abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51855378
Oh, das wel voordelig, maar 1 jaar.
Ik vind het op dit moment wel echt te duur (¤ 3550,-)

Het schijnt dat die uitvaartschool in Maastricht nu ook gaat starten in september.
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:57:29 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52877073
Vanmiddag mijn diploma gehaald en de hele middag gesproken over uitvaarten etc. etc. en het kriebelt hier weer zo hard!
Maar ja, nu solliciteren (met een dikke zwangere buik) is gewoon niet zo heel erg handig, dus ik moet nog even geduld hebben.

Ik heb iig wel weer wat ideeen op kunnen doen en wat vragen kunnen stellen. Ik ga in mijn verlof maar eens wat informatie verzamelen over de mogelijkheden in deze stad/regio, eens wat rondbellen naar plaatsen met opbaarmogelijkheden, prijslijsten van begraafplaatsen opvragen etc. Me voorbereiden op het schrijven van een ondernemingsplan enzo.
Daar heb ik dan alle tijd voor. Mss dat ik dan toch alsnog wel voor mezelf ga beginnen...
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:30:19 #78
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_58811529
Nog gefeliciteerd

Naja ik ga deze toch een trap geven aangezien ik in september de STIVU opleiding ga volgen Wil iedereen weer de ogen en oren open houden voor mij voor sollicitaties? Thnx!!!
pi_61595305
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:30 schreef RHCPeter het volgende:
... Wil iedereen weer de ogen en oren open houden voor mij voor sollicitaties? Thnx!!!
Misschien is dit de gouden tip ...
http://vacatures.nuwerk.n(...)er-uitvaartzorg.html
... krijg ik nu iets extra als ik aan de beurt ben?
.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:10:45 #82
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_62359852
Ik ga voor de STIVU hier in Oldenzaal stage lopen en kan daar dan ook aan de gang als oproepkracht. Geniaal. Als het goed gaat heb ik best wel een heel erg open deur
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:04:13 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62361360
Goed zeg!

Ik ben jaloers!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:39:09 #84
180148 RHCPeter
aaiphone.com
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:50:04 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65589628
Gefeliciteerd! Leuk!
pi_65589849
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd! Leuk!
Thanks. Hoe gaat het met jou?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:45:43 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65591310
Goed hoor. Ik ben zwanger dus het solliciteren staat op een laag pitje.

Nu zitten de kindjes straks vrij dicht op elkaar, gaan ze vrij snel na elkaar naar school en kan ik over een paar jaar echt weer gaan kijken. Part time is zo zeldzaam in de uitvaart... Dus even wachten maar.
pi_65594114
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Goed hoor. Ik ben zwanger
Damn, zelfde vader?
  woensdag 18 februari 2009 @ 04:30:34 #89
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_66185834
eerst een tvp voor ik zinnige dingen ga uitkramen.

de kick krijgt u er gratis bij. ;')
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_113718241
Heeeeeeeele harde kick *)

Hoe gaat het met iedereen???

Ik sta op het punt om me echt te gaan orienteren op dit vak.
Mijn huidige werk is het voor mij niet meer en dit blijft knagen...
Nu ben ik de opleidingen aan het vergelijken, o.a. Docendo, Meander en Academie Vitaedis.
Wie heeft waar ervaring mee?
pi_114415249
Niemand?
pi_117234033
Alweer een kick :)

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een uitvaartverzorger functie! Ben helemaal blij.
Ik verwacht er niets van, maar is toch leuk.
Is wel spannend, want het gesprek duurt maar 10 minuten. In die 10 minuten moet ik hen overtuigen dat ik de geschikte kandidaat ben. Best een uitdaging.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:16:07 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117234300
Ik heb je kick nooit gezien Koningin, ik zat toen in Frankrijk. ;)

Wat leuk zeg! Ik duim voor je! 10 minuten is wel heel kort, maar goed, als je het goed doet heb je ook niet meer nodig. Lijkt wel een beetje speed-dating zo. :Y
Ik ben benieuwd! Succes!

Ga je dan probeen de opleiding via je werkgever te laten lopen?
Ik weet dat sommige bedrijven liever zelf opleiden en een opleiding van een van de gevestigde organisaties niet eens echt een pré vinden. Het feit dat je uitgenodigd bent zonder opleiding vind ik al echt heel positief! :Y
Ik heb in 2006-2007 de Stivu opleiding gedaan (en behaald). Prima opleiding wmb.

Bij mij staat het allemaal op een heel laag pitje. Ik zie op dit moment geen mogelijkheid om het te combineren met mijn gezin met twee kleine kinderen. Part-time is vrijwel niet mogelijk, en zo wel zou ik er in salaris een flink eind op achteruit gaan. Op zich niet erg, maar nu even niet. ;) En full-time zou thuis weer andere logistieke aanpassingen vergen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat ik ooit echt wel het uitvaartvak in ga, maar op dit moment even niet. :)
pi_117271278
Dank je wel voor je reactie.
Dit is een parttime functie, dat kom je idd niet vaak tegen. Dus wellicht dat ik dan ook thuis met twee kleine kinderen wat geregeld kan krijgen.
Mijn huidige werk is het echt niet meer, dus ik ga dit gewoon proberen.

Ik leer het vak liever in de praktijk, maar als dat niet mogelijk is, kan ik via mijn huidige werkgever de opleiding volgen. Heel fijn dus.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:21:38 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117272674
Heb je het gesprek al gehad?

Part-time is echt fijn! Super! :Y
Ben wel benieuwd eigenlijk waar. PM-etje? O-)
Oh, en niet om zelf te solliciteren, op dit moment kunnen we een dergelijke terugval in salaris echt even niet hebben. :+
pi_117302104
Nou, het is het niet geworden.
Nadat ze te horen kreeg dat ik twee kinderen had, was zij van mening dat het echt niet kon.....
Ze raasde maar door over het feit dat je je kinderen nooit meer zou zien etc....volgens mij had ze eigen frustraties.
Verder was het een erg onprofessioneel gesprek, hele tijd liepen mensen in en uit, haar collega was later en ging uitgebreid soep zitten eten terwijl ze mee ging doen met het gesprek.
Ik hoop niet dat ze ook zo voor hun klanten zijn...
Zit er nog met in mijn maag om er nog wat van te gaan zeggen eigenlijk.

Volgende keer beter he.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:22:52 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117302193
Nou ja, wat een vreemd gesprek zeg... :? Dat van de kinderen is wel ook wat ik van iedereen hoorde tijdens de opleiding en bij sollicitaties.

Daarom heb ik serieus overwogen voor mezelf te beginnen, omdat ik denk dat het wel te combineren is, alleen is het voor een werkgever lastig ;)

Jij woont niet toevallig in de buurt he? O-)
Ik zou het nl alleen samen met een partner willen doen. ;)
pi_117311704
Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond. Wat interessant :@

BE, mag ik vragen welke opleiding jij hebt gedaan? Hoe lang duurde deze?

Vanwaar de interesse? Zal het kort uitleggen :) Mijn moeder wilt al jaren het uitvaartvak in. Ze gaat naar vakbeurzen en verdiept zich er ontzettend in. Ze heeft een opleiding voor Ritueel Begeleidster gedaan, maar vanwege een scheiding daar helaas niets mee kunnen doen. Nu zit ze werkeloos thuis en is haar droom eigenlijk wel om uiteindelijk in de uitvaartsector aan de slag te kunnen.

En ik kijk regelmatig op internet of ik geschikte dingen voor haar tegen kom of extra informatie :)
  donderdag 27 september 2012 @ 14:19:47 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117311798
Ik heb de eenjarige Stivu Opleiding gedaan. Dat is nu geloof ik de Docendo opleiding.

Er zijn bedrijven die zeker wel om een opleiding vragen, dus als ze de kans heeft zou ik daar toch wel mee starten. En solliciteren op alles dat je tegen komt. Het vak is enorm populair, of dat was het iig 5 jaar geleden, het is echt heel moeilijk om er tussen te komen.
Het was 5 jaar geleden niet ongewoon dat er 150 reacties op een vacature kwamen...

Ik zie nu op de docendo site dat de onderdelen van de opleiding tot uitvaarverzorger nog dezelfde zijn als die ik gehad heb.
pi_117312136
Is de opleiding je mee gevallen? En dan bedoel ik de combinatie van gezin/prive leven/werken en daarnaast studeren?

Ik zal haar het advies doorgeven. Ik weet dat ze wel met dat opleidingsinstituut in contact is geweest. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaat zeggen. Mocht ze vragen hebben over de opleiding.. Zou ze dan contact mogen zoeken met je? Het is toch anders om het te horen van iemand die zelf deze opleiding heeft gedaan als van een docent..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')