Jee, sinds wanneer verpesten we een fyne discussie met feiten en gezond verstand?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zullen we het er over hebben wat er daadwerkelijk gebeurt is, en niet gaan lopen hersenspinnen, Walstuurman?
Sinds dinsdag 13 juli 2004 @ 22:28 ??quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Jee, sinds wanneer verpesten we een fyne discussie met feiten en gezond verstand?![]()
Ah, dus voor die tijd kon er gewoon ouderwetsch gereld worden?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds dinsdag 13 juli 2004 @ 22:28 ??
quote:Nieuw wapen voor arrestatieteams
De arrestatieteams van de politie krijgen een nieuw wapen. Het gaat om het zogeheten stunbag-wapen, meldt RTL Nieuws.
Voorstel
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken bespreekt het voorstel vrijdag in het kabinet. Het is een soort jachtwapen dat kleine zakjes loden kogeltjes afvuurt. Bij gebruik van de stunbag wordt de verdachte tijdelijk uitgeschakeld.
Wapen
Het schot voelt volgens de politie als een klap van een bokser. Nu is de stunbag nog een verboden wapen voor de Nederlandse politie. Na de zomer mogen teams het middel inzetten om gevaarlijke aanhoudingen te doen. Agenten die het gaan gebruiken krijgen eerst een training.
Een politieagent die uit zelfverdediging iemand neerschiet is een schending van de Trias Politica? De politieagent wordt bedreigd in zijn functie, om zijn functie te mogen uitvoeren voldoet ie aan bepaalde eisen (misschien moeten die opgeschroefd worden, maar dit is nog nergens bewezen) zoals gesteld door de wetgever, vanuit zijn functie is ie dan gemachtigd om uit zelfverdediging iemand neer te schieten. Hij voert geen straf uit hij voert zijn controlerende functie uit met de regels van de wetgevende macht.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:49 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
't is misschien een andere manier van kijken, maar effectief is een politieagent die z'n wapen trekt controlerende macht en uitvoerende macht in een. Als de malloot in de OP niet was doodgeschoten, maar alleen was aangeschoten, had-ie van de rechter hooguit een straf gekregen voor gevaarlijk gedrag en bezit van een verboden (schijn)wapen.
Je kunt zoiets natuurlijk zien als juridisch gezever, maar met name als 't gaat om dorpsgekken danwel criminelen die al vaker voor overlast hebben gezorgd is zo'n actie zoals hier gebeurd is natuurlijk wel dubieus.
Zjezus, wat is dit voor een ambtenarenopmerking. Natuurlijk is het voor dit geval te laat, maar als blijkt dat zo'n wapen goed voldoet bij een AT, dan zou je kunnen overwegen om zo'n wapen ook te kunnen geven aan 'normale' politieagenten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, niet helemaal relevant om dat er in dit geval natuurlijk geen tijd was om een AT in te schakelen.
't lijkt mij dat het veranderen van de wet voor justitie niet het moeilijkste probleem moet zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:27 schreef sp3c het volgende:
dat het voorlopig nog verboden wapentuig is helpt ook niet echt
quote:zelfs met zo'n wapen op zak schiet je iemand die met vuurwapens dreigt gewoon dood want 'een klap van een bokser' is mij wat te vaag, kun je de politie net zogoed hagelgeweren geven.
Ok, je weet dus duidelijk zelf niet waar je over post. Wil je soms dat agenten dit standaard over straat mee moeten slepen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:17 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Zjezus, wat is dit voor een ambtenarenopmerking. Natuurlijk is het voor dit geval te laat, maar als blijkt dat zo'n wapen goed voldoet bij een AT, dan zou je kunnen overwegen om zo'n wapen ook te kunnen geven aan 'normale' politieagenten.![]()
Dergelijke beanbags worden ook vanuit hagelgeweren verschotenquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:27 schreef sp3c het volgende:
dat het voorlopig nog verboden wapentuig is helpt ook niet echt
zelfs met zo'n wapen op zak schiet je iemand die met vuurwapens dreigt gewoon dood want 'een klap van een bokser' is mij wat te vaag, kun je de politie net zogoed hagelgeweren geven.
Jah!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, je weet dus duidelijk zelf niet waar je over post. Wil je soms dat agenten dit standaard over straat mee moeten slepen?
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk liever dode dierenmishandelaar dan een geschopte hond...quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:41 schreef joshus_cat het volgende:
Ik zie de gemiddelde malloot die zoiets ziet al denken 'Darn. Better not go apeshit today. Better just go home and kick the dog.'
tegen de tijd dat je dergelijk wapentuig nodig hebt om het geboefte te intimideren is het denk ik tijd om de mariniers op te trommelenquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:24 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Jah!![]()
Wees eerlijk: ziet zo'n ding d'r niet indrukwekkender uit dan een flutpistooltje? Mag een dienstpistool dodelijker zijn, looks tellen ook mee.![]()
ik vreet zowieso niet bij de pliesie ... nu ja soms maar mijn zusje kan niet zo goed kokenquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:19 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
't lijkt mij dat het veranderen van de wet voor justitie niet het moeilijkste probleem moet zijn.![]()
[..]
Typisch geval van wat de boer nie kent da-vreet-ie-niet.
Dan moet de politie ook niet op komen draven bij dit soort akkefietjes, maar dit soort klussen overlaten aan arrestatieteams of 't leger.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:50 schreef sp3c het volgende:
je kunt geen risico's nemen met dit soort dingen
Wat zou een lid van een arrestatieteam of een militair anders doen ingeval hij wordt bedreigd door een persoon met een vuurwapen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:11 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dan moet de politie ook niet op komen draven bij dit soort akkefietjes, maar dit soort klussen overlaten aan arrestatieteams of 't leger.
er zijn nu eenmaal niet genoeg Arrestatieteams dan wordt de response tijd anderhalf uur tijdens mooi weer en alleen tijdens kantooruren en in de tussentijd loopt er wel iemand met vuurwapens op straat mensen te bedreigenquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:11 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dan moet de politie ook niet op komen draven bij dit soort akkefietjes, maar dit soort klussen overlaten aan arrestatieteams of 't leger.
En hoe lang denk ze dat dit duurt?quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:11 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |