat hij bah heeft gedaan. We stonden dus echt verbaasd dat hij het vandaagaan gaf net voor hij moest. het lijkt mij wel erg lekker een kind dat vroeg zindelijk is want met mijn dochter heb ik heel wat problemen gehad. Vandaar dat ik ook zo verbaasd wa van wat er ebeurde vandaag
pi_36564540
Hier nog steeds een Thijs die slecht slaapt snachts & in tijdens het middagslaapje.

ik ga voor maandag iig nog een afspraak maken bij de huisarst om nog eens te kijken naar zijn oortjes.

want hij word nog steeds gillend wakker telkens en is alleen maar weer stil te krijgen of met een zetpil of door hem een tijdje rechtop te houden, maar zodra je hem weer neerlegt gaat het na een aantal minuten weer fout.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 2 april 2006 @ 09:27:27 #257
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36570622
uhmm ik bedoelde indd dat Maxim nu in totaal 10 tandjes heeft 10 tegelijk was wel errug geweest

arme Thijs, pijn is niet fijn.

Djulian al zindelijk beginnen te worden goed hoor
  maandag 3 april 2006 @ 10:12:11 #258
3142 m@x
pi_36600684
Hoe is het nu met Thijs?

Knap hoor Djulian! Jij bent er snel bij!

Ik zit hier met een mannetje wat niet wil eten. Hij wil geen brood, geen pap (uit de fles of van zijn bordje), geen fruit. Ik word er zo onderhand een beetje moedeloos van. Meneer heeft gisteren de hele dag geleefd van een halve eierkoek, een fles melk en twee toetjes. Warm eten was altijd al een drama, maar nu wil hij de rest ook al niet meer
  maandag 3 april 2006 @ 10:31:06 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36601184
Och M@x, irritant is dat hè? Wij hebben hier ook constant van die fases. En toch groeit meneer (voornamelijk in de lengte dat wel).
Even makkelijke tip vanaf de zijlijn, maar wel van een ervaringsdeskundige: Maak er geen heisa van. Ze weten dondersgoed dat ze eten als machtsmiddel kunnen gebruiken. Dus laat het bordje staan en doe niet moeilijk als Kai niet wil eten. Trekt vanzelf bij.
Volgens mij was het E.T. die zei dat volgens de ha kan een kind van die leeftijd prima leven op 1 bekertje melk en 1 boterham. Als ik het zo lees krijgt hij zoiets vergelijkbaars wel binnen. Cliché maar waar, het is maar een fase.

Djulian op weg naar de zindelijkheid!
Léon doet ook zijn best. Trekt elke keer aan zijn broek en roept dan "plassen!". Hij is helemaal blij als hij het potje ziet en gaat zitten. Er komt vooralsnog niets uit, maar we proberen het gewoon. Hij vindt het leuk en geeft het zelf aan dus why not?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 april 2006 @ 10:37:54 #260
3142 m@x
pi_36601347
Een heisa maken we er in ieder geval niet van. Dat heb ik vroeger met mijn zusje meegemaakt en dat maakt het eten alleen maar frustrerender. Ik schrok alleen net een beetje toen ik hem aan het aankleden was en ik zijn ribbetjes kon tellen. Het is nooit een heel mager kereltje geweest en nu zijn opeens al zijn spekkies weg. Ach, woensdag mogen we weer naar het CB. Dan gaan ze hem weer wegen en meten en weten we gelijk of hij een beetje normaal groeit.
  maandag 3 april 2006 @ 10:40:25 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36601421
Voor je gemoedsrust: hier ook gehad. Vooral toen hij ook nog eens de buikgriep erover heen kreeg. Al zijn broeken zakten van zijn bonige kontje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 april 2006 @ 13:06:40 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36605161
Noa wil ook weinig eten, vooral het avondeten. Soms gaat het wél goed als ik haar op schoot neem, maar meestal heeft ze na drie hapjes 'genoeg' ... 'verrassend' genoeg gaat het toetje er dan wel in...
  maandag 3 april 2006 @ 13:09:05 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36605217
Noah heeft ook een slecht eten fase gehad, hij was zelfs afgevallen. Inmiddels eet ie weer goed (afkloppen) en hij krijgt weer wat lekkere spekkies
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36605350
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:06 schreef Suzanna het volgende:
Noa wil ook weinig eten, vooral het avondeten. Soms gaat het wél goed als ik haar op schoot neem, maar meestal heeft ze na drie hapjes 'genoeg' ... 'verrassend' genoeg gaat het toetje er dan wel in...
hehehe hier ook zo een eigenwijsje. Precies hetzelfde. Ik probeer er dan iig nog 5 happen van te maken. Ik heb begrepen dat het helemaal bij deze leeftijd hoort. Zolang de rest er wel in gaat.....
pi_36605423
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:16 schreef Anitra het volgende:
Tearsong en Tomas welkom!!

Djulian is een en al ondeuegendheid, had van de week zussie buiten gesloten, vandaag heeft hij zijn vader buiten de deur gezet. gelukkig was ik nog binnen
Vandaag pakte Djulian een luier, luierzakje en doekjes en gaf die aan mij, dus ikbroek kontroleren, maar die was nog droog. Dus tegen Djulian gezegd ne nog niet, is nog geen bah. Ik heb de luier nog niet vast of meneer zegt bah ja. En ik rook het gelijk en toen kon ik hem wel verschonen
Die van mij die staat met zijn vingers bij zijn neus en trekt een vies gezicht... en dan gaat ie bij de deur staan. Ben wel bezig met potje iedere keer als ik hem verschoon mag hij er even op zitten. hij is nu 21 maanden..
pi_36605539
Ik doe al tijden een spelletje tijdens het eten: een hapje voor Lalaa, een hapje voor Po en ga zo maar door en ze roept zelf inmiddels voor wie welk hapje is. En een lol dat ze er in heeft maar ik heb dan ook een kind waarvan de kaken nooit stil staan lijkt het wel. Zodra ze 2 boterhammen op heeft 's morgens kan ik er donder op tegen zeggen dat ze een half uur later weer op eten roept.

Morgaine doet af en toe wel een plasje (en poept ook een enkele keer) op het potje. En geeft ook aan als ze moet poepen.
pi_36605573
is anna net eindelijk echt beter, heeft piet ineens weer hoge koorts. pfff ik heb er nu wel even genoeg van zeg, die ziekenboeg.
pi_36605615
anna zegt nu wel 'bah poep' maar dan is 't meestal al gebeurd. en piet wil na een vroege succesvolle periode al tijden niks meer van 't potje weten, van het woord alleen al gaan z'n haren rechtovereind staan.
pi_36605655
Hier heeft Thijs de nacht doorgeslapen en werd vanmorgen 07.15 brabbelend wakker.
En vooralsnog is het nu ook nog stil, heel afentoe hoor ik hem tegen beer bezig.

Wat het eten betrefd hier nog steeds een goede eter en hopelijk houden we het zo
Kai snel weer lekker alles eten he

Piet beterschap
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 3 april 2006 @ 13:24:30 #270
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36605662
Beterschap zielePiet, ziek zijn is stom.
Hier ook een slechte eter. Maar ik ben ermee getopt er een probleem van te maken. Ze groeit er vast, vast, vast overheen!
En ze is gestopt met stappen. Ook vast weer een fase. Daarintegen roept ze tegen alles en iedereen ´Hai!´. Bij geen reactie doet ze het gewoon nog ´s, maar dan harder! Hoppa vinger de lucht in of met d´r handje wapperen...
pi_36605882
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:16 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Die van mij die staat met zijn vingers bij zijn neus en trekt een vies gezicht... en dan gaat ie bij de deur staan. Ben wel bezig met potje iedere keer als ik hem verschoon mag hij er even op zitten. hij is nu 21 maanden..
Ik moet toch echt ook aan een potje geloof ik, wnt vanmorgen stond meneer dus ook bij de deur en maar gillen. Ik had geen idee wat er aan de hand waspraten kan hij nog niet op een paar woorden na dandus ik zijn broek verschonen, maar weer niks er in dus weer dicht en 2 tellen later dus weer vies. Hij geeft het zo duidelijk aan dat we toch maar gaan beginnen met zindelijkheid.

Piet beterschap!

M@x hopenlijk gaat dat eten snel wat beter want dat is zo frustrerend!
  maandag 3 april 2006 @ 13:59:51 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36606729
Beterschap voor Piet! Kan me voorstellen dat je er nu wel weer genoeg van hebt, Bix. Hopelijk ist ook allemaal gauw weer over.
  maandag 3 april 2006 @ 14:54:50 #273
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36608307
Piet beterschap ziek zijn is niet leuk. zeker niet als je kleine zussie al wel weer beter is
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 15:00:25 #274
81992 Githa
pi_36608477
Luuke,' haaaai ' zeggen is ook zoveel belangrijker als lopen

Piet Beterschap
Ik kan me voorstellen dat je het een beetje hebt gehad met alle zieken Bix, vermoeiend... jij ook sterkte!

Anitra die Djulian is een rappe kerel.

Noa, Luuke, Kai, Benthe en Thijs wat veel slechte eters, maar Noah jij bent nieuwe spekkies aan het kweken hartsikke goed!
Jordy eet nu en dan wel eens wat minder als anders lees: laat een paar hapjes staan en heel soms wil hij echt helemaal niks, maar dan is er altijd een andere oorzaak, ziek of last van doorkomende tandjes jah jah, ze zijn echt onderweg, ze willen alleen dat laatste stukkie niet ...hoop ik
  maandag 3 april 2006 @ 15:55:43 #275
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36610261
Noa's ontwikkelingen zijn erg leuk trouwens. Ze gaat steeds meer alles nazeggen en doen, en dat is zó leuk! Echt een persoontje wordt ze op die manier, heel bijdehand is ze af en toe.
Iedereen krijgt een begroeting, heel vrolijk: 'HEY!'
als er mensen weglopen krijgen ze te horen: 'DAHAG!' en zien ze een handje zwaaien (lees: wapperen)
Noa geeft nu ook een handje als je daarom vraagt, en als je een kusje wilt zegt ze mmmmm, komt met de lipjes naar voren en maakt een smakgeluidje (maar soms ook niet, dan gaat ze tegenstribbelen )
Haar woordjes zijn:
kijke
dag
hey
hallo
mama
papa
Noa
boekje/boekja, boeka
bokuh = blokje
die
sssssst (met een vingertje in de mond)
sok/sokje

en naar aanleiding van dit topic ben ik haar gaan leren te 'high-fiven' en dat vindt ze helemaal geweldig! Ligt constant in een deuk ...

Ik ben vast wat woordjes vergeten, maar goed. Ik vind haar erg knap ook al zijn er vast kindjes die al veel beter kunnen praten hier! Er zit heel veel gebrabbel tussen bij haar, en dan komt er aan het einde ineens iets verstaanbaars uit.
pi_36612024
Oow mijn uk doet ook de high-five das echt lachen joh...
verder kent ie nog niet zoveel woordjes:
bal
bus
trein
mama (papa nog maar half aangezien die een beetje uit de picture is)
ook sssst met vinger voor zijn mond,
meis (als in meisje)
verder doet ie wat diertjes na zoals:
gnork (van een varkken)
waf/miauw/boe/kukelekuuu/toktok/tiktak vd klok
en hij neemt me in de maling joh, zegt ie tegen de trein: BUS! en dan schudt ie nee en dan ligt ie helemaal dubbel... Leuk trouwens om al die ervaringen te delen zo, en vooral te zien wat andere kindjes allemaal al kunnen. Echt knap hoor! Had overigens nooit gedacht dat peuters zo pienter konden zijn. Dat verbaast me wel eens.
  maandag 3 april 2006 @ 16:52:08 #277
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36612237
Lishe, Noah loopt ook nog steeds niet. Terwijl ie het eerst heel goed kon, hij kon makkelijk van de ene kant van de kamer naar de andere kant los lopen, is toch meer dan 5 meter. Nu doet ie alleen korte stukjes oversteken zeg maar. En als je hem uitlokt doet ie het ook wel. Zal vast wel weer een keer komen Kruipen is het toch ook al niet helemaal meer, want hij 'loopt' ook vaak op z'n knieën, dan heeft ie zn handen vrij

Suzanna ik vind het knap van Noa hoor! Geen idee wat 'normaal' is voord die lieeftijd eigenlijk, maar Noah praat nog niet zoveel. De hele dag is het papa of Kaak (Sjaak, de kat), of toch ook wel een mama af en toe. En bah. Verder is alles Ka en zegt ie tegenwoordig weer bij alles Die of Tie. Kwak kan ie ook en tegenwoordig probeert ie ook Miauw na te zeggen maar dat is meer "Mjaa" of zoiets

Maar we hebben besloten dat Noah gewoon erg druk is met z'n fijne motoriek Altijd priegelen met zn vingertjes, puzzels probeert en kan ie soms. Blokjes (rond, vierkant of rechthoekig) op de juiste plek terugzetten, torentjes met de stapelbekertjes of blokjes maken, met de duplo (gewone ookal dus niet alleen de baby duplo) kan ie echt mee bouwen tegenwoordig.

Wel leuk trouwens, hij zegt ook steeds Haha, als we grapjes maken. Dus als ik hem een koekje wil geven en snel mn hand terugtrek voor ie het kan pakken: Haha. En als ik dan een andere keer iets geef zonder grapje dan grist hij het uit m'n handen: haha
En ook: Nananana en dan met "waarschuwend vingertje" High Five dezen ze op het kdv al vanaf het begin met Noah. Ik dacht eerst, wat een onzin daar issie toch veel te klein voor! Maar hij had het toch al vrij snel door en toen was het wel heel leuk natuurlijk

Verder is Noah het allerliefste en makkelijkste kind ter wereld! (afkloppen ) Dit weekend naar de praxis én Ikea geweest, duurde allemaal wat langer dan ik in gedachten had. Arme kind maar steeds in een wagentje en hij heeft geen kik gegeven! 's Avonds naar een verjaardag maar die begon pas om 8 uur en normaal gaat ie dan naar bed. Ook nog vergeten en hij mocht natuurlijk nergens aankomen en geen andere kindjes om mee te spelen. Hij was zo lief! Weer geen kik gegeven alleen maar gezellig lopen "kletsen" Gisteren (weer) op kraamvisite geweest bij m'n achternichtje en als ik dat babietje op schoot heb wordt ie jaloers Zo aandoenlijk. Dan wil ie ook op schoot. Later zat ik met hem op de grond te spelen en hij bleef maar bovenop me klimmen

Oeps, lang verhaal geworden...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 3 april 2006 @ 21:53:58 #278
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36623087
leuk he die kleintjes met steeds meer eigen persoonlijkheid

Maxim praat niet zo veel nog, papa en mama kan hij goed zeggen, miauw en boe(van kiekeboe of de koe) ook, kwaak komt er ook goed uit
als je vraagt om een kusje geeft hij luchtkusjes
en als hij naar bed gaat loopt hij naar de kat en zwaait ernaar, zo lief

vandaag cb geweest, maxim is 84 cm en 13.6 kg. en hij kreeg zn bmr en men c prikjes krijsen geblazen, vooral bij de 2e prik. was zo zielig
pi_36623728
flinke vent die maxim!
volgende week moet anna ook voor die prikken, bah. gek he ik heb altijd het gevoel dat maxim en ook luuke véél ouder zijn dan anna, maar 't scheelt maar een maandje eigenlijk. ben wel benieuwd hoeveel anna nu weegt. ze vóelt in ieder geval erg zwaar!
  maandag 3 april 2006 @ 22:14:28 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_36623952
wij hebben een heel zielig kindje. wat er nou precies aan de hand is is eigenlijk onduidelijk. Maar het is huilen, huilen, huilen... hij wil niet slapen, hij wil beneden...
ik geloof dat het inmiddels voornamelijk aandacht is en oververmoeidheid... maar zielig is het wel
wij zijn liam niet zo gewend, dat maakt het extra erg denk ik...
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 april 2006 @ 22:34:49 #281
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36624765
Nou, dat idee heb ik ook Bix. Het komt denk ik omdat ik pas ben gaan posten toen Luuke al geboren was. Volgens mij was Anna toen net geboren.
Jee, Maxim, wat ben je al een flinke vent!
Liam, beterschap... Ga maar lekker bij mama slapen!
pi_36625355
Liam
@ Githa hier is Thijs geen slechte eter hoor
Thijs is echt dol op eten.

Hier komt woensdag het cb aan huis de vorige keer zijn ze niet lang gebleven omdat Thijs nogal hangerig was door de verkoudheid en zijn 1ste dag naar het kdv.

Ze willen zien hoe Thijs zich thuis bezighoud en kijken naar de veiligheid en naar de ontwikkelingen en zie zullen wel niet zo goed zijn aangezien Thijs alles op zijn eigen tempo doet en geen haast schijnt te hebben
  dinsdag 4 april 2006 @ 07:42:13 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36631170
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:14 schreef Belana het volgende:
wij hebben een heel zielig kindje. wat er nou precies aan de hand is is eigenlijk onduidelijk. Maar het is huilen, huilen, huilen... hij wil niet slapen, hij wil beneden...
ik geloof dat het inmiddels voornamelijk aandacht is en oververmoeidheid... maar zielig is het wel
wij zijn liam niet zo gewend, dat maakt het extra erg denk ik...
Ai. Het begin van waterpokken?
Sorry.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:15:22 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_36631312
Nou sjoeg, ik weet niet of dat het is hoor, hij is ook heel erg verkouden, hoesten e.d. hij is tot een uur of 11 bezig geweest en toen is ie van ellende in slaap gevallen. vanacht is ie ook nog wakker geweest, maar toch weer in slaap gevallen. hij was net om half 8 wakker. Nog steeds niet lekker. Zijn oogjes staan heel zielig. Nou bleek dat de zetpil weer half of helemaal naar buiten was gekomen, dus daar heeft ie gisteravond niks aan gehad... ik heb hem nu maar weer een nieuwe gegeven, want hij is echt zielig. en misschien krijgt ie wel de waterpokken, dan is dat zo, is wel zielig misschien, maar het hoort erbij. Maar ik heb nog geen vlekje gezien hoor.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:18:20 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36632072
Nee, maar Maria was ook zo eerst. En later las ik dat het voorafgegaan wordt door een periode van verkoudheid en hangerigheid. Maar als ie het dan net zo krijgt als maria het had, dan is er idd niet zo veel aan de hand. Ze is er echt makkelijk vanaf gekomen.
pi_36632162
Oh arme Liam, beterschap hoor!

Sugar, hoe is het met het eczeem van Maria?
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:32:32 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36632325
Liam, beterschap! Zielig zeg...

Leuk om te lezen, Tex!! Noah is ook zo'n kletsert dus. Zou het aan de naam liggen?
Wel een groot verschil hoor, een lopend kindje of een kruipend kindje. Het ziet er gelijk zó anders uit vind ik! Eigenlijk wel lekker hoor, dat hij nog niet loopt. Ik verlang soms terug naar die tijd ... Noa is nu ook aan het rennen en dat gaat zó snel, dan kan ik haar bijna niet bijhouden in huis of ben ik te laat met haar opvangen/tegenhouden.

Oh ja, Noa zegt ook 'bah' en zegt 'kak' (kwak) bij een eendje. En als ze een potje zalf ziet, zegt ze 'opuh' ... (dan kan ze lekker met die vingertjes erin graaien denkt ze )

Knap he, dat van die duplo! Dat kan Noa nu ook, en daar kan ze echt een hele tijd mee bezig zijn, torens maken en weer afbreken...
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:43:42 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_36633717
Liam lag dus ook om half 10 alweer op zijn bedje Hij heeft wel 2 bananen gegeten en wat brood gelukkig en "een fesje pap" zoals ie zijn flesje melk noemt

lief he suzanna, dat praten
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:51:08 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36633852
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jullie dat doen met je kindjes die op de bank klimmen?

Maxim kan er dus sinds een aantal dagen op klimmen, daar heb ik op zich geen problemen mee, maar hij is natuurlijk klein en wil van alles, dus ook gaan staan en laten vallen op debank, een spurtje nemen en een paar passen rennen, levensgevaarlijk allemaal.
nu hadden wij bedacht, ok hij mag op de bank klimmen als 1 van ons er op zit en anders niet, maar nu lijkt mij dat te verwarrend voor hem. dan weer wel en dan weer niet. dus is het in mijn ogen ..of wel... of niet... op de bank klimmen.
als we hem wel laten klimmen zit de kans erin dat hij er een x af dondert, dat is niet erg daar leert hij van vind ik. maar manlief is bang dat hij verkeerd terecht komt en er grotere gevolgen aan vast zitten.

wat denken jullie? of doen jullie?
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:53:25 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_36633892
wij hebben er nooit zo moeilijk over gedaan martineke. In het begin erbij gebleven idd en als dat ff niet kon hem van de bank afgehaald. Dat is niet zo verwarrend denk ik hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_36633935
Djulian is een klimmerd en toen hij net overal op kon deed hij dat, inclusief alle andere truukjes die hij kon. Ik heb hem een paar keer eraf gehaald en gezegd dat hij rustig moet doen, dit werkt dus niet Maar nadat hij er een keer op was geklommen toen ik ff wat pakte aan de andere kant van de kamer en hij er dus afgevallen was heeft hij nooit meer over de bank gelopen of andere truukjes uit gehaald en hij gaat gelijk zitten nu.

Liam beterschap
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 10:59:38 #292
81992 Githa
pi_36634008
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:47 schreef Bar_en_Mar het volgende:

@ Githa hier is Thijs geen slechte eter hoor
Thijs is echt dol op eten.
Ohw sorry, het waren er ook zoveel.

We zijn net in het ziekenhuis geweest voor die afspraak. Helaas heeft het me weinig gerust kunnen stellen.
Het was een vriendelijke arts die al onze vragen wel wilde beantwoorden, maar de anwtoorden die hij gaf wilde ik helemaal niet horen.
Onze eigen arts heeft het allemaal wat rooskleuriger laten lijken als het is en ons een beetje het idee gegeven dat het herstel lang kon duren maar dat het dan goed en mooi was. Zo zeker is dat dus helemaal niet
Zijn vingers kunnen krom blijven staan door littekenweefsel en waarschijnlijk is de scheiding tussen de vingers niet diep genoeg. Zekerheid hebben ze pas over een paar maandjes maar het risico is er gewoon dat het niet in zo mooi zal worden als ons werd voorgehouden.
Nouja, voorgehouden ???... ze hebben ons die risico's gewoon nooit verteld en misschien naief, maar ik kende ze dus niet.
Mocht het dus allemaal krom blijven enzo dan kan er geopereerd worden om te kijken of er geopeerd kan worden, kort gezegd dus 2 operaties!!! en dan is het nog maar de vraag of ze de scheiding tussen de vingers dan ineens mee kunnen doen.

Therapie had niet echt veel zin omdat hij nog zo klein is, aldus deze arts. Beter was om zelf het handje te bewegen, te strekken en in te smeren met vette vitamine E zalf die de huid soepel maakt.
We hebben dus een receptje gekregen voor de zalf.
Ik heb heel veel vragen o.a. waarom wij die risico's niet kende, maar die zal ik echt aan onze eigen arts moeten stellen.

Ik weet niet goed wat ik nu vind en wat ik voel. Ik probeer me met alle macht voor te houden dat het wel mee zal vallen, maar gotver ik wil gewoon een mooi handje voor mijn kind! is dat nu zoveel gevraagd Ik word al misselijk als ik denk aan nog meer operaties aan dit handje. Het zet ernstige twijfels of ik het tweede nog wel wil laten doen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:07:45 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_36634198
Mèn githa.... lekker dan zeg... ik zou erg boos zijn op jullie eigen arts. Ik kan me je verslagenheid voorstellen en nee, je bent niet naief geweest, dit hadden ze moeten vertellen. Natuurlijk wil je een mooi handje voor Jordy. Ik zou ook ff niet meer weten wat ik moest doen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:09:12 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36634242
Arme Gittha, papa en Jordy. Wat een rotnieuws! Dat ze jullie de risico's niet verteld hebben vind ik echt heel kwalijk. Een hele, hele dikke knuffel... Dikke kus.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:12:16 #295
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36634337
nou dat is niet niks zeg
straks maar eens in conclaaf denk ik met je eigen arts en daar je "nieuwe" vragen erbij gaan stellen.
dikke knuf en
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:16:51 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_36634475
Wij zeggen telkens dat je op de bank (alleen maar) mag zitten en staan/springen/dansen doen mag op de vloer.

Judith heeft vandaag (en gisteren) geen luier om overdag. Ze kan de boel erg goed ophouden... alleen het laten gaan op het potje durft ze niet. Ze gaat wel regelmatig (eventjes) op het potje zitten, maar dan komt er niets uit. Gisteren heeft ze dus eerst op de vloer geplast, met het middagslaapje had ze de luier om (die dus daarna vol zat) en 's avonds heeft ze (uiteindelijk!) een plasje op het potje gedaan. Vanmorgen heeft ze nog niet geplast...
Ik ben heel benieuwd of het aan het einde van de week beter gaat (zal toch wel?)

O Githa Hopelijk valt het allemaal toch nog mee...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_36634649
Githa allereerst wat goed dat je vandaag de vragen heb gesteld die in je hoofd zaten!!
Klote dat het niet de antwoorden waren die je graag wou. Ik kan me voorstellen dat je boos, verdrietig en enorm teleurgesteld ben door dat je niet wist wat er achteraf allemaal zou kunnen gebeuren. En dat je een mooi handje wil voor Jordy is heel normaal. En je bent niet naief, ze hadden idd de risico's moeten vertellen van te voren, iets wat artsen vaker niet doen omdat ze "bang" zijn dat je dan alles afblaast. Maar hun gewin mag niet ten gevolge gaan van Jordy en jullie.
Een hele dikke kus en knuffel voor jullie!!
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 11:22:24 #298
81992 Githa
pi_36634682
Jah, bah! ik heb de weg van Eindhoven naar huis zitten slikken om mijn tranen weg te dringen en nu wil ik een groot gat graven en al die gedachtens daarin droppen zodat ik er niet meer aan hoef te denken.
Ik wordt er zo depri van, maar voorlopig krijg ik gewoon geen duidelijkheid. Als ik het mezelf zo blijf aantrekken en er geen plekje voor vind trek ik dat echt niet.
Dan denk ik jeetje, wat ben je slap! Het maakt het voor Jordy alleen maar moeilijker terwijl die het al zo zwaar heeft gehad in dat korte leventje.

Ik zou alleen even niet weten hoe ik dat moet gaan doen maar dat is hier een beetje offtopic natuurlijk

Maar nu ik toch aan het spuien ben.
Ik maak me ook zo'n zorgen over die tandjes die er nog steeds nietz ijn. Hij is nu 14 maanden!!!
Ik kan bij de tandarts langs voor een foto, maar het arme ventje heeft al zovele onderzoekjes en vervelende dingen, wat zouden jullie doen ?

Morgen moet hij ook naar het CB voor de 2 prikjes en daar zal ik mijn vraag ook nog wel eens stellen, maar jullie kennen de achtergrond en alles wat meer en wat er allemaal gebeurd is.
Het CB is gewoon eigenlijk schandalig, telkens als ik daar kom schrijven ze op dat hij twee vingers aan elkaar gegroeid heeft, dus op elke pagina van zijn dossier staat zowat hetzelfde en nooit iemand die het terug leest volgens mij

Hij moet ook dat erfelijkheids onderzoek nog ondergaan wat bestaat uit veel vervelende onderzoekjes en hij staat ook nog steeds onder de uitslag ZO! alle zorgen weer eruit
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:29:24 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_36634883
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:22 schreef Githa het volgende:
Maar nu ik toch aan het spuien ben.
Ik maak me ook zo'n zorgen over die tandjes die er nog steeds nietz ijn. Hij is nu 14 maanden!!!
Ik kan bij de tandarts langs voor een foto, maar het arme ventje heeft al zovele onderzoekjes en vervelende dingen, wat zouden jullie doen ?
Daan was ook pas 14 maanden toen zijn eerste tandje doorbrak. Maar als je je ongerust maakt, zou ik het inderdaad bij het CB even navragen. Kun je zelf niet voelen/zien of er al wat tandjes aankomen? Dan is het tandvlees al wat steviger en wat witter. Als er al tandjes zitten, komen ze vast en zeker op een zeker moment wel door .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 11:32:00 #300
81992 Githa
pi_36634941
Grijs, jah hij heeft wel bobbels, en het tandvlees is zo hard als steen, maar dat heeft hij al zooooo lang.
Het komt er gewoon bij en dan denk je ...zou het daar ook gewoon mis gaan en dan zie je je kindje al tandloos zijn eerste dag naar de kleuterschool lopen

Zwaar overdreven natuurlijk, maar help me het een beetje positiever te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')