hoezo dat nou weer niet?quote:
wacht maar tot je een dochter hebtquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:27 schreef NiteSpeed het volgende:Niet roken Niet drinken tot hun 16e, en als het te erg wordt niet meer uitgaan Niet uitgaan tot ze ontwikkeld/zelfstandig genoeg zijn, leeftijd hangt dus af van de volwassenheid van mijn kinderen Duidelijke structuur in hun leven Mits zelfstandig/ontwikkeld/volwassen genoeg mogen ze best een relatie hebben en bij elkaar slapen
ik hoef geen zwangere tienerdochter..quote:
Er had best één post kunnen blijven staan. Het ging abusievelijk dubbelquote:
die van mij echt niet..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:30 schreef Sport_Life het volgende:
- blowen of andere drugs gebruiken
- doordeweeks niet te laat naar bed, weekend maakt niet uit
- bijbaantje vanaf 16 jaar mits dat mogelijk is
Lekker ouderwets trouwens, dat vriendje niet mag blijven slapen. Mits ouder dan 15 zou me dan echt geen probleem zijn.
tja tegen die tijd...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Internet en MSN kan me ook niet schelen. Ik durf te wedden dat mijn kinderen slim genoeg zijn om er verstandig mee om te gaan.
5 dubbel?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:30 schreef Stuart het volgende:
[..]
Er had best één post kunnen blijven staan. Het ging abusievelijk dubbel![]()
On-topic:Niet roken ![]()
Nou ja dat mogen ze sowieso allemaal wel van me (en een rijbewijs krijgen ze sowieso, dat is een stukje onderwijs wat hoort bij een goede opvoeding).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:25 schreef amaranta het volgende:
In navolging op dit topic:
Wat mocht jij vroeger niet van je ouders?
Nu deze!
Mijn kinderen mogen later:niet roken/drinken geen scooter/brommer (daarentegen krijgen ze hun rijbewijs als ze niet roken of brommer hebben gereden) niet zelf bepalen hoe laat ze naar bed gaan vriendje mag niet blijven slapen niet te laat thuiskomen van het stappen, ik bepaal wel hoe laat ze thuiskomen
of je gaat ze ophalen en gaat pontificaal voor de kroeg staanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:33 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Nou ja dat mogen ze sowieso allemaal wel van me (en een rijbewijs krijgen ze sowieso, dat is een stukje onderwijs wat hoort bij een goede opvoeding).
Voor de rest mogen mn potentiele dochters niet halfnaakt overstraat huppelen en geen gekke vriendjes hebben.
En na et uitgaan moeten ze iig met iemand samen mee naar huis fietsen (maakt me verder niet uit wat de tijd is).
Voor de rest gewoon een goede opvoeding geven waardoor ze genoeg zelfverantwoordelijkheid krijgen (hoop ik)
daarom zet ik daar het rijbewijs tegenover....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:33 schreef Sport_Life het volgende:
mwa roken.. liever niet, maar ik zou het niet keihard verbieden. Als ze het willen doen ze het toch wel, dan liever dat ik het weet dan dat ze het stiekem gaan doen.
En die van mij niet met een Nederlander nou goedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ik een dochtertje heb mag ze niet met een buitenlander thuis komen.
Als je er nu al zo tegenover staat, weet je dan wel zeker dat je kinderen wil?quote:
Wat heeft jezelf respecteren met een vriendje te maken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
die van mij echt niet..
ze moet leren zichzelf te respecteren....
en dat van dat baantje vind ik ook wel een goeie
Een 14 jarige denkt daar echt niet bij na, (ik niet iig toendertijdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
daarom zet ik daar het rijbewijs tegenover....
wil je roken...oke...maar dan dok je ook dat zelf...en je rijbewijs dok je dan ook zelf...
ja natuurlijk.... ik wil zelfs heel graag kinderen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:35 schreef Litso het volgende:
[..]
Als je er nu al zo tegenover staat, weet je dan wel zeker dat je kinderen wil?
Denk je dat je ouders niet door hadden dat je het stiekem deed?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:37 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Een 14 jarige denkt daar echt niet bij na, (ik niet iig toendertijd), 18 jaar is nog heel ver weg. Vind het zo'n onzin die regel. Roken heeft stiekem ook wel voordelen, sociaal gezien dan. Dus als ze willen, moeten ze zelf weten.
en ze mogen ook niet al die tekenfilmpjes kijke de hele dagquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ik een dochtertje heb mag ze niet met een buitenlander thuis komen.
Voor de kroeg?!? Ik sleep ze verdomme uit die kroeg met zoveel mogelijk spectakelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
of je gaat ze ophalen en gaat pontificaal voor de kroeg staan
Ga voor de grap eens een dagje bij de rutgerstichting kijken...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat heeft jezelf respecteren met een vriendje te maken?
Die heb ik laatst ook een gezien...zo'n ouderquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:39 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Voor de kroeg?!? Ik sleep ze verdomme uit die kroeg met zoveel mogelijk spectakel![]()
Werken op jonge leeftijd is er ook niet alleen voor het geld, maar vooral om een beetje zelfstandig met veel geld om kunnen gaan en werkervaring op doen. Daarnaast is het vaak leuk voor de sociale contacten, kennissen kring wordt enorm uitgebreid. En hopelijk beseffen ze ook dat ze moeten leren willen ze iets bereiken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Mijn kinderen hoeven ook niet te werken, laat ze maar eerst een degelijke opleiding volgen dan kunnen ze later altijd nog werken en een stuk meer verdienen dan dat ze door de telegraaf of macdonalds worden uitgebuit. (tenzij ze natuurlijk graag zelf willen werken, maar dan kunnen ze net zo goed vrijwilligers werk gaan doen, oudjes helpen oid).
Op liegen en stelen staan alleen wel lijfstraffen bij mij![]()
Ze kwamen eracher toen de hooischuur bijna in de hens vloogquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Denk je dat je ouders niet door hadden dat je het stiekem deed?
Dat mag je een zoon trouwens ook best bijbrengen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens een dagje bij de rutgerstichting kijken...
Hoeveel 14jarige meiden er soa's, ongewenste zwangerschappen hebben....
Om maar niet over loverboys te beginnen....
Zo'n zielig scharminkeltje trapt daar gelijk in..
Je mag een dochter best meegeven dat ze zichzelf moet respecteren en dat ze niet met elke kerel die 'o wat ben je knap' zegt, het bed in moet duiken...
Ja zelf betalen van je 20 euro zakgeld in de week....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ze kwamen eracher toen de hooischuur bijna in de hens vloog. Maarja ik heb het idee dat als ouders zeer streng tegen roken zijn de kinderen er toch ergens wel lak aan hebben en het juist spannender gaan vinden om het stiekem te doen. Wat pubers niet mogen, doen ze juist. Als je er heel vrij mee omgaat, zovan, als je rookt moet je het zelf weten, je weet dat het veel geld kost en verder weinig voordeel heeft denk ik dat je veel meer bereikt.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:44 schreef PLAE@ het volgende:
Niet roken en daar zal ik ze gewoon ordinair voor belonen.Alleen met fatsoenlijke autochtonen thuiskomen. Maar dat laatste stop ik liever stiekempjes in de opvoeding dan dat ik het hardop zeg want dan gaan ze juist het tegenovergestelde doen![]()
dat fatsoenlijk snap ik, maar dat autochtoon niet. of is elke allochtoon in jou ogen slecht.quote:alleen met fatsoenlijke autochtonen thuiskomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |