Je zegt het zelf al: je tekent voor (de voor hun noodzakelijke) "toestemming voor overdracht", niet meer en niet minder. Je tekent dus niet "voor gezien" en al helemaal niet "voor akkoord".quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Stel dat men dan zegt: 'maar je hebt er wel voor getekend.'
Als je het dossier niet zou mogen inkijken, waarom zou je dan wel moeten tekenen voor de overdracht?![]()
Nee, maar je hebt er gekken bij zitten hoor... Nou, ik weet al wat ik wil over ruim twee jaar: even inkijken voordat ik tekenquote:Op zaterdag 14 april 2007 06:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: je tekent voor (de voor hun noodzakelijke) "toestemming voor overdracht", niet meer en niet minder. Je tekent dus niet "voor gezien" en al helemaal niet "voor akkoord".
Dat je kennis zou hebben van de inhoud met als motivatie "maar je hebt er wel voor getekend" (voor overdracht dus), die vlieger gaat dus niet op voor het CB.
quote:http://www.ouders.nl/vseks.htm
Wij adviseren de vraagstelster twee dingen. Ten eerste om het dossier op te vragen bij de Jeugdzorg en te kijken wat daar in staat. Ten tweede, als er daadwerkelijk zo'n aantekening in staat, die tekst te laten verwijderen. Men kan niet zomaar een verhaal van een buurvrouw in een dossier opnemen, dat schadelijk is voor het verdere leven van een kind.
Hierbij bieden wij de vraagstelster onze hulp en ondersteuning aan om de aantekening, als die er is, te laten verwijderen. Dat aanbod is in de eerste plaats daadwerkelijk als hulp bedoeld, maar zou voor ons tevens fungeren als test-case in verband met het elektronisch kinddossier (EKD) dat eraan staat te komen, en waar wij ons grote zorgen over maken.
OPROEP - Heeft u ook het idee dat er zaken ten onrechte in het dossier van uw kind terecht zijn gekomen? Of maakt u zich om andere redenen zorgen over de gegevens die van uw kind zijn vastgelegd? Meld dit dan aan de redactie van Ouders Online, via redactie@ouders.nl.
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind eigenlijk ook dat het niet kan. Als de arts zich zorgen zou maken of het gedrag als een evt signaal zou zien (ik kan me nl geen andereredeb voorstellen waarom het genoteerd zou worden) dan zou je er meteen op aangesproken moeten worden. Immers, dan kun je zoals Livelink beschrijft reageren en uitleggen, en indien nodig advies krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:43 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik vind het eigenijk niet zo'n heel vreemde opmerking die de arts/verpl.k. heeft gemaakt M@x. Het is iets dat haar/hem is opgevallen. Al vind ik het veel netter zoasl het bij Livelink is gegaan, dat ze er meteen op wordt 'aangesproken'.
Je hebt groot gelijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:36 schreef Leah het volgende:
Afgelopen week had Freek zijn laatste CB afspraak, en het was mij bekend dat je dan moet tekenen voor de overdracht van het dossier naar de schoolarts.
Aangezien Freek toch altijd een wat "apart" mannetje is geweest, en wij echt IEDER bezoek een andere arts/vpk gezien hebben, wilde ik het dossier eerst doorlezen voordat ik tekende. Affijn, dat leverde een hoop onrust op bij de betreffende weeg/meet mevrouw, wat dat was toch in het geheel niet gebruikelijk. Op mijn antwoord dat het toevallig wel over mijn kind ging, en ik gewoon wilde weten waar ik voor tekende, mocht ik dan het dossier inzien, echter wel onder toezicht van de arts (overigens weer 1 die ik nog nooit gezien had).
Goed, ik dat op mijn gemakje doorgelezen, getekend, en toen vertelde die arts dat hij, omdat het het laatste bezoek was, nog een verslag zou maken van zijn indruk van Freek, en dat dat nog bij het dossier gevoegd zou worden. Waar ik dus al voor getekend had.
Wat vinden jullie? Je hebt toch gewoon recht om te weten wat er over jou/ je kind gedocumenteerd wordt, of maak ik het nou allemaal veel te moeilijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |