abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36212113
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.

Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.

Ik walg van dat soort wijven.

Herkennen meer mensen dit? Hoe kan het worden verklaard?
pi_36212152
Zo één wil ik!! Eentje met ambitie.
pi_36212175
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Zo één wil ik!! Eentje met ambitie.
Maar ik denk altijd als eerste: wie denk jij wel niet wie je bent als vrouw?
pi_36212187
Fuck 'em!
pi_36212209
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat doet het ertoe dat het een vrouw is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36212211
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.

Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.

Ik herken het niet, maar heb wel een vraag aan jou . Waarom voel je zo'n afkeer tegen dit soort vrouwen voel je, je geintimideerd door dit soort vrouwen?
ijs_beer fan!
pi_36212213
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

wie denk jij wel niet wie je bent als man dan?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 20 maart 2006 @ 20:55:33 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36212239
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:

Ik herken het helemaal!

Amibitieuze carrièrevrouwen zijn ofwel lachwekkend, ofwel eng
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36212295
Ik ken jouw denkbeelden fuifje, daar valt toch niet over te twisten dus ik zal je er niet op veroordelen.

Maar wat ik me dan afvraag:
Je zegt dat je dan denkt: "dom wijffie, blijf uit de mannenwereld".
Zie je vrouwen die uit zichzelf een meer traditionele rol aannemen dan als slimmer dan carriere vrouwen? Of zie je alle vrouwen per definitie als dom?

Is intelligentie volgens jou je bewust zijn van je "juiste" rol, dus vanuit een evolutionair perspectief?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:57:42 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36212325
Ik heb trouwens ook een hekel aan carrièremannen

Ambitie is iets voor mensen met een te korte piemel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36212353
Waarom worden ambitieuze vrouwen altijd gezien als een bitch? Terwijl ze misschien nog milder zijn als mannen in de zakenwereld.
Is het omdat we de traditionele man/vrouw verhoudingen niet van ons netvlies af krijgen of heeft het een andere reden?
ijs_beer fan!
pi_36212418
Ik denk dat veelal berbers het wel met je eens zijn. Leg het eens voor aan het plaatselijk volk aldaar.
pi_36212443
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef NanKing het volgende:
Waarom worden ambitieuze vrouwen altijd gezien als een bitch? Terwijl ze misschien nog milder zijn als mannen in de zakenwereld.
Is het omdat we de traditionele man/vrouw verhoudingen niet van ons netvlies af krijgen of heeft het een andere reden?
Ik denk dat het er vooral aan ligt dat mensen het toch niet helemaal gewend zijn.

Het is ook onderzocht dat vrouwen met een hoge functie die een meer traditioneel mannelijke stijl van leiderschap hebben (meer autoritair), lager beoordeeld worden door collega's en "ondergeschikten" dan vrouwen die een zelfde functie hebben, maar een meer traditioneel vrouwelijke stijl van leiderschap (meer gericht op samenwerken, persoonlijke relaties).
  maandag 20 maart 2006 @ 21:01:36 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36212469
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ambitie is iets voor mensen met een te korte piemel
idd

Ambitie is iets voor mensen die meer willen dan ze kunnen.
Omdat vrouwen minder kunnen dan mannen moeten ze wel ambitieuzer zijn dan mannen.
En daar ga ik me dan weer aan ergeren (behalve als ze er leuk uitzien )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36212584
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

idd

Ambitie is iets voor mensen die meer willen dan ze kunnen.
Omdat vrouwen minder kunnen dan mannen moeten ze wel ambitieuzer zijn dan mannen.
En daar ga ik me dan weer aan ergeren (behalve als ze er leuk uitzien )

Volgens mij zijn er in dit topic heel wat mensen die in conflict komen met hun mannelijk ego als ze van een vrouw bevelen aan moeten nemen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36212717
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
pi_36212766
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
Hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten
ijs_beer fan!
pi_36212781
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:10:20 #19
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36212812
Ik durf het bijna niet te vragen, maare... mag ik even
Openbare excuses aan de vrouw (op Fok!).

So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36212965
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:10 schreef HenryHill het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maare... mag ik even
Openbare excuses aan de vrouw (op Fok!).

De spijt die ik heb overgehouden aan dat topic drijft mij tot zelfmoordgedachten.
pi_36212975
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:09 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.
Veeg je eigen straatje maar lekker schoon .
pi_36213049
Niets mis met gezonde ambitie. Alleen moet er wel de mogelijk zijn carriere en prive los van elkaar te zien.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36213116
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Veeg je eigen straatje maar lekker schoon .
Ach man, jij hebt er helemaal niets van begrepen. Vrouwen willen helemaal geen man die ze in alles gelijk geeft. Dus of ik met dit standpunt vrouwen zal scoren? Ik betwijfel het

Daar gaat het me dus ook helemaal niet om. Maar goed, jij stelt dat vrouwen niet in staat zijn tot carriere maken, onderbouwt dat vervolgens niet, en valt in plaats daarvan degenen die het niet met je eens zijn aan door hun motieven in twijfel te trekken. Dat is een drogredenering, en een uiterst zwakke vorm van discussieren.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:17:30 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_36213123
Ik ben een echte carrierevrouw , sta aan het hoofd van een groot bedrijf. Heb ook geen kinderen om die reden. Walg je nu van mij Fuifduif?
  maandag 20 maart 2006 @ 21:29:06 #25
141994 Dickies
Since 1922
pi_36213576
Mislukt reltopic.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: