Goed gevonden.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:38 schreef BobRooney het volgende:
http://vacaturekrant.nl/vd.fpl?id=589316&vkref=hptopper
hier een vacature voor uitvaarleider...
Bronquote:In de rij voor baan in uitvaartbranche
door Marjolein van der Gaag
AMSTERDAM - Nederlanders staan in de rij voor een baan in de uitvaartbranche. Had een begrafenisondernemer een paar jaar geleden nog grote moeite met het vinden van geschikt personeel, inmiddels reageren er op een vacature gemiddeld zo'n 150 sollicitanten.
Nieuwe rage: baan in de uitvaartbranche.
Ook de opleidingen tot uitvaartverzorger worden overstroomd met aanmeldingen. Dat zeggen zowel de Nederlandse Unie van Erkende Uitvaartondernemingen (NUVU) als de stichting Vakopleiding Uitvaartverzorging (Stivu). "Het taboe rondom de dood is de laatste jaren verdwenen", verklaart secretaris Johan Hoekman van de NUVU de grote belangstelling voor de sector.
"Twintig jaar geleden was het not done om over uitvaarten te spreken. Maar vooral door televisieprogramma's over de dood en begrafenissen is er meer aandacht voor gekomen. Meer mensen zijn daardoor gaan inzien dat het een mooi, dienstbaar beroep is."
Veel reacties
Veel mensen die een opleiding hebben gevolgd tot uitvaartverzorger hebben echter moeite om in deze sector werk te vinden. " Op iedere vacature komen ontzettend veel reacties binnen", zegt Frank Peusen van de Stivu. "Eigenlijk zijn er nu te veel mensen opgeleid tot uitvaartverzorger." Hij verwacht wel dat het aantal banen in de toekomst door de vergrijzing flink zal groeien.
Volgens Peusen zijn er ook veel mensen die de opleiding slechts volgen als aanvulling op hun eigen vakkennis. "Dat geldt bijvoorbeeld voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en de laatste zorg bieden aan oude of ernstig zieke mensen. Zij willen weten wat er daarna precies gebeurt. Voor zichzelf, maar ook om vragen van familieleden te kunnen beantwoorden."
Heb je het tegen mij?quote:Op woensdag 12 april 2006 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je niet iets anders verzinnen?![]()
Iets van 'Goh, wat interessant of zo?'
Ja precies, ik doe het dan niet voor het geld (hoewel dat natuurlijk wel meespeelt, want hé ik ben 18quote:Op zondag 23 april 2006 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, als ze al jaren achter elkaar de nieuwste Audi A4 heeft zal het wel aardig verdienen hè?
Iig genoeg om een wat duurdere leaseauto te kiezen als hij niet echt van haar is. Maar dat hoort ook een beetje bij het vak. Je kan nou eenmaal niet in een of ander roestig bakkie aankomen.
Als ik jou was zou ik het doen. Maar alleen omdat je het vak mooi vind, niet vanwege de auto.
Staan ook op hun site, volgens mij rond Utrecht.quote:Op zondag 23 april 2006 17:07 schreef teigan het volgende:
ik zag trouwens vorige week hier in de plaatselijke krant 2 vacatures van Yarden staan, er stond verder geen standplaats bij...
Afgelopen donderdag heb ik nav deze vacatures en mijn brief een sollicitatie gesprek gehad. Helaas ben ik het niet geworden maar ik wilde je nog wel een keer onwijs bedanken voor het linkje.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:55 schreef MissX het volgende:
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar kwam net deze vacature voor een uitvaartverzorger in Utrecht tegen en moest aan dit topic denken.
Wordt wel om een Stivu opleiding gevraagd en ervaring gevraagd, maar misschien heeft een enthusiaste brief wel nut http://www.jobtrack.nl/jobtrack/JobOpeningDisplayPage.aspx?srid=3053487&page=6&sort=0&from=6&jonr=1481379
Misschien omdat jij je enorm probeert te profileren als oprecht, meegaand, vol compassie en met het uiterste respect en daarom juist een topic opent over hoe jij wilt werken met dode mensen. Mijns inziens is het zo dat als je dat zo graag wilt zulk soort dingen voor je houdt omdat het nogal hypocriet overkomt om te gaan lopen verkondigen dat het je leuk lijkt bladiebla etc etc...quote:Op maandag 15 mei 2006 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Hee hoi!
Vanwaar de eer dat jij je kostbare aandacht aan mij besteed?
Het was een voorbeeld, figuurlijk genomen uiteraard... Ik vind jou nou niet echt het persoon die daar op de juiste plek is. Niet meer, niet minder.quote:Oh, en doe mij even dat topic over die wratten op mijn kut, ik zocht hem van de week nog maar kon het niet vinden.
Weet je zeker dat je mij niet verwart met iemand anders? Ik ben volgens mij toch niet echt de standaard oh zo meegaande R&P meeluldoosquote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef Xebrozius het volgende:
Misschien omdat jij je enorm probeert te profileren als oprecht, meegaand, vol compassie en met het uiterste respect en daarom juist een topic opent over hoe jij wilt werken met dode mensen.
Mss moet je ook het vorige topic even lezen. Dan wordt je mss iets duidelijker wat de oorspronkelijke bedoelingen van dit topic waren.quote:Mijns inziens is het zo dat als je dat zo graag wilt zulk soort dingen voor je houdt omdat het nogal hypocriet overkomt om te gaan lopen verkondigen dat het je leuk lijkt bladiebla etc etc...
Daarover verschillen we dan van mening. Kan.quote:Het was een voorbeeld, figuurlijk genomen uiteraard... Ik vind jou nou niet echt het persoon die daar op de juiste plek is. Niet meer, niet minder.
In al je bovengaande tekst probeer je amechtig uit te leggen dat je de persoon bent voor het werk, dat het een weloverwogen keuze is, dat je er geschikt voor bent. Ja, ik heb het voorgaande deel ook gelezen anders zou ik niet reageren namelijkquote:Op maandag 15 mei 2006 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mij niet verwart met iemand anders? Ik ben volgens mij toch niet echt de standaard oh zo meegaande R&P meeluldoos
[..]
Mss moet je ook het vorige topic even lezen. Dan wordt je mss iets duidelijker wat de oorspronkelijke bedoelingen van dit topic waren.
[..]
Again, lees het vorige topic. Ik was voornamelijk op zoek naar ervaringen van mensen die in het vakgebied werken om er achter te komen of het idd zo is als ik denk dat het is. Het is geen bevlieging en het is al helemaal niet om mensen hier op Fok ervan te overtuigen wat een intens goed mens ik ben.
[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Kan.
Je haalt je eigen redenatie binnen 1 zin onderuit... Waarom als ik vragen mag?quote:Ik was voornamelijk op zoek naar ervaringen van mensen die in het vakgebied werken om er achter te komen of het idd zo is als ik denk dat het is. Het is geen bevlieging
Zo zie jij dat. Voor mijn gevoel ben ik bezig erover te praten met anderen die oa. ook interesse hebben/hadden. (Kleinte, Koninging).quote:Op maandag 15 mei 2006 13:21 schreef Xebrozius het volgende:
In al je bovengaande tekst probeer je amechtig uit te leggen dat je de persoon bent voor het werk, dat het een weloverwogen keuze is, dat je er geschikt voor bent. Ja, ik heb het voorgaande deel ook gelezen anders zou ik niet reageren namelijk![]()
Als je het voorgaande topic écht had gelezen had je ook gelezen dat ik wel degelijk 3 afspraken heb gehad bij 3 verschillende bedrijven om met die mensen te praten.quote:Je haalt je eigen redenatie binnen 1 zin onderuit... Waarom als ik vragen mag?
ALs het geen bevlieging is dan wist je toch hoe de vork ik de steel zit? Dan had je nu al belangrijke telefoontjes gepleegd, mensen die in het vak zitten gemaild en had je het voor jezelf uitgezocht in plaats van op een openbaar forum
Dan nog zie ik geen reden om over dat soort dingen uit te wijden op een openbaar forum. Als je dat allemaal wel kunt vertellen wie zegt me dan dat je je dan wel stil kunt houden als je er eenmaal werkt? Zeker in dit vak is de mate van privacy en eerbied toch de bepalende factor voor je werk. En daar faal je nu toch al jammerlijk in? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 15 mei 2006 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is meer voor mijn eigen formulering en als antwoorden op anderen.
[..]
Als je de voorgaande topics écht had gelezen had je ook gelezen dat ik wel degelijk 3 afspraken heb gehad bij 3 verschillende bedrijven om met die mensen te praten.
Ik denk van wel. Het is een beetje appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:25 schreef Xebrozius het volgende:
Dan nog zie ik geen reden om over dat soort dingen uit te wijden op een openbaar forum. Als je dat allemaal wel kunt vertellen wie zegt me dan dat je je dan wel stil kunt houden als je er eenmaal werkt? Zeker in dit vak is de mate van privacy en eerbied toch de bepalende factor voor je werk. En daar faal je nu toch al jammerlijk in? Of zie ik dat verkeerd?
Je mag op FOK! niet over je ambities praten?quote:Op maandag 15 mei 2006 13:25 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dan nog zie ik geen reden om over dat soort dingen uit te wijden op een openbaar forum. Als je dat allemaal wel kunt vertellen wie zegt me dan dat je je dan wel stil kunt houden als je er eenmaal werkt? Zeker in dit vak is de mate van privacy en eerbied toch de bepalende factor voor je werk. En daar faal je nu toch al jammerlijk in? Of zie ik dat verkeerd?
Even voor de nieuwsgierigen. Inmiddels heb ik bericht van de opleiding en kan ik idd in September gaan beginnen.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop heel erg dat ik nog in September kan beginnen en niet hoef te wachten tot Januari.
Gefeliciteerd!!! Ga je dat fulltime doen??quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even voor de nieuwsgierigen. Inmiddels heb ik bericht van de opleiding en kan ik idd in September gaan beginnen.Ik ben echt superblij.
Misschien is dit de gouden tip ...quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:30 schreef RHCPeter het volgende:
... Wil iedereen weer de ogen en oren open houden voor mij voor sollicitaties? Thnx!!!
Klinkt goed, dan kunnen de kids met elkaar spelen......quote:Op donderdag 27 september 2012 08:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, wat een vreemd gesprek zeg...Dat van de kinderen is wel ook wat ik van iedereen hoorde tijdens de opleiding en bij sollicitaties.
Daarom heb ik serieus overwogen voor mezelf te beginnen, omdat ik denk dat het wel te combineren is, alleen is het voor een werkgever lastig
Jij woont niet toevallig in de buurt he?
Ik zou het nl alleen samen met een partner willen doen.
Ik werkte op dat moment 4 dagen en had de vrijdag vrij. De lessen waren allemaal op zaterdag en ik vond het prima te combineren.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:30 schreef Puala het volgende:
Is de opleiding je mee gevallen? En dan bedoel ik de combinatie van gezin/prive leven/werken en daarnaast studeren?
Ik zal haar het advies doorgeven. Ik weet dat ze wel met dat opleidingsinstituut in contact is geweest. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaat zeggen. Mocht ze vragen hebben over de opleiding.. Zou ze dan contact mogen zoeken met je? Het is toch anders om het te horen van iemand die zelf deze opleiding heeft gedaan als van een docent..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |