abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36378838
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:19 schreef MaJo het volgende:Dit nummer is uiteraard briljant, maar dat spreekt voor zich Een van mijn favoriete nummers van Revolver, maar ik zou hem niet als een overall favoriet noemen. Qua muzikaal-historische waarde heeft dit nummer absoluut veel betekent voor de muziek, het is ontzettend experimenteel en ze waren zeker hun tijd ver vooruit. Als je het in dat licht bekijkt is het nummer zeker heel goed.

En die drumpartij is inderdaad erg lekker, hier laat Ringo zien dat hij toch nog wel wat kan (ik zou hem namelijk niet een briljante drummer noemen).
In dat licht bedoel ik het ook: het is zeker niet mijn meest favoriete Beatles-nummer!

Grappig (we blijven grappig ): nog een Beatles-fan die Ringo niet briljant durft te noemen.;) Ik ben dan ook benieuwd wat jij van George vind: ik vind dat namelijk een middelmatige gitarist, als je hem vergelijkt met andere gitaristen. Hij was wel goed voor The Beatles, hoor: heel functioneel en wel 'vast'. Maar niet subliem. Da's eigenlijk ook wel de charme van The Beatles! De enige die muziek-technisch hoogstaand was, was McCartney, die echt kon toveren met z'n bas. De eerste gitaarsolo in het oevre van The Beatles die ik interessant vind, is die van Taxman. En potjandorie, hoor ik later dat McCartney die speelt! De beste gitaarpartij is ZONDER twijfel te horen op While my guitar gently sleeps... en voor de tweede maal potjandorie, WEER is het niet Harrison zelf die in zijn eigen nummer de gitaar speelt maar Clapton... Ik vind Harrison pas aan het eind van The Beatles leuke solo's spelen... (Voor alle duidelijkheid: ik heb het dus over de 'echte' solo's! Harrison kon wel heel lekker, de nu overbekende, sublieme riffs en melodielijntjes spelen!)

Maar eh... let's Get back on topic...

[ Bericht 2% gewijzigd door hello_goodbye op 26-03-2006 15:40:49 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 15:49:13 #152
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36379399
Harrison kon ook behoorlijk goed slidegitaar spelen, maar dat hoor je pas op z'n soloplaten een beetje terugkomen (en op gastbijdrages op andere albums, bijv "How Do You Sleep" van John Lennon).

Ik ben het er wel mee eens dat, misschien met uitzondering van McCartney, alle Beatles geen virtuozen waren op hun instrument, maar ze konden wel weer de partijen spelen die de nummers vaak zo pakkend maken.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36379422
Dat bedoel ik inderdaad met "Ik vind Harrison pas aan het eind van The Beatles leuke solo's spelen..." en "heel functioneel en wel 'vast':!
pi_36394247
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:00 schreef ScottTracy het volgende:

Nu ben ik wel benieuwd welk nummer eigenlijk op 1 stond
De discussie over subjectief/objectief ontwijkend, noem ik Konstantine van Something Corporate
dat is zuiver subjectief, het is emotioneel gewoon een nummer dat mij persoonlijk raakt.
Niet een voor de hand liggend, bekend nummer. Mijn tegenwoordige nummer 2 is een albumtrack uit 1996. Ik kan hier de titel noemen, maar het zegt je waarschijnlijk niks. Je kent wellicht wel de groepsnaam, maar het nummer is nooit een single geweest...

Het gaat om "The Survivors" van de Pet Shop Boys. Een prachtige levensfilosofie, eerbetoon aan een vriendin die zelfmoord pleegde, gezet op een wonderschone melodie. Althans, dat vind ik.
  Moderator / Redactie FP maandag 27 maart 2006 @ 01:00:54 #155
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_36394252
Deep Purple - Child in Time
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 27 maart 2006 @ 10:12:52 #156
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36397491
quote:
Op maandag 27 maart 2006 01:00 schreef dVTB het volgende:

Het gaat om "The Survivors" van de Pet Shop Boys. Een prachtige levensfilosofie, eerbetoon aan een vriendin die zelfmoord pleegde, gezet op een wonderschone melodie. Althans, dat vind ik.
Krijg nou wat, dat is ook een van mijn favoriete nummers van de PSB!! Die mogen ze zelfs op mijn crematie draaien! (Al variëren mijn wensen qua uitvaartmuziek nog wel eens.)
pi_40712239
Voor mij zijn deze nummers al tijden het mooist.

Van Guns 'n Roses, zonder twijfl de beste band ooit.
( Je kan hier niet over mee praten als je bijvoorbeeld alleen november rain, welcome tot the jungle en sweet child of mine kent.)

Guns 'n Roses- Paradise City
Guns 'n Roses- Estranged

Hier zweer ik bij.x
Axl: Thanks for the killer guitar Melodies Slash
Aight
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:56:12 #158
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_40712895
Queens of the stone age - Someone's in the wolf

King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_40714674
Pink Floyd - Echoes
Het is gewoon een fantastisch nummer met z'n ruim 23 minuten
Burning bridges gives you so much more
pi_40717445
Wordt het niet weer eens tijd voor een FOK! 100??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:28:41 #161
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_40717671
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:21 schreef methodmich het volgende:
Wordt het niet weer eens tijd voor een FOK! 100??
Wéér een...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_40720721
wat is volgens jullie beste band ooit?
Mijne is dus guns 'n roses <---
Axl: Thanks for the killer guitar Melodies Slash
Aight
pi_40722181
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:20 schreef Rye het volgende:
wat is volgens jullie beste band ooit?
Mijne is dus guns 'n roses <---
Pink Floyd natuurlijk
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_40724246
Michael Jackson - Stranger In Moscow
ik vind het ook ondergewaardeerd, het staat nooit in de top 2000 en al die lijsten, terwijl mindere nummers van hem [vind ik dan] er wel in staan
favo band denk ik toch The Beatles
pi_40724485
Aannemende dat het hier om popmuziek gaat (anders zou ik ongetwijfeld een klassieke compositie kiezen) :

The Beatles - A Day in the Life
(dit spreekt toch voor zich?)

of iets van George Gershwin.. Rhapsody in Blue bijvoorbeeld.
What's it going to be then, eh?
pi_40724702
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:08 schreef Homdeck het volgende:

Pink Floyd natuurlijk
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:14:25 #167
129995 Aitan
boventitel
pi_40725806
Ik kan mij voornamelijk goed vinden in 'filmmuziek' maar het beste nummer dat mij momenteel bekend is zou dan toch Radar Love van Golden Earring zijn.
Dit vanwege de lekkere melodie en de pakkende klanken die mijn humeur altijd ten goede komen.
Was geschreven,
Jorrit
pi_40726904
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:04 schreef Molluck het volgende:
Jamai - Step Right Up
hi
pi_40730745
OUTSIDE van George Michaël

Argumentatie:
Het is een klasselied. De clip was erg sterk en ik had altijd het idee dat het een oproep was aan de gehele wereld om op straat te gaan neuken. Iets wat ik graag zou zien (ik begrijp niet dat dat strafbaar is) .

[ Bericht 50% gewijzigd door Naief_And_Nasty op 12-08-2006 00:53:18 ]
Naieviteit is onschuld.
pi_40734961
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Michael Jackson - Stranger In Moscow
ik vind het ook ondergewaardeerd, het staat nooit in de top 2000 en al die lijsten, terwijl mindere nummers van hem [vind ik dan] er wel in staan
favo band denk ik toch The Beatles
Hmm, ik vind het een mooi nummer maar niet z'n beste. Wel mooi vind ik 'dat trein fluitje'. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar je weet vast wel wat ik bedoel.

Liever Billie Jean dan. Geweldig nummer
quote:
Jackson is said to have nailed his lead vocal performance on the first take. But it was Jackson's arrangements and orchestration in "Billie Jean" that helped make the song unique. Jackson had wanted to write "the perfect bass line" and has said he worked on it for a couple of weeks until he succeeded with what became the basis of the final product.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:31:02 #171
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_40739648
The Beatles - You Won't See Me
The Beatles - In My Life
The Beatles - A Day In The Life
The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:46:51 #172
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_40739976
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat grappig

En I want to hold your hands de beste, serieus? Ik vind het een prima nummer hoor, maar zeker niet de beste van de Beatles Eerder één van de minste, maar dat is mijn mening
ik vind I want to hold your hands ook een hele goeie van the beatles... ook een van de betere
ieder zijn smaak

en ook 'Do You Want To Know A Secret' vind ik prachtig
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:19:09 #173
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_40740843
Bob Marley - No woman no cry
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
pi_40741037
Wish you were here - Pink Floyd
After the goldrush - Neil Young
Tool - Stinkfist
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:42:24 #175
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_40741540
Nas - Halftime

of

Eric B & Rakim - Paid In Full
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')