Da's alles ALLEEN in Beierenquote:Bavaria bier moet in Beieren wellicht zijn naam veranderen.
17:16u gewijzigd, artikel uit de OP van omstreeks 15:00u, als iemand ook het artikel in de OP wil wijzigen naar het huidige bericht op nu.nl om verdere misverstanden te voorkomen?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:43 schreef Klonk het volgende:
stelletje blinde herten
[..]
Da's alles ALLEEN in Beieren
Dat hebben ze veranderd. Stond er eerst niet. In hoeverre is dit nieuwsbericht dan nog betrouwbaar?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:43 schreef Klonk het volgende:
stelletje blinde herten
[..]
Da's alles ALLEEN in Beieren
foutje bedanktquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat hebben ze veranderd. Stond er eerst niet. In hoeverre is dit nieuwsbericht dan nog betrouwbaar?
Maarja er staat ook:quote:Op maandag 20 maart 2006 17:44 schreef Trancelocator het volgende:
Maar goed, volgens het originele artikel op nu.nl is er nog alles behalve sprake van een naamsverandering wereldwijd.
*edit: Wat Klonk dus de hele tijd duidelijk probeert te maken...
Onduidelijkheid troefquote:Hoewel Bavaria als merknaam is gedeponeerd, blijft het onzeker of de nieuwe EU-regels voor beschermde streeknamen het gebruik van het merk Bavaria overal toestaat.
Is beurt zakjapquote:Op maandag 20 maart 2006 17:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
17:16u gewijzigd, artikel uit de OP van omstreeks 15:00u, als iemand ook het artikel in de OP wil wijzigen naar het huidige bericht op nu.nl om verdere misverstanden te voorkomen?
thxquote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef Dagonet het volgende:
TT aangepast. (in beieren toegevoegd).
Hmmm, wel dago bedanken maar mij overslaanquote:
TT is nu onduidelijk. Ik dacht dat Bavaria ipv die naam de naam Beieren moest gaan voeren.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef Dagonet het volgende:
TT aangepast. (in beieren toegevoegd).
Jij ook bedankt hequote:Op maandag 20 maart 2006 19:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hmmm, wel dago bedanken maar mij overslaan
Wat een grappig misverstand weer, in 'Beieren' veranderen.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TT is nu onduidelijk. Ik dacht dat Bavaria ipv die naam de naam Beieren moest gaan voeren.
Beter is (nl ondubbelzinnig) Bavaria moet in Beieren mogelijk naam veranderen
Is het pas ná vertaling Bavaria?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:35 schreef Steijn het volgende:
Wat een gezeur.Dat de Engelsen het Bavaria noemen doet niets af aan het feit dat de streek Bayern heet. Hoe de Engelsen het noemen is niet relevant. Wij zeggen ook Nederland omdat ons land Nederland heet, het heet niet The Netherlands, dat is slechts de Engelse vertaling.
quote:Voor de brouwerij kozen ze de naam Bavaria (Latijn voor Beieren), een verwijziging naar het 'Beiersch bier', zoals ondergistend bier toen vaak werd genoemd.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 07:21 schreef Yildiz het volgende:
Bavaria is trouwens niet (zoals bij champagne het geval is) afgeleid van een streeknaam, mij dunkt dat de EU tijd overheeft.
Beiers heeft niets met Beieren te maken?quote:Voor de brouwerij kozen ze de naam Bavaria (Latijn voor Beieren), een verwijziging naar het 'Beiersch bier', zoals ondergistend bier toen vaak werd genoemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |