abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36197271
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:55 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Waarom kunnen we daar prima van uit gaan?
Waarom niet?
geen
  Donald Duck held maandag 20 maart 2006 @ 12:58:09 #102
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36197285
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:56 schreef Tobbes het volgende:
Tuurlijk wel. Al is er een verschil tussen richten en schieten. Maar wie zegt dat er uberhaupt gericht werd?
Ook al werd er niet gericht. Dan nog is iemand met een vuurwapen die niet luistert naar instructies, een bedreiging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36197320
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:57 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat we ons nergens op kunnen baseren? Behalve het verhaal van de politie dat een journalist op papier heeft gezet.
pi_36197355
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ook al werd er niet gericht. Dan nog is iemand met een vuurwapen die niet luistert naar instructies, een bedreiging.
Hoe kom je erbij dat hij niet naar instructies luisterde?

Even ter verduidelijking. Ik pleit niet tegen die agent. Waarschijnlijk heeft hij heel goed gehandeld. Maar dat zal onderzoek toch uit moeten wijzen. Tenzij je erbij was kun je daar op dit moment niks zinnigs over zeggen.
  Donald Duck held maandag 20 maart 2006 @ 13:00:55 #105
46149 __Saviour__
pi_36197356
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:59 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Omdat we ons nergens op kunnen baseren? Behalve het verhaal van de politie dat een journalist op papier heeft gezet.
oh ja, vertrouw niemand he. Wees blind voor alles wat je ongelijk bewijst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held maandag 20 maart 2006 @ 13:01:43 #106
46149 __Saviour__
pi_36197378
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:00 schreef Tobbes het volgende:

Hoe kom je erbij dat hij niet naar instructies luisterde?
quote:
De agenten zouden de man eerst hebben gesommeerd het wapen te laten vallen en daarna heeft een van de agenten een waarschuwingsschot gelost. Toen dat niets uithaalde, is gericht geschoten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 20 maart 2006 @ 13:02:09 #107
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36197396
Waarom kunnen agenten in Nederland niet iemand in arm of benen schieten. Dat is toch een effectieve manier om mensen te ontwapenen? Waarom nou direct doodschieten?

De man schoot gericht, maar kon het niet ofzo?
Erg vaag verhaal...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36197425
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:59 schreef Tobbes het volgende:
Nee, jij zegt eigenlijk dat de agenten de situatie verkeerd hebben ingeschat. Je twijfeld namelijk aan hun competentie. Je vraagt je af of de agenten de situatie wel goed hebben ingeschat. Dus terwijl ook jij je nergens op kunt basseren trek jij de actie wel in twijfel.
geen
pi_36197430
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:02 schreef Jo0Lz het volgende:
Waarom kunnen agenten in Nederland niet iemand in arm of benen schieten. Dat is toch een effectieve manier om mensen te ontwapenen? Waarom nou direct doodschieten?

Erg vaag verhaal...
Niet elke agent is een scherpschutter Het is bijna onmogelijk om iemand van een meter of 30 in zijn been te raken. Daarom schiet men maar op de romp.
pi_36197447
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:03 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, jij zegt eigenlijk dat de agenten de situatie verkeerd hebben ingeschat. Je twijfeld namelijk aan hun competentie. Je vraagt je af of de agenten de situatie wel goed hebben ingeschat. Dus terwijl ook jij je nergens op kunt basseren trek jij de actie wel in twijfel.
En jouw blinde verdediging van die politieagenten is wel op feiten gebaseerd?
pi_36197480
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:04 schreef joshus_cat het volgende:
En jouw blinde verdediging van die politieagenten is wel op feiten gebaseerd?
Tsja, dan kunnen we het topic net zo goed op slot gooien. Ik bedoel, het nieuwsbericht is hier discussieonderwerp. We discusseren hier over wat in dat bericht is geschreven. Moet ik nu dus er van uit gaan dat zowel het nieuwsbericht als de agenten het allemaal verkeerd hebben?
geen
pi_36197482
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:03 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik zeg dat de agenten de situatie verkeerd ingeschat kunnen hebben. Ik twijfel zeker aan hun competentie. Dergelijke situaties behoren in Nederland voor een agent namelijk niet bepaald tot de dagelijkse bezigheden. Ik kan me inderdaad nergens op baseren. Ik zeg dan toch ook niet dat de situatie verkeerd is ingeschat? Ik laat het in het midden maar blijf wel kritisch.
pi_36197521
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De agenten zouden de man eerst hebben gesommeerd het wapen te laten vallen en daarna heeft een van de agenten een waarschuwingsschot gelost. Toen dat niets uithaalde, is gericht geschoten
Dat spreekt uiteraard voor de agent. Echter, wat is de bron? de agent zelf? Met dat 'zouden' trekt de schrijver zijn eigen bericht in feite al in twijfel.
pi_36197592
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:05 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik zeg dat de agenten de situatie verkeerd ingeschat kunnen hebben. Ik twijfel zeker aan hun competentie. Dergelijke situaties behoren in Nederland voor een agent namelijk niet bepaald tot de dagelijkse bezigheden. Ik kan me inderdaad nergens op baseren. Ik zeg dan toch ook niet dat de situatie verkeerd is ingeschat? Ik laat het in het midden maar blijf wel kritisch.
Je zegt dit:
quote:
Voor mn gevoel spoort het niet dat iemand wegens dreigen met een vuurwapen dood wordt geschoten terwijl hij heel geen wapen had. Maar goed, onderzoek zal uitwijzen in hoeverre dit aan te nemen was.
Je trekt dus wel degelijk voorbarig een conclusie.
geen
pi_36197612
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat spreekt uiteraard voor de agent. Echter, wat is de bron? de agent zelf? Met dat 'zouden' trekt de schrijver zijn eigen bericht in feite al in twijfel.
Jep, sluit het topic maar, we kunnen nu nergens meer over lullen tenzij we er zelf hoogstpersoonlijk bij aanwezig zijn geweest.
geen
pi_36197635
Er wordt toch altijd onderzoek gedaan naar dit soort zaken?
pi_36197685
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:05 schreef natte-flamoes het volgende:

Tsja, dan kunnen we het topic net zo goed op slot gooien.
Goed plan.

serieus: Als je mensen met een tegengestelde mening aan de jouwe monddood wilt maken omdat ze niet over de juiste feiten beschikken, dan moet je natuurlijk uitkijken dat dat argument niet terugkaatst...
quote:
Ik bedoel, het nieuwsbericht is hier discussieonderwerp. We discusseren hier over wat in dat bericht is geschreven. Moet ik nu dus er van uit gaan dat zowel het nieuwsbericht als de agenten het allemaal verkeerd hebben?
Gezien 't feit dat de meeste nieuwsitems in de praktijk een stuk genuanceerder liggen dan je in eerste instantie denkt als je een nieuwsbericht leest: ja.
pi_36197690
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:10 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je zegt dit:
[..]

Je trekt dus wel degelijk voorbarig een conclusie.
waar trek ik een conclusie dan? Met mijn gevoel?
pi_36198709
Ok, laten we gezellig met z'n allen het onderzoek afwachten. Tot die tijd ga ik er vanuit dat de agenten goed hebben gehandeld.
geen
pi_36200615
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:02 schreef Jo0Lz het volgende:

Erg vaag verhaal...
Wat heeft een arm of been nou voor zin? Alsof de verdachte dan niet meer kan terugschieten
pi_36202770
Best triest dat sommige mensen hier aan het oordeel van profesionals twijfelen. Alsof jullie het beter kunnen. . pff
pi_36203659
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:02 schreef Gebleekte het volgende:
Best triest dat sommige mensen hier aan het oordeel van profesionals twijfelen. Alsof jullie het beter kunnen. . pff
Ook professionals maken fouten, en gezien 't aantal keren dat 't combo politie/justitie de laatste tijd slecht in 't nieuws is geweest durf ik wel te stellen dat een flink gedeelte van de politieagenten géén professionals zijn.

'beken nu maar meneer, dan kunnen we naar huis'
pi_36203963
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef joshus_cat het volgende:

Ook professionals maken fouten, en gezien 't aantal keren dat 't combo politie/justitie de laatste tijd slecht in 't nieuws is geweest durf ik wel te stellen dat een flink gedeelte van de politieagenten géén professionals zijn.

Dat is link wat je hier zegt, want dan moet je bij justitie/politie er dus per definitie vanuit gaan dat ze hun werk niet naar behoren uitvoeren, wat resulteert in het besluit om het heft in eigen handen te nemen = anarchie.

Overigens, zaken waarbij het fout gaat komen groots in het nieuws, van zaken waarbij alles goed gaat zul je over het algemeen niet veel horen. Ik durf te wedden dat het percentage van het 1e erg klein is tov het percentage van het 2e.
geen
pi_36204102
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:41 schreef natte-flamoes het volgende:

Dat is link wat je hier zegt, want dan moet je bij justitie/politie er dus per definitie vanuit gaan dat ze hun werk niet naar behoren uitvoeren, wat resulteert in het besluit om het heft in eigen handen te nemen = anarchie.
Wat ik stel is dat justitie hun werk niet 100% goed doen, maar 80% goed. Dat wil niet zeggen dat je dan maar 't heft in eigen handen moet nemen (hoewel, als je als winkelier wordt ontmoedigd om aangifte te doen zou dat nog geeneens zo'n slecht idee zijn ); 't wil eerder zeggen dat je niet blind kunt stellen 'justitie zijn professionals, en die doen het altijd goed, dus je hebt geen reden om te twijfelen aan een gegeven besluit''.
pi_36204164
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:52 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Wat ik stel is dat justitie hun werk niet 100% goed doen, maar 80% goed. Dat wil niet zeggen dat je dan maar 't heft in eigen handen moet nemen (hoewel, als je als winkelier wordt ontmoedigd om aangifte te doen zou dat nog geeneens zo'n slecht idee zijn ); 't wil eerder zeggen dat je niet blind kunt stellen 'justitie zijn professionals, en die doen het altijd goed, dus je hebt geen reden om te twijfelen aan een gegeven besluit''.
In een voorval als dit ga ik er wel per definitie van uit dat de agenten de waarheid spreken. Het alternatief zou zijn dat ik per definitie uit moet gaan dat ze niet de waarheid spreken, de man dus als onschuldige en als niet-gevaar-lopende individu is neergeschoten. Motieven van de agenten om de man dood te schieten zouden dan vanalles invulbaar kunnen zijn. Met aan het eind zoals ik net zei anarchie.
geen
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 16:54:41 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36204176
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

volgens die logica zijn de Nederlandse voetballers ook geen proffesionals want ze maken immers flink wat fouten, toch verdienen ze meer geld dan Luxemburg door een balletje te trappen

en dan is er nog Gretzky ...

toch ga ik voorlopig gewoon uit van dit bericht (want ooggetuigen) en zeg ik dat er hier gewoon juist gehandeld is.

met gekken met pistolen neem je geen risico's
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_36205881
Wat een aantal mensen in deze discussie ook lijkt te missen is dat niet voor niets nepwapens, die nauwelijks van echt te onderscheiden zijn, verboden zijn bij de wet. Als je dan zo stom bent om daar voor de leut mee te gaan zwaaien dan moet je niet verwachten dat men gaat controleren of dat wapen wel echt is.

En als je dan niet op een bevel van de politie en een waarschuwingsschot reageert dan is de afloop ook nogal logisch.
pi_36207088
Wat een aantal mensen in deze discussie ook lijken te missen is dat iemand die zwaar aan de dope of aan de drank is misschien wel niet meer helemaal normaal reageert.
pi_36209745
Des te meer reden om geen risico te nemen toch?
pi_36211116
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja precies.
geen
  maandag 20 maart 2006 @ 20:33:02 #131
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_36211423
quote:
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 20:34:03 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36211458
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:33 schreef joshus_cat het volgende:
Wat een aantal mensen in deze discussie ook lijken te missen is dat iemand die zwaar aan de dope of aan de drank is misschien wel niet meer helemaal normaal reageert.
wat, de politie moet eerst een blaastest afnemen om te kunnen beslissen of de waarschuwingsschoten negerende man met pistool daadwerkelijk vuurwapengevaarlijk is?

besides ... ik ben ook regelmatig dronken maar mij zie je niet met vuurwapens zwaaien, en als de politie wilt weten waar het heen moet dan geef ik gewoon antwoord
pi_36211943
quote:
Klopt, maar het argument 'iemand die niet reageert op waarschuwingsschoten is aggressief' gaat IMO dan niet meer op. Zo iemand kan ook totaal wazig zijn, en helemaal niets hebben gehoord, in de volle overtuiging dat hij 'King of the World' is met z'n neppistooltje....
  maandag 20 maart 2006 @ 20:54:44 #134
61660 Lariekoek
pi_36212199
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef joshus_cat het volgende:

Klopt, maar het argument 'iemand die niet reageert op waarschuwingsschoten is aggressief' gaat IMO dan niet meer op. Zo iemand kan ook totaal wazig zijn, en helemaal niets hebben gehoord, in de volle overtuiging dat hij 'King of the World' is met z'n neppistooltje....
Ja dus?
pi_36212330
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja dus?
Moet je zo'n leipo kapotschieten omdat-ie niet rationeel reageert, terwijl als je een kwartiertje achter je auto wacht dan was ie vanzelf weer bij z'n positieven gekomen.
pi_36212419
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dat vind ik alleen maar extra reden om hem uit te schakelen. Of heb jij een andere, realitische oplossing?
  maandag 20 maart 2006 @ 21:04:26 #137
61660 Lariekoek
pi_36212580
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Moet je zo'n leipo kapotschieten omdat-ie niet rationeel reageert, terwijl als je een kwartiertje achter je auto wacht dan was ie vanzelf weer bij z'n positieven gekomen.
Met de kans dat jij dood geschoten wordt?
Een auto is niet echt kogelvrij.
pi_36213207
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:04 schreef Lariekoek het volgende:

Met de kans dat jij dood geschoten wordt?
Een auto is niet echt kogelvrij.
Sodemieter eens op met dat eeuwige uitbannen van risico's. Als zo'n leipo in de discotheek mataglap gaat, dan heeft-ie binnen 0.1 seconde z'n vuist door je neus heen geramd. Kun je niks aan doen. Hij kan ook een bierglas van 'n tafel grissen, en dat in je gezicht drukken. Gebeurt ook te snel voor je, kun je niet voorspellen, kun je niets tegen doen. Etcetera.

Gaan we nu alle discotheekbezoekers vastbinden in een dwangbuis, omdat ze mogelijk elkaar naar 't leven kunnen staan?

Ik kan best begrijpen dat politieagenten in die omstandigheden die keuze hebben gemaakt. Maar puh-lease, doe effe genuanceerd. Politieagenten horen rekening te houden met 't feit dat 't zowel een gek kan zijn die met een echt pistool loopt te zwaaien, maar ook 'n gek die met 'n neppistool loopt te zwaaien.
pi_36213303
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:19 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Sodemieter eens op met dat eeuwige uitbannen van risico's. Als zo'n leipo in de discotheek mataglap gaat, dan heeft-ie binnen 0.1 seconde z'n vuist door je neus heen geramd. Kun je niks aan doen. Hij kan ook een bierglas van 'n tafel grissen, en dat in je gezicht drukken. Gebeurt ook te snel voor je, kun je niet voorspellen, kun je niets tegen doen. Etcetera.

Gaan we nu alle discotheekbezoekers vastbinden in een dwangbuis, omdat ze mogelijk elkaar naar 't leven kunnen staan?

Ik kan best begrijpen dat politieagenten in die omstandigheden die keuze hebben gemaakt. Maar puh-lease, doe effe genuanceerd. Politieagenten horen rekening te houden met 't feit dat 't zowel een gek kan zijn die met een echt pistool loopt te zwaaien, maar ook 'n gek die met 'n neppistool loopt te zwaaien.
Eeen gewapende man die weigert naar de politie te luisteren, en een discotheekganger. Wat een vergelijking

Nogmaals, kom eens met een realitische oplossing voor de situatie.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:37:54 #140
61660 Lariekoek
pi_36213875
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:19 schreef joshus_cat het volgende:

Die vergelijking slaat totaal nergens op. Deze kerel vormde gewoon een bedreiging en diende uitgeschakelt te worden. Dat achteraf blijkt dat hij met een nep-wapen loopt rond te zwaaien is zijn eigen domme schuld.
quote:
Kerel, of het een echt pistool of een nep pistool is en of die kerel gek is of niet is alleen achteraf te bepalen. Alsof die politieagenten bewust die kerel dood geschoten hebben. Je kan moeilijk aan zo'n persoon gaan vragen of het wel een echt pistool is en daarna foei niet meer doen he roepen!
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 23:24:52 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36218384
nu ja ze zullen hem niet per ongeluk neergeknald hebben.

Dat hebben ze doelbewust gedaan omdat de man in hun ogen (weten zij veel of dat ding echt is of niet, daarom zijn airsoftwapens e.d. ook gewoon verboden want je kunt er gewoon mensen mee beroven/bedreigen en zwaar verwonden) een bedreiging was van hun levens en dat van iedereen in de buurt

ik zag op shownieuws of actienieuws ofzo al een item over hoe aardig het manneke wel niet was, leefde alleen was heel vaak dronken en ze hadden in zijn benen moeten schieten blablabla ik vraag me af of ze dat nog vinden als het schot mis gaat (scherpschieten met een pistool is niet eenvoudig, zeker niet in zo'n situatie) ergens tegen afketst en een buurtbewoner raakt!
De romp is het makkelijkste doelwit dus wordt daarop gemikt
  maandag 20 maart 2006 @ 23:31:17 #142
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_36218584
Ja dat geneuzel begon idd gelijk van "Ja hij deed geen vlieg kwaad" en "Hij dronk alleen vaak" en bla bla bla. Tja, ik drink ook en ik doe ook geen vlieg kwaad maar ik ga niet met een pistool naar politie agenten lopen zwaaien.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 23:36:32 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36218753
idd ... en als ze dan toch waarschuwingsschoten gebruiken lig ik binnen anderhalve seconde plat op de grond!

hoe dronken moet je zijn om zoiets niet te begrijpen
pi_36218806
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Slarioux het volgende:
Ja dat geneuzel begon idd gelijk van "Ja hij deed geen vlieg kwaad" en "Hij dronk alleen vaak" en bla bla bla. Tja, ik drink ook en ik doe ook geen vlieg kwaad maar ik ga niet met een pistool naar politie agenten lopen zwaaien.
Jij bent dan ook geen dorpsgek.

mag ik hopen
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 23:45:35 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36219021
deze gast ook niet meer
  maandag 20 maart 2006 @ 23:52:56 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36219214
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Slarioux het volgende:
Ja.. maar de politie was er niet zomaar... die politie was aanwezig omdat buurtbewoners de politie gebeld hadden omdat er iemand met een vuurwapen op straat liep.

Het is wel Nijkerkerveen hè... daar loopt echt niet zomaar, zoals in een beetje stad, een politie-agent los midden in de nacht hoor. Die zijn alleen op oproep beschikbaar en dan duurt t meestal ook nog een eeuwigheid voor ze er zijn.

Dus de buren zijn weer lekker hypocriet bezig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 maart 2006 @ 23:57:16 #147
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_36219349
Tja, best wel confronterend voor sommige mensen, "de dood". Vooral als je het zelf veroorzaakt hebt door de pliesie te bellen "omdat die gek van hiernaast weer over straat loopt te zwalken". Dat ie een neppistool meehad en dat de agenten zich zo bedreigd voelden dat ze hem uit z'n sokken schoten, daar hadden ze vast niet over nagedacht.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 00:02:10 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36219480
die gast heeft het zelf veroorzaakt door met pistolen te zwaaien ... tis the wicky wicky wild wild west niet!
pi_36222486
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:57 schreef Slarioux het volgende:
Tja, best wel confronterend voor sommige mensen, "de dood". Vooral als je het zelf veroorzaakt hebt door de pliesie te bellen "omdat die gek van hiernaast weer over straat loopt te zwalken". Dat ie een neppistool meehad en dat de agenten zich zo bedreigd voelden dat ze hem uit z'n sokken schoten, daar hadden ze vast niet over nagedacht.
Dus als een persoon bij jou in de straat met een pistool loopt te dreigen is voor jou geen aanleiding om de politie te bellen?
geen
pi_36222967
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:33 schreef natte-flamoes het volgende:

Dus als een persoon bij jou in de straat met een pistool loopt te dreigen is voor jou geen aanleiding om de politie te bellen?
Als een persoon bij mij in de straat met vuurwapens loopt te dreigen hoop ik dattie gewoon doorloopt. 't laatste waar ik trek in heb is een shoot-out in mijn straat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')