Enige kennis van de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat zijn dan wel precies de eisen eigenlijk?
En dit vraag ik me dus af he, geldt dit wel voor die topsporters die gebruik kunnen maken van die wet? Ik denk van niet, en dan gaat Verdonk haar boekje gewoon te buiten...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef Doc het volgende:
[..]
Enige kennis van de Nederlandse samenleving.
Enige kunde in de nederlandse taal.
Aannemelijk maken dat je in NL wil blijven.
Geldt trouwens voor iedereen die vervroegd NL-er wil worden (bijvoorbeeld als mensen gaan trouwen)
Zelfs wanneer clubs als Benfica of PSG zich melden, denk ik dat Salomon Kalou best weleens bij Feyenoord zal vertrekken. Zijn contract loopt tot medio 2007, dus als hij zijn contract niet verlengt, is dit zijn laatste seizoen, als Feyenoord nog wat geld voor hem wilt vangen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, in ben geen 40+.
Tuurlijk, ALS-ie nu voor een mordcontract weg kan gaat-ie weg. Maar ik denk dat dat niet het geval zal zijn. In geval van "zal ik het doen of niet" bij een mogelijke transfer zal de weegschaal nu net iets in het voordeel van NL staan.
Maar ik denk dus dat-ie niet een zodanig moordcontract krijgt aangeboden dat-ie meteen weg is deze zomer. En dat is niet naief, maar kijken naar hoe kalou nu speelt.
De regels zijn aangescherpt. Voor iedereen. Dus blijkbaar ook voor topsporters.quote:Op woensdag 22 maart 2006 06:52 schreef Nellid het volgende:
[..]
En dit vraag ik me dus af he, geldt dit wel voor die topsporters die gebruik kunnen maken van die wet? Ik denk van niet, en dan gaat Verdonk haar boekje gewoon te buiten...
Snap sowieso niet dat mensen de beargumentatie van dat mens goed vinden als ze al twee keer door de rechter is terechtgewezen op geen goed onderbouwde argumenten...
We zullen het wel merken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zelfs wanneer clubs als Benfica of PSG zich melden, denk ik dat Salomon Kalou best weleens bij Feyenoord zal vertrekken. Zijn contract loopt tot medio 2007, dus als hij zijn contract niet verlengt, is dit zijn laatste seizoen, als Feyenoord nog wat geld voor hem wilt vangen.
Yep, inhoudelijk over deze zaak maar weer.quote:
Rita Verdonk heeft niks met voetbal te maken, ze moet zich met de wet bezighouden en met vluchtelingenkinderen die in Nederland in de problemen zitten e.d.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
Ik snap niet dat liefhebbers van interlandvoetbal een punt maken van de werkwijze van Rita Verdonk, want ook al is het geen fair play, ze houdt het interlandvoetbal hier in Nederland vooralsnog wél zinvol.
Dat weet ik, maar ook al heeft Rita Verdonk niets met voetbal te maken en ook al lapt ze alle regels/wetgevingen aan haar laars, zij persoonlijk heeft er voor gezorgd dat het interlandvoetbal nog enige waarde houdt. Als het aan de gerespeteerde Marco van Basten en Johan Cruijff ligt, was Salomon Kalou de eerste buitenlander die Oranje zou versterken en hadden we het interlandvoetbal wel kunnen afschaffen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Rita Verdonk heeft niks met voetbal te maken, ze moet zich met de wet bezighouden en met vluchtelingenkinderen die in Nederland in de problemen zitten e.d.
Minister van Integratie & Vreemdelingenzaken. Kalou is een vreemdeling. Het gaat haar dus wel degelijk aan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Rita Verdonk heeft niks met voetbal te maken, ze moet zich met de wet bezighouden en met vluchtelingenkinderen die in Nederland in de problemen zitten e.d.
Er werd gedaan alsof ze zo goed bezig is voor het voetbal en daar gaat ze niet over.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Minister van Integratie & Vreemdelingenzaken. Kalou is een vreemdeling. Het gaat haar dus wel degelijk aan.
Ze is ook goed bezig voor het interlandvoetbal, ook al zal dat nooit haar opzet zijn geweest.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Er werd gedaan alsof ze zo goed bezig is voor het voetbal en daar gaat ze niet over.
De titel op het WK voor Italie zou goed zijn voor de economie, maar daar voetballen ze toch ook niet voor?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Er werd gedaan alsof ze zo goed bezig is voor het voetbal en daar gaat ze niet over.
... voor de komende 4 maanden ...quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
Ik snap niet dat liefhebbers van interlandvoetbal een punt maken van de werkwijze van Rita Verdonk, want ook al is het geen fair play, ze houdt het interlandvoetbal hier in Nederland vooralsnog wél zinvol.
Nu Salomon Kalou het Nederlands paspoort niet versneld krijgt, wil het niet zeggen dat hij hem over twee jaar nog wilt hebben. Als hij tegen die tijd in Engeland, Spanje, Italië, Portugal of Frankrijk speelt, heeft hij niets meer aan dat paspoort.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:27 schreef Doc het volgende:
[..]
... voor de komende 4 maanden ...
Dat is het enige wat ze doet: uitstellen dat Kalou international wordt. Het is niet dat ze het nu per definitie voorkomt.
Wie heeft het over twee jaar?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nu Salomon Kalou het Nederlands paspoort niet versneld krijgt, wil het niet zeggen dat hij hem over twee jaar nog wilt hebben. Als hij tegen die tijd in Engeland, Spanje, Italië, Portugal of Frankrijk speelt, heeft hij niets meer aan dat paspoort.
Weet ik, maar Salomon Kalou wilde per sé voor Nederland uitkomen op een groot mondiaal toernooi, zoals het WK. Wanneer Salomon Kalou komende zomer wordt verkocht aan een buitenlandse club (niet ondenkbaar, aangezien zijn contract medio 2007 afloopt), wat is dan zijn drive om voor Oranje uit te komen? EK-kwalificatie is veel minder aansprekend dan het WK.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Wie heeft het over twee jaar?
Als hij in mei het inburgeringsexamen haalt dan is het niet onmogelijk dat hij in juli Nederlander is hoor ...
Alles, is nog mogelijk. Maar wat ik wil zeggen is dat dat verder aan Kalou is en niet aan mevr. Verdonk. Als-ie besluit te verkassen dan gaat het over, maar hij beslist dat en niet mevr. Verdonk. Het ligt dus uiteindelijk in z'n eigen handen. Wat hij gaat doen weet he-le-maal niemand (hij zelf vast ook niet) en zal van mogelijke aanbiedingen afhangen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Weet ik, maar Salomon Kalou wilde per sé voor Nederland uitkomen op een groot mondiaal toernooi, zoals het WK. Wanneer Salomon Kalou komende zomer wordt verkocht aan een buitenlandse club (niet ondenkbaar, aangezien zijn contract medio 2007 afloopt), wat is dan zijn drive om voor Oranje uit te komen? EK-kwalificatie is veel minder aansprekend dan het WK.
I know. En wat is dan, buiten zijn Nederlandse paspoort, zijn band met Nederland?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Alles, is nog mogelijk. Maar wat ik wil zeggen is dat dat verder aan Kalou is en niet aan mevr. Verdonk. Als-ie besluit te verkassen dan gaat het over, maar hij beslist dat en niet mevr. Verdonk. Het ligt dus uiteindelijk in z'n eigen handen. Wat hij gaat doen weet he-le-maal niemand (hij zelf vast ook niet) en zal van mogelijke aanbiedingen afhangen.
Als Kalou nog steeds NL-er wil worden en dat examen haalt in mei, dan speelt-ie mee voor de voorrondes EK en over 4 jaar in ZA voor NL op het WK en de 2 WK's die daar op volgen. In theorie is het zelfs mogelijk dat-ie in juli z'n paspoort haalt en in Augustus zich aanmeldt bij CFC ...
Geen enkele.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
I know. En wat is dan, buiten zijn Nederlandse paspoort, zijn band met Nederland?
Hopen dan dat het zo gaat als dat welbekende spreekwoord/gezegde: "Van uitstel komt afstel."quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Geen enkele.
Of hij geselecteerd moet worden is een andere zaak. Ik hoef Kalou niet in het NLs elftaal. Maar het punt is dat Verdonk het niet voorkomen heeft, maar alleen uitgesteld heeft. Ze kan het ook niet voorkomen, maar alleen uitstellen. Zodoende is het nu nog te vroeg te zeggen dat Verdonk er voor gezorgd heeft dat iemand zonder enige echte band met NL in het NLs elftal zal spelen.
In mei (de 9e) is de eerstvolgende gelegenheid voor kalou om examen te doen, en 15 mei moet MvB de selectielijst inleveren. Binnen die week is dat paspoort/staatsburgersschap niet geregeld, dus dat-ie voor NL meedoet is uitgesloten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:34 schreef Nellid het volgende:
Ik zie trouwens nog wel gebeuren dat ie dat examen haalt, de raad een uitzondering maakt en toch ff bij elkaar gaat zitten en dat Kalou alsnog meedoet met het WK...
Op een of andere manier ben ik er vrij zeker van dat ie meedoet in de zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |