Of gescheiden, en dan kijken ze er al helemaal niet meer naar om.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef Molluck het volgende:
Meestal zijn die ouders even erg.
Pff vind ik wel erg kort door de bocht hoor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:33 schreef tonks het volgende:
[..]
Of gescheiden, en dan kijken ze er al helemaal niet meer naar om.
Ze willen juist dood.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:34 schreef Sapstengel het volgende:
Elke dag stokslagen geven en op een zekere dag tot de dood erop volgt.
Mag ik je aanraden je niet voort te planten?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:40 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou extra messen in huis halen en hem/haar aanmoedigen om er een einde aan te maken.
Voor hem/haar 10 anderen toch![]()
Afstappen van je onzinnige vooroordelen en verbluffende "kennis" over "de gothic". Van de "gothics" die ik ken toont geen enkele een extra interesse in keukenmessen of grafkisten. Enkel dragen ze afwijkende kleding om een hoop mensen te weren die aan zulke vooroordelen blijven plakken. Deze "gothics" behoren tot de meest tolerante en diepzinnige mensen die ik ken, en dat is niet omdat ik weinig niet-gothics ken...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.![]()
Als je kind gothic wordt heb je toch zwaar gefaald lijkt mij
wat jullie?
Ik zag er gisteren nog eentje in de mac in Hoog Catharijnequote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:45 schreef in-limboy het volgende:
De omschrijving die jij geeft is meer het angstbeeld dat mensen van gothics hebben. Iemand die daaraan voldoet spoort inderdaad niet helemaal, maar ik ken er geen... Op de muziek na. Maar dat is bij niet-gothics net zo erg![]()
Nee hoor, die decennia muziek die ouwelui in huis hebben is meestal vele malen ergerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.![]()
Maar heb jij het er serieus wel eens met je ouders over gehad?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nee hoor, die decennia muziek die ouwelui in huis hebben is meestal vele malen erger
* Mr_Belvedere zet weer eens Clan of Xymox op.
Oke het broertje van mijn schoonzusje is ook gothic, ik geloof niet dat zijn moeder het echt leuk vind maar zoals ze zelf altijd grappend zegt is: het vervelendst is dat nu ook mijn zoon mijn oogpotlood jat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:50 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Maar heb jij het er serieus wel eens met je ouders over gehad?
Misschien doe je ze wel harstikke pijn hiermee.![]()
Pijn? Welnee. Mijn ouders kunnen mijn muzieksmaken (en nog wel meer dingen) absoluut niet waarderen, maar laten me in mijn waarde. Net zoals ik hen respecteer.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:50 schreef PLAE@ het volgende:
Maar heb jij het er serieus wel eens met je ouders over gehad?
Misschien doe je ze wel harstikke pijn hiermee.![]()
wacht maar tot dat mormeltje van je gaat pratenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:56 schreef _evenstar_ het volgende:
liefde voor je kind is onvoorwaardelijk!!
Ook onvoorwaardelijke liefde kent zijn grenzenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:56 schreef _evenstar_ het volgende:
liefde voor je kind is onvoorwaardelijk!!
Je leest mijn bericht ook niet goed he.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:04 schreef Arctica het volgende:
Wat jij beschrijft is een depressieve, suïcidale persoonlijkheid die gelijk bij een psychiater gestopt moet worden!
Goths zijn niet zo, en als je ene kind had dat gothic was, zou je dat weten!
Doe me dan toch maar die blingbling trekjes.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef MouseOver het volgende:
Het zou iig een goede garantie zijn voor het uitbleven van blingblingtrekjes.
hell noquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:21 schreef Silven het volgende:
[..]
Doe me dan toch maar die blingbling trekjes.
Ik reageerde op de TSquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Je leest mijn bericht ook niet goed he.![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef Molluck het volgende:
Meestal zijn die ouders even erg.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:33 schreef tonks het volgende:
Of gescheiden, en dan kijken ze er al helemaal niet meer naar om.
Gut, wat een vooroordelen weer...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:35 schreef PsyCha het volgende:
Ze willen juist dood.
Snap nog steeds niet dat je je wil afzetten tegen de maatschappij doormiddel van zwarte ogen en zwarte kleren , word je alleen maar uitgelachenquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:06 schreef innovative het volgende:
Dat was het. Ze was op tijd thuis, niet aan de drugs of drank, wilde niet dood, ze wilde alleen tonen dat ze "een individu" was.
Juist... "Ik ben anders" en vervolgens met 10duizenden tegelijk in zwarte gordijnen rond gaan wandelen...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:12 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Snap nog steeds niet dat je je wil afzetten tegen de maatschappij doormiddel van zwarte ogen en zwarte kleren , word je alleen maar uitgelachen, en een individu doormiddel van die kleren. Dat slaat nergens op, creeër dan je eigen stijl en doe wat anders, want hoeveel van die zwartjoekels lopen er rond
![]()
Nouja maar bij sommige Gothics zit er achter die kledingstijl ook nog een heel verhaal dan gaat het onderwerp falen dus niet over de kledingstijl zelf maar de gedachte die het kind erachter heeft. Oewh ja en sorry dat ik het zeg, maar je kunt je kind er toch van weerhouden zich zelf voor lul te zettenquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:32 schreef Ladylike het volgende:
ik snap niet waarom mensen zeggen dat je als ouder gefaald hebt als je kind er een bepaalde kledingstijl op nahoudt...
Als dat zo is dan zeg ik: al die ouders van die kut kakkers hebben behoorlijk gefaald, want hun zonen lopen "allemaal" in van die roze shirtjes en met halflang haar...
(ff voor de duidelijkheid: dat was sarcastisch)
Mijn ventje mag alles worden wat hij wilt, dragen wat hij wilt en naar muziek luisteren die HIJ mooi vindt. Zolang hij maar de normen en waarden toepast die wij hem in zijn opvoeding meegeven.
Ik ken een paar goths en metal fans die beter opgevoed zijn dan menig ander kind
Joh, denk je nu echt dat een 13jarige hormonenbom die altijd al wat extreem is geweest in d'r buien dat door heeft? Neuh, die was gewoon geen "modetrut" en "dus" anders...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Snap nog steeds niet dat je je wil afzetten tegen de maatschappij doormiddel van zwarte ogen en zwarte kleren , word je alleen maar uitgelachen, en een individu doormiddel van die kleren. Dat slaat nergens op, creeër dan je eigen stijl en doe wat anders, want hoeveel van die zwartjoekels lopen er rond
![]()
Waarom zou je je kind ervan moeten "weerhouden" zich niet te conformeren aan de algemeen geldende trend? Het kind kiest er toch zelf voor zich anders te kleden? Moeten kinderen zich dan maar aanpassen aan de algemeen geldende mode, omdat je anders "voor lul" loopt? Ik vind zelf juist dat ouders die open staan voor dit soort kleding, hun kind tenminste gewoon nemen zoals het is, in plaats van het in het keurslijf van de maatschappij te proppen. Het hoort bij die levensfase, trekt vanzelf wel bij als ze de puberteit door zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Nouja maar bij sommige Gothics zit er achter die kledingstijl ook nog een heel verhaal dan gaat het onderwerp falen dus niet over de kledingstijl zelf maar de gedachte die het kind erachter heeft. Oewh ja en sorry dat ik het zeg, maar je kunt je kind er toch van weerhouden zich zelf voor lul te zetten![]()
Idd... Op mijn oude middelbare school hebben er in 1,5 jaar tijd 3 zelfmoord gepleegd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:12 schreef Ladylike het volgende:
ik wil de kinderen niet te eten geven die zgn "normaal" zijn, maar stiekem vet aan de drug zijn of met een zelfmoordwens rondlopen
Welke dochter ben jij. Of ben je een van die tienermoeders?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:06 schreef innovative het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gut, wat een vooroordelen weer...
Hier in huis 4 dochters. 1 kakker, 1 skater, 1 trendsetter (superhip) en, ja, 1 die alto is en dus ook een tijd gothic is geweest.
Ouders zijn bij elkaar, ouders zijn keurige, christelijke mensen met een eigen bedrijf en goed inkomen, moeder doet vrijwilligerswerk etc. Niks niet "net zo erg".
Dood wilde mijn zusje niet, ze zette zich alleen maar af tegen "de maatschappij". Zoals elke puber dat min of meer doet. Zij deed het in haar uiterlijk, andere kinderen liegen en bedriegen bijvoorbeeld, blijven hele avonden weg. Mijn zusje had zwarte, fluwen kleding en zwarte ogen. Dat was het. Ze was op tijd thuis, niet aan de drugs of drank, wilde niet dood, ze wilde alleen tonen dat ze "een individu" was.
Mijn ouders vonden het best. Zolang ze geen satanistische tekens ging dragen, niet aan de drugs ging zagen zij het probleem niet. Dat liever dan een hyperpopulair meisje, dat met elke jongen in bed duikt, of zo'n meisje dat in minirokjes en bikinitopjes over straat ging.
Gut, moeilijk he, lezen? Ik heb het over "mijn zusje" en "mijn ouders". Zal ik vast hun moeder zijn...quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:49 schreef AlohaXa het volgende:
Welke dochter ben jij. Of ben je een van die tienermoeders?
Proficiat!! U heeft de eerste prijs gewonnen voor domste opmerking van de dagquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:49 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Welke dochter ben jij. Of ben je een van die tienermoeders?
Idd, staat nota bene als eerste post op deze pagina...quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:01 schreef Ladylike het volgende:
Proficiat!! U heeft de eerste prijs gewonnen voor domste opmerking van de dag![]()
als je goed had gelezen was je er iig achter gekomen dat zij de kakker was
Na het lezen van dit topic ben ik er zeker van dat het druk is aan de top van deze prijslijst.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:01 schreef Ladylike het volgende:
Proficiat!! U heeft de eerste prijs gewonnen voor domste opmerking van de dag![]()
Wat gek, zo klink je helemaal niet hieroquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:01 schreef innovative het volgende:
Maar goed, ik ben het kakkerige zusje.
Ze noemde mij uquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
als je goed had gelezen was je er iig achter gekomen dat zij de kakker was
gek.. ik haal het er toch zo uit...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef innovative het volgende:
[..]
... Ze draagt nu zelfs mijn (kakkerige) kleding.. .
pfff het stond in een andere post!quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:38 schreef Ladylike het volgende:
[..]
gek.. ik haal het er toch zo uit...
Niet alleen de vergelijking is er aan te leggen het komt uit New Wave, The Cure, Joy Division etc, doorgestroomd richting Bauhaus, Sisters Of Mercy, Inkubus Sukkubus, Christian Death, Siouxsie and Banshees etc.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:54 schreef Curiosity het volgende:
Ik zie liever een Gothic dan zo'n kakker in een (vale) rode broek, met een streep overhemd en dan losjes over de schouder een gele trui, en als finishing touch bruine schoenen met zo'n rijgveter, dan loop je pas goed voor joker.![]()
Gothic is naar mijn weten een stijl onstaan uit een muziekstroom, de vergelijking met new-wave is wel te doen, alleen gothic is wat meer mystieker, wat romantischer.
Ik ben zelf new waver niet meer qua kleding, maar nog wel in hart en nieren , hoewel ik nog steeds veel zwart draag.
Iedereen kleedt zich op een bepaalde leeftijd (vooral de jeugd) naar een bepaald beeld, en dat is maar net waar je mee inraking komt,wat je muzieksmaak is. het is toch handig dat je aan hoe iemand zich kleedt kunt zien waar zijn interresse liggen, soort zoekt soort.
wat dacht je van zwarte kattenquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:16 schreef TearSong het volgende:
Hmm...als mijn kind gothic wordt... Handig, kunnen we cd's uitwisselen, als hij tenminste ook interesse heeft in darkambient, industrial en IDM. Ik zie het nog niet gebeuren eigenlijk. Alleen al dat zwart is hier niet zo handig met de katten, daar ben ik zelf ook al achter...
Dag mag jij vinden. Anderen vinden oranje avatars weer spuuglelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:08 schreef PLAE@ het volgende:
Ja een prachtig verhaal. Maar het blijven zielige typjes natuurlijk.
Dan is elke puber zielig, want het is puur afzetgedrag...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:08 schreef PLAE@ het volgende:
Ja een prachtig verhaal. Maar het blijven zielige typjes natuurlijk.
Maar die kunnen niet ontkennen dat het wel opvalt en van de zomer half fok m zal jattenquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dag mag jij vinden. Anderen vinden oranje avatars weer spuuglelijk.
Ja, dan moet ik ze allemaal inwisselenquote:
Tja wat wil je, een directe reactie van jouw zieke generatie (Alice Cooper enzo)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.
Jezus wat een verhaal...Je bent hier op fok hoor, van de 100 man lezen er het misschien 3, en dan ook alleen om er ammo uit te halen om je vervolgens giga af te kraken..quote:
Wie?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef Blackhouse het volgende:
[..]
Tja wat wil je, een directe reactie van jouw zieke generatie (Alice Cooper enzo)![]()
Trouwens even een correctie op mijn eerdere opmerking. Ik bedoelde te zeggen 'het is een directe reactie op jouw zieke generatie'.quote:
ducktape werkt ook supergoed!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:46 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja, dan moet ik ze allemaal inwisselenIk heb 1 zwarte maar toch zie je die haren wel op zwart. Ach, een kledingborstel op zak hebben werkt ook wel weer
Wat ik zou doenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.![]()
wat jullie?
Sorryquote:
helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef Tamea het volgende:
Ik denk dat ik het erger zou vinden als m'n kind een extreme BreeZaH zou zijn.
Wat minder heftig, maar zouden de kinderen van déze generatie hun ouders shockeren door veel rechtser te zijn?quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:20 schreef Floripas het volgende:
Ik zou het alleen heel erg vinden als het een nazi was.
Wat een vooroordelen jongen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:34 schreef Nee het volgende:
Meestal zijn die ouders van zo’n typische carrière makers die hun tijd alleen maar besteden aan materialisme en werk.
Het gevolg daarvan is dat kinderen niet genoeg aandacht krijgen en maar Gothic worden.
Meestal hebben Gothics ook vaak de schijt aan kakkers omdat ze weten dat ze zelf uit een kak familie komen.
Hetzelfde geld voor al die alto's, mensen menen alternatief te zijn, terwijl ze eigenlijk gewoon aandacht te kort komen.
Ik kleed me niet op een bepaalde manier om aandacht te krijgen en ik ben wel alternatief, het is wel niet zo dat ik met en shirt met en kruis erop en jesus erop staat vol met bloed rondloop enzo. De kleren die ik draag (meestal van bands) zijn wel beschaafdquote:Op donderdag 23 maart 2006 20:34 schreef Nee het volgende:
Meestal zijn die ouders van zo’n typische carrière makers die hun tijd alleen maar besteden aan materialisme en werk.
Het gevolg daarvan is dat kinderen niet genoeg aandacht krijgen en maar Gothic worden.
Meestal hebben Gothics ook vaak de schijt aan kakkers omdat ze weten dat ze zelf uit een kak familie komen.
Hetzelfde geld voor al die alto's, mensen menen alternatief te zijn, terwijl ze eigenlijk gewoon aandacht te kort komen.
Mooi gezegd, die mensen zijn ook vervelend, van die mensen HEYLOOKATMEH! ik ben Punk want ik luister Blink 182 en Good Charlotte en heb een fauxhawk waarvan ik de zijkanten niet bij durf te scheren, of het HEYLOOKATMEH! ik ben Goth ik luister Evenances(iets dergelijks) en Within Temptation en ik heb zwarte oogschaduw, te triest voor woorden die mensen zijn ook helemaal niet 'alternatief', oa alternatief zijn is dus niet blindelings top40 muziek en loze trends volgen of zelfs het conformeren aan een bepaalde stijl, neem bijvoorbeeld Punk als je strakke geruiten broeken en een leren jas gaat dragen conformeer je ook aan een stijl wat dus een oxymoron is, ik zelf niet, ik volg niet makkelijk omdat het me maar gezegd wordt te doen en te geloven, ik draag wat ik wil, ik luister wat ik wil en ik doe wat ik wil, voor mij is DAT Punk.</verdere offtopic>quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:43 schreef Nee het volgende:
Nogmaals, ik heb respect voor mensen die zich bewust zijn van bepaalde zaken wat zich nu afspelen in deze maatschappij en daar weerstand tegen bieden en vervolgens bewust alternatief worden.
Maar het moet geen hype worden, en dat is het jammer genoeg wel.
Goed, ik ga nu redelijk offtopic.
Tja, het zijn vooroordelen... Het enige dat klopt is dat het stiekem aandachttrekkerij is, maar voor de rest klopt er, iig van alle alto's die ik ken (stuk of 20), helemaal niks van. Geen materialistische pa's en ma's, geen carrierebitches in huis, maar vaak gewoon warme gezinnen, modaal inkomen, pappa thuis met avondeten enzo...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:32 schreef Nee het volgende:
Hoezo vooroordelen? Gewoon pure psychologische logica.
Oke, er zijn uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is het gewoon een vorm van aandachttrekkerij, vooral bij puberende kinderen.
En alternatief dat ben je van binnen en niet van buiten.
Wat hebben andere mensen eraan als ze aan jou zien dat je zogenaamd alternatief bent, en nog belangrijker, wat levert het voor jou op dan alleen maar een overdosis aan kapsones en arrogantie?
Je zusje klinkt meer als een trendvolger dan echt moralistisch ergens voor te zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:14 schreef innovative het volgende:
[..]
Als volwassene kun je er allerlei beschouwingen op los laten, idd dat je alternatief bent van binnen en niet van buiten, maar punt is, zij zien zichzelf gewoon als écht alternatief. Voor ieder ander zijn ze het zoveelste meelopende pubertje, maar voor hen voelt het echt als een statement.
Dat trekt vanzelf weer bij. Mijn zusje koopt nu ook de WE leeg, haar vriendinnen dragen inmiddels weer kleurtjes en de zwarte ogen zijn verdwenen... Het is maar een fase, en achteraf kunnen ze er zelf ook hard om lachen. Maar op het moment zelf levert het een heerlijk veilig masker om je achter te beschermen. Een reden om je af te zetten, zonder dat het echt dichtbij komt.
Ennuh, arrogant en kapsones? Sorry, maar dat ben ik nog nooit tegengekomen.
Neuh, ze is geen trendvolger (dan was ze nu wel EMO geweest), alleen is ze nu gewoon volwassen. Ze ziet het nut niet meer om zich als een gek af te gaan zetten door met zwarte ogen en dito depri kleding rond te rennen, ze heeft nu zoiets van "ik ben wie ik ben, dat kan ik ook op andere manieren duidelijk maken"...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:21 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je zusje klinkt meer als een trendvolger dan echt moralistisch ergens voor te zijn.
Door dat soort mensen wordt er inderdaad gedacht dat bepaalde stromingen alleen maar bestaan omdat er hormanale pubers zich er in de oppervlakte in bevinden, bij de meeste groepen wordt hier dan ook aardig op neer gekeken omdat er een foutief beeld ontstaat erdoor, de mensen die zich dieper er in begeven zijn ook moralistischer/idealistischer ingesteld dan de meeste anderen.
hahaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:55 schreef Mutter het volgende:
wat doe je als kind als je moeder Gothic is?
Hopelijk niet Rammstein luisteren maar goede muziek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:55 schreef Mutter het volgende:
wat doe je als kind als je moeder Gothic is?
Lijkt me dan ook een ramp, als je voor de lol nog een vakantie-tje mee pikt met je ouders en je moet 3000 km rijden in de auto van je moeder met cd collectie en al!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:03 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Hopelijk niet Rammstein luisteren maar goede muziek.
Als je moeder een huppelkut is wel, moet je de hele rit Within Temptation, Epica, Nightwish en dat soort zooi aan horen, geef mij maar Christian Death, Inkubus Sukkubus, The Cure, Siouxsie and the Bashees, The Crüxshadows en wat stevige EBM.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lijkt me dan ook een ramp, als je voor de lol nog een vakantie-tje mee pikt met je ouders en je moet 3000 km rijden in de auto van je moeder met cd collectie en al!![]()
je klinkt bijna slimquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Als je moeder een huppelkut is wel, moet je de hele rit Within Temptation, Epica, Nightwish en dat soort zooi aan horen, geef mij maar Christian Death, Inkubus Sukkubus, The Cure, Siouxsie and the Bashees, The Crüxshadows en wat stevige EBM.
Nee jouw opmerking zet een voet aan de grond in intellectuele replies land.quote:
Het gaat er mij om dat bij iedere post die je maakt, ga jij een hoop bands op noemen like who cares als je die muziek leuk vind bespreek dat dan in het christian metal of gothic forum maar voor zo ver ik weet boeit het de mensen in dit topic niet wat voor muziek jij luistert of wel danquote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nee jouw opmerking zet een voet aan de grond in intellectuele replies land.![]()
Ik denk iig niet dat mensen die niet in die wereld zitten, het als een duidelijk bewijs zien voor het écht zijn van een alto...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:53 schreef stefmans het volgende:
Het gaat er mij om dat bij iedere post die je maakt, ga jij een hoop bands op noemen like who cares als je die muziek leuk vind bespreek dat dan in het christian metal of gothic forum maar voor zo ver ik weet boeit het de mensen in dit topic niet wat voor muziek jij luistert of wel dan![]()
Ja maar als je en post maakt met 10 onbekende bands erin komt dat voor mij over als kijk mij hier de uber gothic/alto zijn terwijl dat helemaal niet hoeft want daar gaat de discussie niet over.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:56 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik denk iig niet dat mensen die niet in die wereld zitten, het als een duidelijk bewijs zien voor het écht zijn van een alto...
Ik iig niet, klinkt allemaal leuk, die namen, maar ik zou niet weten wat voor geluid erbij hoort...
Dat ook idd...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:59 schreef stefmans het volgende:
Ja maar als je en post maakt met 10 onbekende bands erin komt dat voor mij over als kijk mij hier de uber gothic/alto zijn terwijl dat helemaal niet hoeft want daar gaat de discussie niet over.
*zucht* voor de hoeveel fuckingste keer moet ik je vertellen dat Hardcore Metal niet bestaat, wel Hardcore Punk niet Hardcore Metal, extreme Metal is Extreme Metal niet hardcore.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:59 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ja maar als je en post maakt met 10 onbekende bands erin komt dat voor mij over als kijk mij hier de uber gothic/alto zijn terwijl dat helemaal niet hoeft want daar gaat de discussie niet over.
En die muziek vind ik echt rot, ik hou wel van en beetje hardcore metal, death metal etc maar die muziek is voor mij en beetje te![]()
frustiquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:16 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
*zucht* voor de hoeveel fuckingste keer moet ik je vertellen dat Hardcore Metal niet bestaat, wel Hardcore Punk niet Hardcore Metal, extreme Metal is Extreme Metal niet hardcore.
Ja, de muziek die je gehoord hebt is dus zooi zoals Within Temptation en inderdaad dat vind ik ook kut dus noem ik een paar bands die wel leuk zijn en niet worden geluisterd door de HEYLOOKATMEH! IK BEN GOTTIK WANT IK LUISTER NIGHTWISH 14jarige panda meisjes.
Pff, tis dat je uit DH komt..quote:
Stuur ik tonks op je af.quote:
En wat is jouw reden dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:35 schreef Repeat het volgende:
Ik zou mn kind gewoon geen gothic laten zijn. Hij/zij doet maar lekker normaal. Eerder zou ik ze niet naar buiten laten. Ook alle grafherrie mp3's en cd's vernietigen
Dus jij weet precies wat voor gothic muziek ik kenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:16 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
*zucht* voor de hoeveel fuckingste keer moet ik je vertellen dat Hardcore Metal niet bestaat, wel Hardcore Punk niet Hardcore Metal, extreme Metal is Extreme Metal niet hardcore.
Ja, de muziek die je gehoord hebt is dus zooi zoals Within Temptation en inderdaad dat vind ik ook kut dus noem ik een paar bands die wel leuk zijn en niet worden geluisterd door de HEYLOOKATMEH! IK BEN GOTTIK WANT IK LUISTER NIGHTWISH 14jarige panda meisjes.
Je bent zo menselijk.. oeh.. ken ik niet.. eng!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat ik gothics maar vaag vind en liever niet zie dat mn hypothetische kind zo zou zijn.
Klopt maar het ligt wel aan de bands of je kind Gothic is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:56 schreef stefmans het volgende:
[..]
Dus jij weet precies wat voor gothic muziek ik ken, je lijkt zelf wel een 14jarig panda jongetje
Het gaat hier voor de zoveelste keer niet om welke muziek of bands maar wat zou jij doen als je kind een gothic was snap je dat nou nog niet
Tuurlijk niet, sommige echte gothics die ik ken vinden Within Temptation, Epica etc ook leuk maar ook de onbekendere bands dus dat vind ik en beetje stom dat je volgens jou geen echte gothic bent als je dat luistert.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:32 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Klopt maar het ligt wel aan de bands of je kind Gothic is.
Ben je een echte Gabber als je Happy Hardcore luisterd? of ben je een echte Punker als je Good Charlotte luisterd, ben je een echte Metalhead als je Marilyn Manson luisterd, ben je een echte Electro fan als je Fatboy Slim luisterd, ben je een echte Teknohead als je DJ Jean luisterd?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:35 schreef stefmans het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, sommige echte gothics die ik ken vinden Within Temptation, Epica etc ook leuk maar ook de onbekendere bands dus dat vind ik en beetje stom dat je volgens jou geen echte gothic bent als je dat luistert.
Ligt eraan voor iedereen, trouwens wat bepaald of jij en echte gabber, punker, metalhead, electrofan of technohead bent?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ben je een echte Gabber als je Happy Hardcore luisterd? of ben je een echte Punker als je Good Charlotte luisterd, ben je een echte Metalhead als je Marilyn Manson luisterd, ben je een echte Electro fan als je Fatboy Slim luisterd, ben je een echte Teknohead als je DJ Jean luisterd?
Hier ga je de fout inquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:43 schreef OFfSprngr het volgende:
De muziek die je luisterd en bij sommige de instelling die je hebt.
dit moet je niet als een aanval opvatten, maar ik ook dat er weinig gothic's zijn die The offspring waarderen dus het is voor iedereen anders wat voor stroming hij of zij bij wil horenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe dan ook zouden 14jarige pandaberen eerder een Emo instelling hebben dan een Gothic.
Ik vind nu-metal net zo'n groot deel als andere delen of soorten metal zijn. En de meeste van die 14 jarige kleuters gaan uiteindelijk toch wel betere muziek luisterenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik zie het niet als aanval en ik zie mezelf ook niet als Goth, ten minste.. enigzinds kwa instelling en de muziek die ik luister, verder niet hoe ik eruit zie maar ben wel van mening dat ik meer Goth ben dan een gemiddelde 14jarige panda beer hoe triest als je dit ook mag vinden klinken, maar dit zelfde heb ik ook met Metal, hordes kleine pubertjes die Nu-Metal luisteren en denken Metalhead te zijn..
Ben ik met je eens, maar het is ook een onderdeel van metal anders hete het natuurlijk nooit nu-metalquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Nu-Metal is veel minder al dan niet geen Metal als je het gaat vergelijken met Black/Thrash/Death
Het staat ook voor New Underground en dat is het zeker niet, dus de oxymoron geldt net zo hard voor Metal.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar het is ook een onderdeel van metal anders hete het natuurlijk nooit nu-metal
Dat zegt niks.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:53 schreef easy-going het volgende:
Als mijn kind daar de leeftijd voor heeft dan is Gothic zijn allang weer uit![]()
Heel veel van die bands die nu commerciël zijn, zijn ook ooit begonnen als onbekenden, maar zodra deze bands te bekend worden, wat volgens mij het uiteindelijke doel is, beroemd worden en geld verdienen met wat je graag doet, (oke uitzonderingen daar gelaten,) dan mag je dat als zgn echte gothic niet meer goed vinden. Ik vind dat altijd zo'n domme opmerking, je vind iets goed omdat het je aanspreekt, je kunt je hele hebben en houden kwijt in deze muziek, en altijd moet je een excuus aanvoeren of nog erger jezelf verdedigen waarom je iets goed vindt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:35 schreef stefmans het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, sommige echte gothics die ik ken vinden Within Temptation, Epica etc ook leuk maar ook de onbekendere bands dus dat vind ik en beetje stom dat je volgens jou geen echte gothic bent als je dat luistert.
Dat is het nog niet eens, veel bands die bekender en/of commerciëler worden passen hun muziek ook aan, goed voorbeeld op dit moment, In Flames, ooit begonnen als een van de eerste bands die Melodic Death speelde in Gothenburg stijl en nu zijn afgezwakt tot een inspiratieloze NU-Metal band.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:48 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Heel veel van die bands die nu commerciël zijn, zijn ook ooit begonnen als onbekenden, maar zodra deze bands te bekend worden, wat volgens mij het uiteindelijke doel is, beroemd worden en geld verdienen met wat je graag doet, (oke uitzonderingen daar gelaten,) dan mag je dat als zgn echte gothic niet meer goed vinden. Ik vind dat altijd zo'n domme opmerking, je vind iets goed omdat het je aanspreekt, je kunt je hele hebben en houden kwijt in deze muziek, en altijd moet je een excuus aanvoeren of nog erger jezelf verdedigen waarom je iets goed vindt.
Het lijkt haast wel een trend om zoveel mogelijk onbekende bandjes te noemen, zo van kijk eens, wat een goede smaak ik heb, wat jij leuk vind, nou dat kan echt niet. Zo commerciel.
Doe toch eens normaal allemaal.
Nee als jij in en band zit wil je toch ook wel eens een andere stijl uitproberen, en sommige vinden dit wat andere niet. Ik vind de Nu-metal stijl van In flames beter bij ze passen imoquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:57 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat is het nog niet eens, veel bands die bekender en/of commerciëler worden passen hun muziek ook aan, goed voorbeeld op dit moment, In Flames, ooit begonnen als een van de eerste bands die Melodic Death speelde in Gothenburg stijl en nu zijn afgezwakt tot een inspiratieloze NU-Metal band.
Jesper Strömblad is een veelste goede gitarist om NU-Metal te gaan spelen, zo verschrikkelijk zonde van zn talent en als je je leven wilt houden zou ik dat nooit tegen een Metalhead zeggen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:06 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nee als jij in en band zit wil je toch ook wel eens een andere stijl uitproberen, en sommige vinden dit wat andere niet. Ik vind de Nu-metal stijl van In flames beter bij ze passen imo![]()
Hij kan idd geweldig goed gitaar spelen, maar ik vind het ook wel eens leuk om te horen hoe en band zich ontwikkeld door de jaren heen bij In Flames is dit heel goed te merken en dat vind ik ook leuk want ik kan beide stijlen waarderen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jesper Strömblad is een veelste goede gitarist om NU-Metal te gaan spelen, zo verschrikkelijk zonde van zn talent en als je je leven wilt houden zou ik dat nooit tegen een Metalhead zeggen.
quote:
>>> hap!quote:Wie denk jij wel niet dat je bent TS OM ONS ZO TE BELEDIGEN IK BEN OOK EEN TROTSE GOTHIC EN TROTS OP HET OOK. IK GA JOU GODVERDOMME OOK NIET veroordelen omdat je van mannen houdt.
leven en laten leven.
*kras*
Wel, ten eerste is het goth, dus zonder het achtervoegsel -ic. Een tas in de vorm van een grafkist is volgens mij best praktisch, omdat zo'n ding vierkant of rechthoekig is worden de boeken en het lunchtrommeltje beter beschermd. Beter dan al die Eastpak zut, maar dan moet het natuurlijk wel een grote grafkist zijn. Trouwens, oudere mensen en stewardessen lopen al met dat soort dingen, maar dan zitten er wieltjes en een hengsel aan en heten ze "trolley".quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
wat jullie?
stel je kind is zo kortzichtig om mensen met een andere denkwijze of uiterlijk te veroordelen, dan heb je toch zwaar gefaald lijkt mijquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
wat jullie?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 06:57 schreef xericax het volgende:
[..]
stel je kind is zo kortzichtig om mensen met een andere denkwijze of uiterlijk te veroordelen, dan heb je toch zwaar gefaald lijkt mij![]()
ja dit is ook wel te erg ja..de meeste bedekken zich gelukkig toch wat meerquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie ze dagelijks zo, jij niet? ;-)
Maar het blijft toch een amusante foto =D Als ik kinderen had en ze gingen zo naar buiten zou ik dat toch te ver vinden gaan...
t zijn geen jonge katjesquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:28 schreef John_abruzzi het volgende:
Verzuipen
Bij jou hebben ze zeker niet gefaald te zien aan je e-mail adres in je user info...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
wat jullie?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:33 schreef John_abruzzi het volgende:
[..]
Krassen ze grappige mopjes in hun armen?
Nah, wel in andermans armen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:33 schreef John_abruzzi het volgende:
[..]
Krassen ze grappige mopjes in hun armen?
Waarom lopen veel Breezers in kleren met hun favoriete überbreezer-merk rond?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:25 schreef Agorias het volgende:
waarom lopen veel gothics in kleren met hun favoriete übergothic-band rond?
omdat dat mooi isquote:Op woensdag 26 april 2006 15:45 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Waarom lopen veel Breezers in kleren met hun favoriete überbreezer-merk rond?
Dezelfde reden waarom kinderen met polopaardjes, of swooshes, of een wietplant, of een grote kat, of achterlijk wijde kleding, of de string tot de oksels, of een universiteitsnaam gaan rondlopen: omdat ze dat mooi vinden en/of omdat ze vinden dat het "erbij hoort" of dat ze er dan ook bijhoren.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:25 schreef Agorias het volgende:
waarom lopen veel gothics in kleren met hun favoriete übergothic-band rond?
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:15 schreef Elegy het volgende:
Je kan je ook afvragen waarom al die "normale" koters van tegenwoordig al op jonge leeftijd een behoorlijke schuld hebben opgebouwd omdat ze ook elke dag een nieuwe ringtone willen hebben. Geen benul van de waarde van geld hebben zou ik bij mijn kinderen (mocht ik ze ooit krijgen) veel zorgwekkender vinden dan een stapeltje zwarte kleren en slechtzittende eyeliner.
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:54 schreef Agorias het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die vooroordelen onstaan zijn?![]()
tuurlijk zal er een groep zijn waar dat op slaat maar ze zijn lang niet allemaal zo...vooroordelen dusquote:Op woensdag 26 april 2006 17:44 schreef Agorias het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een kern van waarheid in die (voor)oordelen![]()
Vind ik eigenlijk nergens op slaan dat je als ouders gefaald zou hebben als je kind gothic is/wordt. Meestal gaat het om een fase en zo niet, so be it. Het is toch je kind? Tuurlijk iedereen wil dat het een kakkertje wordt met een mooi figuur, veel vrienden, goede cijfers blabla. Elk kind is anders en misschien wil dat kind dat gothic is zich wel aftzonderen van de rest, niet meelopen. Ik vind dit hardstikke goed om je eigen identiteit te hebben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:
wat jullie?
omg ze zijn een gothic leger aan het bouwen!quote:Op maandag 1 mei 2006 07:23 schreef Lillith86 het volgende:
Mensen, Ook ik ben goth.
wat n hoop onzin op dit forum. Tuurlijk heb je er n paar kids bij lopen die zich zelf in armen snijden. Ma die schreeuwen gewoon om aandacht. Ma heb je dat ook niet in andere levensstijlen en of groepjes. je hebt ook ,zoals iedereen het noemt,"'normale'' mensen die om aandacht schreeuwen met dit soort dingen of anarexia enzovoorts.Ik bedoel maar..
Goth is voor mij n levensstijl. En iedere Goth is het anders. Ma ik leef zoals ik wil. blijf wie ik ben, kleed zoals ik het wil en voed mn dochtertje op met wat ik verondersta onder Normen en waarden.
En ik trek haar ook n skatebroekje aan of n stoer zwart tshirtje van de Attitude. Ma als zij naderhand n goth, skater, alto, stuudje, gabber, wannabe, of wat dan ook wil zijn. Prima... Zolang ze maar respect heeft voor mens, dier en natuur en haar normen en waarden blijft houden vind ik. het prima.
Geen bruinhemden maar zwarthemdemquote:Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Agorias het volgende:
[..]
omg ze zijn een gothic leger aan het bouwen!
ps. taart is lekker!!!!1
als mijn zoon een neo-nazi zou zijn zou ik heb daar wel in tegenhoudenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:16 schreef artuntaure het volgende:
kort om een hoop bla bla op dit forum wat nergens op slaat,
ja het zal je mss verrassen of mss nie maar ik ben ook goth,
alhoewel wat je goth wil noemen,ben eerder mezelf dan mezelf in een hokje te plaatsen maar goed,dat doen alle mensen wel voor me met al die vooroordelen,
mensen die hun grote bek open trekken zonder te weten waar ze het over hebben dat noem ik nie zomaar kortzichtigheid meer maar bevooroordeeld...
punt uit.
al dat gezeik met als mijn kind gothic is dan... bullshit,
als je echt van je kind houdt blijf je je kind steunen tot en met wat er ook gebeurt,
dat zou ik ook doen als mijn kind hiphopper ofzo zou worden later,
boeiened das zijn keus niewaar?
als je je kind zou afstoten zou je duidelijk geen goeie ouder zijn en ja logisch dat je kind dan op straat beland wat nog veel erger is,
maar goed dat zien jullie schijnbaar nie dan...
gr mij![]()
nee precies das ook juist wat ik in me reactie aangeef,quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:23 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe mooi en onderbouwd je betoog ook kan zijn er zullen uiteindelijk alsnog een stel kankerdebielen op reageren met in hun ogen geweldig grappige opmerkingen, sommige mensen zijn eenmaal niet meer te redden, die zijn te ver heen in hun eigen stupiditeit, die kun je daarom ook beter gewoon negeren.
Idd. Mijn kind mag alles aantrekken en zijn, zolang het maar niet kwetsend is naar anderen toe dan. Neo-nazi zou ik niet accepteren.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:28 schreef stefmans het volgende:
als mijn zoon een neo-nazi zou zijn zou ik heb daar wel in tegenhoudenEn zeker niet steunen
je noemt nu ook wel iets he:Pquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:28 schreef stefmans het volgende:
[..]
als mijn zoon een neo-nazi zou zijn zou ik heb daar wel in tegenhoudenEn zeker niet steunen
nee ok maar als je een kind alleen maar zegt van dat mag nie en dat mag nie gaat ie zich alleen nog maar meer verzetten,quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:47 schreef innovative het volgende:
[..]
Idd. Mijn kind mag alles aantrekken en zijn, zolang het maar niet kwetsend is naar anderen toe dan. Neo-nazi zou ik niet accepteren.
Ook een houding cq. lifestyle die schadelijk is voor mijn kind zelf of anderen zou ik niet accepteren. Dan heb ik het niet over oude omaatjes die schrikken van gozers met prachtig zwarte ogen. Wel over jongeren die bijvoorbeeld "slet" als lifestyle hebben, of die heel gezellig aan de drugs zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |