abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37843802
Ik vind het ook vreemd gelul.
Er wordt hier op Fok over zoveel vreemde zaken/beroepen/hobby's verteld, waarom dan niet het vak van begrafenisondernemer??
  dinsdag 30 mei 2006 @ 11:10:08 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38362506
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop heel erg dat ik nog in September kan beginnen en niet hoef te wachten tot Januari.
Even voor de nieuwsgierigen. Inmiddels heb ik bericht van de opleiding en kan ik idd in September gaan beginnen. Ik ben echt superblij.
pi_38399096
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even voor de nieuwsgierigen. Inmiddels heb ik bericht van de opleiding en kan ik idd in September gaan beginnen. Ik ben echt superblij.
Gefeliciteerd!!! Ga je dat fulltime doen??
Zijn er trouwens nog toelatingseisen voor?
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:57:40 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38400256
Nee, het is een deeltijd opleiding van een jaar met ongeveer 3-5 contact momenten per 10 weken. Dus niet eens elke week les maar er zit bijvoorbeeld ook een communicatie-training weekend in.
Ik blijf dus gewoon werken, de studiebelasting is ongeveer 15 uur per week.

Je moet minimaal HBO hebben. Als je dat niet hebt kan je een toelatingsexamen doen. Ik had dat dus wel dus de inschrijving was een kwestie van een kopie van mijn diploma opsturen en betalen.
pi_38401336
Nou, dan ben ik erg benieuwd.
Veel succes in ieder geval.

Ik heb even op stivu gekeken, maar het mag een duit kosten....
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:41:34 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38401445
Ja, erg he! Maar goed, het is een investering in mijn toekomst en ik ben er nu ook wel over uit dat ik het wil. 2 jaar geleden vond ik het ook gewoon nog veel te veel geld.

En... je kan het weer aftrekken van de belasting dus dat scheelt dan weer.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:06:36 #57
141148 Sasi
here I am
pi_39523170
Dag dames...en eventueel heren...

Ik ben alweer een tijdje niet op het forum geweest. Maar wilde toch nog eens even wat laten weten.

De afgelopen maanden ben ik volop aan het 'meelopen' geweest. En het was 'geweldig'! Ik kreeg er zoveel energie en rust van. Echt een vak waar ik mijn gevoel in kwijt kan. Het is mooi om te zien hoe betrokken de mensen zijn en hoeveel ze graag zelf ook willen doen. Het vertrouwen dat ze in je stellen en de openheid. Stapje voor stapje heb ik het vak leren 'kennen' en daardoor heb ik me gelukkig telkens bij alles wat er gebeurde me erg op mijn gemak gevoeld. Ook het geduld dat hij (de uitvaartondernemer) had, was erg fijn en heeft me ontzettend geholpen om alles ook in mijn eigen tempo te kunnen ontdekken. En het voelt allemaal goed...heb echt zoiets van 'dit is me op het lijf geschreven'. En gelukkig is dat wederzijds...want hij wil graag verder met me!

Binnenkort gaan we nog een gesprek hebben over 'de visie op het vak'. En ik heb morgen een gesprek gepland staan met een andere uitvaartleider die bij hem in dienst is.

Dan komt er nog een periode van intensief inwerken en als alles goed is...mag ik in december de eerste uitvaart gaan regelen. En dan komt ook het moment van óf afscheid nemen van mijn huidige baan...of kijken of ik een combinatie kan regelen...

Ik ben nu ook bezig met het doornemen van de klappers van het Stivu. Misschien dat ik de opleiding nog ga volgen. Maar dat bekijken we later nog. We zijn er nog niet over uit of het op termijn nog meerwaarde heeft voor me...en het leren in de praktijk staat bij hem boven de theorie. Alhoewel bepaalde basistheorie er wel moet zijn...vandaar dat ik de klappers nu thuis heb.

Hopelijk vergaat het jullie allemaal goed en komen jullie ook allemaal een stapje dichterbij het uiteindelijk doel!! Ik wens jullie alle succes en geluk toe bij deze ontdekkingstocht!

Ik zal af en toe nog eens komen kijken en nog wat laten horen van me.

Dag meiden...good luck!!!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:08:15 #58
141148 Sasi
here I am
pi_39523232
Ik zie net dat ik iets heel stoms heb getypt....'energie en rust'... Klikt behoorlijk tegenstrijdig hahaha. Daarmee bedoel ik : ik krijg er energie van...maar ook een soort van 'berusting'... Nou ja...hopelijk snappen jullie 't ... haha
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:22:13 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39523914
Sasi, wat ontzettend goed! Wat leuk voor je dat het zo goed uit blijkt te pakken!

En ik kan me de combi energie en rust wel voorstellen hoor. Je kan heel kalm zijn en toch rust hebben.

Echt leuk voor je!
  zondag 3 september 2006 @ 09:38:36 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41445410
Gisteren was de introdcutie van de opleiding!
Hele interessante dag en een heel diverse groep mensen. Leuk om te zien.

Ik had een paar weken terug al al de readers binnen voor het eerste blok modules en ook die zijn echt heel interessant. Ik heb echt heel veel zin in de opleiding, heb pas de 23e weer les maar wmb was het morgen al.
pi_41475730
Brighteyes, wat leuk dat het al gelijk goed is bevallen.
Veel succes nog.
pi_44532304
Hoe gaat het op dit moment?
  maandag 18 december 2006 @ 11:55:10 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44532598
Wat een timing! Zou het een goed teken zijn?

Ik zit op dit moment mijn nagels kaal te bijten. Had vorige week donderdag een 2e sollicitatiegesprek en hoor deze week wat het gaat worden.

Ik zou echt heel graag bij dit bedrijf willen werken. Leuk bedrijf, particulier, dus niet gebonden aan verzekeraars en heeft een erg goede naam.

En verder druk bezig met de opleiding. Erg interessant.
pi_44532669
Ik zag laatste een vacature voorbij komen, vandaar dat ik eraan dacht.
Hopelijk krijg je deze week een positief bericht.
pi_45282840
Een klaagbaak topic openen vond ik niks, dus ik wil jullie aankomend uitvaartleiders vast waarschuwen wat je niet (ik herhaal, niet) moet doen.

Omdat ik borstvoeding geeft, moet ik kolven als mijn dochter er niet bij is. Doe ik dat niet, dan word ik daar niet vrolijk van (pijn, doorlekken, verstopping). Niet handig als de eerste dienst om 10.00 uur begint en de tweede pas om 14.30 uur afgelopen is. Maar geen probleem voor de uitvaartleider, ik zou kolven in onze eigen auto. Maar ja, schoonouders wilden dat ik met de volgauto mee zou gaan, waar ik niet ga kolven. Zij uitvaartleider bepraat en hij mij weer bepraten. Er zou en een geschikte ruimte zijn en ik zou zeker een half uur de tijd hebben. Garandeerde hij mij. Ik was echt niet de eerste met die 'probleem' (wat voor mij geen probleem was). Uiteindelijk heb ik (onder druk van geemotioneerde schoonouders) toegeven met de volgauto te gaan en in het crematorium te kolven.
Nu komt de moraal van het verhaal: een kwartier is geen half uur en een hoekje in een keukentje waar iemand steeds koffie in moet schenken in de familiekamer is geen (dus geen) geschikte kolfruimte. Beloof dus niet iets waar je geen verstand van hebt en wat je niet waar kunt maken.

Verder was het een aardige man hoor, maar aangezien mijn schoonouders niet van plan waren dit terug te koppelen naar hem, krijgen jullie het te lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:38:53 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45283011
Als zij dat niet willen terugkoppelen zou ik dat gewoon zelf doen. Even een kort briefje om aan te geven dat je hoopt dat ze daar in het vervolg iets beter over na kunnen denken. Ik vind het slordig.

Hoewel ik eigenlijk vind dat het probleem onstaan is door je schoonouders die ineens bedachten dat jullie mee moesten in de volgwagen waardoor de uitvaartleider plotseling een oplossing moest gaan zoeken.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:41:56 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45283128
Maar jullie hebben haar uiteindelijk toch niet meegenomen dus?
pi_45283548
Nee, ze kon naar het kinderdagverblijf en voor haar was dat beter. Het was anders een te lange dag geweest voor Anna. We hebben haar na de tweede dienst opgehaald, zodat ze aan het einde van de dag nog wel voor wat vrolijkheid kon zorgen.

Die uitvaartleider had (wat mij betreft) gewoon moeten zeggen dat hij niet zeker wist of er een ruimte was en dat hij niet kon garanderen dat er veel tijd over zou zijn in het crematorium. Dat had ik niet erg gevonden. En dan was ik er in de familiekamer gewoon bijgeweest. Nu heb ik die alleen in het voorbijlopen gezien, terwijl ik/we in de volgauto best gemist hadden kunnen worden.

Ik weet niet welke verzekering ze hadden, maar de uitvaartmaatschappij die 'het' heeft uitgevoerd, weet ik wel. Kan dat ook rechtstreeks? Misschien dat ik het toch doe, ik wil het anderen wel besparen eigenlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:05:08 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45284023
Ja hoor, dat kan zeker rechtstreeks. Het bedrijf wordt alleen maar ingehuurd via de verzekeraar, maar je kan idd beter rechtstreeks naar hun toe gaan. De verzekeraar doet er wrsch niks mee.

Hij had idd beter eerlijk kunnen zijn over 'weet ik niet en kan ik niet garanderen' dan iets te beloven wat hij niet na kon komen. Zo'n keukentje lijkt me helemaal niks idd.
pi_51848045
Gewoon uit nieuwsgierigheid eens even een kick
pi_51850591
Nog steeds geen reactie op mijn 'klacht'. Dat vind ik wel vervelend. Ze kunnen er niks aan veranderen, maar een ontvangstbevestiging was netjes geweest.
*OUD heilige*
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:31:33 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51852023
Hmmm, dat is wel heel slordig idd. Een ontvangstbevestiging is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:33:53 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51852095
Mooie gelegenheid om hier nog even te melden (voor de nieuwsgierigen) dat ik inmiddels de opleiding afgerond heb. Als het goed is krijg ik op 1 September mijn diploma.
De echte werk-plannen staan echter even in de koelkast aangezien ik nu zwanger ben en solliciteren (en hopen op een part time functie in dit vak) even weinig zin heeft.
In mijn achterhoofd zijn er inmiddels wel ook vage plannen om voor mezelf te beginnen maar ook dat gaat pas eind volgend jaar weer verder uitgedacht worden waarschijnlijk.
pi_51852413
Brighteyes gefeliciteerd
Ik dacht dat die opleiding een jaar of 2/3 duurde. Maar het duurt maar 1 jaar?
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:57:10 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51855075
Ja, de Stivu opleiding is idd maar 1 jaar. Er is nog een andere, van Marjon Klaassen en die duurt volgens mij wel langer. Daar zit ook een langere stage bij. Hier hoefde dat maar 2 dagen.

Maar al met al vond ik het wel heel erg interessant en heb ik zeker wel dingen opgestoken.
pi_51855378
Oh, das wel voordelig, maar 1 jaar.
Ik vind het op dit moment wel echt te duur (¤ 3550,-)

Het schijnt dat die uitvaartschool in Maastricht nu ook gaat starten in september.
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:57:29 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52877073
Vanmiddag mijn diploma gehaald en de hele middag gesproken over uitvaarten etc. etc. en het kriebelt hier weer zo hard!
Maar ja, nu solliciteren (met een dikke zwangere buik) is gewoon niet zo heel erg handig, dus ik moet nog even geduld hebben.

Ik heb iig wel weer wat ideeen op kunnen doen en wat vragen kunnen stellen. Ik ga in mijn verlof maar eens wat informatie verzamelen over de mogelijkheden in deze stad/regio, eens wat rondbellen naar plaatsen met opbaarmogelijkheden, prijslijsten van begraafplaatsen opvragen etc. Me voorbereiden op het schrijven van een ondernemingsplan enzo.
Daar heb ik dan alle tijd voor. Mss dat ik dan toch alsnog wel voor mezelf ga beginnen...
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:30:19 #78
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_58811529
Nog gefeliciteerd

Naja ik ga deze toch een trap geven aangezien ik in september de STIVU opleiding ga volgen Wil iedereen weer de ogen en oren open houden voor mij voor sollicitaties? Thnx!!!
pi_61595305
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:30 schreef RHCPeter het volgende:
... Wil iedereen weer de ogen en oren open houden voor mij voor sollicitaties? Thnx!!!
Misschien is dit de gouden tip ...
http://vacatures.nuwerk.n(...)er-uitvaartzorg.html
... krijg ik nu iets extra als ik aan de beurt ben?
.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:10:45 #82
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_62359852
Ik ga voor de STIVU hier in Oldenzaal stage lopen en kan daar dan ook aan de gang als oproepkracht. Geniaal. Als het goed gaat heb ik best wel een heel erg open deur
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:04:13 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62361360
Goed zeg!

Ik ben jaloers!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:39:09 #84
180148 RHCPeter
aaiphone.com
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:50:04 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65589628
Gefeliciteerd! Leuk!
pi_65589849
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd! Leuk!
Thanks. Hoe gaat het met jou?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:45:43 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65591310
Goed hoor. Ik ben zwanger dus het solliciteren staat op een laag pitje.

Nu zitten de kindjes straks vrij dicht op elkaar, gaan ze vrij snel na elkaar naar school en kan ik over een paar jaar echt weer gaan kijken. Part time is zo zeldzaam in de uitvaart... Dus even wachten maar.
pi_65594114
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Goed hoor. Ik ben zwanger
Damn, zelfde vader?
  woensdag 18 februari 2009 @ 04:30:34 #89
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_66185834
eerst een tvp voor ik zinnige dingen ga uitkramen.

de kick krijgt u er gratis bij. ;')
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_113718241
Heeeeeeeele harde kick *)

Hoe gaat het met iedereen???

Ik sta op het punt om me echt te gaan orienteren op dit vak.
Mijn huidige werk is het voor mij niet meer en dit blijft knagen...
Nu ben ik de opleidingen aan het vergelijken, o.a. Docendo, Meander en Academie Vitaedis.
Wie heeft waar ervaring mee?
pi_114415249
Niemand?
pi_117234033
Alweer een kick :)

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een uitvaartverzorger functie! Ben helemaal blij.
Ik verwacht er niets van, maar is toch leuk.
Is wel spannend, want het gesprek duurt maar 10 minuten. In die 10 minuten moet ik hen overtuigen dat ik de geschikte kandidaat ben. Best een uitdaging.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:16:07 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117234300
Ik heb je kick nooit gezien Koningin, ik zat toen in Frankrijk. ;)

Wat leuk zeg! Ik duim voor je! 10 minuten is wel heel kort, maar goed, als je het goed doet heb je ook niet meer nodig. Lijkt wel een beetje speed-dating zo. :Y
Ik ben benieuwd! Succes!

Ga je dan probeen de opleiding via je werkgever te laten lopen?
Ik weet dat sommige bedrijven liever zelf opleiden en een opleiding van een van de gevestigde organisaties niet eens echt een pré vinden. Het feit dat je uitgenodigd bent zonder opleiding vind ik al echt heel positief! :Y
Ik heb in 2006-2007 de Stivu opleiding gedaan (en behaald). Prima opleiding wmb.

Bij mij staat het allemaal op een heel laag pitje. Ik zie op dit moment geen mogelijkheid om het te combineren met mijn gezin met twee kleine kinderen. Part-time is vrijwel niet mogelijk, en zo wel zou ik er in salaris een flink eind op achteruit gaan. Op zich niet erg, maar nu even niet. ;) En full-time zou thuis weer andere logistieke aanpassingen vergen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat ik ooit echt wel het uitvaartvak in ga, maar op dit moment even niet. :)
pi_117271278
Dank je wel voor je reactie.
Dit is een parttime functie, dat kom je idd niet vaak tegen. Dus wellicht dat ik dan ook thuis met twee kleine kinderen wat geregeld kan krijgen.
Mijn huidige werk is het echt niet meer, dus ik ga dit gewoon proberen.

Ik leer het vak liever in de praktijk, maar als dat niet mogelijk is, kan ik via mijn huidige werkgever de opleiding volgen. Heel fijn dus.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:21:38 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117272674
Heb je het gesprek al gehad?

Part-time is echt fijn! Super! :Y
Ben wel benieuwd eigenlijk waar. PM-etje? O-)
Oh, en niet om zelf te solliciteren, op dit moment kunnen we een dergelijke terugval in salaris echt even niet hebben. :+
pi_117302104
Nou, het is het niet geworden.
Nadat ze te horen kreeg dat ik twee kinderen had, was zij van mening dat het echt niet kon.....
Ze raasde maar door over het feit dat je je kinderen nooit meer zou zien etc....volgens mij had ze eigen frustraties.
Verder was het een erg onprofessioneel gesprek, hele tijd liepen mensen in en uit, haar collega was later en ging uitgebreid soep zitten eten terwijl ze mee ging doen met het gesprek.
Ik hoop niet dat ze ook zo voor hun klanten zijn...
Zit er nog met in mijn maag om er nog wat van te gaan zeggen eigenlijk.

Volgende keer beter he.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:22:52 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117302193
Nou ja, wat een vreemd gesprek zeg... :? Dat van de kinderen is wel ook wat ik van iedereen hoorde tijdens de opleiding en bij sollicitaties.

Daarom heb ik serieus overwogen voor mezelf te beginnen, omdat ik denk dat het wel te combineren is, alleen is het voor een werkgever lastig ;)

Jij woont niet toevallig in de buurt he? O-)
Ik zou het nl alleen samen met een partner willen doen. ;)
pi_117311704
Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond. Wat interessant :@

BE, mag ik vragen welke opleiding jij hebt gedaan? Hoe lang duurde deze?

Vanwaar de interesse? Zal het kort uitleggen :) Mijn moeder wilt al jaren het uitvaartvak in. Ze gaat naar vakbeurzen en verdiept zich er ontzettend in. Ze heeft een opleiding voor Ritueel Begeleidster gedaan, maar vanwege een scheiding daar helaas niets mee kunnen doen. Nu zit ze werkeloos thuis en is haar droom eigenlijk wel om uiteindelijk in de uitvaartsector aan de slag te kunnen.

En ik kijk regelmatig op internet of ik geschikte dingen voor haar tegen kom of extra informatie :)
  donderdag 27 september 2012 @ 14:19:47 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117311798
Ik heb de eenjarige Stivu Opleiding gedaan. Dat is nu geloof ik de Docendo opleiding.

Er zijn bedrijven die zeker wel om een opleiding vragen, dus als ze de kans heeft zou ik daar toch wel mee starten. En solliciteren op alles dat je tegen komt. Het vak is enorm populair, of dat was het iig 5 jaar geleden, het is echt heel moeilijk om er tussen te komen.
Het was 5 jaar geleden niet ongewoon dat er 150 reacties op een vacature kwamen...

Ik zie nu op de docendo site dat de onderdelen van de opleiding tot uitvaarverzorger nog dezelfde zijn als die ik gehad heb.
pi_117312136
Is de opleiding je mee gevallen? En dan bedoel ik de combinatie van gezin/prive leven/werken en daarnaast studeren?

Ik zal haar het advies doorgeven. Ik weet dat ze wel met dat opleidingsinstituut in contact is geweest. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaat zeggen. Mocht ze vragen hebben over de opleiding.. Zou ze dan contact mogen zoeken met je? Het is toch anders om het te horen van iemand die zelf deze opleiding heeft gedaan als van een docent..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')