Dat is idd niet de beste combiquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:13 schreef yvonne het volgende:
Ja, 14 maanden oude kinderen en katten gaan niet samen, simpel zat.
Het kind is zeker geen optie?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:15 schreef MissHobje het volgende:
Maar om nu die kat weg te doen.. lijkt me ook voorbarig..
quote:
doe hem toch nog niet weg, ik vraag me het alleen af.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:15 schreef MissHobje het volgende:
Maar om nu die kat weg te doen.. lijkt me ook voorbarig..
ik lig helemaal dubbelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:23 schreef TheSeeker_NL het volgende:
ik zou je kind gewoon weg doen, hij loopt volgensmij die kat gewoon de heletijd te pesten.
Ik denk dat je kat niet zozeer last heeft van kleine kinderen maar last heeft van kleine pestende kinderenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:23 schreef Martineke het volgende:
het is ook niet erg dat hij gekrabt word, daar leert hij van. ik ben alleen bang dat de kat absoluut niet tegen kleine kids kan en dadelijk nog eens erger kan uithalen, in het ergste geval (wat mij overkomen is vroeger) echt aanvallen,alleen dan zonder aanleiding!
dat bedoelde ik eigenlijk, dat zoonlief gekrabt is vandaag was door de hangmatactie van hem, en vorige keer door het slaan.
En hoe komt dat?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:12 schreef Martineke het volgende:
maar vandaag lag kat lekker in zn hangmat te hangen, ik wist niet dat de kat binnen was, en ik hoorde zoonlief bezig met een hangmat (weet niet welke, heb het niet gezien, heb er 2 hangen), ik herkende t geluid van dat getik tegen de verwarming.
en ineens gaat hij huilen, en was hij dus gekrabt door de kat.
Moet je de kat niet de schuld geven.quote:de eerste keer was geheel terecht, mijn zoontje was hem aan het slaan (zoontje is 14 maanden overigens) en de kat verdedigde zich eigen
Dat slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:32 schreef TrenTs het volgende:
Als de kat het nog es doet moet je hem een flinke stamp onder z'n godverdomme geven, dat snappen ze wel. En je zoontje zo opvoeden dat-ie dieren met rust laat als ze hem niks doen.
Jawel hoor, dat is de oplossing voor beide problemen. Zachte heelmeesters.quote:
Ik denk van wel, is iets wat dieren over het algemeen heel goed begrijpen.quote:
Die kat zal heus niet zomaar uithalen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:34 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is de oplossing voor beide problemen. Zachte heelmeesters.
Als zoonlief de kat pest de kat blaast, jij schreeuwt tegen de kat voelt de kat zich nog meer in het nauw gedreven. Dus zal katlief helemaal niets meer van zoonlief tolereren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:37 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik denk van wel, is iets wat dieren over het algemeen heel goed begrijpen.
Dus: als de situatie zich voordoet dat je kat lelijk doet / blaast tegen je zoontje, heel primitief op z'n sodeflikker geven(gebruik je stem!) dat hij/zij het z'n leven niet meer zal vergeten.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:34 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is de oplossing voor beide problemen. Zachte heelmeesters.
Er staat dan ook bij dat ze het kereltje moet opvoeden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:37 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Die kat zal heus niet zomaar uithalen.
Lees de eerste regels van de OP.![]()
Dat is wat anders dan een stamp op zn gvd geven.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:37 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik denk van wel, is iets wat dieren over het algemeen heel goed begrijpen.
Dus: als de situatie zich voordoet dat je kat lelijk doet / blaast tegen je zoontje, heel primitief op z'n sodeflikker geven(gebruik je stem!) dat hij/zij het z'n leven niet meer zal vergeten.
precies! Oogje in het zeil houden dus, en als dit niet lukt zorgen dat de kat en het kind niet samen in dezelfde ruimte zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat je kat niet zozeer last heeft van kleine kinderen maar last heeft van kleine pestende kinderen.
Mee eens.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:39 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Er staat dan ook bij dat ze het kereltje moet opvoeden.
En dan heb ik het natuurlijk niet over dit soort pest-situatiesquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:38 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als zoonlief de kat pest de kat blaast, jij schreeuwt tegen de kat voelt de kat zich nog meer in het nauw gedreven. Dus zal katlief helemaal niets meer van zoonlief tolereren.
Houd dan beide gescheiden. Een kat met stress is niet prettig, ik heb een kat opgevangen die veel stress heeft gehad van een peuter, dat beest zag er niet uit. Zelfs nu is ze niet voor 100% te vertrouwen. Je zegt het wel erg simpelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
En dan heb ik het natuurlijk niet over dit soort pest-situaties![]()
Al moet ik zeggen dat zelfs in dit soort situaties je ook niet veel moet tolereren van de kat, liever een kat met stress dan je zoontje met een permanent beschadigd oog
dan komt het op mij idd een beetje over alsof je naar een excuus zoekt om je kat weg te doen en daar bevestiging in zoekt. Ik kan het mis hebben natuurlijk, sorry dan, en ben ik blij dat ik het mis hebquote:ik probeer zoonlief al zoveel mogelijk weg te houden bij die kat, maar weet niet of dat wel de oplossing is.
ik weet gewoon niet of het beter zou zijn om een fijn baasje te zoeken voor hem zonder kinderen, of dat ik hemzelf moet houden met het risico dat zoonlief nog een x gekrabt word zonder aanleiding.
iemand een idee?
Ik heb heel lang in Amsterdam gewerkt voor de Poesenboot, katten die geplaatst moeten worden, maar ze gingen dus mooi niet naar gezinnen met jonge kinderen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef NanKing het volgende:
[..]
Houd dan beide gescheiden. Een kat met stress is niet prettig, ik heb een kat opgevangen die veel stress heeft gehad van een peuter, dat beest zag er niet uit. Zelfs nu is ze niet voor 100% te vertrouwen. Je zegt het wel erg simpel.
Het lijkt erop alsof je gewoon een excuus zoekt om van je kat af te komen, tenminste zo komt het over.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:51 schreef Martineke het volgende:
ik zeg nergens dat ik hem weg doe! ik zat me dat te bedenken. misschien heb ik wel een kat die absoluut niet tegen kleine kinderen kan (by the way, er komt nog zon klein kotertje aan), zou dan de kat niet beter af zijn ergens zonder kiddo's?
sommige zijn wel goed met het verhaal helemaal uit zn verband rukken zeg pff
Als de kat echt niet tegen kleine kinderen had gekunt dan was het al veel erger geweest nu, geloof mij maar, dat gaat niet zo geleidelijk, dan had hij elke keer als het kind ook maar in de buurt was geweest gelijk in de verdediging geschoten.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:23 schreef Martineke het volgende:
het is ook niet erg dat hij gekrabt word, daar leert hij van. ik ben alleen bang dat de kat absoluut niet tegen kleine kids kan en dadelijk nog eens erger kan uithalen, in het ergste geval (wat mij overkomen is vroeger) echt aanvallen,alleen dan zonder aanleiding!
dat bedoelde ik eigenlijk, dat zoonlief gekrabt is vandaag was door de hangmatactie van hem, en vorige keer door het slaan.
In dit geval zeg ik absoluut nee op jou methode, kat mag zichzelf verdedigen, mag duidelijk maken dat er tever gegaan wordt...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:32 schreef TrenTs het volgende:
Als de kat het nog es doet moet je hem een flinke stamp onder z'n godverdomme geven, dat snappen ze wel. En je zoontje zo opvoeden dat-ie dieren met rust laat als ze hem niks doen.
neigt naar eensch.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:43 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik de OP zo lees is er ook een goede kans dat de 2e keer ook door 'uitlokking' kwam als je daar al van kan spreken bij een 14 maanden oud ventje.
De kat lag in zijn hangmatje en je zoontje was daarmee aan het spelen (het getik tegen de verwarming).
Het is dus niet zo dat jouw kat speciaal naar je zoontje ging om uit te halen.
Volgens mij is dit een beetje zoeken naar iets.
Wat een regelrechte onzin!!!!!!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:38 schreef _Spine_ het volgende:
[..]
Ik vind het ook een verdomd goede oplossing moet ik zeggen
Ik liet mijn kind niet aftuigen door een kat. Als een kat het bij mij zou doen zou ik hem een rotshop verkopen
. Een kind van 14maanden kan dit niet. Die weet ook nog niet dat dit niet mag. En dat leer je niet op deze manier, dat leer je als je ouder bent.
Je bedoelt dat Maxim ook nog nooit naar die kat heeft uitgehaald?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:55 schreef Martineke het volgende:
zal ik vertellen dat ik er nog 1 heb, die superlief is en nog nooit heeft uitgehaald naar Maxim of naar wie dan ook. dan zou ik die toch ook weg willen doen als ik zo graag van mijn kat(ten) af wou!
De ene kat is de andere niet he. Ze hebben allemaal hun eigen nukken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:55 schreef Martineke het volgende:
ach wat een oordelen allemaal.
ik de poezenliefhebster herself (zit al heel mijn leven in de katten) zou een excuus zoeken om mijn kat weg te doen.
zal ik vertellen dat ik er nog 1 heb, die superlief is en nog nooit heeft uitgehaald naar Maxim of naar wie dan ook. dan zou ik die toch ook weg willen doen als ik zo graag van mijn kat(ten) af wou!
ik probeer ff te denken aan het beesje of hij wel lekker zou zitten hier ivm kleine kiddo's.
ik wil ten alle tijde voorkomen dat maxim misschien wel aangevallen word net zoals ik vroeger door een kat, een hele hap vlees uit mijn slaap, en dat was zonder aanleiding!!!!
kat aframmen is geen optie, mij te laag. en het helpt voor geen zier![]()
Dit lijkt mij sowieso al erg logisch.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:08 schreef NanKing het volgende:
Ik laat ook geen kleine kinderen alleen met mijn beesten, je weet nl nooit wat er kan gebeuren.
Nee, maar het is dan ook de schuld van de katquote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zoals je ziet, denkt niet iedereen er zo over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |