abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36418240
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus de polissen waren niet exact dezelfde. Een ORV staat los van de hypotheek. Het kan onderdeel zijn van de hypotheek, zelfs van de spaarpolis, maar de premie van de ORV hangt niet af van je hypotheek. Dat heeft F_H ook zo bevestigd.

En ja, met een chronische ziekte is een ORV duurder, als je rookt ook. Logisch.
Nee, de polissen waren niet hetzelfde, maar zoals gezegd rechtvaardigden de echt kleine afwijkingen die ieder geval niet belangrijk voor ons waren, niet het verschil van 2-3x.
-> dit kan je niet ontkennen, want het is zo. Of weet je beter wat wij bekeken hebben dan wijzelf?

En nee, de OVR hangt niet af van je hypotheek, maar de hypotheekvorm kan dus wel van invloed zijn op je keuzevrijheid van OVR met alle gevolgen van dien (zie hierboven), waaronder een hogere ORV premie dan je elder had kunnen hebben (bij chronische ziekte).
-> dit is ook zo, zie ook hierboven

En een chronische ziekte lijkjt bij een hypotheek tot een hogere OVR te leiden dan een "losse" ORV
-> dit heb ik toch echt uit eigen ervaring moeten constateren. Of twijfel je daar ook aan?
pi_36418772
De polissen waren niet hetzelfde. Dan raakt jouw opmerking dus kant noch wal.

ORV hangt niet af van je hypotheek. Zie je zelf ook (eindelijk) in, dus jouw opmerking raakt wederom kant noch wal. De verplichting van een bepaalde geldverstrekker om bij een bepaalde maatschappij wat af te sluiten, wil niet zeggen dat de prijs afhankelijk is van de hypotheek.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36419101
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De polissen waren niet hetzelfde. Dan raakt jouw opmerking dus kant noch wal.
Nee, maar de voorwaarden waren miniem anders, voor ons van geen belang. Maar zou mijn opmerking dan kant nog wal raken? Raakt het kant noch wal dat ik gemerkt heb dat een OVR bij een hypotheek een aanzienljk hoger risico voor me inschatten dan een losse OVR?
quote:
ORV hangt niet af van je hypotheek. Zie je zelf ook (eindelijk) in, dus jouw opmerking raakt wederom kant noch wal. De verplichting van een bepaalde geldverstrekker om bij een bepaalde maatschappij wat af te sluiten, wil niet zeggen dat de prijs afhankelijk is van de hypotheek.
Ik "zie" dat al de hele tijd in.... Zie afab hypotheek en verder. Maar gaat dus hierom:

In de praktijk komt het daar dus wel op neer dat het wel degelijk afhankelijk kan zijn van de hypotheek(vorm) juist omdat je die verplichting hebt en geen keuzevrijheid om een mogelijk goedkopere OVR af te sluiten. Meestal is dat geen probleem, maar bij chronisch zieken kan dat heel erg vervelende gevolgen hebben. En ik ken dat soort verhalen maar al te goed van "collega
zieken". Dus theoretisch is de ovr premie natuurlijk onafhankelijk van de hypotheek, praktisch niet, en die ervaring heb ik en vele anderen en jij duidelijk niet (maar daar moet je ook maar blij mee wezen

[ Bericht 3% gewijzigd door jjdevries op 27-03-2006 22:26:32 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:00:30 #154
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36422613
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:56 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Ja, dat is dus ook precies wat ik zeg...
Waarom zou je bij bijvoorbeeld een spaarhypotheek met een rentevaste periode van 30 jaar niet van te voren kunnen weten wat jouw bruto maandlasten de komende 30 jaar zullen zijn?
Krekker is de bom!
pi_36423175
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom zou je bij bijvoorbeeld een spaarhypotheek met een rentevaste periode van 30 jaar niet van te voren kunnen weten wat jouw bruto maandlasten de komende 30 jaar zullen zijn?
Sorry, ik haalde wat zaken door elkaar...
pi_36452600
Met grootte interesse lees ik deze forum en wil jullie als kenners om advies vragen.

Ik ben zo'n noob (zoals sager eerder melde) en heb zo'n spaar-beleg hypotheek.

Ik heb een paar onzekere jaren meegemaakt rond 2000 en heb nu de mogelijkheid om zonder als te hoge kosten (kleer scheuren) over te sluiten. (nog 2 jaar boete afkoop!)

Ik wil van alle verzekeringen (spaar/beleg/ovr) af gezien de overwaarde dit scheelt mij ruim al ¤ 100 pmd
en wil kiezen voor een aflossingsvrije hypotheek met nhg waarbij ik de opgebouwde waarde van mijn spaarverzekering wil afkopen (eindigen) en wil storten in mijn nieuw over te sluiten hypotheek.

Is dit wijs ben ik een dief van mijn eigen p.. en heeft dit nog belasting technische gevolgen qua belasting m.b.t. afkopen levensverzekering?

Wat vinden jullie van een arbeidsongeschiktheidsverzekering in je hypotheek of....?
pi_36457529
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:15 schreef versluis het volgende:
Met grootte interesse lees ik deze forum en wil jullie als kenners om advies vragen.

Ik heb een paar onzekere jaren meegemaakt rond 2000 en heb nu de mogelijkheid om zonder als te hoge kosten (kleer scheuren) over te sluiten. (nog 2 jaar boete afkoop!)

Ik wil van alle verzekeringen (spaar/beleg/ovr) af gezien de overwaarde dit scheelt mij ruim al ¤ 100 pmd
en wil kiezen voor een aflossingsvrije hypotheek met nhg waarbij ik de opgebouwde waarde van mijn spaarverzekering wil afkopen (eindigen) en wil storten in mijn nieuw over te sluiten hypotheek.

De vraag is of dit mogelijk is, omdat NHG bepaalde voorwaarden stelt aan de hypotheekvorm t.o.v. de waarde van de woning én het meenemen van boeterente. (al zijn daar nog steeds mogelijkheden voor)
quote:
Is dit wijs ben ik een dief van mijn eigen p.. en heeft dit nog belasting technische gevolgen qua belasting m.b.t. afkopen levensverzekering?

Het kán gevolgen hebben: als er meer geld uitkeert (en dan ga ik uit van een kapitaalsverzekering Eigen Woning) dan je er zelf in hebt gestopt, zul je het verschil dit jaar moeten opgeven bij je aangifte volgend jaar. Het wordt dan progressief belast.(oftewel: bij je inkomen opgeteld)
Of het gunstig is, kan ik zo niet vertellen.
quote:
Wat vinden jullie van een arbeidsongeschiktheidsverzekering in je hypotheek of....?

Tja: dat ligt toch echt aan je wensen en het beschermen tegen bepaalde risico's. Kun je, in het geval van arbeidsongeschiktheid (oh, ga er ajb niet vanuit dat het vanuit je werkgever/overheid prima geregeld is, dan is in 90% van de gevallen niet zo en je valt ernstig terug in inkomen) de lasten nog dragen. Hoe groot acht je zelf de kans dat er iets dergelijks gebeurt? Dat soort vragen zul je o.a jezelf moeten stellen.
Misschien scheelt het in de rente als je een dergelijke verzekering afsluit?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_36512723
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De vraag is of dit mogelijk is, omdat NHG bepaalde voorwaarden stelt aan de hypotheekvorm t.o.v. de waarde van de woning én het meenemen van boeterente. (al zijn daar nog steeds mogelijkheden voor)
[..]
Geen idee wat je hier mee bedoelt verklaar nader. Zover ik weet word er alleen gekeken en getoetst op je jaar inkomen en als je de extra ruimte cash inbreng om binnen die grens te vallen dan ben je er toch!

Het kán gevolgen hebben: als er meer geld uitkeert (en dan ga ik uit van een kapitaalsverzekering Eigen Woning) dan je er zelf in hebt gestopt, zul je het verschil dit jaar moeten opgeven bij je aangifte volgend jaar. Het wordt dan progressief belast.(oftewel: bij je inkomen opgeteld)
Of het gunstig is, kan ik zo niet vertellen.
[..]
Volgens de belasting(telefoon) dienst niet als je het in je hypotheeksom in mindering brengt niet

Tja: dat ligt toch echt aan je wensen en het beschermen tegen bepaalde risico's. Kun je, in het geval van arbeidsongeschiktheid (oh, ga er ajb niet vanuit dat het vanuit je werkgever/overheid prima geregeld is, dan is in 90% van de gevallen niet zo en je valt ernstig terug in inkomen) de lasten nog dragen. Hoe groot acht je zelf de kans dat er iets dergelijks gebeurt? Dat soort vragen zul je o.a jezelf moeten stellen.
Misschien scheelt het in de rente als je een dergelijke verzekering afsluit?
buiten de vraag van risico afweging dacht ik meer aan het feit dat als je recht heb op een langere ww termijn (2 jaar) op bepaalde leeftijd en je kijkt dan naar de meerwaarde van zo'n verzekering
verplichten ze je nog dingen als het zo ver is e.d.
pi_36512753
oeps kijk even naar je eigen quote
pi_36544125
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:50 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Sorry, ik haalde wat zaken door elkaar...
Dat idee hadden we al.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36544315
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat idee hadden we al.
Maar ik heb er geen probleem mee om een foutje of ongelijjk toe te geven in een discussie. Helaas is dat voor anderen vaak erg moeilijk

Enne, dat ging alleen over 2 hypotheekvormen die ik door elkaar haalde, de rest geldt nog steeds hoor, immers zelf meegemaakt.
pi_36544466
Je gaat er verder niet op in, ook niet op vragen van anderen, dus daar mogen we best aan twijfelen.
pi_36544581
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je gaat er verder niet op in, ook niet op vragen van anderen, dus daar mogen we best aan twijfelen.
Zie GMAC Starhypotheek, 125% aflosvrij
Als je echt geinteresseerd was en niet alleen nutteloze reacties wilde plaatsen, had je de antwoorden al gevonden
pi_36544589
Geef gewoon antwoord joh.
pi_36544602
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geef gewoon antwoord joh.
Waarom zou ik antwoorden als je het antwoord zo kan vinden en jij weinig kaas hebt gegeten van vriendelijke omgangsvormen.

Ach, ik maak hier ook geen woorden meer aan vuil. Ik weet hoe het zit, jij kan het grootste deel ook weten en als het je kennelijk alleen om het laatste (onzinnige) woord gaat, ga je je gang maar.
pi_36544620
Jij hebt geen kaas gegeten van hypotheken. Da's vele malen storender in dit topic.

Daarnaast ben jij ook degene met beperkte omgangsvormen, aangezien je geen antwoord geeft op vragen die zijn gesteld.

Ga nu maar in een ander topic spelen.
pi_36544683
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daarnaast ben jij ook degene met beperkte omgangsvormen, aangezien je geen antwoord geeft op vragen die zijn gesteld.
Hm, dus ik heb me ook van zinnen bediend als "je lult maar wat", "uitgeluld", "ga maar met je adviseur spelen". Ok, als dat correcte omgangsvormen zijn, heb ik nog heel wat te leren.

Vind je het vreemd dat iemand anders ook op jou reageert met "Jij bent echt diep triest. Je ouders zullen blij zijn met jou als kind.".

Ik zou zelf niet zo reageren, maar kennelijk denk ik niet alleen ik er zo over.
pi_36544720
Er is al verschillende keren wat aan je gevraagd, maar je blijft eromheen draaien. Dan is het niet raar dat mensen wat anders op je gaan reageren.

Doe er je voordeel mee.
pi_36544764
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is al verschillende keren wat aan je gevraagd, maar je blijft eromheen draaien. Dan is het niet raar dat mensen wat anders op je gaan reageren.

Doe er je voordeel mee.
Dus ik moet er het voordeel meedoen van iemand die dingen zegt als als "je lult maar wat", "uitgeluld", "ga maar met je adviseur spelen". En op wie anderen ook reageren met : "Jij bent echt diep triest. Je ouders zullen blij zijn met jou als kind.".

Mijn dag is weer goed dat iemand zich zo belachelijk kan maken

Oh wacht, het is 1 april, trap ik er nog in ook.
pi_36544794
Je hebt gewoon geen antwoord en dus ben je uitgeluld...

Je bent de zwakste schakel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')