abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 11:12:24 #76
81992 Githa
pi_36322176
Zal hij ook echt niet eeuwig blijven doen tex
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:15:15 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36322272
Nee nou ja, ook geen jaren meer hoop ik

Nou lust ik ook geen melk dus misschien lust hij het ook echt niet. Maar ja wat dan....

Tot wanneer is het eigenlijk dat ze 350ml 'moeten' krijgen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 11:25:33 #78
81992 Githa
pi_36322555
Ik heb hier een 'peuterboekje' van het CB.
Daarin staat dat hij 300 ml melkproducten moet hebben.

Hier geven ze als tip om het te verwerken in soepen, sauzen, pannekoeken of lasagna. Als variatie geven ze als tip:
-magere yoghurtdranken
-halfvolle chocolademelk
en die dan eventueel mengen met gewone melk ( net als jij met je thee doet)
Suiker raden ze af, al vraag ik me af of dat niet ook in die chocolademelk zit
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:26:38 #79
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36322589
Tom zit sinds kort weer aan de Brinta `s morgens. Zo kan ik een beetje opschieten (hij deed rustig een uur over zijn boterham en melk) en krijgt hij ook nog wat binnen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36322651
piet vindt z'n pap 's ochtends ook nog heerlijk hoor!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:05:42 #81
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36323735
Hmm ik drink zelf altijd chocomel (lus zelf ook geen melk ) en ik heb altijd Light, volgens mij is dat redelijk suikervrij... Vindt ie ook lekker trouwens idd Bedankt voor de tips!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36323993
tex, light-produkten bevatten vaak ongezonde suiker-vervangers, zeker voor kinderen niet aan te bevelen, volgens mij.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:34:11 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36324622
Ik geef liever een gewone variant dan een 'light' variant idd.
suikervervangers als Aspartaam zijn behoorlijk schadelijk als je boven een (vrij lage) dosering uitkomt. (ik geloof iets van een paar mg per kilo lichaamsgewicht, en bij een kilo of 10-20 zit je er al aan bij een half glas light-frisdrank)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 maart 2006 @ 12:39:03 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36324811
Light is ook niet beter voor de tanden trouwens (niet slechter ook)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 12:39:13 #85
81992 Githa
pi_36324818
Light lijkt me ook niet goed maarja die halfvolle chocomelk lijkt me toch ook niet gezond, al die suiker.
Ze geven het hier toch echt als tip in het peuterboekje van het CB.
Misschien idd als je het mengt met gewone melk, dus dat er alleen nog maar een heel licht smaakje aan zit.
Of misschien is het dan verstandiger om een scheutje roosvice of diksap door de melk te doen.

Allemaal geen beste opties, maar vast beter als géén zuivel.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:47:57 #86
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36325091
karnemelk met een beetje (dik)sap misschien? Heerlijk!
Luukster is weer gecheckt, 9.8 kilo, en iets van 78 cm. OK dus! Haar lengte zit iets onder het gemiddelde, echt een raadsel voor mij, ik ben een reus van een mama! 2 prikken gehad. De eerste zonder tranen, bij de 2e werd er natuurlijk wel even gepiept. Onze stoere madam!!
Anna, ik ben blij dat je weer beter bent meisje!
Githa, ik las net wat terug over Jordy en zijn praten! Knap kind!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36340423
Thijs is opgeknapt hoor, koorts is helemaal weg .
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_36340734
Thijs wat fijn!!
  Jubileum moderator vrijdag 24 maart 2006 @ 21:37:01 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36340908
Iris is ook weer aan het opknappen, de koorts is weg nu het hoesten en de snot nog.
Nu gaan we de strijd weer aan om haar in haar eigen bedje te laten slapen, als ze ziek is en ze kruipt dan 's nachts bij ons erin vind ik het zo sneu om te weigeren. Ik vind het ook wel prettig als ik haar gelijk kan troosten bij het hoesten en in de gaten kan houden hoeveel koorts ze heeft alleen moet je daarna er wel een prijs voor betalen en dat is een paar avondjes slaaptraining.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 21:40:05 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_36340998
fijn dat de kindjes weer opknappen

Cas en ik zijn vandaag naar het vogelasiel geweest met zijn tweetjes, hij vond het prachtig, vooral de grote gogel die er zat, een relatief tamme zwaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:40:28 #91
3011 E.T.
pi_36341007
Oef! wel de tijd en gelegenheid om toe te kunnen geven aan je eigen vermoeidheid de komende dagen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator vrijdag 24 maart 2006 @ 21:41:47 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36341054
Welja, en ik weet toch dat dit er aan zit te komen? Ik slaap dus gewoon de middagdutjes mee morgen en zondag
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:46:05 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_36341172
gelukkig, iedereen knapt weer op! sterkte lois met de slaaptraining
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:44:57 #94
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36342970
Kyllian, wat goed dat je kunt fietsen! En van de hoge glijbaan durft!
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:37 schreef Nijna het volgende:
En als je geen diepte ziet leer je ook wel door ervaring "diepte" te zien. Op een gegeven moment weet je dingen best aardig in te schatten. Misschien kan je je dat niet voorstellen als je goed diepte ziet, maar zeker als je nooit echt diepte hebt kunnen zien mis je het niet heel erg.
Ik heb ook nooit diepte kunnen zien. Heb dus ook geen last van hoogtevrees. Maar het klopt inderdaad dat je wel onzeker kunt worden, omdat je soms niet zeker weet hoe hoog iets is of zo. Ik check automatisch al vanalles als ik bijvoorbeeld loop op een onregelmatige ondergrond. Hoe zijn de schaduwen op de grond? (Dan kun je zien waar het onregelmatig, dus bobbelig is) Afstanden schatten doe je ook door te letten op de omgeving. Bij auto's die naderen: hoeveel lantaarnpalen zitten ertussen? Nou ja, ik leg het wat raar uit want dit flitst supersnel door je hoofd, zonder daar echt bij na te denken. Maar als Kyllian dus naast de glijbaan staat, weet hij ook automatisch hoe hoog ie is als ie er bovenop staat, dus ik denk niet dat het dan een kwestie van hoogtevrees is. Nou ja, doet er ook verder niet toe, want hij durft er nu dus af!
pi_36343512
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb ook nooit diepte kunnen zien. Heb dus ook geen last van hoogtevrees. Maar het klopt inderdaad dat je wel onzeker kunt worden, omdat je soms niet zeker weet hoe hoog iets is of zo. Ik check automatisch al vanalles als ik bijvoorbeeld loop op een onregelmatige ondergrond. Hoe zijn de schaduwen op de grond? (Dan kun je zien waar het onregelmatig, dus bobbelig is) Afstanden schatten doe je ook door te letten op de omgeving. Bij auto's die naderen: hoeveel lantaarnpalen zitten ertussen? Nou ja, ik leg het wat raar uit want dit flitst supersnel door je hoofd, zonder daar echt bij na te denken. Maar als Kyllian dus naast de glijbaan staat, weet hij ook automatisch hoe hoog ie is als ie er bovenop staat, dus ik denk niet dat het dan een kwestie van hoogtevrees is. Nou ja, doet er ook verder niet toe, want hij durft er nu dus af!
Ik heb jaaaaaren zonder correctie rondgelopen en zag ook geen diepte (wel last van hoogtevrees trouwens maar dan echt bij grote hoogtes) en op een afstand verder dan 30m zie je sowieso niet meer diepte met 2 ogen, maar door je ervaring zeg maar. )Je weet dat een koe kleiner is dan een flat, als je ze allebei even groot ziet, weet je dat de flat verder weg is)

Nu met mn lenzen in zie ik wat diepte, maar als ik ze niet in heb zie ik dat niet (zoveel verschil tussen sterkte links en rechts dat ik zonder lens met 1 oog alleen maar omtrekken zie). Maar ik ren trappen op en af en het gaat prima.
Fake it till you make it...
pi_36343616
Net hoor ik via de babyfoon dat Djulian wakker is en zijn speen zoekt, dus ik naar boven. Doe ik de deur open, zit meneer recht overend in bed en roept: Boe
Dus k zijn speen gegeven en meneer gaat liggen, andersom met zijn hoofd op het voeten end en had zijn knuffels ook daarheen verplaatst. Toen de deken maarbij het hoofdend gelegd en hem lekker oner gestopt. Loop ik de trap af en hoor ik in stereo babyfoon en uit zijn kamer Hai!
Wat een heerlijk ondeugend ventje heb ik toch
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 maart 2006 @ 23:55:46 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36344489
Een stoere fietsende kerel in het topic

Dat praten vind ik zo ontzettend leuk... tegenwoordig hoor ik door de babyfoon 'tinniewinnie, dippie, laalaa, pooooooo'
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:30:56 #98
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36348908
Noah slaapt echt belachelijk veel de laatste tijd. Gisteren was ie na 9 uur pas wakker, 's middags 3 uur geslapen, wat later dan normaal omdat ie laat wakker was, dus heb ik hem maar wakker gemaakt. Vanochtend word ik wakker, kijk op de klok en schrik me een hoedje: half 10 geweest Even later hoorde ik wel wat kreetjes gelukkig.

Vraag me af waarom ie opeens zoveel slaapt. Het begon deze week dus ik dacht dat komt door de prikjes. Maar kan dat zo lang aanhouden?
©Dumbo
  zaterdag 25 maart 2006 @ 13:05:06 #99
3011 E.T.
pi_36352054
kan van alles zijn tex. Zowieso zijn een hoop mensen moe (zal iets heersen dat moe maakt ofzo), jullie zijn net verhuisd, dus daar moet ie nog een hoop van verwerken, misschien is ie wel met een groeispurtje bezig (daar kunnen ze in plaats van vervelend ook slaperig van worden).

Als ie tussendoor gewoon vrolijk en zichzelf is, zou ik me er nog even niet zo druk om maken. Pas als het lang duurt zou ik 'ns verder kijken.
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 14:22:04 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36353663
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:40 schreef moussy het volgende:
fijn dat de kindjes weer opknappen

Cas en ik zijn vandaag naar het vogelasiel geweest met zijn tweetjes, hij vond het prachtig, vooral de grote gogel die er zat, een relatief tamme zwaan
Wat leuk!
Hadden ze een open dag?
Vond hij het helemaal niet eng dan?
Als we naar school lopen komen we hier langs een heel stel ganzen maar die zijn mijn kinderen toch echt een maatje te groot.
Al kun je die misschien ook niet echt tam noemen.

Samara heeft trouwens op de dierenboerderij de neiging gehad om kippen op te jagen, een lol dat ze had!, tot ik er een keer niet op tijd bij was, de kip er genoeg van had en tegen haar op begon te springen met klapperen vleugels en een hoop lawaai, sindsdien loopt ze met een boogje om de kippen en andere vogels heen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_36354910
hehe Samara!!

Goed dat iedereen weer wat beter is... Hier gaat alles goed, op 1 ding na: het praten. Op het cb vonden ze het geen ernstige taalachterstand, maar wel dat we het moeten gaan volgen. Over 3 maanden moet ik terug en dan moet ze significant vooruit zijn gegaan (ze zegt nog geen tien woorden goed en dat voor een tweejarige). Maar ik merkte dat de arts me niet helemaal geloofde toen ik vertelde wat Danielle doet. Vandaag bijvoorbeeld in de winkel. Ik pak vissticks uit de vriezer en Danielle zegt loepzuiver "vissticks" !!! Dat herhaalt ze dan een paar keer, en verder wil ze het woord dan niet meer zeggen. Vreemd he? Maar goed, de arts keek me aan alsof ik het verzon....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 maart 2006 @ 15:14:14 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36355008
Waarschijnlijk slaat ze het op in haar databankje en verrast ze je over een poosje met fraaie volzinnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36355049
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Waarschijnlijk slaat ze het op in haar databankje en verrast ze je over een poosje met fraaie volzinnen
"Moeder, hoe zit dat nu eigenlijk, met die relativiteitstheorie?"
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 19:23:49 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36361618
Samara heeft trouwens wel na het ziek zijn de voordelen daar van ontdekt
Bijvoorbeeld even uit bed mogen of bij mamma in bed genomen worden als je 's nachts wakker word, ijsjes eten voor de zere keel, niet hoeven eten, nou ja alles wat je net even anders doet als je kind ziek is.
Nou loopt ze dus zodra iets haar niet zint: "pijn in mijn buit", of : "mamma pijn in oor!".
Ze gaat ook vastbesloten het hele rijtje af als ze naar bed moet bijvoorbeeld, eerst haar buik, dan haar oor, dan de keel en tenslotte de rug, of ze moet tijdens het badderen weer iets gevonden hebben op haar lijfje dat haar weer wat bewerk-mama-met-zieligzijn-munitie bied, bijvoorbeeld een blauwe plek van vorige week of een rood plekje, o.i.d.

Wat een drama koningin zeg , ik kan me niet herinneren dat joey dit al zo doelbewuste gebruikte met 2,5, maar goed Samara is al een stuk geslepener dan joey ooit geweest is, zullen dat meer meisjes trekjes zijn of is het gewoon een samara-trekje?
  Jubileum moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 21:35:54 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36365365
Ik herken dat wel Iris kan haar pijntjes en blauwe plekken ook altijd dramatisch onder de aandacht brengen en dat het liefst vlak voor bedtijd.
Ze wilde laatst ook erg graag hoestdrank, en toen ik zei dat dat echt niet meer nodig was ging ze ook heel dramatisch nephoesten.

Iris heeft vannacht de hele nacht in haar eigen bedje geslapen en ze is er vanavond ook weer vrijwillig ingekropen. Ze slaapt nu met het K3 vlaggetje van haar nieuwe fiets
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36365904
Oeh wat zijn ze slim he die meiden Chantel weet ook al een beetje hoe het moet hoor. Als die haar zin niet krijgt dan gaat ze toch gillen, en die gilt heel hoog, voelt alsof je trommelvliezen eruit klappen Ze kijkt alles af van Joshua en doet echt veel na.

Joshua begint nu echt ook een beetje te praten. Hij zegt nu zinnetjes van ongeveer 3 woorden
Hij is trouwens niet lekker. Ik denk dat hij last heeft van verstopte neusholtes. Dus maandag maar even naar de dokter. Hij is ook erg sloom. Koorts heeft ie weer niet. En zijn oren zijn het ook niet. Soms he zou het wel eens handig zijn als ie kon praten en alles begreep
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 22:00:55 #107
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36365959
Ha ha ja inderdaad, samara vond de thijmsiroop ook erg lekker, de kinderparacetamol met pepermuntsmaak trouwens ook.

Leuk he dat beginnen het fietsen, samara heeft ook nog niet zo lang haar fietsje, inderdaad ook met k3 vlag en mandje, ze is alleen laatst gevallen en daar is ze behoorlijk van geschrokken denk ik want ze wil nu al een paar dagen niet meer fietsen.

Iris ziet er in ieder geval lekker in haar hum uit op haar nieuwe fiets zag ik in het fototopic.
  † In Memoriam † zondag 26 maart 2006 @ 18:41:26 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_36383931
En, alle kindjes van slag door de tijd?

Cas staat al te popelen om naar bed te gaan, dus Peet is hem vast aan het klaar maken voor bed
  Licht Ontvlambaar zondag 26 maart 2006 @ 18:44:01 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36383997
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:41 schreef moussy het volgende:
En, alle kindjes van slag door de tijd?

Cas staat al te popelen om naar bed te gaan, dus Peet is hem vast aan het klaar maken voor bed
Eigenlijk valt het wel mee hier... Isa was om half negen wakker (normaal half acht, dus dat was eigenlijk vrij logisch). Ze is wel pas laat gaan slapen vanmiddag, maar is nu nog lekker wakker...
  zondag 26 maart 2006 @ 18:44:30 #110
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36384015
Die van mij is zeker weten van slag, maar dat is ie al een tijdje. Hij wil al drie dagen niet meer eten, drinkt slecht, slaapt slecht
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 26 maart 2006 @ 19:29:22 #111
3011 E.T.
pi_36385087
Hier valt 't ook wel mee
Saskia vanmorgen gewone tijd wakker, vanmiddag half uurtje later naar bed gegaan, en nu weer iets later naar bed; ze was nog zo gezellig aan 't keutelen

Ik heb net voor 't eerst d'r haren geknipt.. 't werd van achter erg piekerig en vlassig, dus ik heb nu alles in d'r nek op 1 lijn geknipt. Morgen nog even een paar plukjes die nu echt niet meer mochten, maar die nog wat langer zijn.. Over het geheel is het wel een dikke centimeter korter dan eigenlijk de bedoeling was, maar dat groeit wel weer Als je nu in d'r gezicht kijkt zie je alleen dat kleine beetje nog bovenop, het was de bedoeling dat je dan ook nog onder dr oren nog wel wat zou zien.. Aan de achterkant ziet het er wel een stuk verzorgder uit. Het toont lekker vol meteen Een kort bobje heeft ze nu

dem, wat een verhaal voor 6 afgeknipte plukjes :0 Maar 't waren dan ook wel de aller-, allereerste plukjes ooit die afgeknipt zijn
  zondag 26 maart 2006 @ 19:29:25 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36385090
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:44 schreef m@x het volgende:
Die van mij is zeker weten van slag, maar dat is ie al een tijdje. Hij wil al drie dagen niet meer eten, drinkt slecht, slaapt slecht
Oh, lekker he? Hier ook zo'n niks-wil-kindje. Al wat langer.
We ontdekten vrijdagavond dat ze waterpokken heeft, dus dat zal er bij haar mee te maken hebben. Maar ze huilt om elke scheet, zo sneu eigenlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 26 maart 2006 @ 19:34:45 #113
3142 m@x
pi_36385238
Ik ben hier dus ook al aan het speuren naar pokken, maar tot op heden dus niks gevonden. Het zal wel weer een fase zijn. Heel vermoeiend vooral omdat ik mezelf ook niet lekker voel. Een niks-wil-kindje gecombineerd met koorts, hoofdpijn en een naar hoestje is niet leuk. Gelukkig kon ik vanmiddag even bijtanken omdat meneerm@x met Kai naar mijn moeder was om daar een nieuwe pc te installeren.

Het zitten heeft bij Kai trouwens goed doorgezet. Hij is net zo'n tuimelaartje. Als je hem in zijn bed legt zit hij in no time weer rechtop, want liggen is natuurlijk voor babies. We zijn nu begonnen met oefeningen om hem te leren staan.

ET, foto!
  zondag 26 maart 2006 @ 19:44:31 #114
3011 E.T.
pi_36385536
(nog geen foto gemaakt, volgt morgen als ze weer wakker is)

Zieke kindjes zijn helemaal niet leuk
Kai, wat goed dat je gaat zitten! Rechtop is de wereld veel leuker Weet je wat nog leuker is? Als je wat hoger bent met je hoofd.. Staan noemen ze dat! (Saskia zegt ook nog dat lopen het allerleukst is, want dat is zo makkelijk; hoef je nooit meer op je moeder te wachten die weer eens andere dingen belangrijker vindt)
  zondag 26 maart 2006 @ 19:54:55 #115
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36385827
M@x, je hebt mijn mail toch wel gehad he? Niet omdat ik verwacht dat we nu ineens penvriendinnen worden hoor....
Of misschien toch...? Maar gewoon omdat ik ineens dacht dat ie misschien helemaal niet was aangekomen
.

Marietje met pokjes! Zielig.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:56:50 #116
3142 m@x
pi_36385867
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:54 schreef renzell het volgende:
M@x, je hebt mijn mail toch wel gehad he? Niet omdat ik verwacht dat we nu ineens penvriendinnen worden hoor....
Of misschien toch...? Maar gewoon omdat ik ineens dacht dat ie misschien helemaal niet was aangekomen
.
hij is aangekomen hoor. Zullen we samen pennen
  zondag 26 maart 2006 @ 20:01:55 #117
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36385996
Deal. Ik ben trouwens heel goed in 'heulen met de vijand'. Ik ben nu goede vriendinnen met het meisje dat ooit de liefde van mijn leven bij me wegkaapte en die ik op een druilerige zondagmisddag nog eens een goede hengst voor d'r bek gegeven heb.
  Licht Ontvlambaar zondag 26 maart 2006 @ 20:11:40 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36386220
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:29 schreef Sugar het volgende:

[..]

Oh, lekker he? Hier ook zo'n niks-wil-kindje. Al wat langer.
We ontdekten vrijdagavond dat ze waterpokken heeft, dus dat zal er bij haar mee te maken hebben. Maar ze huilt om elke scheet, zo sneu eigenlijk.
Niet fijn, Maria, waterpokken... Sjoeg, heb jij ze zelf vroeger gehad? Ivm zwangerschap enzo...
  zondag 26 maart 2006 @ 20:27:38 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36386681
Ja, mijn moeder dacht van wel. Zei ze. Ik denk het wel, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36386754
Oh, waterpokken Sugar Hopelijk gaat het meevallen voor dat kleine liefie. Beterschap!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar zondag 26 maart 2006 @ 20:54:11 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36387508
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:27 schreef Sugar het volgende:
Ja, mijn moeder dacht van wel. Zei ze. Ik denk het wel, hoor.
Zal ook wel, de meesten van onze leeftijd hebben het gehad... Anders even navragen bij verlos, ik geloof dat je daar ook op getest wordt. Dikke knuffel voor Maria
pi_36391884
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:29 schreef E.T. het volgende:
Hier valt 't ook wel mee
Saskia vanmorgen gewone tijd wakker, vanmiddag half uurtje later naar bed gegaan, en nu weer iets later naar bed; ze was nog zo gezellig aan 't keutelen

Ik heb net voor 't eerst d'r haren geknipt.. 't werd van achter erg piekerig en vlassig, dus ik heb nu alles in d'r nek op 1 lijn geknipt. Morgen nog even een paar plukjes die nu echt niet meer mochten, maar die nog wat langer zijn.. Over het geheel is het wel een dikke centimeter korter dan eigenlijk de bedoeling was, maar dat groeit wel weer Als je nu in d'r gezicht kijkt zie je alleen dat kleine beetje nog bovenop, het was de bedoeling dat je dan ook nog onder dr oren nog wel wat zou zien.. Aan de achterkant ziet het er wel een stuk verzorgder uit. Het toont lekker vol meteen Een kort bobje heeft ze nu

dem, wat een verhaal voor 6 afgeknipte plukjes :0 Maar 't waren dan ook wel de aller-, allereerste plukjes ooit die afgeknipt zijn
Hier ook knipdag vandaag. Van Rick moest er nu toch was af bij Djulian, want het wasvan achter net een meisje zei hij. dus vanmiddag schaar gepakt en geknipt. Alles waar ik bang voor was deed hij niet, maar stil zitten deed hij ook niet en legde iedere keer zijn hoofd naar achteren waar door hij dus nu idd ook 1 plukje heeft die langer is als de rest

Maria
  maandag 27 maart 2006 @ 09:53:06 #123
3142 m@x
pi_36397105
Anitra, ook voor jou: foto!

Hoe is het nu met Maria?
  maandag 27 maart 2006 @ 10:34:50 #124
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36397942
Ik weet niet zo goed hoe het met 'r gaat. Ze ligt weer te slapen en we moeten de dag nog in straks. Hopelijk voelt ze zich beter.
pi_36400394
Jaaaaaaaaaaaa......... Foto's!

Wat dat knippen betreft.. Ik paai Wilyan altijd door een DVD naar keuze op te zetten.

DVD's worden hier alleen uit de kast gehaald bij knipwerk en bij ziekte. Dat is hééééééél bijzonder en werkt hier dus ook als de perfecte afleiding! Want tv daar moet je heel geconcentreerd naar kijken dus zit hij automatisch behoorlijk stil. Oh ja en met tuigje in de (kinder)stoel anders moet ik steeds achter hem aanlopen.
Maar na de niet-meer-te-tellen knipsessies hier, is hij er nu ook wel aan gewend hoor.
W ~ H ~ T
pi_36400570
Och arme Maria..
ik hoop dat het snel beter met haar gaat..
W ~ H ~ T
pi_36400729
Beterschap voor Mariaatje
pi_36402376
hier volgens mij ook 1tje die last heeft van de tijdsverandering.
Nadat hij opgeknapt was is het een drama geworden om te gaan slapen.
Je houd je 10/15 min rustig in je bedje en daarna zet je een keel op, word hysterisch en troosten is best een hele opgave.

Vanmiddag ook weer, drama in zijn bedje en nu is hij aan het spelen.....

Maria Beterschap
Kai zitten is leuk he, en nu nog lekker gaan eten drinken en slapen
Geknipte kindjes, doet mij eraan denken dat Thijs ook nodig naar de kapper moet
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 27 maart 2006 @ 13:39:09 #129
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36402872
hallo allemaal,

wij zijn heel dapper en gaan in mei met onze tweeling van dan 16 maanden een weekje naar mallorca zijn er nog mensen met tips en trucs op eigenlijk alle gebieden. Ga er maar vanuit dat we ons blind in t diepe gaan storten, alle hulp is meer dan welkom
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  maandag 27 maart 2006 @ 13:46:52 #130
3142 m@x
pi_36403097
In dit topic staan allerlei nuttig tips slaveloos.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:02:55 #131
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36403542
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:46 schreef m@x het volgende:
In dit topic staan allerlei nuttig tips slaveloos.
m@x mijn hartelijke dank! Dit ziet er idd goed uit
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_36407141
Hier ging ik even boodschappen halen en kwam langs de dokter dat ik even naar binnen ging om te vragen of het misschien groeischeuten zouden kunnen zijn waardoor Thijs niet meer wilt slapen.

kon gelijk blijven en Thijs heeft gewoon een oorontsteking te pakken, dat verklaarde volgens de huisarts ook de koorts van vorige week.
een antibiotica kuur kregen we dit keer niet omdat Thijs die nog niet zo lang geleden heeft gekregen.
Maar hij moet nu 3x daags een zetpil (1/2 voor het slapen gaan)
en hij moet 3 maal daags 5 ml vloeibare nerofen binnen krijgen.
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 16:09:03 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36407616
Ik twijfel... de hele dag al.
Samara heeft oorbelletjes gehad van een vriendin, alleen heeft ze nog geen gaatjes.
Ze wil ze al heel lang, net als mama, net als joey en net als Denise (nichtje en vriendinnetje).
Ik heb het telkens afgehouden, maar heel stiekum vind ik het zelf ook wel leuk, je hebt van die schattige oorbelletjes voor die kleintjes, en ze wil ze zo graag.
Hebben hier ook kindjes oorbellen en hoe oud waren ze toen ze geprikt werden?
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2006 @ 16:19:38 #134
7074 moussy
kuttekop
pi_36407919
René was een maand of 2-3
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 16:29:25 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36408150
Tja, ik denk dat ik ze gewoon laat schieten.
Ik vind het wel erg leuk, al denk ik dat het met 2-3 maanden makkelijker gaat dat nu met even ruim 2,5 jaar.
pi_36409033
Ik was geloof ik een jaar of 4 toen ik oorbelletjes kreeg. Mijn ouders hadden zelf een juwelierszaak toen nog en mijn moeder heeft er 1 geschoten (toen wilde ik niet meer ). Halve dag later heeft ze de andere ook geschoten, maar als ik de verhalen moet geloven was het een drama.
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 17:46:53 #137
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36410316
Tja dat is dus ook mijn grote angst.
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2006 @ 18:10:47 #138
81992 Githa
pi_36410993
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:46 schreef senesta het volgende:
Tja dat is dus ook mijn grote angst.
Bij veel juweliers hier in de regio tenminste doen ze bij die hele kleintjes twee gaatjes tegelijk prikken, idd omdat ze misschien anders het tweede niet meer willen.

Volgend weekend gaat de efteling open en we hebben een abonnement gekocht voor dit jaar, ik heb er zoveel zin in. Het is 5 min hier vandaan dus ook waard om even een uurtje te gaan
  maandag 27 maart 2006 @ 20:37:11 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36415658
Kai hoe gaat het met jou? En Maria knap je weer op? Thijs beterschap met je oorontsteking, dat zal vast erg zeer doen!
Haartjes knippen bij de kleintjes, vinden de mama's dat niet eng zo de eerste keer? Ik wil bij Tobias nog steeds een plukje wegknippen voor in het babyboek, maar hij heeft nog maar zo weinig!
Slaveloos, het zal vast allemaal goed gaan op vakantie!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_36420549
Ben ik dan nog zo ouderwets dat ik het veel te jong vind voor die kleintjes Maar ja wat niet is kan nog komen natuurlijk Ik heb nu nog de illusie dat Chantel niet eerder gaatjes zou krijgen dan na haar 8ste verjaardag ofzo!

Ik vond het niet eng om Joshua's haren te knippen voor de eerste keer, maar wel jammer van die leuke babykrulletjes die daarna nooit meer terug kwamen
  maandag 27 maart 2006 @ 23:00:58 #141
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36420640
Er zijn hier juweliers die geen oorbellen schieten onder de 6 jr.
pi_36420734
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:00 schreef Rottdog het volgende:
Er zijn hier juweliers die geen oorbellen schieten onder de 6 jr.
Tja dat vind ik al veel schappelijker eigenlijk
  maandag 27 maart 2006 @ 23:14:45 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36421096
senesta hier was de kleine pas een week of 2 oud met gaatjes. maar is een keuze die je toch zelf moet maken. als jij het leuk vind, samara wil het echt heel graag is dat jou keuze.
Er zullen altijd wel mensen commentaar hebben en of hun mening klaar hebben. dat is hun goed recht. maar jij bepaalt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:16:06 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_36425781
Ik hou ook niet zo van oorbellen bij die hele kleintjes lewis maar het is wat evenstar zegt, dat is persoonlijk...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:27:07 #145
3142 m@x
pi_36425964
Mijn ouders hebben bij mij gaatjes laten prikken toen ik een maand of 6 was. Met als gevolgd dat de gaatjes lekker de tijd hebben gehad om flink uit te rekken. Ik heb niet van die opgerekte lellen waar je zo'n schijf tussen kan zetten maar hele kleine oorbelletjes kan ik bijvoorbeeld niet dragen omdat ze door de gaatjes heen kunnen glippen. Als ik zelf had mogen kiezen, dan had ik pas veel later gaatjes in mijn oren laten prikken.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:33:31 #146
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36426075
Hoi senesta,

Hier een dametje van 4 (bijna 5) die op oudjaarsdag gaatjes heeft laten schieten.
Ik heb ze in Gorinchem laten schieten (we waren bij oma) maar de juwelier hier in boskoop doet het niet onder de 6.
Ze wist wel dat het een beetje pijn zou doen, maar wij hadden het drama niet verwacht.
De eerste zat, toen was het een half uur krijsen in een piepklein juwelierswinkeltje en daarna de tweede. Gelukkig had de beste man en pappa en mamma ook heel veel geduld anders had ze waarschijnlijk maar 1 oorbel gehad.
Ze wilde ze zelf en is er nu heel trots op
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36426200
Senesta Bo was bijna 4 toen ze geprikt werden. Ze kreeg ze toen Jans 2 werd. Ze wilde het ook heel graag. Ik heb haar steeds gezegd dat het wel pijn deed. En dan wilde ze niet meer. Totdat ze dus zei, dat maakt me niet uit, ik wil ze echt. Aan de ene kant vond ik het ook best leuk, aan de andere kant ook helemaal niks van die gaatjes door mijn kind heen.
Ik heb het bij een turkse juwelier laten zetten. Die doen het wel onder de 6 jaar. Ik heb haar goed verteld hoe het gedaan werd en dat je het wel voelde en dat het gaat nagloeien. Jammer genoeg ging de 1e mis. Anders hadden het echt geen drama's geworden. (de oorbel bleef hangen achterkantje schoot weg, bla bla, ik schrok me rot en Bo dus ook toen ze doorhad dat hij er nog niet inzat) Maar goed overgeprikt en toen wilde ze de 2e niet meer. Na 2 minuutjes toch geprikt. Ze heeft flink geschreeuwt, durfde niet in de spiegel te kijken, maar smiddags was ze toch reuze trots We hebben goed met sterilon elke dag gedruppeld en gedraait. Inmiddels kan ze andere oorbellen in, maar dat durft ze niet Later als ik groot ben mama. Ik hou deze oorbellen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in. Ik vind het prima. Zweerknopjes zijn tegenwoordig niet meer van die saaie dingen. Bo heeft goudkleurige met roze steentjes.
Jans wilde overgens ook, totdat ze het drama van Bo zag. Hevig nee schudde en op dr oren wijzen. Die hoeft dr hele leven geen oorbellen meer denk ik
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:50:07 #148
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36426350
Mijn vader wilde absoluut niet dat wij oorbellen kregen. Maar ja, toen ik 11 was mocht het dan eindelijk. Het schieten vond ik vervelend, maar niet echt verschrikkelijk. Ik zou zelf echt wachten tot je kind groot genoeg is om er bewust voor te kiezen. Dus vanaf 6 jaar vind ik een prima grens. Maar dat wil niet zeggen dat ik het stom vind staan bij die kleintjes hoor! Ikvind het alleen zielig dat ze niks te kiezen hadden.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:57:42 #149
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36426505
Wij mochten oorbellen toen we er zelf om vroegen. Mijn zusje was dapper, maar ik heb jaren rondgelopen met 1 gaatje in mijn oor, ik durfde de 2e niet. Ben wel van de schrik bekomen, heb er nu 5 in een oor
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 10:05:11 #150
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36426643
Joey is nu acht en die heeft sinds vorig jaar een oorbel.

Ik denk toch dat ik het nog even uitstel.
Nog buitenom het drama van het laten schieten ben ik ook bang dat ze er niet vanaf zal blijven, zeker de aankomende tijd met buiten spelen, en vieze vingertjes.
Er zijn hier wel juwelieren die schieten bij jongere kinderen, alleen wel op bepaalde dagen.
Er is ook geen haast bij hoor, ik was alleen wel in de verleiding (ze had hele schattige oorbelletje met eendjes gehad) en ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met kinderen van deze leeftijd.
Ik heb gisteren bij de trekpleister wel een heel schattig zilveren armbandje voor haar gekocht daar loopt ze nu trots mee te pronken dus misschien dat dat de oorbelletjes weer een tijdje doet vergeten.

M@x, daar had ik niet bij stil gestaan eigenlijk, mijn nichtje en neefje hebben ook al gaatjes vanaf baby en zoiets is me eigenlijk nooit opgevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')