quote:'Frank Rijkaard in belangstelling van Ajax'
De huidige FC Barcelona-trainer Frank Rijkaard zou de belangrijkste man zijn om Danny Blind op te volgen als trainer van Ajax. In het NOS-programma Studio Voetbal kwam er naar voren dat Johan Cruijf met Frank Rijkaard gesprekken heeft gehad voor de toekomst van Ajax en Rijkaard.
Johan Cruijf zou mogelijk hebben geadviseerd aan Rijkaard om naar Ajax te gaan, wat dan ten koste gaat van Danny Blind. Blind preseert, voor Ajax-niveau, ondermaats. Overigens zou ook Martin Van Geel (technisch directeur van Ajax) volgens de geruchten ook graag met een andere trainer door willen gaan.
AFC AJAXquote:'Adriaanse belangrijke kandidaat om Blind op te volgen'
In het Ajax Journaal op RTV Noord-Holland wordt gemeld dat Co Adriaanse een belangrijke kandidaat is om Danny Blind op te volgen komend seizoen. Van Geel zou geinformeerd hebben bij de huidige coach van Porto. Ze baseren zich onder andere op berichtgeving in de Portugese media. De Portugese krant Record berichtte over de interesse.
denk het ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:00 schreef HeatWave het volgende:
Frank is cooler, Adriaanse is beter denk ik.
quote:Grygera weet niets van Italiaanse interesse 17 maart 2006
Zdenek Grygera Ajacied Zdenek Grygera wordt in het geruchtencircuit in verband gebracht met Internazionale en AC Milan, maar de speler zelf weet officieel nog niets van de belangstelling. "Ik heb gehoord van de interesse en weet ook dat mijn zaakwaarnemer Nehoda de Champions League-wedstrijd tussen Inter en Ajax heeft bekeken", aldus Grygera op de website van Sky Sports. "Maar buiten dat weet ik van niets."
De Tsjech heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2007. De Amsterdammers legden hem inmiddels een nieuwe verbintenis voor. Grygera: "Ajax heeft me een nieuw contract aangeboden, maar daar wil ik nog over nadenken. Ik ben altijd tevreden geweest bij Ajax, maar het is ook altijd mijn droom gebleven om in Italië te spelen en dan het liefst voor Milan of Inter. Maar alles in dit stadium is speculatie."
Viel toen nog wel mee. Hetzelfde jaar werd Koeman kampioen. Dat de sfeer zo slecht was kwam meer door die Algemeen directeur van toen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:16 schreef Duder het volgende:
Vergeet niet de situatie die meneer Adriaanse achterliet, slechte sfeer, zwakke prestaties e.d.
Blij dat die man weg is gegaan toen, en ik hoop dat ie nooit meer als trainer terugkomt.
Wie de fuck is er nou METEEN een geweldige coach....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:56 schreef HeatWave het volgende:
Ja, laten we lekker op de zaken vooruit lopen.
Eerst het seizoen maar zo goed mogelijkafmaken. Dan zien we wel weer.
Blind is nog geen topper, maar ALS hij blijft waar hij zit, dan moeten we maar kijken hoe het gaat met de selectie van volgend seizoen.
We hebben toch niets in te brengen hier.
Niemand. maar daarom hadden ze Blind niet NU moeten brengen, dat maakt hem alleen maar kapot. Hij kan best een redelijke trainer worden, maar zo in het diepe is vaak niet goed met een club die niet lekker loopt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:11 schreef Jajong het volgende:
[..]
Wie de fuck is er nou METEEN een geweldige coach....
En daar komt nog bij dat ik denk dat Ajax-trainer misschien wel een van de moeilijkste posities is in de voetballerij.
Ja joh! met daarna meteen een 3-0 nederlaag tegen sparta, 2 nederlagen tegen feyenoord, kansloze uitschakeling in de uefa cup... dat jaar werd geen enkele topper gewonnen. 3 nederlagen tegen Vitesse zelfs. Lijkt verdomd veel op dit jaar he. Co Adriaanse met z'n Youssouf Hersi op 10 in de kuip tegen Feyenoord. Witschge weggestuurd, Laudrup weggestuurd... dat jaar haalde Ajax hetzelfde aantal punten als onder Wouters/Westerhof.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:22 schreef Duder het volgende:
Maar nadat adriaanse wegging verbeterde de sfeer en prestaties (5-0 fortuna) meteen. Ook de hele affaire met Witsche en Winter vond ik destijds belachelijk
quote:
De play-offs komen er aan!
Amsterdam, 17 maart 2006
Het einde van de competitie nadert. Daarmee komt de start van de play-offs én de deelname van Ajax daaraan steeds dichterbij. Op het moment is nog niets bekend over de tegenstander en wanneer we thuis of uit spelen. Wat wel al vaststaat, zijn de prijzen van de toegangskaarten.
Bij de prijsstelling voor de kaartjes heeft Ajax gekozen voor het laagste prijsniveau. Dat betekent dat je straks al vanaf ¤ 12,25 t/m ¤ 40,50 een wedstrijd in de play-offs kan bezoeken. Ajax-seizoenkaarthouders krijgen bovendien 25% korting zodat zij al kaarten kunnen kopen vanaf ¤ 9,20.
Let op: Kaarten voor de play-offs zijn nog niet te koop. Zodra de verkoopinformatie bekend is wordt dat direct gecommuniceerd via de NOS teletekst pagina 894 en www.ajax.nl.
Hmz dan is het wel echt heel serieusquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:38 schreef golfer het volgende:
Sportjournaal meldt ook dat Van Geel in Portugal is gesignaleerd en dat er mogelijk weer interesse voor Co is.
Ik denk dat het misschien niet eens zo slecht kan zijn. Slechter dan met Blind denk ik niet dat het zal gaan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:40 schreef Nywuob het volgende:
Zou denk ik wel goed zijn voor Ajax.
Van Geel en Adriaanse zijn natuurlijk wel 2 handen op 1 buik met hun Willemll en AZ-verleden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:43 schreef Nywuob het volgende:
Tenminste iemand met een visie. Ajax heeft nu een betere selectie dan destijds en samen met Van Geel kan hij nu misschien echt iets neerzetten.
Ik wil de Gatorade Cup ook winnen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:49 schreef HeatWave het volgende:
We zien het allemaal wel. Ik wil gewoon dit seizoen nog een beetje met glans afsluiten. Voorzover mogelijk
Uiteraard., en natuurlijk de playoffs.quote:
Inderdaad, Ten Cate en Rijkaard..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Rijkaard alleen wordt niets. Liever Ten Cate alleen dan Rijkaard alleen.
Adriaanse .. Tja.. Gemengde gevoelens.
Koeman zeker niet natuurlijik...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:16 schreef M0NTANA het volgende:
Van Geel in Portugal gesignaleerd? Dus óf Co Adriaanse óf Ronald Koeman keert terug naar Ajax.
Je weet het niet, het niveau is hier niet altijd even hoogquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:21 schreef M0NTANA het volgende:
Denk je dat ik op dit tijdstip serieus ga posten?
Natuurlijk, maar dat kan je Danny Blind toch niet kwalijk nemen, alleen het bestuur.. Je zou kunnen zeggen dat Danny misschien beter nee had kunnen zeggen, maarja we weten allemaal dat jij en ik net zo goed ja hadden gezegd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:21 schreef M0NTANA het volgende:
Denk je dat ik op dit tijdstip serieus ga posten?
Nog even voor Jajong, natuurlijk is niet iedereen (bijna niemand) METEEN een goede trainer/coach, maar bij Ajax verlangen wij het beste, dus ervaring doe je elders maar op en niet ruim een jaar aanklooien.
Bron High Low .. Nog steeds geen idee wat ik van hun nieuws elke keer moet denkenquote:EXCLUSIEF] Cruijff akkoord met Adriaanse als opvolger van Blind
Written by Jacques Happe
Saturday, 18 March 2006
Vorige week is in een geheim topoverleg van de Ajax-directie met een drietal oud-Ajacieden de tot dan toe onaantastbare positie van Danny Blind besproken. Mede door Johan Cruijff is Co Adriaanse als opvolger voorgedragen.
Ondanks de slechte resultaten dit seizoen, is de positie van Danny Blind als hoofdcoach bij Ajax heel lang onbespreekbaar gebleven. Des te verrassender dat vorige week in de ArenA een geheim topoverleg over diens leiderschap is gehouden. Behalve de Ajax-directeuren Maarten Fontijn, Martin van Geel en Jeroen Slop waren de gerenommeerde oud-Ajacieden, Wim Suurbier (393 competitiewedstrijden) Piet Keizer (365) en Johan Cruijff (275) aanwezig om de toekomst van de huidige oefenmeester en dat van het eerste elftal te bespreken.
Met veel mitsen en maren is afgesproken dat Danny Blind voorlopig mag blijven. Maar dan moest hij nog wel één en ander bereiken. Zoals een ronde overleven in de Champions League, de Champions League voorronde via de play-offs halen en wellicht ook nog de Gatorade Cup winnen. Na de 1-0 uitschakeling tegen Internazionale Milan in het prestigieuze Europese voetbaltoernooi, pakken donkere wolken boven het hoofd van de Zeeuwse hoofdcoach samen.
Niet Frank Rijkaard of diens assistent Henk ten Cate zijn genoemd als opvolgers, zoals Jack van Gelder in Studio Sport abusievelijk meldde, maar Co Adriaanse is door Cruijff c.s. naar voren geschoven. De voormalig gymleraar doet het goed bij FC Porto, maar schijnt het niet echt naar zijn zin te hebben. Daarnaast zijn de fans niet te spreken over de autoritaire trainer, omdat hij veel te aanvallend zou voetballen. Hatem Trabelsi, die Ajax deze zomer gaat verlaten, roemde Adriaanse, die de onbekende Tunesiër vijf jaar geleden naar Amsterdam haalde. De Amsterdammer moest in najaar 2001 het veld ruimen en nam dit toenmalig directeur Arie van Eijden buitengewoon kwalijk.
Bij het vertrek van Ronald Koeman wilde Adriaanse van geen terugkeer weten zolang Van Eijden nog in de ArenA huisde. Sinds de Amsterdamse club een nieuwe algemeen directeur heeft - die overigens nog meer macht naar zich toe trekt en die van technisch directeur Martin van Geel nog verder inperkt – ligt de weg open voor Adriaanse om terug te keren naar Amsterdam om af te maken, waar hij toen de kans niet toe kreeg. Martin van Geel heeft volgens Portugese media al contact gehad met Adriaanse, met wie hij eerder bij Willem II en AZ werkte.
Nou dit bericht is gewoon een combinatie van drie verhalen, waarbij het eerste verhaal 'het nieuws' is. Fontijn en Van Geel zijn draagvlak aan het creëren voor hun nieuwe beleidsplan, waarin het voetbal centraal staat, en heeft hierover in brede zin met enkele vooraanstaande Ajacieden gesproken. Ik geloof best dat daarbij ook de positie van Blind is besproken, maar niet dat er zulke duidelijke eisen aan zijn presteren zijn gesteld. Ik denk wel dat Van Geel bekijkt of hij een meer ervaren toptrainer kan binnenhalen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daar gaan we hoor
[..]
Bron High Low .. Nog steeds geen idee wat ik van hun nieuws elke keer moet denken
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daar gaan we hoor
[..]
Bron High Low .. Nog steeds geen idee wat ik van hun nieuws elke keer moet denken
yeah rightquote:geheim topoverleg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |