abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36943488
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:54 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Ik ben sowieso overstag... maar mijn andere helft zegt dat 2 poezen, 1 kater en 1 hond genoeg zijn :'_
Mannen
Mannen zucht het zijn net vaders soms!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36943509
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:54 schreef zhe-devilll het volgende:
dan lig je voor die doos op je buik op de koude vloer en je merkt niks
je kijkt naar die pluizige smakkende wondertjes die net uit de moederbuik kwamen
levend bewegende kleine wondertjes!
Supersssss
Het leven an sich is een groot wonder en dat merk je maar weer intens als je die kleine diertjes ziet!
Kan me nog zo voor de geest halen dat vorig jaar de poezenmamma's elk een nestje hadden.
Samen hadden ze eigenlijk 1 nest, 9 kittens met 2 moeders die voor elk kitten tijd zat hadden en dus welk kitten dan ook toe lieten
Wekenlang toegekeken hoe dit alles doorelkaar heen kroop en opgroeide.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:59:23 #243
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36943514
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:53 schreef zhe-devilll het volgende:
Cool
wil ze er nog niks van weten dan?
Nope. Ze vindt dat wij het prima doen en heeft officieel besloten dat we mogen blijven om de klus af te maken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_36943516
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Mannen zucht het zijn net vaders soms!
Ja...
Ik mocht ook al niet meer dan 4 kinderen
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Games
pi_36943524
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope. Ze vindt dat wij het prima doen en heeft officieel besloten dat we mogen blijven om de klus af te maken
Respect hoor Elisa...
Zwaar om te doen maar de moeite dubbel en dwars waard
Games
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 april 2006 @ 04:15:46 #246
22592 crew  Ole
pi_36943788
Katers kunnen geen kleine poesjes baren toch?

En nee... die 2 kerels van mij kunnen ze niet meer verwekken. Des te meer geniet ik van deze topics!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_36944304
Over rode poezen; als ze geheel rood zijn, dus nergens wit, dan zijn het bijna altijd mannetjes. Maar hebben ze wel wit of heel veel wit, dan kunnen het net zo goed vrouwtjes zijn. Ik heb hier thuis twee nestjes gehad, en van de (totaal) zes rode die daarin zaten, was er maar EEN mannetjes.

Het is trouwens een erg mooi nestje!!
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_36944330
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:28 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

* PrintScreen nu dus echt jaloers is...
Puur rooie poezen zijn echt bijna niet te vinden.
M'n ouwe Rosa hier is diep donker oranje. En hoe beter ze zich voelt en hoe gelukkiger ze is, hoe dieper oranje ze lijkt te worden.
Als kind hier een week uit logeren gaat is ze lichter oranje. Als ie een dag weer thuis is en ze is bijgeknuffeld herkrijgt ze haar kleur weer.

Maar ook al heb ik er 4........ als ik deze kleintjes zie..... ze zijn allemaal zo lief. Ik zou er zo weer an beginnen (uiteindelijk heb ik ze allemaal, behalve George, pas als volwassen poes gekregen).
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_36944343
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:43 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

[afbeelding]
Sarah
Die glimlach. Poes met humor pose.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:37:28 #250
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36944475

Feest

Nu een bevalling zonder complicaties
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36945791
Ik kom ook even op internet kijken en er is ineens weer van alles gebeurd
Gefeliciteerd met je kittens ! Ben je van plan je poezen te laten castreren ? Er is een enorm kattenoverschot, wat mij betreft zou het fijner zijn als die allemaal een huisje zouden hebben voordat er meer huiskatten bijgefokt worden.

Een rode poes is zeldzamer dan een rode kater, dat komt omdat de vererving van rood geslachtsgebonden is, aan het X-chromosoom. Deze mama poes is een torbie, zij is een schildpadje met streepjes erover, vooral op haar kopje zie je een soort van rode vlekjes. Zij heeft één rood X-chromosoom en één zwart X-chromosoom. Katertjes krijgen hun X-chromosoom van hun moeder en hun Y-chromosoom van hun vader, moeder bepaalt dus of ze rood of zwart worden. Bij deze poes is er 50% kans op rood en 50% zwart. (ik geloof dat het hier meer naar rood uitviel) Poesjes hebben twee X-chromosomen, om rode poesjes te krijgen moeten ze een rode X van moeder krijgen en een rode X van vader, vader van dit nest was dus een rode kater. De zwarte poesjes moeten dan wel allemaal tortie/torbie (ik kon niet goed zien op de foto of er gestreepten bij zaten) zijn, die hebben dan de rooie X van papa en de zwarte X van mams.

Een poes met twee rooie x-chromosomen is gewoon een poes, of ze nu wit heeft of niet, wit kan er altijd bij. Ze zijn normaal gesproken ook gewoon vruchtbaar. rode poezen zijn zeldzamer dan rode katers, omdat er aan meer voorwaarden moet worden voldaan, een kater wordt rood bij een rode of tortie/torbie moeder, een poes wordt pas rood bij een rode vader én een tortie/torbie of rode moeder.

Schildpadkaters bestaan bijna niet, omdat om schildpad te zijn een kater een rode en een zwarte X moet hebben, en een kater heeft doorgaans maar één X (XY). Er zijn wel schildpadkaters bekend, zij hebben meestal een chromosoompje teveel, XXY. Bij mensen komt dat ook voor , Klinefelters syndroom, katers die dat hebben zijn meestal onvruchtbaar, maar er zijn uitzonderingen. Je hebt ook nog katers die chimaera's zijn, dat is een kater die bestaat uit een rood en een zwart embryo die in de baarmoeder zijn samengesmolten tot één katertje, deze katers zijn meestal wel vruchtbaar, ze geven niet rood én zwart door, maar de kleur die het gedeelte van hun lijf waar hun sperma gemaakt wordt genetisch is. http://tortietom.nidoba.nl/tortiete.html en
http://messybeast.com/mosaicism.htm
pi_36946196
Intressant verhaal.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36946330
Tnxx Ruby, ik had de eerste site van die rode poezen al gevonden.
Behoort dus tot de afdeling bakerpraat
pi_36948444
Wat lieffffffffffff!
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:03:58 #255
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36949159
overigens: tijd voor meer foto's!
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36956245
Wow een heel interessant verhaal!

De moeder is getijgerd maar er zit wat roodachtigs in de vacht, ze is dus niet grijs getijgerd eerder bruin!
Op de fotosite zie je ook de vorige kittens, een eerste nest met 5 verschillende poesjes, hele mooie trouwens!
Een lapjespoes! Een zwart getijgerde, een prachtige getijgerde gevlamde helaas toch weggedaan omdat ze nu eenmaal zelf de keus maakte!
Een gewone tijger zat er nog bij en een iets donkere tijger, dat was het eerste nestje!

Het tweede nestje bevatte ook drie rode kittens waaronder een dame!
En een tijger en een Zwart witte kater!

Ditmaal weer drie roden en twee schildpad waarvan ik er al een heb uitgekozen!
Dat kitten pakte ik vast gisteren want het vlies bleef te lang voor het neusje! Ik trek het eraf en droog het kitten en ze was zo pittig! Ik dacht jemig net uit de buik en dan al zo een pittig karakter laten zien, ik viel voor haar at once!
Inmiddels is mama nog niet aan het eten geslagen want ze wil de doos niet uit!
Ik geef haar drinken met een klein dopje dat ik elke keer vul met water! Leuk 10x per keer vullen
Brokjes doe ik maar in haar doos voor haar dan eet ze tenminste!
De kittens zien er zalig uit om in te bijten zeg maar!
Ik zal straks weer foto's maken!
Schitterend dit hoor!
Ik heb al voor de tijd genoeg mensen gevonden die een kitten willen!
Dus ze waren in principe al verzegd alleen een moet ik dan maar niet meer terugmailen
Want die hou ik zellufffffffffff
Oke gemeen maar toch...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36974678
Wát een schatjes, zhe-devill... en wat een zorgzame moeder is Tarah.

Gefeliciteerd!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:50:42 #258
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36976865
het zijn er dus 5 geworden! Gefeliciteerd hoor, en wat is Tara lief met haar babies
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:05:50 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37061019
*schop*

Ik wil zo graag nog meer foto's...
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:07:03 #260
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37061056
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*

ik ook
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37061547
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*

Ja, ik zou bijna zeggen: Wie niet?

F&F, een van de weinige plaatsen waar wel om foto's gevraagd mag worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37067689
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij zijn rooie poezen niet steriel hoor. Heb zelf eens een rode kater gehad van een rode mama. Schildpadkaters en blauwcrème katers zijn wèl steriel.
Blauwcreme katers zijn niet steriel.

GEFELICITEERD MET DE KLEINTJES!!!
pi_37067787
Wat een lieverds!!!!!!

Heb ik gelijk een vraagje, ik heb een schildpad/lapjes poes en is nu zwanger, de vader is zwart wit, wat voor kleurtjes zouden de kittens dan hebben?
pi_37083610

pi_37083913
Owww !
Mams ligt er zeer tevreden bij ook!
Ze groeien goed de kotertjes
pi_37083949
Wat ik me nu afvraag is!
De twee gevlekten lijken wel enorm veel op deze twee uit het eerste nestje!
Die wilden we toen houden nml en later spijt!!!!!!!! Als haren op mijn hoofd dat ik ze toch weggedaan had, maar ja na 13 kittens van 2 poezen was ik het echt zat, al die zooi opruimen vooral achter en onder de onmogelijkste kasten ever!

deze 2 nml!
pi_37084031
Ow... smeltmoment

Wat een prachtig nestje is het.
Games
pi_37084076
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Owww !
Mams ligt er zeer tevreden bij ook!
Ze groeien goed de kotertjes
Ze ging er net mee slepen?
Nam een in de bek en wilde ergens anders naartoe waarheen weet ik dus niet, maar ze kwam toch weer terug, ze is opeens onrustig en er is geen aanleiding voor?
pi_37084101
Ja dat lees ik vaak in dit soort topics idd.
Geen idee, is er wat veranderd in de situatie thuis of zo?
pi_37084135
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ze ging er net mee slepen?
Nam een in de bek en wilde ergens anders naartoe waarheen weet ik dus niet, maar ze kwam toch weer terug, ze is opeens onrustig en er is geen aanleiding voor?
Is volgens mij normaal gedrag van de mamma hoor...
Ik kan me nog herinneren dat in mijn vorige woning ik een wedloop met mams heb gehad Zij er met 1 naar boven... ik er met 1 naar beneden
Meestal willen ze dan een "rustiger" plekje opzoeken.

Misschien een beetje druk geweest vandaag?
Games
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')