abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36115948
Slotjes, merges, slowchats, verbeteringen, verslechteringen, ontwikkelingen, vragen en antwoorden?

Bediscussieer het hier
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:08:23 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_36116161
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En met uitproberen bedoel ik ook fouten maken
Ok, prima, maar hoe lang duurt het voordat de users je kunnen overtuigen dat e.e.a. gewoon niet werkt?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_36116448
Dus als ik het goed begrijp, wil je o.a. de slechte sfeer verbeteren door de pijltjes topics te gebruiken?

En ik kan moet goed voorstellen dat k_man er geen zin meer in heeft weer een uitgebreide openingspost te maken. Iemand met een vraag kan net zo goed een nieuw topic openenen ipv het lezen van het al bestaande topic.

Welke oude TRV waarden wil je minder gaan respecteren?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36116471
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:08 schreef static het volgende:
Ok, prima, maar hoe lang duurt het voordat de users je kunnen overtuigen dat e.e.a. gewoon niet werkt?
Zoals in die post ook staat is daar (wederzijds) vertrouwen en tijd voor nodig.

Als je je enigszins zou verdiepen in de topics hier in TRV zul je zien dat je topics kan maken of kraken met een simpele modactie. Dus dat is een kwestie van uitproberen.
pi_36116512
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef YPPY het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar!
pi_36116728
quote:
En ik kan moet goed voorstellen dat k_man er geen zin meer in heeft weer een uitgebreide openingspost te maken. Iemand met een vraag kan net zo goed een nieuw topic openenen ipv het lezen van het al bestaande topic.
Ja en als diegene het topic geopend heeft kan die
1. direct verwezen worden naar de OP in het centrale topic (indirect zeggend: UTFS) een slotje erop en de user neemt de kennis die in de OP staat voor waar aan, stelt geen vraag meer en had dus net zo goed een reisgids kunnen kopen

2. open laten, in de aandacht laten staan, meer ideeën krijgen, meer vernieuwende reacties krijgen (dingen veranderen nou eenmaal, een statische OP en een reisgids niet) En vervolgens samenvoegen met het bestaande centrale topic.

Wij kiezen op dit moment voor optie 2.
quote:
Ideeën over rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.
pi_36116867
quote:
Dus als ik het goed begrijp, wil je o.a. de slechte sfeer verbeteren door de pijltjes topics te gebruiken?
Ik snap idd ook niet hoe de sfeer gaat verbeteren van het door de strot geduwd krijgen van die recycletopics.
pi_36116909
Overigens valt het volgens mij met die sfeer de laatste tijd wel weer mee.
pi_36117575
Even een tip tussendoor: je kunt een openingspost altijd nog aanpassen.
quote:
Ideeën over rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.
Meer, minder, verplicht, verboden?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_36117809
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:47 schreef YPPY het volgende:
Even een tip tussendoor: je kunt een openingspost altijd nog aanpassen.
klopt, maar als ik een OP zou kunnen maken voor elk topic, dan was ik wel reisboekschrijver geworden';)
En op dit moment vraag ik het in elk centraal topic dat de 275 posts gepasseerd is of iemand het wil doen. Ik sluit niet uit dat een aantal topics die nu normale topics zijn in de index omgebouwd worden tot centrale topics met een mooie OP. Ook dat is het proberen waard.
quote:
Meer, minder, verplicht, verboden?
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.
Ervaringen uit het verleden bieden een goede basis maar geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:04:04 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36118126
Je hoeft toch zelf geen openingspost te maken? Het is vaak een kwestie van een linkje veranderen of een zinnetje toevoegen.

Als je normale topics met een mooie OP om wilt gaan bouwen, worden de centrale topics dan niet een doel op zich ipv een middel om een forum overzichtelijker te maken?

Die volgorde was totaal uit de luchtgegrepen, ik vroeg me gewoon af wat je met ' rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.' wilt gaan doen.
*OUD heilige*
pi_36118413
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:04 schreef YPPY het volgende:
Je hoeft toch zelf geen openingspost te maken? Het is vaak een kwestie van een linkje veranderen of een zinnetje toevoegen.
Goeie tip. Als ik dat zie, dan doe ik dat uiteraard
quote:
Als je normale topics met een mooie OP om wilt gaan bouwen, worden de centrale topics dan niet een doel op zich ipv een middel om een forum overzichtelijker te maken?
Beide. De Wiki biedt ook nog mogelijkheden daarvoor. In een aantal centrale topics heb ik in ieder geval de klacht van een user zien staan dat hij/zij een mooie OP verwacht had.
quote:
Die volgorde was totaal uit de luchtgegrepen, ik vroeg me gewoon af wat je met ' rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.' wilt gaan doen.
Voornamelijk beoordelen op de toegevoegde waarde die die hebben, zonder ze direct te verbieden of er een policy voor te maken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:15:17 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36118513
Wat is bij dat laatste het verschil dan met nu? Het lijkt me dat je zoiets toch al doet?
*OUD heilige*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:15:42 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36118528
En ik heb dus een vrije dag vandaag. Gezellig he?
*OUD heilige*
pi_36118618
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef YPPY het volgende:
Wat is bij dat laatste het verschil dan met nu? Het lijkt me dat je zoiets toch al doet?
Daar verschillen de meningen over. En sommigen willen nou eenmaal dat alles wat je doet in een policy of FAQ verantwoord staat om te voorkomen dat users slachtoffer worden van willekeur.
pi_36118703
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef YPPY het volgende:
En ik heb dus een vrije dag vandaag. Gezellig he?
Ik ook, maar ik ben eigenlijk vooral voor werk bezig.

Waarom dan geen spannende reis ondernomen vandaag... ?

Twee dagen terug had je dan een topic kunnen openen met een mooie 'waarheen' vraag. Gisteren een topic met 'wat is er leuk in plaats X' en morgen een reisverslagtopic
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:36:31 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36119195
Je kan nu eenmaal niet alles in regeltjes samenvatten. Iemand die dat wel wil, heeft pech gehad.

Op het moment ben ik niet zo mobiel, dus verder dan het plaatselijke winkelcentrum kom ik niet. En daar heb ik al eens over gepost.

Het cwi wilde ook wat sollicitatiebrieven zien, dus ik heb me niet bepaald verveeld vandaag.
*OUD heilige*
pi_36135314
Zeg, hoe is het eigenlijk met UIO? Is die op vakantie naar een warm oord in deze koude (voor NL'ers) tijden? Heb hem al een tijdje niet in FB gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36145852
Misschien wil UIO z'n vingers hier niet aan branden?

DT heeft me trouwens wel gestimuleerd hoor. Ik heb vandaag al zes topics in TRV geopend.

En geef toe; de sfeer is idd meteen een stuk beter!
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 20:23:16 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36150217
Ik zie dat ik weinig gemist heb de afgelopen dagen.

Eerlijk gezegd snap ik de commotie niet zo goed. Het enige verschil is nu dat de centrale topics een stukje naar beneden staan in het subforum zelf. Dus niet in de AT of de MyAT. Dubbele topics lieten we sowieso al een tijdje open staan. Het staat een stuk vriendelijker in de richting van nieuwe users in TRV dan direct een slotje en een verwijzing naar het bestaande topic (de zogenaamde UTFS-methode). In een net opgestart topic wordt meer gereageerd dan in een al bestaand centraal topic en na verloop van tijd laten we het nieuwe topic samengaan met het centrale topic. De merge-functie is wat dat betreft een uitkomst. Het grote voordeel van de nieuwe systematiek is dat we in één oogopslag zien welke discussies er op dit moment spelen als we in TRV komen. Die discussies verdwijnen nu niet geruisloos tussen de centrale topics.

Dus wat is nu het probleem?

Hoe je het ook went of keert, de kwantiteit aan posts is in ieder geval in de sticky-topics toegenomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 20:27:35 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36150347
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:48 schreef Jaguarized het volgende:
Zeg, hoe is het eigenlijk met UIO? Is die op vakantie naar een warm oord in deze koude (voor NL'ers) tijden? Heb hem al een tijdje niet in FB gezien.
Er spelen wat privé-kwesties. Dat is al een tijdje gaande. Ik voel niet de behoefte om daar verder over uit te wijden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_36150830
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zie dat ik weinig gemist heb de afgelopen dagen.

Eerlijk gezegd snap ik de commotie niet zo goed. Het enige verschil is nu dat de centrale topics een stukje naar beneden staan in het subforum zelf. [..] Het grote voordeel van de nieuwe systematiek is dat we in één oogopslag zien welke discussies er op dit moment spelen als we in TRV komen. Die discussies verdwijnen nu niet geruisloos tussen de centrale topics.

Dus wat is nu het probleem?
Tja, je geeft het zelf al aan. De meerwaarde is nul, alleen staan de centrale topics nu op een totaal onlogische plek.

En dat het voor de modjes misschien wel handigers is... tja, who gives a shit?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2006 20:44:53 ]
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 20:52:38 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36151046
Nee, de centrale topics staan nu op een logische en overzichtelijke plek en de meerwaarde is dat we (de users van TRV bedoel ik daarmee) de nieuwe discussies in één oogopslag zien en dat deze nu niet geruisloos verdwijnen tussen de centrale topics van TRV.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_36151078
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Nee, de centrale topics staan nu op een logische en overzichtelijke plek
Dat vind jij, dat vindt DT, maar verder niemand. Dát is het probleem.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 21:02:26 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36151339
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:53 schreef k_man het volgende:
Dat vind jij, dat vindt DT, maar verder niemand. Dát is het probleem.
Honderden posts (waaronder ook kwalitatieve) en views meer in nieuwe topics in TRV zeggen mij dat meer mensen dat vinden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')