Als je een Omnibounce op je flister hebt, kan je het probleem krijgen dat je toch te veel je omgeving verlicht. Je kan proberen zonder Omnibounce tewerken en dan je flitser te kantelen naar boven. Maar dan moet je wel een goed plafond hebben die de flits kan weerkaatsen.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef Ynske het volgende:
Zo ik ga even heel blond, dom en stom overkomen
Ik kreeg net gezegd dat ik niet zo hard moest inflitsen.
Hoe pak ik dit aan...
ik heb op mijn flitser een omnibounce zitten, en hem extra niet op het voorwerp gericht.
het was binnen in een redelijk donkere ruimte.
Ik heb ook zitten klooien met mijn iso?maar daar trok ik het ook niet mee
wat had ik anders moeten doen?
Dat zijn de milimeters van je lens. De flitser gaat automatisch mee met je lens. Tot een bepaald maximum. Ja kan deze wel handmatig instellen.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat hetzelfde als die laat me even uit mijn hoofd gokken, 25 30 60 75 enzo die op de flitser staan? of ben ik je nu kwijt?
ik heb t in de gaten jah, die is overal goed nega bezig
Als ik het goed heb schiet jij met een 350D. In het menu kun je ergens de flitser instellen. In plaats van TTL (of DDL) moet je de flitser dan op Manual (M) zetten. Hiermee kun je dan de intensiteit van de flits regelen.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat hetzelfde als die laat me even uit mijn hoofd gokken, 25 30 60 75 enzo die op de flitser staan? of ben ik je nu kwijt?
ik heb t in de gaten jah, die is overal goed nega bezig
idd de 350Dquote:Op maandag 20 maart 2006 10:35 schreef Mauro het volgende:
[..]
Als ik het goed heb schiet jij met een 350D. In het menu kun je ergens de flitser instellen. In plaats van TTL (of DDL) moet je de flitser dan op Manual (M) zetten. Hiermee kun je dan de intensiteit van de flits regelen.
Soms kun je de flitser zelf ook op die manier regelen. (weet niet wat voor flitser je hebt)
ik geloof dat ik jullie begin te begrijpenquote:Op maandag 20 maart 2006 10:36 schreef PdeHoog het volgende:
@Ynske: wat je kan proberen is je flitskracht terug te schroeven. Dat is wat Mauro probeerde uit te leggen. Je kan dat via je toestel doen (althans....die van mij kan flitscompensatie instellen), maar anders vermoedelijk wel via je flitser.
Oh ja, dat kan ook nog. Tenminste op mijn D70s.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:36 schreef PdeHoog het volgende:
@Ynske: wat je kan proberen is je flitskracht terug te schroeven. Dat is wat Mauro probeerde uit te leggen. Je kan dat via je toestel doen (althans....die van mij kan flitscompensatie instellen), maar anders vermoedelijk wel via je flitser.
Trough The Lensquote:Op maandag 20 maart 2006 10:44 schreef Ynske het volgende:
en wat betekende dat TTL van de flitser ook alweer?
voel me echt groen
quote:Op maandag 20 maart 2006 10:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Trough The Lens
Licht sterke meting door je lens![]()
Die flitser heeft een eigen sterkte-regeling. Zoek even in het boekje naar flitscompensatie of EV oidquote:
ga ik doen, thnxquote:Op maandag 20 maart 2006 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die flitser heeft een eigen sterkte-regeling. Zoek even in het boekje naar flitscompensatie of EV oid
werkweek, dan ging je toch een week op kamp klusjes doen...quote:Op maandag 20 maart 2006 11:04 schreef RonaldV het volgende:
werkweek...ik ben al een poosje van school af hoor!
Verander het dan naar "40 uur-durende periode van arbeid" of zoquote:Op maandag 20 maart 2006 11:04 schreef RonaldV het volgende:
werkweek...ik ben al een poosje van school af hoor!
voor mij maakt t niet zo uit, ze staan toch in mijn my ATquote:Op maandag 20 maart 2006 11:14 schreef Quinazoline het volgende:
Hoi
Vinden jullie ook die centrale topics onderaan de lijst onhandig? Zodra een topic uit de AT is verdwenen, ziet niemand het meer. Ik heb bijvoorbeeld gisteren een vraag gepost in het photoshoptopic, maar daar is helemaal niet op gereageerd terwijl het echt geen moeilijke vraag is volgens mij.
Ah, dan is dat dus het probleem.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor mij maakt t niet zo uit, ze staan toch in mijn my AT
de reden dat ik bv niet gereageerd heb, is omdat ik je vraag helemaal niet begreep
makkelijkste is een nieuw bestand dat kleiner is dan je foto, daar dan via canvas vergroten een rand omheen zetten van 1 pix bvquote:Op maandag 20 maart 2006 11:16 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ah, dan is dat dus het probleem.
Ik wil dus gewoon een wit randje in mijn foto hebben. Dus niet een rand OM de foto, maar een rand IN de foto, snappie?
Da's niet zo slim.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Kleintje het volgende:
Ben er weer.
Treasje was lief. Erg lief.
Maar de foto's... die zijn niet gemaakt. Gaat moeilijk als je het fototoestel thuis op de bar laat liggen...
Ik krijg het nu niet voor elkaar. Probeer het later nog wel een keer, want ik zou nu aan het studeren moeten zijn. Als ik een voorbeeld zie zal ik het ook nog wel even posten.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:19 schreef Quinazoline het volgende:
Uhm, dat zou het best kunnen zijn. Ik ga het even proberen
Zou ze blond zijnquote:
jah ik snap wat je bedoeldquote:Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef Quinazoline het volgende:
http://offy.nl/ffw/fotos/595.jpg
Zoiets dus, hoewel het niet het beste voorbeeld is.
Komt omdat mijn gordijnen nog dicht zijnquote:Op maandag 20 maart 2006 11:55 schreef Muk het volgende:
goedemorgen allen!!!
de wereld lacht jullie toe, je ziet het alleen niet.
er zijn twee dingen voor de centrale topics in voorbereiding:quote:Op maandag 20 maart 2006 11:14 schreef Quinazoline het volgende:
Hoi
Vinden jullie ook die centrale topics onderaan de lijst onhandig? Zodra een topic uit de AT is verdwenen, ziet niemand het meer. Ik heb bijvoorbeeld gisteren een vraag gepost in het photoshoptopic, maar daar is helemaal niet op gereageerd terwijl het echt geen moeilijke vraag is volgens mij.
Komt er ook een goede search dan?quote:Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
er zijn twee dingen voor de centrale topics in voorbereiding:
1. een centraal topic kan niet meer "wegzakken"
2. de lijst met active topics wordt korter dan hij nu is (terug naar de "oude" setting van een week of zo)
Dat zou bij elkaar moeten zorgen voor een kortere AT, en dus de centrale topics beter bereikbaar moeten maken.
Hey het is wel Fok! ja... Dat duurt dus nog een jaar of 3quote:
--> FBquote:
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
er zijn twee dingen voor de centrale topics in voorbereiding:
1. een centraal topic kan niet meer "wegzakken"
2. de lijst met active topics wordt korter dan hij nu is (terug naar de "oude" setting van een week of zo)
Dat zou bij elkaar moeten zorgen voor een kortere AT, en dus de centrale topics beter bereikbaar moeten maken.
heb je antibiotica gekregen?quote:Op maandag 20 maart 2006 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben beschimmeld volgens de huisarts![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat een schimmeltje zoveel pijn kan doen in mijn oor zeg
Er ligt wat op me te wachten bij de apotheekquote:Op maandag 20 maart 2006 15:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je antibiotica gekregen?
voor wat rust in je oor te krijgen kun je bij de drogist Otalgan halen
enneh neussprayen bij oorpijn helpt ook
en kauwgom kauwen
sterkte
ik heb een enorme puist midden op mijn kale voorhoofd, en morgen een dinertje met een fantastische damequote:Op maandag 20 maart 2006 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben beschimmeld volgens de huisarts![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat een schimmeltje zoveel pijn kan doen in mijn oor zeg
schimmel boven een puist verkiezen?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:21 schreef Muk het volgende:
[..]
ik heb een enorme puist midden op mijn kale voorhoofd, en morgen een dinertje met een fantastische dame![]()
![]()
dan maar schimmel
schimmel zit wat minder in het zicht he'quote:Op maandag 20 maart 2006 16:41 schreef fraubitch het volgende:
[..]
schimmel boven een puist verkiezen?![]()
Dat valt me van je tegen
De sint heb ook schimmel tussen zijn benen als ie in Nederland is.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:41 schreef fraubitch het volgende:
schimmel boven een puist verkiezen?![]()
Dat valt me van je tegen
je reactie zal hem wel een boost bezorgen danquote:Op maandag 20 maart 2006 16:53 schreef RonaldV het volgende:
***zooi... ik hoor net dat ik deze week een uur verschoven werk, dus tot 6 uur. Waarom meldt die **** dat vrijdag niet even?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |