zie hier dus.quote:Bavaria, of het in Brabant meer bekende 'bavje', zal waarschijnlijk zijn naam moeten veranderen. Hoewel Bavaria een beschermde merknaam is, blijkt het in strijd te zijn met EU-regels voor beschermde streeknamen. In 2004 oordeelde een rechter in München al dat Bavaria zijn naam moet wijzigen. Bavaria is zowel de Engelse als de Latijnse naamgeving voor Beieren, het gebied rond de Duitse stad München.
Minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit zette zich in Brussel tervergeefs in voor het behoud van de naam van het Brabantse bierbedrijf. Hij stemde als enige tegen een nieuwe versie van het EU-regelement voor geografische aanduidingen.
"Het kan niet zo zijn dat een gerenommeerd bierbedrijf zijn geregistreerde naam moet veranderen voor een streek. Het druist in tegen elk redelijk rechtsgevoel.", zei Veerman na afloop. De tegenstem van Veerman had geen effect aangezien alle andere ministers voor stemden. "We blijven met de Europese Commissie zoeken naar een oplossing", aldus Veerman.
Bavaria, gevestigd in het Brabantse Lieshout brouwt vijf miljoen hectoliter bier per jaar. Het gouden vocht wordt gedistrubueerd naar meer dan honderd landen in de wereld, aldus de website van het familiebedrijf.
quote:
BHFHariaquote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef Bupatih het volgende:
Biancavaria
Heeft welgeteld 3 postst geduurt.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Gloeidoos het volgende:
Slootwater!
Brabobierquote:Op maandag 20 maart 2006 19:12 schreef BrauN het volgende:
"Biervoorbouwvakkersenvoorslappemietjesdiealleenmaarhalvekratjeskunnentillen."
En dan lever ik een gratis domeinnaampje voor 1 miljoen euro.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:25 schreef juiced het volgende:
Juiced.
Ja... maar... het is niet grappig. Dus waarom zou iemand het noemen?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:43 schreef Troel het volgende:
Buckler
Ik snap niet dat niemand dat nog genoemd heeft
Ik zou als ik Bavaria was ook gewoon een vestiging in Beieren openen.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:46 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja... maar... het is niet grappig. Dus waarom zou iemand het noemen?
allemaal positieve namenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:29 schreef amaranta het volgende:
psvkampioenen
guusmeeuwis
hetdondertenhetbliksemt
Klote Eiropa!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:17 schreef buzzer het volgende:
ze moeten eens een keer opfucken met dat Eiropa
(en met de bavaria ook overigens)
quote:Op maandag 20 maart 2006 22:06 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Malaria komt enigzins overeen.
quote:Op maandag 20 maart 2006 22:06 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Malaria komt enigzins overeen.
Dat dacht ik ookquote:Op maandag 20 maart 2006 19:28 schreef juiced het volgende:
Batavia.
Niet waar ik vandaan komquote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:03 schreef tubboy het volgende:
Het is bavke ipv bavje, bavkes zou dan ook niet misstaan als nieuwe naam.
maar er dan Bah-variabel vanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:31 schreef Alexxxxx het volgende:
BavariabelHoeven ze meteen geen constante kwaliteit meer te leveren
Sahariaquote:Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Aramacil het volgende:
oplossing
Als we de bavariabrouwerij nou eens verhuizen naar de sahara?
dan zijn wij ervan af, en de mensen daar zijn blij dat ze uberhaubt wat te drinken hebben die gaan niet zeiken over de naam!
je vergeet "diealleenzittendplassen"quote:Op maandag 20 maart 2006 19:12 schreef BrauN het volgende:
"Biervoorbouwvakkersenvoorslappemietjesdiealleenmaarhalvekratjeskunnentillen."
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef BrickTop het volgende:
[..]
je vergeet "diealleenzittendplassen"![]()
Ik moest lachenquote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef Forcefuzz het volgende:
"Eenzeerlekkerbiertjediealleenvoordeechtemannenisaria"
fanboy post
Whehehe.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:31 schreef Alexxxxx het volgende:
BavariabelHoeven ze meteen geen constante kwaliteit meer te leveren
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
bafanalia, hoe dubbelzinnig
Dan wordt het wel eens tijd voor bruin bierquote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:30 schreef Fonzarelli het volgende:
NSDAPils. Historici snappen het en Hollandia is zo regionaal...
jij drinkt wel eens urine?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:19 schreef YellowLedbetter het volgende:
urinaria, verwijzend naar de smaak
Elke dag een glaasje ochendurine is goed voor de gezondheid, jeweettochquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |