Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Playa del Ingles, was een vette vakantie. We gingen vooral voor het uitgaan en de zon. Het weer was goed, meestal blauwe hemel, af en toe wat bewolking, elke dag 30 graden.
We zaten in een appartement 50 meter vanaf Kasbah, was de kuil zit met een aantal danscafeetjes en kleine discootjes. Ik vond persoonlijk ZigZags de beste. In de periode dag wij er waren kwamen The Prophet, DJ Pavo (2x) en Dj Paul Elstak daar draaien. Naast ZigZags zit Seven, daar draaide Dj Jean een keer en elke vrijdag is het daar Only Hardcore avond ofzo, wat garant staat voor een pillenslikkende meute Nederlanders die helemaal uit hun dak gaan
![]()
Verder zit daar nog het Nederlandse cafe Shooters, maar daar vind ik persoonlijk niet zoveel aan. Voornamelijk Nederlandse top 40 muziek en meezingers, elke avond ook precies hetzelfde.
Het stikt er wel van de proppers, die je een gratis biertje aanbieden. Kom je eenmaal bij hun cafe aan, blijkt dat je er 2 krijgt waarvan je voor het andere biertje 5 euro betaald. Vaak krijg je er nog wel een shotje bij met de lokale drank.
De eerste avond ben ik samen met de maat waarmee ik op vakantie was met een propper meegelopen (na al flink wat bier) die ons naar 1 of andere vage tent leidde (hij zei dat het een discotheek was). Eenmaal daar aangekomen moesten we 10 euro betalen voor 2 bier, al bij de ingang. Eenmaal binnen bleek het een hoerentent te zijn, waar we allebei in een soort pashokje werden gezet met een wijf van een jaar of 40 erbij. Daar kregen we een rekening van 50 euro voor een biertje (die we al betaald hadden) en het drankje voor 'the lady'. Dat was dus snel afgelopen, ik ben dat hokje uitgelopen en het m'n maat er ook uitgehaald en toen wilden we naar buiten lopen (zonder te betalen dus). Die wijven werden helemaal woest en begonnen te trappen en te slaan, we wisten niet wat we meemaakten. Gelukkig stonden er geen uitsmijters of andere kerels in die tent, dus we konden wel naar buiten.
Achteraf konden we er wel om lachen, maar was wel ff schrikken op zo'n eerste avond.
Nadat alle tenten om 4 uur sluiten in de kuil zijn er nog een aantal clubs die dan pas open gaan. Ik ben bij Bachira en Chic geweest, allebei wel vette tenten met vaak techno en trance. Bij Bachira lopen voornamelijk Spanjaarden, waarvan minimaal 50% flink aan de coke zit. Chic trekt iets meer toeristen, maar ook daar komen veel Spanjaarden. Om 7 uur sluiten deze clubs geloof ik.
De 1e keer dat ik naar Chic ging wilde m'n maat gaan slapen, we hadden afgesproken dat hij de deur van het appartement op een kier zou laten omdat er maar 1 sleutel was, we hadden van anderen gehoord die dat ook gedaan hadden. Ik had de sleutel van de toegangspoort van het appartement meegenomen (de appartementen zijn net gevangenissen daar). M'n maat was om ongeveer half 6 gaan slapen, nadat hij nog wat gedronken had met wat andere lui uit het appartement, ik kwam om 6 uur thuis, maar de deur was dicht. Ik aangebeld en m'n maat doet open, we vonden het allebei wel raar dat de deur open was, maar verder niet bij nagedacht en gaan slapen. Volgende dag blijkt dat er in dat half uurtje dat er niemand wakker was ingebroken is en m'n mobiel (Nokia N91 inclusief lader en houder) en zonnebril zijn gestolen. Flink klote dus, kan je aangifte gaan doen bij de politie. Die werken ook absoluut niet mee, vreselijk volk. Nu maar hopen dat ik nog iets terug krijg.
Al met al was het wel een vette vakantie, alleen wel de nodige tegenslagen gehad.
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!