Hmm, fraai is dat.quote:
Sorry, Tokay. Er kwam wat tussen. Overmacht en zo. Komt goed hoor!quote:
Proficiat Diaan!quote:
eigenlijk was hij gisteren jarig..... maar dank je wel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:55 schreef pyl het volgende:
[..]
Proficiat Diaan!![]()
Trakteer je ons op een plaatje?
Natuurlijk heb je het goed, dit is veel te makkelijk voor jou......quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:09 schreef pyl het volgende:
Whehehehe ...... je zocht iets? En is dat een varken?
Dan moet het wel St Antonius zijn.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 07:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alweer? Kunnen jullie niet een beetje opletten als je een topic opent? Het wordt een beetje schering en inslag op deze manier...
Ik las het....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:28 schreef Tokay het volgende:
Ik kreeg een standje van L_V.![]()
Anyway: goedemorgen op deze eerste dag van de lente!
[afbeelding]
En nog van harte gefeliciteerd met die knul van je, Diaan!![]()
Hmmm, ik ben altijd in de war, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het nieuwe seizoen is gistermiddag om een uur of twee begonnen, geloof ik.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik las het....![]()
maar gisteren was toch al de eerste lentedag, op de verjaardag van Twan.
Dat is zeker spannend! Weer een nieuwe fase in zijn leven.quote:Dank je voor je felicitaties... hij gaat vanmorgen voor het eerst voor proef naar school, erg spannend allemaal. Ik hoor vanavond hoe het was, dan komt hij weer bij ons.
Ik lust geen koffie, maar doe wel mee met een kopje thee.....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:34 schreef pyl het volgende:
Ik krijg ineens een onverklaarbare zin in koffie.![]()
Eerst maar eens een plaatje:
[afbeelding]
Volgens mij heb jij altijd zin in koffie!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:34 schreef pyl het volgende:
Ik krijg ineens een onverklaarbare zin in koffie.![]()
Wat een beduimeld exemplaar!quote:Eerst maar eens een plaatje:
[afbeelding]
Toen Twan geboren is, stond er smorgens ook in de krant : HET IS LENTE!... was wel leuk. Ik associeer twans verjaardag dus altijd met het begin van de lente.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:35 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmm, ik ben altijd in de war, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het nieuwe seizoen is gistermiddag om een uur of twee begonnen, geloof ik.
[..]
quote:Dat is zeker spannend! Weer een nieuwe fase in zijn leven.
Nee hoor. Tsssssssssk.......... Die foto is op zichzelf al kunst.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:38 schreef Diaan73 het volgende:
Heb je het plaatje uit de krant ofzo?
Een kunstenaar, ja. Geen Amerikaan echter.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:39 schreef Tokay het volgende:
Wat een beduimeld exemplaar!(Ik bedoel dat plaatje, niet die meneer.)
Hmmm, da's onmiskenbaar een kunstenaar. Amerikaan?
Da's dan wel een voluptueuze Kate Moss, want dat mens is in real life graatmager!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:51 schreef pyl het volgende:
Meneer is geobsedeerd, of zo je wil: gefascineerd () door vrouwen, naaktheid, seksualiteit, en zo voorts. Dat kun je hem ook weer niet kwalijk nemen; het zit in zijn genen, zeg maar.
![]()
Hier een voorbeeldje, Kate Moss dit keer eens niet op de catwalk:
[afbeelding]
Geen Nederlander, Diaan.
Kan niet missen, Z!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:57 schreef Z het volgende:
Lucian Freud.
Ik kwam ook deze "bewerking" tegen:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:57 schreef Tokay het volgende:
Wahaha, de Queen!
Dat ben ik ook hoor!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Inderdaad, de kleinzoon van zijn opa, Tokay.
Ik was ervan uitgegaan dat Tokay zou happen .....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:03 schreef Z het volgende:
Dat ben ik ook hoor!
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:04 schreef pyl het volgende:
Ik was ervan uitgegaan dat Tokay zou happen .....![]()
Diaan nog van harte gefeliciteerd hoor!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:08 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga weer verder met werken, ik lurk af en toe wel![]()
Ja zijn naam zegt me wel wat daarom kwam ik erop, maar weet geen voornaam.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:40 schreef BwennieBren het volgende:
[..]Nou dat was best een snelle hint toch?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:43 schreef Tokay het volgende:
Benny Goodman?
Ja, volgens mij is dat hem ookquote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:43 schreef Tokay het volgende:
Benny Goodman?
Nee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef BwennieBren het volgende:
Lee Harvey Oswald?
Meneer was een Nederlander, maar een kort 'neen' als antwoord op je vraag zou ook weer niet correct zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:39 schreef Berkery het volgende:
(voormalig) Duits officier ofzo?
quote:
Heel goed, Tokay!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef Tokay het volgende:
Ha, goede hint pyl.Dat moet dan Christiaan Lindemans zijn, die dubbelspion met als bijnaam King Kong.
quote:Lindemans, Christiaan Antonius , (bekend onder de naam King Kong ), dubbelspion (Rotterdam 24-10- 1912 - Scheveningen 20-7- 1946 ) . Zoon van Joseph Hendrik Lindemans, garagehouder, en Christina Antonia van Uden. Alleen kerkelijk gehuwd op 23-8-1941 met Gilberte Yvonne Letuppe. Er werden 2 dochters geboren.
Na een mislukte HBS-opleiding behaalde Chris Lindemans in 1929 aan de ambachtsschool het diploma automonteur. Hij groeide op in een welgesteld milieu en kon zich een auto veroorloven en zweefvlieglessen nemen. Sportief van aanleg beoefende hij onder meer de bokssport. Lindemans had de neiging indruk te willen maken en risico's te nemen. Vanwege zijn forse gestalte en bravoureachtige gedrag noemde men hem al in zijn jeugd 'King Kong', naar de reuzegorilla uit de gelijknamige Amerikaanse speelfilm, die toentertijd furore maakte. In 1934 kreeg hij een zo ernstig motorongeluk dat hij aan de gevolgen daarvan een blijvende invaliditeit - een slepend linkerbeen en een gedeeltelijk verlamde linkerarm - overhield.
In 1939 kwam Lindemans in zijn woonplaats Rotterdam in contact met de Britse geheime dienst. Hij werd echter geen agent van betekenis. Tot aan de capitulatie van Nederland hield hij zich voornamelijk bezig met het verzamelen van informatie over scheepsbewegingen in de Rotterdamse haven. Na enkele maanden werkloos te zijn geweest, begon hij in juli 1940 als chauffeur voor de Duitse Luftwaffe te werken. Als zodanig was hij werkzaam bij benzinetransporten op de route Parijs - Rijssel. In deze laatste stad leerde hij zijn toekomstige vrouw Gilberte ('Gilou') kennen. Vooral via haar raakte Lindemans, nadat hij in maart 1941 zijn baan bij de Luftwaffe had opgegeven, meer en meer betrokken bij illegale activiteiten, zoals het overbrengen van mensen naar het nog niet bezette deel van Frankrijk. Op verdenking van steunverlening aan het verzet werd hij in december 1941 door de Duitsers gearresteerd en korte tijd gevangen gehouden.
Weer vrijgelaten, keerde Lindemans in de zomer van 1942 terug naar Rotterdam, waar zijn broer Henk volop verwikkeld was in het verzetswerk. In de winter van dat jaar trad hij in dienst van een Nederlandse aannemer die voor de Duitse staatsbouwonderneming Organisation Todt werkte. Lindemans kreeg tot taak arbeiders te werven en hen te begeleiden naar Cherbourg. Deze omstandigheden maakten het hem mogelijk een rol te spelen bij het opbouwen en onderhouden van vluchtroutes naar Spanje. Bij dit werk kwam hij in contact met Victor Swane, een van de leiders van een 'pilotenhulp'-groep, en met Kas de Graaf van de verzetsgroep CS-6. Eind 1943 hielp hij De Graaf, via Spanje, ontsnappen naar Groot-Brittannië, waar deze werd opgenomen in de staf van prins Bernhard. Ook ontmoette Lindemans Jean Weidner, leider van een illegaal netwerk in Frankrijk, maar deze wees verdere toenadering af, omdat hij de onvoorzichtige en branieachtige werkwijze van Lindemans onverantwoord achtte.
Toen in het voorjaar van 1944 zijn broer Henk en korte tijd later ook zijn vrouw Gilberte door de bezetter waren gearresteerd, ging Lindemans met de Abwehr, de contraspionnagedienst van het Duitse leger, samenwerken, waardoor hij hun vrijheid wist te bewerkstelligen. Als V-Mann (vertrouwensman) verried hij een groot aantal verzetsstrijders. In september 1944 ontmoette hij in het bevrijde Brussel opnieuw De Graaf, wiens vertrouwen hij genoot, en die hem introduceerde bij een Britse inlichtingengroep en bij het hoofdkwartier van prins Bernhard. Lindemans slaagde erin gegevens te verzamelen over de aanstaande grote militaire operatie 'Market Garden', het geallieerde plan om met een gecombineerde aanval van luchtlandings- en grondtroepen de bruggen over de Maas (Grave), de Waal (Nijmegen) en de Rijn (Arnhem) te veroveren. Na in de nacht van 14 op 15 september door de linies te zijn gegaan, meldde hij zich bij het Nederlandse hoofdkwartier van de Abwehr in Driebergen en bracht daar verslag uit van zijn bevindingen. De Duitse militaire autoriteiten hebben echter zijn informatie niet benut, zodat het 'verraad van Lindemans' zonder enige betekenis is geweest voor het verloop van de slag.
Op 16 september was Lindemans in Eindhoven, waar hij zich, na de bevrijding van de stad, weer bij de eerder genoemde Britse inlichtingengroep voegde. In ieder geval heeft hij toen het hoofdkwartier van prins Bernhard verschillende keren bezocht. Ondertussen groeide het wantrouwen jegens 'King Kong', die de held uithing en op de rand van overspanning verkeerde. Zijn arrestatie volgde op 28 oktober 1944. Hij werd voor verhoor overgebracht naar Londen en vandaar, eind november, naar Breda. Ten slotte werd hij, in afwachting van zijn proces, opgesloten in de gevangenis te Scheveningen.
In de ziekenzaal van de gevangenis knoopte Lindemans een relatie aan met de verpleegster Tine Onderdelinden, met wie hij afsprak samen een einde aan hun leven te maken. Op 18 juli 1946 namen zij een grote dosis van het slaapmiddel luminal in. De verpleegster kon op het laatste moment nog worden gered. Voor Lindemans kwam die hulp te laat. Volgens de officiële lezing pleegde 'King Kong' zelfmoord, maar weldra circuleerden er geruchten dat hij om het leven zou zijn gebracht: had Lindemans, toen hij in bewusteloze toestand werd aangetroffen, niet kunnen worden gered? Tijdens de gevangenschap en vooral na zijn dood trokken speculaties over het 'verraad van Arnhem' regelmatig de aandacht van de media. Enerzijds probeerde men hierin een verklaring te vinden voor de Britse nederlaag bij Arnhem, anderzijds vroeg men zich af of Lindemans zijn informatie verkregen had in het hoofdkwartier van prins Bernhard.
Eind jaren zestig schreef W.F. Hermans in opdracht van de gemeente Amsterdam het toneelstuk King Kong , dat zo controversieel werd bevonden, dat het pas in 1981, één keer, gespeeld kon worden. In 1984 kwam door de publikatie van W.H. Tiemens, 'Stierf King Kong?' (in: idem, Facetten van de Slag om Arnhem (Weesp, 1984) 150-188) de kwestie-Lindemans opnieuw in de aandacht. Twee jaar later lokten enkele artikelen in het Haarlems Dagblad (januari/februari 1986), geschreven door J. de Roos en A. Maandag, een stroom van reacties uit. Het verhaal deed de ronde dat Lindemans niet zou zijn gestorven, maar in 1946, met behulp van de een of andere geheime dienst naar Zuid-Amerika zou zijn uitgeweken. Ten einde aan alle geruchten een einde te maken, gaf de burgemeester van Rotterdam toestemming het stoffelijk overschot van 'King Kong' op de Algemene Begraafplaats 'Crooswijk' te Rotterdam op te graven en te identificeren. Deze exhumatie vond plaats op 17 juni 1986. Vastgesteld werd dat de opgegraven lichaamsresten inderdaad als die van Lindemans konden worden herkend, dat anatomisch aan het skelet geen doodsoorzaak aanwijsbaar was, en dat er onvoldoende argumenten waren om een arsenicumvergiftiging aan te tonen. Alles scheen er dus op te wijzen dat Lindemans inderdaad zelfmoord had gepleegd.
Och, dat kan de beste overkomen, dolle.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:22 schreef dolle_hond het volgende:
kennemnie
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:34 schreef pyl het volgende:
Okay, eerst George C. Scott dan maar.
Nee, niet echt. Meneer was een Engelse upper class-telg, maar glamoureus zou ik dat niet noemen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:42 schreef Tokay het volgende:
Meneer heeft een enigszins glamoureus voorkomen; zit ik in de juiste hoek?
Da's waar, dat heet gewoon 'oud geld'. Kak, maar een beetje morsig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:44 schreef pyl het volgende:
Nee, niet echt. Meneer was een Engelse upper class-telg, maar glamoureus zou ik dat niet noemen.![]()
Ofwel cacque.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:46 schreef Tokay het volgende:
Da's waar, dat heet gewoon 'oud geld'. Kak, maar een beetje morsig.
Nee, niet een politicus. Hoewel hij wel politieke motieven had.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:51 schreef Tokay het volgende:
Een politicus?
Nee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:06 schreef Tokay het volgende:
Ze deden gezamenlijk aan sport?
Nee. Maar je zoekt in de goede hoek.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:08 schreef Berkery het volgende:
Is dat die groep die de Enigma code heeft gekraakt?
Spot on, Berkery!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:09 schreef Berkery het volgende:
of, weer een spion, Philby?
quote:The Cambridge spy ring
In the 1930s a number of young men at Cambridge University were recruited as Soviet spies. They became known by the KGB as the 'magnificent five' but were better known in Britain as the Cambridge spy ring.
They were not motivated by financial gain but by the belief that capitalism was corrupt and that the Soviet Union offered a better model for society.
The Cambridge spy ring was informally led by Harold 'Kim' Philby. He and his friends later moved into jobs in British Intelligence and the Foreign Office where they had access to top secret information. They spent their working lives passing valuable information to the Soviet Union.
Kim Philby was head of anti-Communist counter-espionage
Kim Philby (1912-1988) worked for British Intelligence from 1944-46 as head of anti-Communist counter-espionage. He also became secretary of the British embassy in Washington and worked with the CIA from 1949-1951. He later worked as a journalist in Beirut and in 1963 disappeared. It was later discovered he had moved to Russia where he had been granted citizenship.
Guy Burgess (1910-63) worked for the BBC from 1936-1939 and 1941-44. While working for the BBC in the 1940s he was also employed by MI5. Later moving to the Foreign Office he became a secretary under Kim Philby in Washington in 1950. Burgess was recalled from the US in 1950 for 'serious misconduct' and subsequently he and fellow spy Donald Maclean disappeared. They emerged in the Soviet Union a few years later. Burgess eventually died in Moscow.
Donald Maclean was warned by Philby that he was under suspicion
After his years at Cambridge Donald Maclean (1913-1983) joined the diplomatic service. In 1950 he became head of the American Department at the Foreign Office where he had access to top secret information on atomic development. Maclean was warned by Philby that he was under suspicion and he subsequently disappeared with Guy Burgess. He re-appeared in Russia in 1956. In 1979 it was revealed that he had escaped with the help of fellow spy Anthony Blunt.
Anthony Blunt was publicly revealed to be a Soviet spy in 1979
Anthony Blunt (1907-1983) acted as a talent scout supplying the names of possible recruits to the communist cause. During World War II he worked for British Intelligence. After the defection of Kim Philby in 1964 Blunt confessed his involvement in exchange for immunity from prosecution, but his role was not made public until 1979.
Also an art historian, Blunt continued in his role as surveyor of the Queen's pictures and Director of the Courtauld Institute of Art. When his full role the "fourth man" of the Cambridge spy ring was revealed in 1979 he was stripped of his knighthood and academic honours.
The identity of the mysterious fifth man that intelligence experts had suspected to be part of the spy ring was revealed in 1990.
John Cairncross leaked information about Bletchley Park
John Cairncross was spotted by Anthony Blunt at Cambridge and introduced to Guy Burgess. He was recruited to the Communist party in 1937 and worked in the Foreign Office alongside Donald Maclean.
While working at the Treasury he was able to leak details about the military decoding centre, Bletchley Park. Cairncross' information enabled Soviet spies to change their codes as British Intelligence were about to crack them.
His information about British and American atomic weapons programmes are thought to have been the foundation of the Soviet nuclear programme.
Die tweede (in zijn sportkostuum - of is dat een college-uniform?) wel, inderdaad.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:26 schreef BwennieBren het volgende:
En die van Pyl is Burgess?
Oh ik zag die foto alleen, die vorige heb ik niet eens gezien omdat Tokay me afleidde met Simon Templarquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:27 schreef pyl het volgende:
[..]
Die tweede (in zijn sportkostuum - of is dat een college-uniform?) wel, inderdaad.Guy Francis De Moncy Burgess.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:24 schreef pyl het volgende:
Ik ga voor Barbara Bach en Roger Moore in The spy who loved me.
Wat weerhield je uiteindelijk? Toch de prijs?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:39 schreef Z het volgende:
Mevrouw Z en ik hadden gister bijna een Mies van der Rohe stoel gekocht trouwens.
Jeuh, da's niet mis. Wat heeft hij op zijn kerfstok?quote:Meneer hangt 175 jaar gevangenis boven het hoofd (terecht).
Prijs en kleur. We hadden een winkeltje gevonden waar ze 'spot goedkoop' waren, om wat voor reden dan ook. Nu wordt het waarschijnlijk een 'visstoel'.quote:Wat weerhield je uiteindelijk? Toch de prijs?
Nee, ik spring van de hak op de tak. Ik heb zondag een docu gezien waar meneer in 'schitterde'. Het is een Amerikaan en vriend van de Bush-jes.quote:Heeft het een op enigerlei wijze met het ander de maken, Z?
[insert Treinhomograpje:]quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:52 schreef Z het volgende:
Prijs en kleur. We hadden een winkeltje gevonden waar ze 'spot goedkoop' waren, om wat voor reden dan ook. Nu wordt het waarschijnlijk een 'visstoel'.
[Insert Tokaygrapje]:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:52 schreef Z het volgende:
Prijs en kleur. We hadden een winkeltje gevonden waar ze 'spot goedkoop' waren, om wat voor reden dan ook. Nu wordt het waarschijnlijk een 'visstoel'.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:11 schreef Tokay het volgende:
Heeft meneer iets met de Enron-affaire te maken?
Hihi.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:11 schreef pyl het volgende:
[Insert Tokaygrapje]:
Vissen kan ook zonder stoel:
[afbeelding]
Nou, ehm, dan is het de hoogste baas van Enron!quote:
Hmmmzz...Hans Breukhoven ? na zijn 45ste botox injectiequote:
Whehe.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:47 schreef fotoloog het volgende:
Hmmmzz...Hans Breukhoven ? na zijn 45ste botox injectie
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm......het enige wat me dan te binnen schiet is Parmalat. Zat meneer - tot over zijn oren - in de zuivel?
Freud schilderde Moss toen zij zwanger was. Het schilderij heet Naked Portrait 2002 en moest 3,5 miljoen Engelse Ponden opbrengen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:57 schreef Tokay het volgende:
Da's dan wel een voluptueuze Kate Moss, want dat mens is in real life graatmager!![]()
Maar misschien ziet meneer haar liever met wat meer vlees op de botten.
Ah, okay. Logische verklaring.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:23 schreef pyl het volgende:
Nog even hierover:
[..]
Freud schilderde Moss toen zij zwanger was. Het schilderij heet Naked Portrait 2002 en moest 3,5 miljoen Engelse Ponden opbrengen.
In februari 2005, voor 3,93 miljoen Pond.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:27 schreef Tokay het volgende:
En, is het verkocht?
Jemig! Zo bijzonder is het nou ook weer niet. Vind ik dan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef pyl het volgende:
In februari 2005, voor 3,93 miljoen Pond.
quote:
Quite a character.quote:Sir(born April 24, 1924) is a British writer, broadcaster and politician.
was born in Berlin, a grandson of psychoanalyst
and brother of artist
. He fled to England with his family. Sir
married his wife Jill in 1950, with whom he has five children including broadcaster Emma
. He attended St Paul's School. During the Second World War he was an aide to Field Marshal Montgomery.
was Liberal Member of Parliament for the Isle of Ely (later North East Cambridgeshire) from 1973 to 1987. On his election, he was hailed as the first Jewish Liberal MP for decades. His departure from Parliament was marked by a knighthood.
During his time as a Member of Parliament, he visited China with a delegation of other MPs including Winston S Churchill, a grandson of the wartime leader of the same name.noticed that the Communist Chinese hosts regularly gave Churchill larger, or higher status, accommodation than him. Tactfully he enquired why and was told it was because of the status of Churchill's namesake.
observed that this was the first time ever that he had been 'out-grandfathered'.
()
He was already a celebrity before he went into politics, and was a well-known face from dog food adverts, in which he co-starred with a bloodhound called Lucy (though played by a number of dogs) which shared his trademark "hangdog" expression.performed a small monologue for the Wings album Band on the Run, and appears on the album's cover. He is now best known as a panellist on the radio programme Just a Minute, where his deadpan delivery is popular with audiences. In 2002, he was elected Rector of St Andrews University, beating feminist and academic Germaine Greer and local challenger Barry Joss.
His son Matthew, co-owner of the Press Gazette with Piers Morgan, is married to Rupert Murdoch's daughter Elisabeth Murdoch. His daughter Emma
is married to Richard Curtis, scriptwriter of Blackadder and Four Weddings and a Funeral.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef wyccie het volgende:
Meg & Jack
Dat moest ik even opzoeken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:30 schreef pyl het volgende:
Dat is de diep betreurde Lisa, uit Six Feet Under.
Nee hoor.quote:
Ach, daar is soms helemaal niets mis mee.quote:
Vast niet vrijwillig?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:47 schreef Modus het volgende:
I Love You More tot far beyond vervelens moeten aanhoren op Sky..
Ik bèn al een tikkeltje zwaartillend vanavond, en dan kom je met zoiets.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:57 schreef Tokay het volgende:
[..]
En deze jongelui maken geen herrie, integendeel zelfs, dus dat scheelt alweer.
Fijne liedjes, hoor!
Kijk kijk, pyl kent zijn klassiekers.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:08 schreef pyl het volgende:
Zijn dat die fijne knullen van Death Cab for Cutie?
Kijk toch eens naar die blosjes op die wangen!
Als ik nú een suikerklont-plaatje voor je post, komt het zeker nooit meer goed, hè?!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:09 schreef Gellius het volgende:
Ik bèn al een tikkeltje zwaartillend vanavond, en dan kom je met zoiets.
Dat wil ik je niet aandoen. Deze dan maar doen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:26 schreef Gellius het volgende:
Dan ga ik door mijn rug, vrees ik.
Hoi Diaan (en peaceman).quote:
Ik heb begrepen van wel, al vond hij gym niet leuk en is hij op de bank gaan zitten en gaan kijken. Hij heeft zelfs al meegedaan en gesproken in het kringgesprek. Nu mag hij donderdag weer..... eens kijken hoe het dan gaat. het viel in ieder geval erg mee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:38 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hoi Diaan (en peaceman).
Heeft Twan het naar z'n zin gehad op school?
Huh? Pyl vindt dat toch niet mooi hopelijk he?! Normaal vind jij iets niet mooi, wat ik wel mooi vind....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:08 schreef pyl het volgende:
Zijn dat die fijne knullen van Death Cab for Cutie?
Jane Birkin maar weer doen dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:09 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik bèn al een tikkeltje zwaartillend vanavond, en dan kom je met zoiets.
Hee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:36 schreef Tokay het volgende:
[..]
Dat wil ik je niet aandoen. Deze dan maar doen?
[afbeelding]
Inpakken of hier opeten?![]()
quote:was de vrouw van ... (een groot componist), had zelf ook aspiraties in de muziek, maar ... (diezelfde grote componist) maakte zijn verloofde duidelijk dat er na hun huwelijk alleen maar plaats zou zijn voor haar echtgenoot. Net als Fanny Mendelsohn werd haar verteld dat het een vrouw slechts past om het huishouden te bestieren, de kinderen op te voeden en steun en toeverlaat te zijn voor meneer hun echtgenoot.
paste zich aan maar het huwelijk liep toch op de klippen.
Ze had een stormachtige affaire met Kokoschka en trouwde later met Walter Gropius, de beroemde Bauhausarchitect en daarna nog met Franz Werfel, de schrijver van o.a. De veertig dagen van Musa Dagh en Het lied van Bernadette. Ze werd meerdere malen geschilderd door Gustav Klimt en Kokoschka en Alban Berg droeg een opera aan haar op. Ze was één van de mooiste vrouwen van haar tijd.
quote:Born in Vienna, Austria, to artist Emil Jakob Schindler and his wife Anna von Bergen,grew up in a privileged environment. Her father's friends included Gustav Klimt, to whom she gave her "first kiss". As a young woman
had a series of flirtations, including Klimt, director Max Burckhard and composer Alexander von Zemlinsky. On March 9, 1902 she married
, who was twenty years her senior. With him, she had two daughters, Maria Anna (1902-1907), who died of scarlet fever or diphtheria, and Anna (1904-1988) who later became a sculptor. The terms of
's marriage with
were that she would forgo her own artistic interests in painting and music. Resenting this,
began an affair with the Bauhaus architect Walter Gropius. Late in their marriage
took an interest in
's compositions, but it was too late.
had a single consultation with Dr. Sigmund Freud as to the causes for his dissatisfied relationship.
Whendied in 1911,
married Gropius. The marriage was tumultuous. For two years,
had an affair with artist Oskar Kokoschka, who painted his Bride of the Wind to represent their love. Fearful of the passion he evoked in her,
left Kokoschka for novelist Franz Werfel, and even became pregnant - she thought by him - while still married to Gropius.
She divorced Gropius and married Werfel in 1929, but the child, Martin Carl Johannes, was born prematurely and died aged ten months.and Gropius's daughter, Manon (1916-1935), died of polio in 1935, aged eighteen. Composer Alban Berg wrote his Violin Concerto in memory of her.
In 1938and Werfel were forced to flee Austria for France to escape the Anschluss. With the German invasion and occupation of France during World War II, and the deportation of Jews to the Nazi death camps, she and her husband had to flee France. With the assistance of the American journalist Varian Fry in Marseille, they escaped the Nazi regime via a riveting journey across the Pyrenees to Spain and from there to Portugal and to New York City. Eventually they settled in Los Angeles, where Werfel achieved a measure of success when his Song of Bernadette was made into a 1943 film starring Jennifer Jones. After Werfel's death in 1945,
moved back to New York where she was a major cultural figure until her death in 1964.
Her much-married state was made sport of in Tom Lehrer's song. In the spoken introduction to that song, Lehrer remarked on how people like
Gropius Werfel "make you realize how little you've accomplished. It is a sobering thought that when Mozart was my age he had been dead for two years!" He also commented gleefully on how her newspaper obituary, like this article, had a lengthy list of her gentleman callers.
Her life is recounted in the 2001 Bruce Beresford film Bride of the Wind.
Eh, ja dus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:45 schreef Gellius het volgende:
Ja eh, dat is Alma Mahler.
Hmmmmmm.......Willem de Merode, die ken ik wel.quote:Maar ik hou me aanbevolen voor nieuwe, ongekende plaatjes vanCléo de Mérode
. De vrouw die koning Leopold van Belgie zou bekoorde dat men hem in Parijs (
) "Cléopold" noemde.
En? Bevalt dat?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Eh, ja dus.
[..]
Hmmmmmm.......Willem de Merode, die ken ik wel.![]()
Ach, ik ben een andere richting toegedaan, maar soms begrijp ik hem wel:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:50 schreef Gellius het volgende:
En? Bevalt dat?
Tokay, is dat Joséphine de Beauharnais?quote:Is er een nood die meerder nijpen kan dan deze:
In liefdes lusthof zijn een eenzaam man en een bevreesde?
Non.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:13 schreef pyl het volgende:
Tokay, is dat Joséphine de Beauharnais?
Hmmmmmmm...... Zingt zij daar een liedeken?quote:
Hmmm, ik denk van niet hoor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:19 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmm...... Zingt zij daar een liedeken?
Nou Gellius, daar vergis je je toch deerlijk!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:20 schreef Gellius het volgende:
Hoe je het wendt of keert - dit was geen kundig minnares. De vingers verraden zulks. Ik denk aan een godsdienstwaanzinige of sorts.
quote:Zij beleeft met hem (een jonge dichter - Tokay) een hartstochtelijke liaison, die zij in details in haar brieven beschrijft: «Hij lag in mijn armen, gelukkig, geslagen, gekust, gebeten, hij schreeuwde en huilde en lachte. Ik wil dat hij vannacht weer komt. Mijn man slaapt ’s nachts toch als een varken. Ik zit onder de beten en blauwe plekken. Ik voel mij waanzinnig gelukkig.»
Hmmmm. Ik moet toch eens leren doseren, wat hints geven betreft.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:27 schreef Gellius het volgende:
Ojee. Dan zal het 'ne George Sand zijn?
Dat wil nog niet zeggen dat ze any good was. Die achttiende, mogelijk vroeg negentiende eeuwse vrouwen deden maar wat, dat is algemeen bekend. Een paar sentimentele rijmsels en het kwijl was niet op te dweilen. Maar kom, ik ben wat onvergeeflijk vanavond.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou Gellius, daar vergis je je toch deerlijk!Mevrouw was een mannenverslindster...
[..]
Oh, ik was er weer al voor ik het echt door had. Ik moet daar es aan werken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:30 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmmm. Ik moet toch eens leren doseren, wat hints geven betreft.![]()
George Sand, jawel.
Toen was ze jong en wendde zij haar blik hemelwaarts. Dat is toch íets. Zeg ik altijd maar.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef Gellius het volgende:
Ik zie weinig verschil in lokkendheid met het oorspronkelijke plaatje, pyl.
Idealisme, heet dat. Geloof ik.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Toen was ze jong en wendde zij haar blik hemelwaarts. Dat is toch íets. Zeg ik altijd maar.
Ehm...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:05 schreef pyl het volgende:
Da's een eekhoorn, dacht ik, maar waar is dan zijn pluimstaart?
En waar was zij, naast haar getuite lippen en fraaie outfits, nog meer beroemd om?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:40 schreef pyl het volgende:
Geboren in Parijs uit een Oostenrijkse adelijke familie, naar het schijnt.
Zij was een beroemde danseres. Maar bovenal was zij erg mooi en bracht zij het hoofd van belangrijke personen op hol. Zal ik zo'n belangrijk persoon plaatsen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:43 schreef Tokay het volgende:
En waar was zij, naast haar getuite lippen en fraaie outfits, nog meer beroemd om?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:45 schreef pyl het volgende:
Zij was een beroemde danseres. Maar bovenal was zij erg mooi en bracht zij het hoofd van belangrijke personen op hol. Zal ik zo'n belangrijk persoon plaatsen?
Nee, ze was een ballerina. (En haar hoogtijdagen lagen in de tijd vóór de Can Can in zwang kwam.)quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:47 schreef Z het volgende:
Danste ze de Can Can?
Ach, jij vertoeft elders? Tssssssssssk...... Wanneer ga jij RJPvD nou eens serieus nemen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:09 schreef Tokay het volgende:
Sorry, pyl. Ik ben er niet helemaal bij.
Da's een mooi understatement, Tokay.quote:Gellius weet het antwoord vast wel.![]()
Nee, nee. Pardon. Ik was al bang dat die hint "anders" zou worden geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:12 schreef Z het volgende:
Ze stond model voor de Madonna van Munch?
Ik vrees dat het allemaal nog veel erger is, plunk. "Men" weet het antwoord gewoon niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:49 schreef plunk het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Doen we nou met z'n allen net alsof we nog nooit van deze mevrouw hebben gehoord? En dat die arme Gellius dan straks het goede antwoord mag geven?
Heel attent.quote:Ik wil de boel natuurlijk niet in het honderd gooien, dat begrijpen jullie.
Hè, nee, jammer. Niet goed.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:02 schreef plunk het volgende:
Oh gelukkig!
Bij deze dan, *bommerdebom* : Alma Mahler.
'quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:21 schreef Tokay het volgende:
Ah, daar hebben we dart! Alles goed jongen?
Weet jij wellicht hoe de balletdanseres van pyl heet?
quote:One of the greatest Parisian beauties, of authentic Austrian nobility, Cleopatra Diane de Mérode was born in Paris, 1873, of Austrian parents. Her father was Karl Freiherr von Merode (1853-1909), living in Mödling (near Vienna) as a distinguished painter of landscapes. This being so, the painter was an offspring of a famous Belgian noble family (de Mérode).
Cleo entered the Opera School of Dance at the age of eight and began to dance professionally at the age of eleven. She was a very small girl and because of her size and her great abilities in ballet, at the age of thirteen, she was picked to dance in one of the most prestigious ballets in all of Paris, the "Choryhée. She chose to wear a new hairstyle for this ballet. Parisians fell in love with her new "do" and she became legendary for it.
In 1896, at the age of 23, she was picked to dance as "Phrynee" in the Ballet of the Opera of Bordeaux and it was there she caught the eye of Leopold II, King of Belgium. The Belgian King was negotiating, with the French government, joint colonial interests in Africa against Great Britain. As these negotiations were secret, he needed some excuse. It was known that he admired the ballerina Cléopatre, so he feigned a visit to her as the reason for his Paris trip. She received a bouquet of red roses.
It didn't take long for the King's admiration of her to spread among the Parisians. Cleo de Merode became the joke of Paris and the king was dubbed "Cleopold". While Léopold was not unhappy with the new title, being eager for the Parisian sensations, Cleo de Merode protested. The alleged "affair" of Leopold with Cleo was despiteful, so much, that Cleo went to court to have it be officially stated that there was no such affair, only a gift of a bouquet of roses. Unfortunately, the rumor of the favorite royal remained attached to her name for the rest of her life.
Embarrassed and outraged, she left Paris, but continued to dance internationally in Hamburg, Berlin, St. Petersburg, Budapest, and New York. She was the first female to dance with a male dance partner in the Russian Ballet.
Finally in 1915, at the age of 42, Cleo de Merode returned to Paris. She received many offers to dance again, but with the Comic Opera. This was considered the bottom of the dance chain in Paris. Embarrassed and outraged, she left immediately, moving to her place of birth, Biarritz, and never returning to Paris again. But she did not stop dancing. She continued to perform, through the Red Cross, for the wounded troops of World War I, wishing to uplift the spirits of those who defended her country. She remained in Biarritz, her hometown, until her death in 1966.
Although Cleo de Mérode was never able to live down the rumors of the past, she remains, today, one of the most beautiful and talented women in the world.
And she NEVER posed nude.
quote:
Nou pos, zet je schrap... het is Brooke Shields zèlf.quote:
Jeetje...quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:48 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou pos, zet je schrap... het is Brooke Shields zèlf.![]()
![]()
![]()
Menneer is couterier? Hij lijkt een beetje op Gert Jan Droge.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Tokay het volgende:
Hij ging veel om met modellen, vandaar.
Een Amerikaanse collega van Paul Huf.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:13 schreef Z het volgende:
Paul Huf?
Nee, geen couturier. Een fotograaf.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:14 schreef pos het volgende:
Menneer is couterier? Hij lijkt een beetje op Gert Jan Droge.
Nee TH.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
Arny Freytag ?
Helmut Newton ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:27 schreef Tokay het volgende:
Nee TH.Meneer heeft een Duitse voornaam en een Amerikaanse achternaam.
Verder kan ik je nog mededelen dat hij niet meer rookt.
Hij was een van de bekendste Amerikaanse glamourfotografen.
Der Helmut, jawohl!quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef Treinhomo het volgende:
Helmut Newton ?
Nee joh. 't Is een zangeres.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:42 schreef Treinhomo het volgende:
Playmate v/h jaar ?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:53 schreef Treinhomo het volgende:
Dankjewel....Ik kon ternauwernood voorkomen dat ik m'n bammetjes achteruit moest eten...
Toni Braxton isquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:09 schreef wyccie het volgende:
Toni Braxton en dat plaatje van B52 ... oh dat was niet voor ons bedoeld. Jammer![]()
quote:Verjaardagen op 22 maart:
• Slayer1989
• PandaB
• bartvanderveer
• Insania
• Semnai
• Puzo
• Madhoax
• dragems
• dartfanaat
• Dæn
• zwareshag
• baans750
• myro
• -Dana-
Ik wel hoor... ik vond het zo saaaai zonder jou.... Nu weer beter?quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:40 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen 3 dagen ziek gewest. Jullie hebben me vast niet gemist
DF gefeliciteerd
Die was idd al onderweg.... dan zijn dit zeker de black crowesquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:13 schreef brother52 het volgende:
Even een tdp voor peaceman![]()
[afbeelding]
Maar ik denk dat hij al onderweg is
edit:
En ik nu ook![]()
Ja stukken beter wel doodmoe maar dat hoort erbijquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik wel hoor... ik vond het zo saaaai zonder jou.... Nu weer beter?
4 bier 2 borrels.....quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja stukken beter wel doodmoe maar dat hoort erbij
29. Nog net niet bij de club van dertigersquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:21 schreef Tokay het volgende:
Hoe oud jong ben je nou geworden, dartfanaat?![]()
Flinke griep?quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja stukken beter wel doodmoe maar dat hoort erbij
Hoi Mr_Aquote:
Het wordt gewoon echt echt echt tijd voor de zon.... lekker weer....quote:
Lekker weer ...lekkere wiefen,bier.......quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het wordt gewoon echt echt echt tijd voor de zon.... lekker weer....
Hoi hoi Andy
Dank je wel!quote:
Nog nooit van gehoord....quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:47 schreef mr_anonimous het volgende:
David Johansson?
orrect.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:55 schreef mr_anonimous het volgende:
Buster Poindexter geloof ik.
Je blijft smsen he Diaan...quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb Peaceman gesmst en blij gemaakt.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |