Ik gebruik daar altijd PXE voor. Met PXElinux kan ik die zogenaamde bootfloppy ook ladenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:39 schreef Esc het volgende:
soms bij het fixen van pc's, als bootdisk of bij het flashen v/d bios
de cd van de leverancierquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:41 schreef wimmel_1 het volgende:
Met sommige dingen zoals SCSI controllers moet je ooit wel, hè .... dus de vraag is gewoon dom.
Nee moet niet, je kunt ook de drivers bij je windows cd in streamen, en dan opnieuw branden klaar is kees, geen diskettes meer nodig.. zo die ik het al jarenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:42 schreef bluuf het volgende:
Ik heb geen floppy drive meer in mijn systeem.
Handig toen ik laatsts Windows XP wilde installeren, MOEST ik een floppy drive er in hangen om Windows te intalleren op mijn RAID array (de enige manier om dit normaal te installeren is dus met een floppy met de drivers)
Relatief kost een cdtje veel en veel minder. Om nog maar niet over dvd's te spreken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:44 schreef Wojworshebn het volgende:
RegelmatigGewoon omdat het erg retro is natuurlijk.
En je kunt nog eens wat fatsoenlijk labelen en een diskette kost geen fuck dus je kunt ze te pas en te onpas overal laten slingeren
Sterker nog, alleen maar op dat formaat.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef Oosthoek het volgende:
Gebruik zelf trouwens nooit meer diskettes. Ga m'n floppydrive ook maar vervangen voor een cardreader denk ik. Zijn die er op dat formaat?
Je hebt ze zelfs met beidenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef Oosthoek het volgende:
Gebruik zelf trouwens nooit meer diskettes. Ga m'n floppydrive ook maar vervangen voor een cardreader denk ik. Zijn die er op dat formaat?
Ook wel op CD-romdrive formaat hoorquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Sterker nog, alleen maar op dat formaat.
Daarom heb ik al 10 jaar de 1-error-is-weggooien policy in gebruik.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Het zijn wel onbetrouwbare rotdingen. Enorm vaak lees- en schrijffouten.
Coolquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:51 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je hebt ze zelfs met beiden
Teac Floppydrive + 7-in-1 Cardreader
Die is tof!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:09 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Cool
Binnenkort ga ik lekker retro m'n eerste computer oplappen (P75) en dan mag ik uiteraard weer met een doos diskettes aan de gang
Zo, daar heb ik nog trauma's van. Een spel kopieren van de overbuurjongen door het met arj op 15 diskettes te zippen en er dan na 2 uur noeste arbeid de boel op jouw computer zetten en er achter komen dat de 14e disk het niet doet. Moest je de complete boel opnieuw van disk 1 naar 14 zetten omdat je schijf zo klein was dat je on the fly moest zippenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Het zijn wel onbetrouwbare rotdingen. Enorm vaak lees- en schrijffouten.
op een hd is het 3 gig voor een euroquote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:14 schreef DemonRage het volgende:
Er waren ooit trucjes om diskettes zo te formatteren dat er 1,74MB op kon ipv 1,44MB.
Diskettes van 2,88MB zijn nooit standaard geworden en eigenlijk ook nooit doorgebroken.
Zip-disks hadden 100MB aan opslagruimte, maar waren nogal onbetrouwbaar.
USB-sticks/geheugenkaartjes is dé shit van nu... 2GB heb je al voor rond de ¤ 75,-
* DemonRage gebruikt ook geen diskettes meer
Werkstukken die ineens verloren gingen. Dat was pas erg.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:13 schreef Oosthoek het volgende:
Zo, daar heb ik nog trauma's van. Een spel kopieren van de overbuurjongen door het met arj op 15 diskettes te zippen en er dan na 2 uur noeste arbeid de boel op jouw computer zetten en er achter komen dat de 14e disk het niet doet. Moest je de complete boel opnieuw van disk 1 naar 14 zetten omdat je schijf zo klein was dat je on the fly moest zippen
Maar tapestreamers worden nog vaak gebruikt als back-up hoor.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:15 schreef VirgilReality het volgende:
Ook iets uit de diskette tijdperk
[afbeelding]
Tapestreamer![]()
Vroeger.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:59 schreef DaveMasteR het volgende:
Ik gebruik de cassettebandjes nog steeds.
[afbeelding]
Ik denk dat het door de komst van de Playstation 3 (Blu-ray) en de nieuwe generatie DVD-HD recorders (Blu-Ray en/of HD) en nieuwe type plasmaschermen en de HD-uitzendingen op TV wel in snelvaart gaat gebeuren. En Blu-Ray en HD kunnen best naast elkaar functioneren en bestaan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
mwah, zo snel zal dat niet gaan hoor. die 2 standaards gaan eerst nog met elkaar in gevecht.
Mijn floppydrive hier zit vol met stof, daar gaat geen floppy meer inquote:Op zondag 19 maart 2006 00:20 schreef Stuart het volgende:
Ik heb 2 computers en in beide kunnen geen diskettes meer![]()
![]()
Wat kosten diskettes dan tegenwoordig?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:44 schreef Wojworshebn het volgende:
RegelmatigGewoon omdat het erg retro is natuurlijk.
En je kunt nog eens wat fatsoenlijk labelen en een diskette kost geen fuck dus je kunt ze te pas en te onpas overal laten slingeren
OMG, LHX attack chopper jah. En Whacky Wheelsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:13 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Zo, daar heb ik nog trauma's van. Een spel kopieren van de overbuurjongen door het met arj op 15 diskettes te zippen en er dan na 2 uur noeste arbeid de boel op jouw computer zetten en er achter komen dat de 14e disk het niet doet. Moest je de complete boel opnieuw van disk 1 naar 14 zetten omdat je schijf zo klein was dat je on the fly moest zippen
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:46 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb Apple computers. Zeg mij eens, waar moet ik die diskette's induwen en wat voor buitenaardse techniek is het?
dan moet je het omhulsel van de diskette afhalen, dan past het.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb alleen zo'n gleuf waar van die ronde glimmende dingen in kunnen
Aha, we zijn op de goede weg. Zeg eens, vind je deze meer of minder irritant?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:37 schreef Beach het volgende:
Alsjeblieft haal die avatar weg, ik word er gek van maar tegelijkertijd moet ik er naar kijken![]()
Daarvoor gebruik je gewoon USB-sticksquote:Op zondag 19 maart 2006 15:56 schreef -Marlii- het volgende:
Alleen als iets van de pc naar de laptop moet ..
WHEHE ZE ZOUDEN JOU DR_FLASH_GEHEUGEN MOETEN NOEMENquote:Op zondag 19 maart 2006 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarvoor gebruik je gewoon USB-sticksHet liefst een paar
[afbeelding]
ja whehehehe dat zouden ze moeten doenquote:Op zondag 19 maart 2006 17:40 schreef veldmuis het volgende:
[..]
WHEHE ZE ZOUDEN JOU DR_FLASH_GEHEUGEN MOETEN NOEMEN![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 17:53 schreef Intrepidity het volgende:
Gebruik USB-stick en eigen ftp-server
Heb een map op zowel laptop als ftp-server thuis die in principe iedere 30 minuten gesynchroniseerd wordt als ik online ben met de laptop, werkt prachtig
slipstreamen in je installatie cdquote:Op maandag 20 maart 2006 22:50 schreef Noork het volgende:
Een half jaar terug nog gebruikt voor drivers van een SATA controller. Die kun je helaas niet op een andere manier inladen. :-(
installeren doe ik 1x in de 2 jaar of zo. Slipstreamen kost me teveel tijd.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:57 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
slipstreamen in je installatie cd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |