abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36945791
Ik kom ook even op internet kijken en er is ineens weer van alles gebeurd
Gefeliciteerd met je kittens ! Ben je van plan je poezen te laten castreren ? Er is een enorm kattenoverschot, wat mij betreft zou het fijner zijn als die allemaal een huisje zouden hebben voordat er meer huiskatten bijgefokt worden.

Een rode poes is zeldzamer dan een rode kater, dat komt omdat de vererving van rood geslachtsgebonden is, aan het X-chromosoom. Deze mama poes is een torbie, zij is een schildpadje met streepjes erover, vooral op haar kopje zie je een soort van rode vlekjes. Zij heeft één rood X-chromosoom en één zwart X-chromosoom. Katertjes krijgen hun X-chromosoom van hun moeder en hun Y-chromosoom van hun vader, moeder bepaalt dus of ze rood of zwart worden. Bij deze poes is er 50% kans op rood en 50% zwart. (ik geloof dat het hier meer naar rood uitviel) Poesjes hebben twee X-chromosomen, om rode poesjes te krijgen moeten ze een rode X van moeder krijgen en een rode X van vader, vader van dit nest was dus een rode kater. De zwarte poesjes moeten dan wel allemaal tortie/torbie (ik kon niet goed zien op de foto of er gestreepten bij zaten) zijn, die hebben dan de rooie X van papa en de zwarte X van mams.

Een poes met twee rooie x-chromosomen is gewoon een poes, of ze nu wit heeft of niet, wit kan er altijd bij. Ze zijn normaal gesproken ook gewoon vruchtbaar. rode poezen zijn zeldzamer dan rode katers, omdat er aan meer voorwaarden moet worden voldaan, een kater wordt rood bij een rode of tortie/torbie moeder, een poes wordt pas rood bij een rode vader én een tortie/torbie of rode moeder.

Schildpadkaters bestaan bijna niet, omdat om schildpad te zijn een kater een rode en een zwarte X moet hebben, en een kater heeft doorgaans maar één X (XY). Er zijn wel schildpadkaters bekend, zij hebben meestal een chromosoompje teveel, XXY. Bij mensen komt dat ook voor , Klinefelters syndroom, katers die dat hebben zijn meestal onvruchtbaar, maar er zijn uitzonderingen. Je hebt ook nog katers die chimaera's zijn, dat is een kater die bestaat uit een rood en een zwart embryo die in de baarmoeder zijn samengesmolten tot één katertje, deze katers zijn meestal wel vruchtbaar, ze geven niet rood én zwart door, maar de kleur die het gedeelte van hun lijf waar hun sperma gemaakt wordt genetisch is. http://tortietom.nidoba.nl/tortiete.html en
http://messybeast.com/mosaicism.htm
pi_36946196
Intressant verhaal.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36946330
Tnxx Ruby, ik had de eerste site van die rode poezen al gevonden.
Behoort dus tot de afdeling bakerpraat
pi_36948444
Wat lieffffffffffff!
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:03:58 #255
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36949159
overigens: tijd voor meer foto's!
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36956245
Wow een heel interessant verhaal!

De moeder is getijgerd maar er zit wat roodachtigs in de vacht, ze is dus niet grijs getijgerd eerder bruin!
Op de fotosite zie je ook de vorige kittens, een eerste nest met 5 verschillende poesjes, hele mooie trouwens!
Een lapjespoes! Een zwart getijgerde, een prachtige getijgerde gevlamde helaas toch weggedaan omdat ze nu eenmaal zelf de keus maakte!
Een gewone tijger zat er nog bij en een iets donkere tijger, dat was het eerste nestje!

Het tweede nestje bevatte ook drie rode kittens waaronder een dame!
En een tijger en een Zwart witte kater!

Ditmaal weer drie roden en twee schildpad waarvan ik er al een heb uitgekozen!
Dat kitten pakte ik vast gisteren want het vlies bleef te lang voor het neusje! Ik trek het eraf en droog het kitten en ze was zo pittig! Ik dacht jemig net uit de buik en dan al zo een pittig karakter laten zien, ik viel voor haar at once!
Inmiddels is mama nog niet aan het eten geslagen want ze wil de doos niet uit!
Ik geef haar drinken met een klein dopje dat ik elke keer vul met water! Leuk 10x per keer vullen
Brokjes doe ik maar in haar doos voor haar dan eet ze tenminste!
De kittens zien er zalig uit om in te bijten zeg maar!
Ik zal straks weer foto's maken!
Schitterend dit hoor!
Ik heb al voor de tijd genoeg mensen gevonden die een kitten willen!
Dus ze waren in principe al verzegd alleen een moet ik dan maar niet meer terugmailen
Want die hou ik zellufffffffffff
Oke gemeen maar toch...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36974678
Wát een schatjes, zhe-devill... en wat een zorgzame moeder is Tarah.

Gefeliciteerd!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:50:42 #258
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36976865
het zijn er dus 5 geworden! Gefeliciteerd hoor, en wat is Tara lief met haar babies
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:05:50 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37061019
*schop*

Ik wil zo graag nog meer foto's...
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:07:03 #260
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37061056
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*

ik ook
pi_37061547
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*

Ja, ik zou bijna zeggen: Wie niet?

F&F, een van de weinige plaatsen waar wel om foto's gevraagd mag worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37067689
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij zijn rooie poezen niet steriel hoor. Heb zelf eens een rode kater gehad van een rode mama. Schildpadkaters en blauwcrème katers zijn wèl steriel.
Blauwcreme katers zijn niet steriel.

GEFELICITEERD MET DE KLEINTJES!!!
pi_37067787
Wat een lieverds!!!!!!

Heb ik gelijk een vraagje, ik heb een schildpad/lapjes poes en is nu zwanger, de vader is zwart wit, wat voor kleurtjes zouden de kittens dan hebben?
pi_37083610

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37083913
Owww !
Mams ligt er zeer tevreden bij ook!
Ze groeien goed de kotertjes
pi_37083949
Wat ik me nu afvraag is!
De twee gevlekten lijken wel enorm veel op deze twee uit het eerste nestje!
Die wilden we toen houden nml en later spijt!!!!!!!! Als haren op mijn hoofd dat ik ze toch weggedaan had, maar ja na 13 kittens van 2 poezen was ik het echt zat, al die zooi opruimen vooral achter en onder de onmogelijkste kasten ever!

deze 2 nml!
pi_37084031
Ow... smeltmoment

Wat een prachtig nestje is het.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_37084076
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Owww !
Mams ligt er zeer tevreden bij ook!
Ze groeien goed de kotertjes
Ze ging er net mee slepen?
Nam een in de bek en wilde ergens anders naartoe waarheen weet ik dus niet, maar ze kwam toch weer terug, ze is opeens onrustig en er is geen aanleiding voor?
pi_37084101
Ja dat lees ik vaak in dit soort topics idd.
Geen idee, is er wat veranderd in de situatie thuis of zo?
pi_37084135
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ze ging er net mee slepen?
Nam een in de bek en wilde ergens anders naartoe waarheen weet ik dus niet, maar ze kwam toch weer terug, ze is opeens onrustig en er is geen aanleiding voor?
Is volgens mij normaal gedrag van de mamma hoor...
Ik kan me nog herinneren dat in mijn vorige woning ik een wedloop met mams heb gehad Zij er met 1 naar boven... ik er met 1 naar beneden
Meestal willen ze dan een "rustiger" plekje opzoeken.

Misschien een beetje druk geweest vandaag?
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Games
pi_37084188
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:53 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat lees ik vaak in dit soort topics idd.
Geen idee, is er wat veranderd in de situatie thuis of zo?
Nee helemaal niets?
Maar heb net wel een lakentje eroverheen gehangen zodat het donker is, ik denk dat ze die dirty sites niet wilde zien, want de tv staat nog aan en ik merk ineens dat er weer van die vunzige reclame op is!
Denk dat dat het was hoor!
pi_37084228

Wat een scheetje! En die glimlach! !

Gefeliciteerd trouwens, zhe-devill. Ik vind dit de mooiste foto...echte moederliefde.

Als ik dat zo zie vind ik het toch een beetje jammer dat mijn Kyra nooit mama kan worden.
Back in business.
  woensdag 19 april 2006 @ 01:05:46 #273
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37084281
Ik ben net terug van de dierenarts.

Onze Chanel is dus vanavond stilletjes onder de bank in de huiskamer gaan bevallen. Helaas heeft ze iets te hard geduwd, waardoor een deel van de baarmoeder buitenboord is komen hangen. Aangezien ik dat zelf niet kan verhelpen, ben ik met haar (en haar 3 kittens) naar de dierenarts gegaan. Onderzoek wees uit dat er nog een kitten inzat, dus werd het keizersnede. Het vierde kitten was helaas al overleden. Aangezien Chanel toch "openlag" en er het risico was dat ze weer de baarmoeder zou buitenduwen, hebben we maar meteen een algehele sterilisatie laten doen.

Nu ligt ze, met haar drie overgebleven kittens, lekker warm naast de kachel, een beetje bijkomen.

Ik heb met m'n telefoon een paar foto's gemaakt en als ik tijd heb zal ik ze eens downen van die telefoon.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_37084289
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:05 schreef Daffodil31LE het volgende:

Onze Chanel is dus vanavond stilletjes onder de bank in de huiskamer gaan bevallen. Helaas heeft ze iets te hard geduwd, waardoor een deel van de baarmoeder buitenboord is komen hangen. Aangezien ik dat zelf niet kan verhelpen, ben ik met haar (en haar 3 kittens) naar de dierenarts gegaan. Onderzoek wees uit dat er nog een kitten inzat, dus werd het keizersnede. Het vierde kitten was helaas al overleden. Aangezien Chanel toch "openlag" en er het risico was dat ze weer de baarmoeder zou buitenduwen, hebben we maar meteen een algehele sterilisatie laten doen.

Nu ligt ze, met haar drie overgebleven kittens, lekker warm naast de kachel, een beetje bijkomen.

Ik heb met m'n telefoon een paar foto's gemaakt en als ik tijd heb zal ik ze eens downen van die telefoon.
wow wat heftig zeg? Sjeeh nou sterkte voor de mamsapoes
  woensdag 19 april 2006 @ 01:07:40 #275
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37084312
Het zijn nu al kolerelijers zo te zien.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37084316
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:05 schreef Daffodil31LE het volgende:

Das minder

Ik hoop dat alles verder gaat
Games
  woensdag 19 april 2006 @ 01:11:22 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37084365
Wat is dat toch met de poezen van tegenwoordig Daffodil31LE. Stiekum onder de bank

Ik hoop dat mamma snel herstelt en goed voor het kinders zal zorgen

Zet 'm op!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 19 april 2006 @ 01:11:44 #278
33954 ElisaB
pi_37084370
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:07 schreef Tafkahs het volgende:
Het zijn nu al kolerelijers zo te zien.
Wrom eigenlijk
  woensdag 19 april 2006 @ 01:12:23 #279
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37084379
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wrom eigenlijk
Heb je behang?
  woensdag 19 april 2006 @ 01:13:34 #280
33954 ElisaB
pi_37084402
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:12 schreef Tafkahs het volgende:
Heb je behang?
Nope, maar wel drie kleine poesjes
  woensdag 19 april 2006 @ 01:14:40 #281
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37084414
Ze is al wat minder suf als een uur geleden. Wel heeft ze de placenta's uitgekotst (en dat stinkt!) maar dat is een gevolg van de narcose. Inmiddels zit/ligt ze bij haar kittens en laat hen drinken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 19 april 2006 @ 01:14:43 #282
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37084416
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope, maar wel drie kleine poesjes
Boxen, gordijnen etc.. waar je zuinig op wilt zijn?
  woensdag 19 april 2006 @ 01:17:05 #283
33954 ElisaB
pi_37084448
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ze is al wat minder suf als een uur geleden. Wel heeft ze de placenta's uitgekotst (en dat stinkt!) maar dat is een gevolg van de narcose. Inmiddels zit/ligt ze bij haar kittens en laat hen drinken.
Ik zou de placenta ook uitkotsen hoor

En dat ze mogen drinken, dat is fijn
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:14 schreef Tafkahs het volgende:
Boxen, gordijnen etc.. waar je zuinig op wilt zijn?
Tuurlijk
  woensdag 19 april 2006 @ 01:20:31 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37084503
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:17 schreef ElisaB het volgende:

Ik zou de placenta ook uitkotsen hoor
Die is tegenwoordig smakelijk als paté te verkrijgen hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_37084521
quote:
Ze mogen drinken... dat is
Kots is nooit fijn en zeker dit soort kots niet
Games
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 07:28:27 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37086263
Alweer nieuwe poesjes, vruchtbaar topic dit Fijn dat ze mogen drinken bij mamapoes, lijkt me een goed teken! En nu de foto's
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 19 april 2006 @ 08:55:12 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37086966
Lieve foto's!
pi_37087509
Oh wat een schatjes

Hebben ze allemaal al een nieuw tehuis ?

woensdag 19 april 2006 @ 09:57:33 #289
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37088093
quote:
zhe devill wat een poepies, mamma included
  woensdag 19 april 2006 @ 09:59:16 #290
23283 Mobster273
pi_37088136
hebben ze al namen?
pi_37088364
quote:
De melkproductie stopt zodra de poes gesteriliseerd is, dus veel succes met flessen!
pi_37088464
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:59 schreef Mobster273 het volgende:
hebben ze al namen?
nee nog niet
iemand nog suggesties?
pi_37088470
Oh ja ik hou van aparte namen
  woensdag 19 april 2006 @ 10:16:33 #294
23283 Mobster273
pi_37088570
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Oh ja ik hou van aparte namen
dan reken niet op mij....
pi_37088588
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:16 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

dan reken niet op mij....
nee gerrit vind ik niet echt een leuke naam
*ik zag spons bob vanmorgen *
  woensdag 19 april 2006 @ 10:19:42 #296
23283 Mobster273
pi_37088637
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nee gerrit vind ik niet echt een leuke naam
*ik zag spons bob vanmorgen *
supertraditionele namen als felix hoeven van mij ook niet zo nodig, maar aparte namen zijn niet echt mijn ding...
pi_37089323
luna, godin van de maan
pi_37089498
AKIRA
AKKA
ANGEL
ASHIKA

BIBI
BANDIT
BINKA
BUFFIE

CHAD
CHIARO
CHATTY
CYRUS

DAZZLE
EVY
FLICKA
GINGER

Zo een paar namen uit de grote doos.
pi_37092854
Wat ziet dat er uit als een gelukkig nestje!! Lieve foto's en schitterende kitjes.
If gymnastics were easy, it would be called football!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:11:12 #300
133912 frontignan
http://www.geocities.com/catte
pi_37094515
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik kom ook even op internet kijken en er is ineens weer van alles gebeurd
Gefeliciteerd met je kittens !
en prachtige fotos
groetjes carla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties