Ik heb het ook over de tweede, de eerste is prima hoor.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:11 schreef M0NTANA het volgende:
De spelers van tegenwoordig staan veel tever van de supporters af, zo'n Paolo di Canio is geweldig, maar persoonlijk vond ik wat Ulrich van Gobbel op de Coolsingel deed ook mooi. Dan toon je tenminste de beleving die de supporters ook hebben, je laat zien dat je één van hen bent. Waarom mag een Ajax-speler geen anti-Feyenoordgevoelens uiten? Zolang je maar fair blijft is dat toch alleen maar mooi?
Van Raf en Andy kan ik het me niet herinneren. Wel had Richard Witschge een 1000% anti kakkerlakken shirt aan toen hij afscheid nam bij Ajaxquote:Op woensdag 5 april 2006 01:09 schreef Erasmusch het volgende:
Ik kan me ook nog die fotos van Raffie en Mandy(?) herinneren met 110% anti-Feyenoord shirts een paar jaar geleden. Trundle heeft gewoon zn hoofd niet mee.
Deze van VDV kende ik nog helemaal niet, maar kwam ik zojuist toevallig tegen:quote:Op woensdag 5 april 2006 08:23 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Van Raf en Andy kan ik het me niet herinneren. Wel had Richard Witschge een 1000% anti kakkerlakken shirt aan toen hij afscheid nam bij Ajax
Hier gozert,die goeie ouwe tijd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:18 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja, niet dat ik voorop liep, maar de wedstrijden ben ik wel geweest, met 15.000 man naar Gladbach over een parkeerterrein met alleen maar Duitse auto's......![]()
Dat zul je vanzelf wel zien, denk ik.quote:Op donderdag 6 april 2006 00:11 schreef MaxPower het volgende:
Gaan de Feyenoorders nog stappen in Heerenveen vrijdag?
gladbach was ik ook bij. Net nog iets te jong om zelf mee te doen met die mannen, maar was heel erg kick wat daar gebeurde.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Hier gozert,die goeie ouwe tijd!
Gladbach Uit
quote:Op donderdag 6 april 2006 00:29 schreef CategoryC het volgende:
We komen met 2 bussen vol jongeren naar Heerenveen, gaan alle dealers beroven en neer steken, alle kroegen slopen, en ohja ook nog voetbal kijken...
Groningen is leuker.quote:Ja zullen wel veel gaan, maar je kunt rustig uitgaan hoor in Heerenveen![]()
quote:Getuigen vuurpijl-incident onduidelijk
ROTTERDAM - „Onthutsend”. Zo noemde advocaat mr. A. Moszkowicz het proces-verbaal dat drie agenten van de politie Amsterdam-Amstelland hadden opgesteld na het zogenoemde vuurpijl-incident bij de voetbalrellen op 17 april 2005 in Rotterdam. De politiemannen hadden in het verbaal verklaard dat ze iemand vuurwerk hadden zien afsteken. Woensdag kwamen ze daar op terug.
De drie politiemensen waren getuigen in de zaak van de 33-jarige Marco de V.. Hij stak voor de wedstrijd Feyenoord-Ajax een zogenoemd noodseinmiddel af. Dit uiterst krachtig stuk vuurwerk vloog niet de lucht in, maar raakte de 31-jarige Rotterdammer Martijn Broere recht in het gezicht met verwoestende gevolgen. Broere ondergaat nog steeds operaties.
Dat De V. het noodseinmiddel heeft afgeschoten, staat vast. Hij heeft het zelf gezegd. Het ging er woensdag bij de hervatting van de rechtszaak om of hij dat bewust richting een trein vol Ajax-supporters heeft gedaan of dat hij het stuk vuurwerk op een verkeerde manier heeft gebruikt.
In augustus eiste de officier van justitie 36 maanden celstraf waarvan zes voorwaardelijk tegen De V. De rechter deed vervolgens geen uitspraak, maar wees een tussenvonnis. Hij wilde getuigen horen, onder wie deskundigen. Woensdag had bij de rechtbank in Rotterdam de voortzetting plaats. De eis bleef staan.
In de ochtenduren kwamen achtereenvolgens een verkoper van noodseinmiddelen, een getuige van het incident, de drie Amsterdamse politiemensen en een medewerker van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) aan het woord. Ze kregen allemaal beelden te zien van het vuurpijl-incident. De beelden zijn afkomstig van een camera op een van de lichtmasten in De Kuip.
De Amsterdamse politiemensen zaten in een trein vol Ajax-supporters die net voor het stadion stil kwam te staan. De drie hadden eerder schriftelijk verklaard dat ze hadden gezien dat vanuit een groepje Feyenoord-aanhangers een vuurpijl was afgeschoten die een paar seconden later iemand trof. Woensdag zeiden dat ze alleen het rookspoor van de pijl hadden gezien. Volgens een van de drie heeft de verdachte bewust op de Ajax-trein gericht.
De getuige die in het gezelschap van het slachtoffer was, zei ook te hebben gezien dat Marco de V. de pijl afschoot naar de trein. De verdachte zelf blijft er bij dat hij het noodseinmiddel schuin naar boven heeft gehouden en niemand heeft willen verwonden.
Advocaat Moszkowicz vond de getuigenissen niet geloofwaardig genoeg om te kunnen concluderen dat zijn cliënt het middel horizontaal heeft afgeschoten. De twee deskundigen konden volgens hem ook geen duidelijkheid geven. De verdediging vroeg de rechter om een nieuw NFI-onderzoek om te kijken of noodseinmiddelen van hun normale rechte baan kunnen afwijken als je ze horizontaal in plaats van normaal verticaal afschiet. Ook wil Moszkowicz dat het NFI de camerabeelden goed bestudeert om na te gaan welke baan de pijl nu precies volgde. De beelden zijn te vertekend om dat goed te zien.
De rechter doet op 19 april uitspraak. Het is mogelijk dat hij opnieuw tot een tussenvonnis komt als hij het verzoek tot nader onderzoek honoreert.
quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Hier gozert,die goeie ouwe tijd!
Gladbach Uit
Mooier nog vind ik de zin: "In verband met een reeds lopend stadionverbod (einddatum 10 december 2006) zal het thans door de KNVB opgelegde stadionverbod voor de duur van 13 jaar aansluitend (dus op 10 december 2006) in gaan."quote:
quote:Roda-fans dagvaarden KNVB om stadionverbod
GELEEN/ZEIST - Meer dan honderd supporters van Roda JC vechten het stadionverbod aan, dat ze opgelegd kregen na de bekerwedstrijd tegen Ajax op 22 maart. In een kort geding, dat woensdag 12 april dient bij de rechtbank in Utecht, eist de groep van 107 fans dat de voetbalbond KNVB de straf intrekt. De Limburgse supporters vinden dat zij onterecht zijn opgepakt.
De fans maken deel uit van een groep van 130 supporters die bij ongeregeldheden tijdens het halve finaleduel in Amsterdam werden opgepakt. Volgens het Openbaar Ministerie verstoorden ze de openbare orde. De KNVB legde vervolgens allemaal een algeheel stadionverbod op voor de duur van negen maanden.
Schermutseling
De Geleense advocaten Geelkerken en Jegers hebben de verklaringen van de verbolgen fans gebundeld en in de dagvaarding opgenomen. Volgens de Roda-supporters, die via de buscombi naar de Amsterdam ArenA waren gereisd, heeft vooral de mobiele eenheid uiterst gewelddadig en hard opgetreden bij een schermutseling tussen een klein aantal fans van Ajax en Roda op het stadionplein vlak voor de wedstrijd.
Het overgrote deel van de supporters beweert part noch deel aan het relletje te hebben gehad, maar is door de politie hardhandig naar een plek tussen gesloten poorten gedreven. Daar hebben de fans de hele wedstrijd, die door Ajax met 4-1 werd gewonnen, gezeten en dus geen minuut van het voetbal gezien. Vervolgens zijn de fans naar Amsterdamse politiebureaus gebracht en in de cel gezet.
Bussen
Tussen één en vijf uur 's nachts zijn ze op vrije voeten gesteld. "De bussen waarmee de supporters naar de voetbalwedstrijd zijn gegaan, waren al naar Limburg gereden. De supporters dienden dus maar te zien hoe ze thuiskwamen", aldus de dagvaarding.
De 107 fans zijn zeer verbolgen over deze behandeling en eisen dat het stadionverbod wordt opgeheven. Ze voelen zich extra gedupeerd omdat ze ook niet naar wedstrijden mogen van het Nederlands elftal op het WK voetbal.
Lik-op-stuk-beleid
De KNVB laat bij monde van een woordvoerder weten dat de bond zich keurig aan de afspraken heeft gehouden: "Wij baseren ons op de gegevens van het OM. Er was sprake van verstoring van de openbare orde en dan passen we de regels toe van het lik-op-stuk-beleid. Dat betekende in dit geval een stadionverbod voor alle gearresteerde fans."
quote:Spelers gearresteerd na provocerende acties
Swansea City won in het Millennium Stadium in Cardiff de finale van de Football League Trophy, maar voor Lee Trundle en Alan Tate krijgt het duel met Carlisle mogelijk een vervelend staartje.
De aanvaller en verdediger van Swansea zijn inmiddels gearresteerd door de politie van South Wales. De twee zouden zich schuldig hebben gemaakt aan het beledigen van Cardiff City, de grote rivaal in Wales van Swansea, en daarmee de openbare orde hebben verstoord.
Trundle, die een prachtig doelpunt maakte in de finale, maakte het het bontst. Hij droeg niet alleen samen met twee medespelers na afloop op het veld een vlag vanuit het publiek met de tekst Fuck off Cardiff, maar toonde ook een shirt met daarop een Swansea-poppetje dat urineert op het shirt van Cardiff.
De voetbalbond van Wales (FAW) neemt het opruiende gedrag zeer hoog op. 'De boodschap die de Swansea-spelers uitdroegen was extreem beledigend en grof. Dergelijk gedrag is op geen enkele manier te accepteren', liet FAW-woordvoerder John Nagle weten.
Het bestuur van Swansea zegt ook op te treden tegen het duo, al probeert voorzitter Huw Jenkins zijn spelers enigszins te beschermen. 'Misschien deden ze het in het heetst van de strijd. Ik hoop maar dat dit niet voor meer animositeit tussen de fans van de twee clubs zorgt.'
Swansea staat in de competitie in League One (derde niveau) op de vijfde plaats en doet volop mee in de strijd om promotie naar het Championship. Als de club daarin slaagt, speelt het volgend seizoen na zes jaar mogelijk weer tegen Cardiff.
Gladbach was gewoon één en al gekkigheid.Vanaf de aankomst tot de terugreis gewoon totale gekte.Vooral daar bij dat hek tussen ons en die moffen.Dat stadion kwam ook gewoon uit de oudheid,die viel gewoon bijna uit elkaar!Volgens mij hebben ze daar in Düsseldorf nog steeds nachtmerries van......quote:Op donderdag 6 april 2006 00:44 schreef CategoryC het volgende:
daar hebben trouwens wel mensen voor vast gezeten en lang ook bekende van me 6 maanden in duitsland en nog meer, ook voor leverkussen uit '99
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |