Bij mijn oude werkgever (kleine detacheerder) werken er wel 9 of 10 vrouwen (programmeurs), relatief gezien erg veel, maar dat komt omdat die uit Oost-Europa, Rusland, India, Israel en dergelijke naar Nederland verhuisd zijn vanwege hun studie.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoeveel vrouwen werken er nou bij een gemiddeld ICT-bedrijf? En dan bedoel ik niet de telefonistes, maar meer de programmeurs etc.
Procentje of vijf tot tien bij ons.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoeveel vrouwen werken er nou bij een gemiddeld ICT-bedrijf? En dan bedoel ik niet de telefonistes, maar meer de programmeurs etc.
ik ben zelf een vrouw, en programmeur.. maar ik kom echt zelden tot nooit een vrouwelijke programmeur tegen.. Werk bijna altijd samen met mannen.. Ben in de afgelopen 10 jaar maar 1x een vrouwelijke programmeur tegen gekomen...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Het kan verkeren. Ik heb het idee dat we op het kantelpunt staan en dat het vanaf nu weer slechter zal gaan.quote:Op maandag 24 maart 2008 13:29 schreef Gsta het volgende:
Nou, toen ik een maandje of 2 geleden [...]
Ik zat in exact dezelfde situatie, ook bij Call2 gesolliciteerd, en ik kreeg als 21 jarige rond de 1400,- aangeboden. Het schjijnt dat het startsalaris nu inmiddels op de 1500 ligt.quote:Op woensdag 16 april 2008 08:25 schreef Loveless85 het volgende:
Even een kort vraagje mbt bedrijven als Call2, Ik wil de ICT kant opgaan na mislukte studie in de economische kant, het was voor mij altijd óf ICT, of Economie. Nou dat laatste was dus niet wat ik ervan dacht en wil het dus nu bij iets als Call2 proberen, ik heb altijd veel affiniteit met ICT gehad, en leer op dat gebied snel. Mijn vragen zijn eigenlijk de volgende:
-Hoe word er mee omgegaan als je geen rijbewijs hebt? Ik lees dat je in het begin van je carriere daar toch nog nergens gedetacheerd word, dus krijg je dan de kans dit te halen, of ben je al bij voorbaat afgeschreven
-Is de combinatie 40u werken / daarnaast leren veel, of is dit prima te doen
-Het startersloon, rond welk bedrag ligt dit voor een 22/23 jarige, ik heb een afgerond HAVO diploma, wel HBO gedaan, maar 1e jaar gestopt zonder propedeuse. Ik hoef er echt niet rijk van te worden in het begin, maar moet uiteraard wel mn huur en levensonderhoud betalen, dus heb toch wel een minimumbedrag in mn hoofd qua salaris.
Op dit moment werk ik in een grote supermarkt als assistent-bedrijfsleider, en verzorg daar eigenlijk al het onderhoud wat we zelf kunnen doen aan de systemen. Wat opzicht niet heel ingewikkeld is, maar mij prima afgaat door mijn gevoel met ICT.
Ik hoop dat er iemand hier mij wat meer kan vertellen over Call2 of vergelijkbare bedrijven! Ik heb nl. zeker wat interesse, maar wil eerst wat dingen helder hebben voor dat ik mn keuze maak.
Daar zal je toch echt zelf mee moeten komenquote:Op woensdag 16 april 2008 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dit jaar ergens klaar met m'n master Economics & ICT, dus kom maar op met die sky en limit verhalen.
Het leuke is dat je niet per see hoeft te kiezen tussen of ICT of Bedrijfskunde.quote:Op woensdag 16 april 2008 08:25 schreef Loveless85 het volgende:
Even een kort vraagje mbt bedrijven als Call2, Ik wil de ICT kant opgaan na mislukte studie in de economische kant, het was voor mij altijd óf ICT, of Economie. Nou dat laatste was dus niet wat ik ervan dacht en wil het dus nu bij iets als Call2 proberen, ik heb altijd veel affiniteit met ICT gehad, en leer op dat gebied snel. Mijn vragen zijn eigenlijk de volgende:
-Hoe word er mee omgegaan als je geen rijbewijs hebt? Ik lees dat je in het begin van je carriere daar toch nog nergens gedetacheerd word, dus krijg je dan de kans dit te halen, of ben je al bij voorbaat afgeschreven
-Is de combinatie 40u werken / daarnaast leren veel, of is dit prima te doen
-Het startersloon, rond welk bedrag ligt dit voor een 22/23 jarige, ik heb een afgerond HAVO diploma, wel HBO gedaan, maar 1e jaar gestopt zonder propedeuse. Ik hoef er echt niet rijk van te worden in het begin, maar moet uiteraard wel mn huur en levensonderhoud betalen, dus heb toch wel een minimumbedrag in mn hoofd qua salaris.
Op dit moment werk ik in een grote supermarkt als assistent-bedrijfsleider, en verzorg daar eigenlijk al het onderhoud wat we zelf kunnen doen aan de systemen. Wat opzicht niet heel ingewikkeld is, maar mij prima afgaat door mijn gevoel met ICT.
Ik hoop dat er iemand hier mij wat meer kan vertellen over Call2 of vergelijkbare bedrijven! Ik heb nl. zeker wat interesse, maar wil eerst wat dingen helder hebben voor dat ik mn keuze maak.
Als tester (beter gezegd: testster), is mijn ervaring dat zo'n 25% vrouw is. Waarvan dan een opvallend deel lesbisch.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Atos is natuurlijk een bijeengeraapt zooitje, de verschillende onderdelen zijn echt heel verschillend. Er zijn veel Atos-medewerkers die helemaal niet gedetacheerd zijn. Tot hun eigen vreugde, maar het maakt een CAO, omdat deze algemeen is, wel heel lastig.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat je bij eendetacheerclub nooit moet vertrouwen op een vakbond maar op je eiegen capaciteietn als je meer geld wil. Maar de stakers zijn ook allemaal van de clubs die overgenomen zijn van Philips ed. die snappen marktwerking niet helemaal. ik zag een foto van een stel van de lui met borden 'boter bij de vis'....te zielig gewoon.
ja, maar dat geldt niet alleen voor de ICT hoor. gewoon een kwestie van je waarde weten, verdedigen, uitbouwen en onderhouden. Dan heb je er weinig last van.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:20 schreef Neuralnet het volgende:
Jezus Christus, als ik dit allemaal lees dan lijkt het wel oorlog op de ICT-werkvloer.
Als tester heb ik helaas maar twee vrouwelijke collega's binnen m'n detacheerclub, op zo'n 20 mannen...en vrouwen worden bij ons wel voor vol aangezien en zodanig behandeld. ook op opdrachten werk ik niet echt vaak met vrouwen eigenlijk. Wel jammer want de sfeer wordt er vaak beter van, minder 'mannetjes gedoe' meestal.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Als tester (beter gezegd: testster), is mijn ervaring dat zo'n 25% vrouw is. Waarvan dan een opvallend deel lesbisch.
Ik had in eerste instantie ook niet zoveel vertrouwen in Computer Futures Solutions, maar ik heb via hen wel een nieuwe leuke baan gevonden waar ik in mei begin. Hier dus een praktijkgevalletje!quote:Op donderdag 24 april 2008 21:02 schreef Blind_Guardian het volgende:
Uiteraard kom je ze overal op vacaturesites tegen, maar is er iemand die ooit daadwerkelijk een baan heeft gehad via Computer Futures? Ben nl. wel benieuwd of ze al die verhalen van hun wel waarmaken
ik had er ook niet veel vertrouwen in, maar ben nu toch al weer 2.5 jaar werkzaam bij het bedrijf waar ik via computer futures ben terecht gekomen, maar je moet echt niet denken dat ze veel moeite voor je doen of zo.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:02 schreef Blind_Guardian het volgende:
Uiteraard kom je ze overal op vacaturesites tegen, maar is er iemand die ooit daadwerkelijk een baan heeft gehad via Computer Futures? Ben nl. wel benieuwd of ze al die verhalen van hun wel waarmaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |