Toch een beetje jammer dat SBS gewoon wat typt bij die ondertitelingquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:41 schreef jadelovespat het volgende:
ja precies! Ik wilde het net zeggen.
Opeens weten ze ook dat het een telefoon is
Is het zo moeilijk voor jou voor te stellen dat die mensen geen idee hebben wat dat is?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:41 schreef jadelovespat het volgende:
ja precies! Ik wilde het net zeggen.
Opeens weten ze ook dat het een telefoon is
Wat moeten ze dan, twee weken hun mond houden?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:38 schreef snellejelle het volgende:
die langharige vent legt alles in het nederlands aan ze uit: "ja dit droegen ze vroeger, klompen".
alsof die mensen dat snappen
graagquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:43 schreef BVO het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, twee weken hun mond houden?
Volgens mij snap jij het nietquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:43 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk voor jou voor te stellen dat die mensen geen idee hebben wat dat is?
Die Monique is zo hypocriet als de pest. Gelukkig voor de kijkcijfers heeft ze dat zelf niet door.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:44 schreef Roi het volgende:
Paling door z'n kop reigen is wel normaal Monique ? (Ah dat is zielig wat ze bij die koe doen, dat doen wij niet!)
Zo ging het ook al de vorige keer.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
graag
nou ja, het miss met gebaren uitleggen ipv het in het nederlands te zeggen en weer weg te lopen.
Thx en precies!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet. Hoe weten die mensen opeens dat het een telefoon is?
. Ze hebben 't immers nog nooit gezien
. Wat ik me ook afvraag, hoe kwamen die Indo's (of wat zijn 't ook alweer
) aan sigaretten in hun eigen homebase? Want daar zaten ze ook gewoon te roken
.
Haar zoontje Hans had het anders wel door.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:47 schreef Wicha het volgende:
[..]
Die Monique is zo hypocriet als de pest. Gelukkig voor de kijkcijfers heeft ze dat zelf niet door.
da's best een goeie vraagquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:51 schreef jadelovespat het volgende:
Kunnen wij onze kleren er ook in doen ( in de vaatwasser )
jij hebt een dominante neusquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:00 schreef VoreG het volgende:ik probeer mijn dominante oog te vinden, maarik kom op mn neus uit
Ja inderdaad, want je zag Chief toen heel eventjes omhoog kijken, zeg maar net iets boven de cameraquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:16 schreef PastorRichards het volgende:
Volgens mij zit er trouwens gewoon wel een tolk bij de crew. Hoe kon 'Sinterklaas' anders weten wat de vraag was die Chief aan hem stelde (over hoe lang hij erover had gedaan om zo'n baard te krijgen)? Ik denk dat die tolk er gewoon bij zit voor het geval er te erge spraakverwarringen komen en voor de rest zijn mond houdt om het grappig te houden voor de kijker.
Ze zeiden ook: "Jammer, dat we niet weten waar het huis van Piet is, anders konden we daar ook heen."quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:16 schreef PastorRichards het volgende:
Het was weer geweldig.![]()
Die Himba's hadden dus helemaal niet door dat Zwarte Piet gewoon een bruin geschminkte blanke was. Volgens mij dachten ze echt dat er speciaal voor hen iemand uit 'hun eigen land' naar hun toe was gekomen.
ja wat hij sprak namelijk ook hun taalquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:16 schreef PastorRichards het volgende:
Het was weer geweldig.![]()
Die Himba's hadden dus helemaal niet door dat Zwarte Piet gewoon een bruin geschminkte blanke was. Volgens mij dachten ze echt dat er speciaal voor hen iemand uit 'hun eigen land' naar hun toe was gekomen.
sinterklaas spreekt alle talen, daarom kon hij antwoordenquote:Volgens mij zit er trouwens gewoon wel een tolk bij de crew. Hoe kon 'Sinterklaas' anders weten wat de vraag was die Chief aan hem stelde (over hoe lang hij erover had gedaan om zo'n baard te krijgen)? Ik denk dat die tolk er gewoon bij zit voor het geval er te erge spraakverwarringen komen en voor de rest zijn mond houdt om het grappig te houden voor de kijker.
het is idd een beetje doorgestoken kaart. maar de opmerkingen zijn wel zo briljant dat je het niet kan bedenken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:37 schreef snellejelle het volgende:
[..]
volgens mij verzinnen ze gewoon maar wat...
Over dat "inlandse" stammen ....quote:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom zou sbs de ondertiteling verzinnen? Dat gezin dat bij die tokkies is, kon in het vliegtuig gewoon met het personeel praten zonder problemen, dus een tolk moet ook niet zo moeilijk te vinden zijn...
ik snap niet dat mensen altijd overal iets achter moeten zoeken, t is toch leuk vermaak
Oh hehe, dan zijn het dus wel gewoon Indo'squote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:41 schreef MrBean het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Himba
http://en.wikipedia.org/wiki/Mentawainiet veel op wiki over die stammen
Dan maken ze die wel precies naquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:44 schreef MrBean het volgende:
Oh ja, iemand merkte in dit topic op dat ze sigaretten rookten en dat verdacht is ... ik zie hier op een site over de Mentawai foto's van mensen met eigen gemaakte sigaretten.
Dat zegt niets. Er lopen honderden verschillende stammen rond op die eilanden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Oh hehe, dan zijn het dus wel gewoon Indo's.
Nee, die sigaretten uit de uitzending bedoel ik ook niet.quote:Dan maken ze die wel precies na.
Maar tóch zijn het Indo'squote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:05 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Er lopen honderden verschillende stammen rond op die eilanden.
Ja, maar 't is toch raar als ze helemaal in de jungle gewoon een Marlboro-achtige sigaret paffenquote:Nee, die sigaretten uit de uitzending bedoel ik ook niet.
Ik bedoel er mee te zeggen dat ze weten wat sigaretten zijn omdat dat ook in hun cultuur voorkomt.
Hoeveel dagen zijn ze nu daar ? Hoelang duurt de uitzending ? Precies. Beetje kortzichtig om te zeggen dat omdat in de uitzending men het niet eerder over een telefoon heeft, ze het ook niet weten ook.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet. Hoe weten die mensen opeens dat het een telefoon is?
. Ze hebben 't immers nog nooit gezien
.
Men rookt daar ook. Geen Marlboro welliswaar, maar ook tabak.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat ik me ook afvraag, hoe kwamen die Indo's (of wat zijn 't ook alweer) aan sigaretten in hun eigen homebase? Want daar zaten ze ook gewoon te roken
.
Omdat ze er zo opgetogen over deden ging ik ervan uit dat ze het nog nooit eerder hadden gezienquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:16 schreef CryARiver het volgende:
Hoeveel dagen zijn ze nu daar ? Hoelang duurt de uitzending ? Precies. Beetje kortzichtig om te zeggen dat omdat in de uitzending men het niet eerder over een telefoon heeft, ze het ook niet weten ook.
Als jij 't zegt zal 't vast wel zo zijn, het leek mij alleen sterkquote:Men rookt daar ook. Geen Marlboro welliswaar, maar ook tabak.
Doe eens foto plaatsen van die patser. Tevens meen ik ook te herinneren dat het gezin een dochter heeft dat constant haar pa achterna loopt?quote:De grote passie van dit gezin is taekwondo, Hans jr. is zelfs Nederlands kampioen.
De Rentiers en de Indo's kunnen elkaar idd redelijk verstaan en dingen duidelijk makenquote:Op zondag 26 maart 2006 00:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb me weer bescheurd, al vind ik de Indo's een stuk leuker nu dan de Chief en cs.
Wel hilarisch om te zien dat Hans en Monique gewoon plat Haags blijven lullen en geen enkele moeite doen om wat woordjes te vertalen naar het Himba, die zullen ze daar toch wel geleerd hebben. Dat gaat bij de Rentiers toch wel een stuk beter, maar die zijn dan ook ietsje hoger opgeleid
Hoe kun je nou "Dancing with the stars" gaan kijken als "Groeten Terug" ook wordt uitgezondenquote:Op zondag 26 maart 2006 11:21 schreef schatje het volgende:
Volgens mij wordt de ondertiteling niet door SBS zelf gedaan maar door een extern bureau. En ja, dat kan niet altijd zuiver zijn. Vanuit het Engels is dat ook soms het geval. Mij boeit het niet zoveel eerlijk gezegd.
Gisteren was het niet het best bekeken programma. Dat waren Dancing with the Stars en Lotto Miljonairs met 1.649.000 en 1.576.000 kijkers. Groeten Terug behaalde 1.396.000 kijkers. Ook niet verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |