Zoals sommige van jullie weten, zijn sinds de uitgave van 'cracking the da vinci code' (ofzo) een boel nubs aan het proberen de code te breken en de legendarische schat van kapitein Ortega te vinden!
Met de hulp van mijn goede vriend detective kaito heb ik dit raadsel al lang opgelost en staat de schat al reeds bij mij in het schuurtje.
Toen ik gisteren de schatkist opende (ik had daarvoor nog geen zin) vond ik enkel een boek.
In dit boek werd een magisch wezen omschreven genaamd 'Henk de denkbeeldige krokodil'
Uit da vinci's onderzoek bleek dat Henk de denkbeeldige krokodil een verzonnen wezen was van Jezus!
Toen Jezus 47 uur aan het kruis hing om te sterven raakte hij verveeld, en bedacht Henk de denkbeeldige krokodil om hem bij te staan in zijn laatste uren.
Jezus had zoveel plezier met Henk de denkbeeldige krokodil dat, toen hij overleed, hij aan zijn vader vroeg Henk de denkbeeldige krokodil te laten leven.
Want jullie zullen weten, dat zonder de geest van de persoon die hem bedenkt een denkbeeldig persoon of dier niet kan blijven bestaan.
God was de kwaadste niet, en had zojuist een nieuwe baan gekregen op een andere planeet met intelligent leven, dat hij als laatste daad Henk de denkbeeldige krokodil leven inblies.
Helaas was er een probleempje Henk de denkbeeldige krokodil kon zonder zijn verzinner Jezus het goede niet van het kwade onderscheiden.
Vervolgens beschreef da Vinci dat Henk de denkbeeldige krokodil, als enige overgebleven heilige iets op aarde zowaar het lot van de aarde in handen zou nemen.
Elke belangrijke gebeurtenis die op en rond de aarde geschiedde was het werk van Henk de denkbeeldige krokodil.
Op sommige foto's van rampen of wonderen is hij zelfs aanwezig!
Da vinci's boek eindigde met een deel waarin stond hoe je Henk de denkbeeldige krokodil kon vinden en als je een zuiver hart hebt zelf kan begeleiden tot het doen van goed, en het afleren van het doen van kwaad.
Alleen ik had geen zin om dat te lezen en had het boek toen weg gegooid.
Ik heb nog wel wat foto's over:
![]()