Dat heb ik dus ook gehoord, maar toch zitten veel bedrijven in Johannesburg. Maar je gaf eerder aan connecties te hebben aldaar, misschien kun je aan de hand daarvan specifieke tips geven over bijvoorbeeld werk en wonen (specifiek zoals kosten e.d.)?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:45 schreef Casparovvv het volgende:
Kaapstad is zeker beter ontwikkeld, en minder gevaarlijk dan Johannesburg. Bovendien is de locatie veel beter, aan de kust.
Ik ga daar bij die mensen thuis wonen (in Kaapstad). Heb verder geen info omtrend appartementen/verhuur.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:29 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gehoord, maar toch zitten veel bedrijven in Johannesburg. Maar je gaf eerder aan connecties te hebben aldaar, misschien kun je aan de hand daarvan specifieke tips geven over bijvoorbeeld werk en wonen (specifiek zoals kosten e.d.)?
Goed, wat ik vergeten was te vermelden in mijn OP op het TT van LP (leuk zo, die afkortingenquote:It doesn't sound like you've looked into the visa situation for South Africa but based on the information you've provided I would suggest its extremely unlikely you would qualify for a temporary work visa for South Africa.
You have to have a job offer before you even enter South Africa, the process for applying is extremely complex - the sponsoring employer would have to jump through hoops to prove that you have outstanding professional skills that are not available locally, prove that they tried to market the job locally and could not find anyone suitably qualified, you will need to get a skills assessment, prove that you are not being paid more than the going rate for the job etc. etc.. have a look at home affairs website. With such high unemployment the govt. has to protect the local market first.
valt wel mee hoor. Moet je slim aanpakken. Gewoon op toeristenvisum van 3 mnd en na drie maanden naar Lesotho gaan en weer treug. Dan gaan er weer drie maanden in. Heb dit gedaan toen ik een jaar in Kimberley, Villiersdorp en Kaapstad zat en aan de UCT werktequote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:14 schreef Plotinus het volgende:
Ik kreeg net op het thorn tree forum van Lonely Planet te horen dat je zonder werk daarheen gaan vrijwel onmogelijk is (tenzij je op vakantie gaat). Dit vanwege de giga hoge werkloosheid en ze hun markt beschermen:
Ja, die truc heb ik gehoord. Maar dan moet je nog wel een inkomen hebben, tenzij natuurlijk je een flink spaarpot hebt (in mijn geval dus niet). Maar goed, er worden momenteel volop Westerlingen gevraagd voor callcenters aldaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:16 schreef IlDuce het volgende:
[..]
valt wel mee hoor. Moet je slim aanpakken. Gewoon op toeristenvisum van 3 mnd en na drie maanden naar Lesotho gaan en weer treug. Dan gaan er weer drie maanden in. Heb dit gedaan toen ik een jaar in Kimberley, Villiersdorp en Kaapstad zat en aan de UCT werkte
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:06 schreef Golradir het volgende:
Als je graag het slachtoffer wilt worden van misdaad, moet je daar zeker heen gaan.
Kaapstad is inderdaad een veel ongevaarlijkere stad. ik zou toch het veiligheidsaspect verder uitspitten als je serieus bent. het is wel prettig als je in levende ;lijve terug komt na dat jaar. Een poos naar een ander land is wel een kans die je aan moet grijpen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:45 schreef Casparovvv het volgende:
Kaapstad is zeker beter ontwikkeld, en minder gevaarlijk dan Johannesburg. Bovendien is de locatie veel beter, aan de kust.
ik zie nu dat ik antwoord gaf op een topic van vorig jaar. Foutje!!!!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:47 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Kaapstad is inderdaad een veel ongevaarlijkere stad. ik zou toch het veiligheidsaspect verder uitspitten als je serieus bent. het is wel prettig als je in levende ;lijve terug komt na dat jaar. Een poos naar een ander land is wel een kans die je aan moet grijpen.
Ik vind kaapstad helemaal niet veel veiliger, daar zijn de crimineeltjes veel meer ingesteld op toeristen, in Jo'berg houden ze daar veel minder rekening mee. In Jo'berg is me niks gebeurt maar in kaapstad ben ik juist met een mes bedreigd toen ik terugliep vanaf de Waterfront naar het hotel.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:47 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Kaapstad is inderdaad een veel ongevaarlijkere stad. ik zou toch het veiligheidsaspect verder uitspitten als je serieus bent. het is wel prettig als je in levende ;lijve terug komt na dat jaar. Een poos naar een ander land is wel een kans die je aan moet grijpen.
Behalve het feit dat ik ga heb ik weinig meer te meldenquote:Op vrijdag 14 september 2007 08:40 schreef Brilaap het volgende:
Open een topic voor je andere koek zou ik zeggen..
Ik heb zelf 18 maanden voor IBM in Zuid Afrika gewerkt. Vond het zelf een erg mooi land om in te wonen en IBM was leuk om voor te werken. Kelly Services (die recruitment doet) vond ik zelf wel bagger.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:46 schreef NoNickOne het volgende:
Heel lang niets in dit meer in dit topic gepost maar ik ben toch benieuwd of er nog mensen zijn die dit gedaan hebben voor IBM en zij hun bevinden willen delen.
Ah cool! Zou je iets van een samenvatting kunnen maken over hoe je alles ervaren hebt? Wat je van IBM kunt verwachten en hoe je het met huisvesting e.d. gedaan hebt?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:37 schreef RPG het volgende:
[..]
Ik heb zelf 18 maanden voor IBM in Zuid Afrika gewerkt. Vond het zelf een erg mooi land om in te wonen en IBM was leuk om voor te werken. Kelly Services (die recruitment doet) vond ik zelf wel bagger.
Maar voor de ervaring zou ik het absoluut aanraden en mocht je iets specifieks willen weten moet je het maar zeggen
Oja? Hoeveel innocent bystanders hebben zij de afgelopen 10 jaar dan omgelegd?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:55 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Jij bent een van de locals?
Btw, in Amsterdam heb je een groot risico te worden doodgeschoten door de kornuiten van Holleeder.
Toen ik aangenomen was bij IBM en alle papier troep hun kant op gegaan was begon het avontuur. Je vliegt daarheen en iemand van Kelly Services komt je ophalen. In mijn geval ging het daar al fout. Je moet dus bedenken dat je 12 uur gevlogen hebt, in een vreemd land aankomt en alles in NL achtergelaten hebt maar dan staat er niemand van Kelly Services om je op te halen....quote:Op woensdag 14 september 2011 18:25 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Ah cool! Zou je iets van een samenvatting kunnen maken over hoe je alles ervaren hebt? Wat je van IBM kunt verwachten en hoe je het met huisvesting e.d. gedaan hebt?
even een kickje. Ik ben ook gevraagd om bij IBM te gaan werken via Kelly en cirrus. Dinsdag heb ik hier een gesprek over, maar wat kan ik verwachten qua salaris en technische vragen door de klanten?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:15 schreef edcetera het volgende:
Zijn er nog FOK!kers, die op dit moment bij IBM werken? Ik begreep, dat er een recruitment-stop was (inside info). Klopt dit of neemt Kelly nog steeds mensen aan uit Nederland?
PM me, ik ben geinteresseerd.
Baie Dankie
geen idee of salarissen al omhoog gegaan zijn. Toen ik er werkte was het 12.000 per jaar ongeveer (zie ook mijn eerdere posts in dit topic)quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
even een kickje. Ik ben ook gevraagd om bij IBM te gaan werken via Kelly en cirrus. Dinsdag heb ik hier een gesprek over, maar wat kan ik verwachten qua salaris en technische vragen door de klanten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |