quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:19 schreef MaJo het volgende:Dit nummer is uiteraard briljant, maar dat spreekt voor zich
![]()
Een van mijn favoriete nummers van Revolver, maar ik zou hem niet als een overall favoriet noemen. Qua muzikaal-historische waarde heeft dit nummer absoluut veel betekent voor de muziek, het is ontzettend experimenteel en ze waren zeker hun tijd ver vooruit. Als je het in dat licht bekijkt is het nummer zeker heel goed.
En die drumpartij is inderdaad erg lekker, hier laat Ringo zien dat hij toch nog wel wat kan
![]()
(ik zou hem namelijk niet een briljante drummer noemen).
In dat licht bedoel ik het ook: het is zeker niet mijn meest favoriete Beatles-nummer!
Grappig (we blijven grappig
![]()
): nog een Beatles-fan die Ringo niet briljant durft te noemen.;) Ik ben dan ook benieuwd wat jij van George vind: ik vind dat namelijk een middelmatige gitarist, als je hem vergelijkt met andere gitaristen. Hij was wel goed voor The Beatles, hoor: heel functioneel en wel 'vast'. Maar niet subliem. Da's eigenlijk ook wel de charme van The Beatles! De enige die muziek-technisch hoogstaand was, was McCartney, die echt kon toveren met z'n bas. De eerste gitaarsolo in het oevre van The Beatles die ik interessant vind, is die van Taxman. En potjandorie, hoor ik later dat McCartney die speelt! De beste gitaarpartij is ZONDER twijfel te horen op While my guitar gently sleeps... en voor de tweede maal potjandorie, WEER is het niet Harrison zelf die in zijn eigen nummer de gitaar speelt maar Clapton...
![]()
Ik vind Harrison pas aan het eind van The Beatles leuke solo's spelen... (Voor alle duidelijkheid: ik heb het dus over de 'echte' solo's! Harrison kon wel heel lekker, de nu overbekende, sublieme riffs en melodielijntjes spelen!)
Maar eh... let's Get back on topic...
[ Bericht 2% gewijzigd door hello_goodbye op 26-03-2006 15:40:49 ]