David Thomas Broughton - The Complete Guide To Insufficiencyquote:Op maandag 10 april 2006 13:54 schreef JelleS het volgende:
Ik heb helaas veel te weinig tijd om alle leuke nieuwe cd's te luisteren, maar volgende week ga ik 10 dagen weg, en heb ik dus alle tijd. Mijn vraag: Wat zijn de essentiele albums van de laatste maanden?
Zou kunnen dat die onlangs pas in Nederland is uitgebracht, maar die is al een jaar oud.quote:Op maandag 10 april 2006 21:00 schreef Jesse- het volgende:
clap your hands say yeah - clap your hands say yeah
Hij is niet nieuw meer, maar ik zou hem alsnog mee nemen als ik 10 dagen weg gingquote:Op maandag 10 april 2006 21:33 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zou kunnen dat die onlangs pas in Nederland is uitgebracht, maar die is al een jaar oud.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:06 schreef bigshadow het volgende:
[..]
![]()
sorry, ik kan er niks aan doen, het is tenslotte lente![]()
Nog even voor de duidelijkheid:quote:Op donderdag 6 april 2006 15:35 schreef Z het volgende:
Een nieuwe 'Unicorns'!
http://www.pitchforkmedia(...)urn-to-the-sea.shtml
Ik heb er een tijdje terug al naar geluisterd maar het doet me helemaal niks.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:20 schreef pfaf het volgende:
Whooooaa!!! Bluesbrothercastro heeft ook een nieuw album!!
Het album hangt aan de luisterpaal en klinkt weer geweldig, een parel zoals het meer dan geniale Modern Day Hilarious Money Maker Me heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar dat zou ook wishful thinking zijn. Maar dus/toch:BBC
![]()
Hulde aan de beset Indierock band van Nederland.
Als je The Essex Green leuk vind moet je ook even naar The Ladybug Transistor luiteren, 'kruisbestuiving bandje'. Heb je het over 'Everything is Green' trouwens?quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:44 schreef bigshadow het volgende:
Islands klinkt wel aardig bij tijd en wijlen, maar over de linie vind ik het niet een superalbum. Die essex green die ik heb gevonden is eigenlijk erg leuk.
Jeppe, en ik heb toevallig een cd van TLT, namelijk Albemarle Sound. Goede cdquote:Op zondag 16 april 2006 14:22 schreef Z het volgende:
[..]
Als je The Essex Green leuk vind moet je ook even naar The Ladybug Transistor luiteren, 'kruisbestuiving bandje'. Heb je het over 'Everything is Green' trouwens?
Ik heb laatst Mojave van WGC beluisterd en die vond ik ook erg goed klinken. Ik zal de nieuwe cd ook eens downloaden als ik hem tegenkom.quote:Op zondag 16 april 2006 15:24 schreef methodmich het volgende:
Vrind Pfaf, vrind Grobbel of vrind belsen, kan één van jullie nog even zo'n mooi lijstje maken voor in de OP van MUZ user-reviews deel 3 ?
Trouwens, de nieuwe Willard Grant Conspiracy is weer erg goed. Zeker voor mensen die van Cave houden!
quote:Op zondag 16 april 2006 17:19 schreef Grobbel het volgende:
Skeleton van Figurines is trouwens een hele fijne plaat, absolute aanrader!
http://www.pitchforkmedia(...)rines/skeleton.shtml
DD was ook al erg enthousiast. Ik heb 'm op de pc staan, maar niet beluisterd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Fuck the Monkeys, "Skeleton" van Figurines is lauwwwww!
Top 2006, no doubt!
Het is erg fraaie Americana & roll, zeg maar. Met een Cave-achtige zanger.quote:Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik heb laatst Mojave van WGC beluisterd en die vond ik ook erg goed klinken. Ik zal de nieuwe cd ook eens downloaden als ik hem tegenkom.
kijk maar uit lieverdquote:Op woensdag 19 april 2006 12:14 schreef MaJo het volgende:
Wat vinden jullie van Panic! at the disco? Heb een paar nummertjes gehoord en het klinkt wel lekkerGaan denk ik nog wel groot worden in NL.
Op dit moment is het nog wel redelijk underground tochquote:
Dat vraag ik me ook wel eens af.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ik dit topic, en de bijbehorende stortvloed van namen, zo doorlees kom ik telkens weer op dezelfde vraag uit: Draaien jullie een album ook weleens helemaal grijs, of ga je slechts in een waanzinnige strooptocht van album naar album, van nieuwe artiest naar nieuwste artiest...?
Ik maak een duidelijk onderscheid tussen albums en singles, eigenlijk. Bij singles (in de vorm van losse mp3s) maak ik er wel een punt van om in elk geval de nieuwste releases een beetje bij te houden, nieuwe muziek te samplen als het ware - en dan is het ook lang niet zo moeilijk om binnen de beschikbare tijd een beetje bij te blijven qua nieuwe artiesten. De singles die me bevallen draai ik vaak ook redelijk grijs.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ik dit topic, en de bijbehorende stortvloed van namen, zo doorlees kom ik telkens weer op dezelfde vraag uit: Draaien jullie een album ook weleens helemaal grijs, of ga je slechts in een waanzinnige strooptocht van album naar album, van nieuwe artiest naar nieuwste artiest...?
Na een paar weken voel ik ook altijd de behoefte aan verser materiaal. Kunnen ook oude cd's zijn, maar gewoon iets wat nog ontbreekt in de collectie. De platen die ik over het hele jaar blijf draaien, belanden dan altijd het hoogst in mijn jaarlijst. Die draai ik dan ook redelijk grijs.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:32 schreef Z het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af.
Zelf luister ik gewoon heel veel muziek. Meerdere uren per dag. Ik werk het grootste deel van de dag al luisterend. Dus ik kan dingen behoorlijk grijsdraaien, maar er zijn weinig platen die een heel jaar of langer mee gaan. Als je zoveel luistert luister je ook naar veel middelmatige platen natuurlijk. Maar er is wel degelijk een zucht naar nieuwe artiesten. Wat ik leuk vind aan veel van die nieuwe artiesten is dat zij nog met 'noodzaak' spelen. Gevestigde artiesten vervallen vaak ik cliche's en worden zo goed in arrangeren dat ze van saaie ideetjes nog een redelijk arrangement weten de breien, dat soort muziek kan ik niet uit staan, maar dat is een andere discussie.
Opschepperquote:Op woensdag 19 april 2006 17:25 schreef Z het volgende:
Ik luister overigens bijna altijd complete platen.
Ja, mogen wij de prijs voor meest triest figuur in deze 'contest' uitreiken? Als leken zijnde en zo?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef lienelien het volgende:
![]()
Ga door, ga door!
ik vermaak me kostelijk![]()
Die persoon krijgt dan ook meteen een eervolle vermelding in 'Het Grote MaJo en Lienelien 'Indie' Topic'quote:Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ja, mogen wij de prijs voor meest triest figuur in deze 'contest' uitreiken? Als leken zijnde en zo?![]()
Ik denk eerder dat je tongue-in-cheek-sensoren slecht zijn afgesteld.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ja, mogen wij de prijs voor meest triest figuur in deze 'contest' uitreiken? Als leken zijnde en zo?![]()
Wij ook van jou.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:27 schreef Lieke_K het volgende:
Oh jullie moeten echt even een kijkje nemen in het officiële indietopic!Ze zijn een wedstrijdje aan het doen wie de grootste muzieknerd is, de grootste kenner, virtuoos, etc. Vemakelijk!
![]()
Z overtreft wat mij betreft alles door iemand (heel koel) voor 'leek' uit te maken![]()
PI-loze meisjes, zonder gevoel voor humor, cynisme- en sarcasmeherkenning die, zonder enige achtergrond-informatie, over de ruggen van andere PI-gebruikers om onterechte redenen betichtten van nerdisme.quote:
Quequote:
Genoeg achtergrondinformatie, lees al heel wat topics mee. Lieke_K en ik noemden nergens het woord nerdisme, en een ieder die mij kent, kent mij als een best sarcastisch persoon, dus ik heb wel degelijk cynisme- en sarcasmeherkenning.quote:zonder gevoel voor humor, cynisme- en sarcasmeherkenning die, zonder enige achtergrond-informatie, over de ruggen van andere PI-gebruikers om onterechte redenen betichtten van nerdisme.
Dat is zielig.
En taalpuristen!quote:Op woensdag 19 april 2006 19:32 schreef Z het volgende:
En hoe je het wendt of keert, dit is een topic voor muzieksnobs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |