Was jij daar ook bij dan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:13 schreef Luni het volgende:
[..]
Die goeie ouwe tijd! Dat waren nog eens reisjes.
Ja, niet dat ik voorop liep, maar de wedstrijden ben ik wel geweest, met 15.000 man naar Gladbach over een parkeerterrein met alleen maar Duitse auto's......quote:
Was idd 'n hele mooie tijd!Alleen in Bremen was ik er jammer genoeg niet....Espanyol uit was trouwes ook 'n aangenaam reisje.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:13 schreef Luni het volgende:
[..]
Die goeie ouwe tijd! Dat waren nog eens reisjes.
quote:Neo-Nazi thugs from across Europe are uniting to fight Muslim football fans at the World Cup, it is claimed.
A statement has been published in an Italian newspaper from a member of AS Roma's notorious Ultras hooligan group.
It says neo-Nazis recently met in Austria to plan attacks against supporters from Islamic countries during the summer tournament in Germany.
The statement read: "We are united. At the World Cup there will be a massacre.
"For the first time we are talking and planning together, with the English, the Germans, the Dutch, the Spanish, everyone with the same objective.
"We will all be in Germany and there will be Turks, Algerians and Tunisians. The Turks, we can't stand them. In our country (Italy) there are not many, but in Germany, there are many of those guys there. They are Islamic terrorists.
"We will attack them. They are all enemies that need to be eliminated, just like the police.
"If we make the Roman greeting (the fascist salute) they put us in prison. We will be tens of thousands. Nothing but the English are feared."
quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Filmpje Café de Wereld, supportersgeweld
Ze hebben alleen maar mooie verhalen....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:08 schreef Guvnor het volgende:
Ja ik zie nergens gekke rellen van ajax hoor ? misschien zit me neus er wel voor ? maar ajax had toch wel gekke dingen altijd? Kaiserslauteren-aja enzo ?
Had 't gelezen op internet.Als 't echt zo,heb ik daar zeker respect voor.Niet verwacht van Roda...quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef ITK het volgende:
Politie arresteert grote groep Roda JC-supporters
Uitgegeven: 22 maart 2006 23:14
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft woensdagavond honderd tot 150 supporters van Roda JC aangehouden. De groep voetbalfans zocht vlak voor de wedstrijd in de Amsterdam ArenA de confrontatie met de politie en supporters van Ajax. Zij belaagden agenten en gooiden met rotzooi. "We hebben ze afgezonderd en met bussen naar politiebureaus afgevoerd", aldus een woordvoerder van de politie.
De supporters kwamen vanaf een parkeerterrein gelopen, waar zij eerder met georganiseerde busreizen waren aangekomen. Ze zijn gearresteerd wegens verstoring van de openbare orde en openlijke geweldpleging.
Op het bureau wordt iedereen verhoord. Justitie zal een schikking aanbieden aan de personen die de openbare orde hebben verstoord. Degenen die zij verdenkt van geweldpleging, moeten nog even in de cel blijven.
De aanhangers van de voetbalclub uit Kerkrade hebben niets van de wedstrijd gezien. Het duel tegen Ajax, dat niet als risicowedstrijd werd beschouwd, begon om 21.00 uur.
nu.nl
Heb het zien gebeuren, RJC viel aan, maar moest snel in de achteruit. Paar jonge gasten kregen flinke tikken, verder weinig gebeurd, toch leuke actie.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef ITK het volgende:
Politie arresteert grote groep Roda JC-supporters
Uitgegeven: 22 maart 2006 23:14
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft woensdagavond honderd tot 150 supporters van Roda JC aangehouden. De groep voetbalfans zocht vlak voor de wedstrijd in de Amsterdam ArenA de confrontatie met de politie en supporters van Ajax. Zij belaagden agenten en gooiden met rotzooi. "We hebben ze afgezonderd en met bussen naar politiebureaus afgevoerd", aldus een woordvoerder van de politie.
De supporters kwamen vanaf een parkeerterrein gelopen, waar zij eerder met georganiseerde busreizen waren aangekomen. Ze zijn gearresteerd wegens verstoring van de openbare orde en openlijke geweldpleging.
Op het bureau wordt iedereen verhoord. Justitie zal een schikking aanbieden aan de personen die de openbare orde hebben verstoord. Degenen die zij verdenkt van geweldpleging, moeten nog even in de cel blijven.
De aanhangers van de voetbalclub uit Kerkrade hebben niets van de wedstrijd gezien. Het duel tegen Ajax, dat niet als risicowedstrijd werd beschouwd, begon om 21.00 uur.
nu.nl
Ja me pappie was ook echt mee, nee maar ik zag wel wat gekloot over en weer met stewards en roda fans toen ik de roltrap opging dus zal dat wel geweest zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:06 schreef MaxPower het volgende:
En daarna kocht je pappa een patatje voor je.
Den Haag droomt ervan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:39 schreef MaxPower het volgende:
Het is maar net waar je 18 maanden stadionverbod voor over hebt. 2 minuten actie bij de Arena...
Daar ben ik niet geweest.1 Van m'n mooiste blijft toch wel Lazio uit.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:32 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Was idd 'n hele mooie tijd!Alleen in Bremen was ik er jammer genoeg niet....Espanyol uit was trouwes ook 'n aangenaam reisje.
quote:Een woord: SCHANDALIG. Ik kan er nog een hele boel bijzetten, maar het dat zou alleen maar ge*** eromheen zijn.
Zonder ook maar enige reden zijn er gisteren gewoon 200 man van Roda opgepakt, als beesten afgevoerd en de hele nacht in een of andere kelder gestopt als waren we Marc Dutroux en Mohammed B bij elkaar. Vaders werden van hun kinderen gescheiden, vrouwen werden zonder enige reden neergeknuppeld.. Echt triest, puur triest wat er gebeurt is.
En de sensatiebeluste Tabloid De Telegraaf weet te melden dat '200 Roda-hooligans de ME en de Ajax-aanhang bekogelde met FIETSEN'. Hoe wij in 's hemelsnaam dan aan fietsen zouden moeten komen mag men mij uitleggen. Wat is er nu helemaal gebeurt?
Wij kwamen als laatste van de Roda-aanhang aan met 5 bussen. Ajax heeft die allemaal zo geweldig geregeld dat deze bussen op 700 meter van het uitvak geparkeerd dienen te worden en de uit-fans dan gewoon door de Ajax-aanhang heen moet lopen, onder begeleiding van wat ME. Absoluut niet ideaal, maar vooruit. Wij lopen dus met een groep van +/- 250 Roda-fans richting uitvak en komen dan langs de ingang van vak 410. Zoals gebruikelijk wordt er over en weer een beetje geprovoceerd. Ajax zingt ***-****** ***fen, wij springen 'wie niet springt die is een ****'. Ajax-aanhang maakt een beweging naar ons toe en de ME dringt ons van die Ajax-aanhang weg. Toen al werden onschuldige mensen onder de voet gelopen door paarden. Vervolgens duwen enkele Roda-fans (familie van het slachtoffer) de ME weg om een vrouw te ontzetten. De ME slaat vervolgens de groep uit elkaar. Zelf liep ik gewoon door en had geluk ongeschonden het uitvak te bereiken. Ik wachtte even op mijn vrienden en liep toen richting ingang. Buiten waren 2 RJC'ers al opgepakt. De rest liep ook het hek van het uitvak binnen dat meteen dicht ging. Ik ging in de rij staan maar merkte dat deze helemaal nietmeer doorschoof. Wat bleek? De ingang was dicht! En het vak eromheen ook waardoor we met zo'n 250 man ingesloten zaten!! Zonder dat wij ook maar IETS misdaan hadden, en dat bezweer ik!!! Ik heb zelf alles gezien en er was eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Had de ME geen misplaatste charge uitgevoerd dan was iedereen gewoon doorgelopen.
De situatie bleef meer dan een uur zo, met 250 man tussen aan de ene kant een gesloten ingang en aan de andere kant een haag ME met daarachter een dichte poort. Ineens werden stadsbussen aangerukt en werd iedereen per 2 eruit gepikt. Die werden grondig gefouilleerd en via handboeien aan elkaar vastgemaakt en afgevoerd richting bussen die de Roda-supporters afvoerde naar plaatselijke cellencomplexen. Dit alles onder een zeer agressieve benadering. Daar aangekomen werden we in een hok gestopt waarna we weer een uur moesten wachten, zonder dat iemand maar wist wat er nu was. Na een uur werd iedereen een voor een naar buiten gedirigeerd en moest iedereen zicht tot de onderbroek uitkleden en alles wat van waarde was (horloge, portefuille, sleutels, telefoon) inleveren waarna je weer op de foto moest. Daarna werden we met groepjes van 25 5 hoog in het cellencomplex in een 'dagopvang' weggestopt, zonder aanklacht, zonder ete of drinken en zonder toekomst. Niemand wist wat er nu ging gebeuren. Niemand wist hoe laat het was enzovoorts. Dat duurde tot na achteraf bleek 4 uur waarna iedereen weer een voor een werd voorgeleid aan de hulpofficier. Daar werd de 'aanklacht' voorgelezen en mocht je alleen maar je visie op het gebeuren geven. Die aanklacht was 'verstoring van de openbare orde'. Iedereen heeft als enige commentaar gegeven 'bullshit'. Verder niets. We konden naar buiten, kregen onze spullen terug en stonden om 4 uur 's nachts midden in Amsterdam Bijlmer....
Maar jij was bezopen, dus je zag alles dubbelquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
Het lag in elk geval niet aan te weinig ME, want het zag gewoon zwart van al dat blauw. Leek wel of Feyenoord of ADO op bezoek kwam, maar dit viel allemaal wel mee.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kan er weer een onderzoek naar de ME komen
quote:ME 'ontspoord' bij Arena
ROB ROMBOUTS
AMSTERDAM - De mobiele brigade heeft bij de voetbalwedstrijd Ajax-Utrecht in 2002 disproportioneel geweld gebruikt. Dit oordeelt de Nationale ombudsman na een klacht van een Utrecht-supporter die klappen kreeg.
Op 21 april 2002 stapten ongeveer 670 Utrecht-supporters bij de Arena uit de trein. Zij moesten wachten in een zogeheten buffervak, een met hekken afgesloten ruimte bij het stadion. Over en weer werd gescholden. Ajax-supporters riepen: 'kanker-Utrecht!' en 'de joden kampioen!'. Waarna Utrecht-fans terugriepen: 'Hamas, hamas, joden aan het gas!'. Dit werd begeleid met sissende geluiden - een verwijzing naar het vergassen van joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Het Hamas-geroep en sissende geluiden waren voor burgemeester Job Cohen reden bevel te geven om de Utrecht-supporters terug te sturen. Volgens de klager voerde de mobiele eenheid vervolgens zonder waarschuwing een charge uit. Utrecht-supporters die vooraan stonden kregen klappen. Zij konden niet uitwijken omdat achter hen supporters stonden die dachten dat ze gewoon naar binnen zouden gaan.
Volgens de ombudsman lag tussen het moment van de afgifte van het noodbevel en de charge twintig minuten. ''Binnen deze tijdspanne was het zeker mogelijk geweest te voldoen aan de wettelijke plicht de waarschuwing te geven dat ter uitvoering van het noodbevel geweld zou worden gebruikt.'' Door het achterwege blijven van een waarschuwing is 'het grondrecht op de onaantastbaarheid van het lichaam geschonden', vindt de ombudsman.
De ombudsman is het niet eens met de verklaring van de leiding van het Amsterdamse politiekorps. Die stelt dat de mobiele eenheid
geweld gebruikt in reactie op geweld van de Utrecht-supporters. Er was geen tijd om te waarschuwen. De ombudsman komt tot de conclusie 'dat de mobiele eenheid reeds optrad voordat het in het bewuste supportersvak onrustig was geworden'.
© Het Parool, 22-03-2006
Gewoon lange busreis gehad, en veel gedronken waarschijnlijk. Wel geinig dat een hondertal supporters daardoor de wedstrijd heeft gemistquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Bananenman het volgende:
Gisteravond was wel leuk, kom net uit het home lopen richting ingang en val meteen met m'n neus in de boter... wordt wel weer overdreven trouwens, Roda liep gewoon van parkeerplaats naar uitvak toe beetje provocerend zingend, kwamen toen paar gastjes uit die groep op ons afgerend, maar de rest bleef staan. Die kregen toen paar tikken van ons en daarna vooral van de plisie. Enige wat ze verder gedaan hebben is het omtrappen van een paar tafeltjes bij die snackbarretjes![]()
Niks geen sprake van een grote groep die ff wou rellen of zo.
You mugs.........!!quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:11 schreef ITK het volgende:
A GANG of soccer thugs are caught on CCTV, and subsequently jailed for their part, in running street battles on the day of the England v Wales match in October 2004.
http://www.manchesteronline.co.uk/men/video/popup/329.html
Stoke in the mitre
Burnley v Stoke & Notts forest in the dry bar
Stoke v Burnley at market St
Lazio was idd mooi,mooier dan Juve in ieder geval.Milaan is voor mij toch wel 't hoogtepunt van al die Italië tripjes;al die vakken volPrachtig......quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Daar ben ik niet geweest.1 Van m'n mooiste blijft toch wel Lazio uit.
Inderdaad, die zou ik bijna vergeten Milaan! Lazio was wel erg speciaal omdat we niet "mochten"quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:05 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Lazio was idd mooi,mooier dan Juve in ieder geval.Milaan is voor mij toch wel 't hoogtepunt van al die Italië tripjes;al die vakken volPrachtig......
Blijf 't betreuren dat we nooit 'n Belgische ploeg geloot hebben zoals Anderlecht,Brugge of Standard.Maar goed,wij hadden wél altijd die moffen.....
We "mochten" ook eigenlijk niet naar Dortmund,maar ja.....quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Inderdaad, die zou ik bijna vergeten Milaan! Lazio was wel erg speciaal omdat we niet "mochten"
Natuurlijk een beetje overdreven van jullie kant uit gezien...quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Bananenman het volgende:
Gisteravond was wel leuk, kom net uit het home lopen richting ingang en val meteen met m'n neus in de boter... wordt wel weer overdreven trouwens, Roda liep gewoon van parkeerplaats naar uitvak toe beetje provocerend zingend, kwamen toen paar gastjes uit die groep op ons afgerend, maar de rest bleef staan. Die kregen toen paar tikken van ons en daarna vooral van de plisie. Enige wat ze verder gedaan hebben is het omtrappen van een paar tafeltjes bij die snackbarretjes![]()
Niks geen sprake van een grote groep die ff wou rellen of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |