Ik gebruik daar altijd PXE voor. Met PXElinux kan ik die zogenaamde bootfloppy ook ladenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:39 schreef Esc het volgende:
soms bij het fixen van pc's, als bootdisk of bij het flashen v/d bios
de cd van de leverancierquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:41 schreef wimmel_1 het volgende:
Met sommige dingen zoals SCSI controllers moet je ooit wel, hè .... dus de vraag is gewoon dom.
Nee moet niet, je kunt ook de drivers bij je windows cd in streamen, en dan opnieuw branden klaar is kees, geen diskettes meer nodig.. zo die ik het al jarenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:42 schreef bluuf het volgende:
Ik heb geen floppy drive meer in mijn systeem.
Handig toen ik laatsts Windows XP wilde installeren, MOEST ik een floppy drive er in hangen om Windows te intalleren op mijn RAID array (de enige manier om dit normaal te installeren is dus met een floppy met de drivers)
Relatief kost een cdtje veel en veel minder. Om nog maar niet over dvd's te spreken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:44 schreef Wojworshebn het volgende:
RegelmatigGewoon omdat het erg retro is natuurlijk.
En je kunt nog eens wat fatsoenlijk labelen en een diskette kost geen fuck dus je kunt ze te pas en te onpas overal laten slingeren
Sterker nog, alleen maar op dat formaat.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef Oosthoek het volgende:
Gebruik zelf trouwens nooit meer diskettes. Ga m'n floppydrive ook maar vervangen voor een cardreader denk ik. Zijn die er op dat formaat?
Je hebt ze zelfs met beidenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:48 schreef Oosthoek het volgende:
Gebruik zelf trouwens nooit meer diskettes. Ga m'n floppydrive ook maar vervangen voor een cardreader denk ik. Zijn die er op dat formaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |