abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:05:11 #51
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43427761
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Is natuurlijk een verwerpelijk gedachten om zonder pardon aan te nemen dat wat in de geschiedenis boeke staat als correct aan te nemen.
Doe ik ook niet, ik weet heel goed waar ik over praat.
quote:
Er is genoeg reden om tenminste uit te zoeken waar de water erosie vandaan komt.
De gevestigde Egyptologie is het daar niet mee eens en dat kan ik me goed voorstellen. Vanaf het begin van de archeologie zijn er al idiote ideeën voor de functies van het piramidecomplex als graanschuren van Jozef en bouwsels van aliens.
quote:
Geld mag in zo'n sitatie geen rol spelen.
Geld speelt wel degelijk een rol want archeologie is nu eenmaal geen rijke tak van de wetenschap.
quote:
[..]

En hoe ben jij zo zeker dat de piramides ook niet al van deze zelfde beschaving was?
Arbeiders graffiti, teksten over de dodencultus van de piramide, archeologische vondsten zoals de piramidedorpen, verwijzingen in teksten in de omringende graven, ontwikkeling van de piramides vergeleken met andere piramides, etc.
quote:
Kijk de egyptenaren waren geen dom volk.. maar mocht dit waar zijn, hebben zij hun kennis gewoon verkregen van een andere beschaving.
Er is niks gewoons in deze wereld.
Waarom is dit noodzakelijk?
Waarom zijn er geen archeologische vondsten van die andere beschaving?
quote:
Als je echt geintresseerd wil zijn in dit onderwerp zou ik boeken als het orion mystery en de boodschap van de sphynx eens gaan lezen. Daar staan FEITEN in waar je niet om heen kan!!
Ik lees niet anders dan boeken over de oudheid en heb daar geen tijd voor. Ik betwijfel of die 'feiten' mij zouden kunnen overtuigen omdat het steeds weer het zelfde uitgekauwde verhaal over Orion is.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:07:24 #52
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43427824
Dus eigenlijk wat je zegt is.. ik weet al dat het zo is. Ik twijfel er niet over. En nee, doe geen moeite om met feiten te komen want voor mij zijn dit onjuist heden.

Juist ja..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:08:24 #53
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43427861
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:55 schreef onemangang het volgende:
Als er al een ark gevonden zou worden, bewijst dat dan dat de mythe van Oetnapisjtim uit de Gilgamesj van de meergodengodsdienst van de Mesopatmiërs op waarheid zou kunnen berusten? En dat dus de bijbelse God niet bestaat maar wel goden als Ninoerta en Ea?
Of dat de bijbelse GOD een verbastering is van een verhaal, duizenden jaren ouder.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:17:15 #54
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43428181
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:07 schreef Ticker het volgende:
Dus eigenlijk wat je zegt is.. ik weet al dat het zo is. Ik twijfel er niet over. En nee, doe geen moeite om met feiten te komen want voor mij zijn dit onjuist heden.

Juist ja..
Nee hoor je mag van mij best met feiten komen maar je kunt van niemand verwachten dat hij hele boeken gaan lezen die jij voorschotelt.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:21:32 #55
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43428327
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:17 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nee hoor je mag van mij best met feiten komen maar je kunt van niemand verwachten dat hij hele boeken gaan lezen die jij voorschotelt.
Dan ben je ook niet in staat om een goed onderbouwde theorie van de kaart te vegen met een zin als "het klopt niet, omdat het niet kan".

Een kleine beetje ergens in verdiepen voordat je het afzwakt als belachelijk kan geen kwaad.

Btw.. het woord orthodox schiet me ineens te binnen.. weet niet waarom.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:23:46 #56
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43428406
foutje.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:31:29 #57
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43428650
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dan ben je ook niet in staat om een goed onderbouwde theorie van de kaart te vegen met een zin als "het klopt niet, omdat het niet kan".
Wellicht niet, maar ik betwijf of jij dat wel met de traditionele theorie kan.
quote:
Een kleine beetje ergens in verdiepen voordat je het afzwakt als belachelijk kan geen kwaad.
Ik heb me verdiept in de piramides, niet in jouw boeken ,aar jouw boeken hebben dan ook geen autoriteit op Egyptologisch gebied.
quote:
Btw.. het woord orthodox schiet me ineens te binnen.. weet niet waarom.
Ik ook niet, leg eens uit?
pi_43781972
quote:
Simpele rekensommen laten zien dat er iets vreemds aan de hand is.

Iedere steen weegt tussen de 2 en de 15 ton. (Een grote steen van 15 ton weegt dus net zoveel als 15 grote auto's op elkaar! De grote piramide van Cheops bestaat uit ongeveer 2 1/2 miljoen steenblokken. En stel je voor dat iedere 2 minuten de Egyptenaren een steen op de juiste plaats hadden neergelegd.(En dat zou heeel snel zijn, want ze moesten alles met de hand doen.) We kunnen dan uitrekenen hoe lang het duurde voordat de piramide klaar was.

In 1 uur : 30 steenblokken goed neergelegd.
In 1 werkdag (8 uur) = 8 x 30 = 240 steenblokken goed neergelegd.
1 Seizoen (van 3 maanden) = 90 dagen x 240 = 21.600 steenblokken in 1 jaar.

Als je wilt weten hoeveel jaar het duurt, dan moet je 21.600 delen door 2.500.000 en dat is .....ongeveer 116 jaar ! Dan hebben we dus een probleem, want dan is de farao allang dood, dus dan kan hij niet begraven worden. Conclusie: We weten niet precies hoe de Egyptenaren deze piramide gebouwd hebben.
Ze doen er 'maar' 9 jaar over als ze 24 uur per dag werken, en 360 dagen in het jaar.. 2 minuten voor 1 steen lijkt me wel correct, alhoewel ik niet het idee dat het door mankracht gebouwd is. Zo'n groot gewicht met primitieve middelen zo stapelen lijkt me onmogelijk. Hoe krijg je een steen van 15 ton bovenop de piramide van tientallen meters hoog, met als hulpmiddelen: hout, dier/man kracht...
pi_43782626
Die andere pyramides staan eigenlijk niet ter discussie en zijn ook geen kleine jongens dus je laatste argument gaat dan niet helemaal op. Ik verbaas met daarentegen wel over de precies van de pyramide van Cheops.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:49:17 #60
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43789273
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ze doen er 'maar' 9 jaar over als ze 24 uur per dag werken, en 360 dagen in het jaar.. 2 minuten voor 1 steen lijkt me wel correct, alhoewel ik niet het idee dat het door mankracht gebouwd is. Zo'n groot gewicht met primitieve middelen zo stapelen lijkt me onmogelijk. Hoe krijg je een steen van 15 ton bovenop de piramide van tientallen meters hoog, met als hulpmiddelen: hout, dier/man kracht...
Een aangelegde helling?
pi_43791654
Misschien wel aardig om te lezen:
http://home.tiscali.nl/sttdc/jrg5_nr5_p2326.htm
quote:
De enorme afmetingen en de precisie van de drie piramides doen echter zelfs een grotere betrokkenheid vermoeden. Zij getuigen van een geweldige inspanning en dwingen onze bewondering ook anno 1996 nog af. Volgens Hancock is er hier sprake geweest van een massale poging van de gehele Egyptische bevolking om bij een aanstaande zondvloed de levende natuur en de voortgang van de evolutie voor een ondergang te bewaren.
Echt klote dat die regering van Egypte die opgravingen tegenhoudt onder de Sfynx.
pi_43811698
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef Djaser het volgende:

[..]

Een aangelegde helling?
lijkt me onwaarschijnlijk, sowieso met de vele zandstormen in de woestijnen, en dan zou je al het zand moeten laten "modderen" dmv water zodat het niet weg waait.. en dan nog, hoe krijg je zo'n zware steen die heuvel op?
  donderdag 23 november 2006 @ 12:17:06 #63
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43815910
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

lijkt me onwaarschijnlijk, sowieso met de vele zandstormen in de woestijnen, en dan zou je al het zand moeten laten "modderen" dmv water zodat het niet weg waait.. en dan nog, hoe krijg je zo'n zware steen die heuvel op?
Zo diep stonden die piramides de woestijn niet in dus ik denk dat dat wel meevalt, de hellingen zullen heus niet uit los zand bestaan. Daarbij zijn er resten van hellingen bij een aantal piramides gevonden dus het staat buiten kijf dat daar gebruikt van werd gebruikt.
pi_43816306
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:17 schreef Djaser het volgende:

[..]

Zo diep stonden die piramides de woestijn niet in dus ik denk dat dat wel meevalt, de hellingen zullen heus niet uit los zand bestaan. Daarbij zijn er resten van hellingen bij een aantal piramides gevonden dus het staat buiten kijf dat daar gebruikt van werd gebruikt.
dan nog , hoe krijg je die steen de helling op? dier/mankracht gaat niet lukken, 15 ton omhoog duwen of trekken lijkt me gewoon onmogelijk qua spierkracht (ervanuitgaande dat ze ronde balken gebruikte om hem omhoog te "rollen")
  donderdag 23 november 2006 @ 12:51:47 #65
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43816878
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dan nog , hoe krijg je die steen de helling op? dier/mankracht gaat niet lukken, 15 ton omhoog duwen of trekken lijkt me gewoon onmogelijk qua spierkracht (ervanuitgaande dat ze ronde balken gebruikte om hem omhoog te "rollen")
Waarom kan dat niet?
pi_43818196
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

De hunebedden zijn toch ook zo gemaakt? Of waren dat ook aliens? nee hoor, dat waren simpele Noorderlingen die dat zomaar even voor elkaar kregen, topprestatie
  donderdag 23 november 2006 @ 14:49:25 #67
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43820614
Laten we aub de piramide(s) van cheops) niet vergelijken met een hunebed...
pi_43821078
de hunebedden zijn tenminste niet gebouwd door hele hordes slaven.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:05:27 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43823144
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef -scorpione- het volgende:
de hunebedden zijn tenminste niet gebouwd door hele hordes slaven.
En met die zin stoppen we de discussie, omdat daaruit blijkt dat je er niet veel van af weet.
pi_43949403
De bijbel is symbolisch geschreven. Dat het boek niet naar een 'waargebeurd' verhaal is geschreven mag duidelijk zijn (de discussie die hierover gaat heeft een appart topic nodig). Ik betwijfel de echtheid in ieder geval ten zeerste.
pi_43955213
Heerlijke discussie, de popcorn ligt rondom mijn toetsenbord. Ga zo door ^^
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_43992106
The Discovery of Noah's Ark

Een serieuze documentaire over de ontdekking van de ark van noach. 1993

Here are the facts. It is in Turkey 17 miles from Mt. Ararat on a gentle slope at the 6000-foot elevation. It is a man-made object and was clearly designed as a boat. It incorporates principles of higher mathematics and advanced hydrodynamics. It contains decks and interior chambers. It is the proper dimension for the Ark. It is in the proper geographical location. It is accompanied by large, anchor stones of an appropriate size. It has been visited by religious pilgrims for thousands of years. It is consistent with the Bible, the Torah, and the ancient clay tablets from Sumer. And it is surrounded by mountains and villages which carry names from antiquity relating to the Ark's landing.

http://video.google.nl/videoplay?docid=7642929591600730561&hl=nl

Best overtuigend. Oordeel zelf
pi_43992596
Ik ken deze boot. Maar voor mij bevestigd het niets anders dan dat er misschien een oude zot is geweest die wat dieren op een boot heeft gestopt na een enge nachtmerrie.
  woensdag 29 november 2006 @ 15:10:47 #74
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_43992648
Op NG draait nu een docu over de theorie van het doorbreken van de Bosporus barriere naar de zwarte zee...ook hebben ze nederzettingen op de bodem van de zwarte zee gevonden (soddom en gomora hehehe....een oud colega van me deed het bodemradar onderzoek ).

door deze overstroming trokken velen weg uit dit gebied (hoge beschaving 6000 BC) die dit verhaal in alle windrichtingen waar ze naar toe trokken doorvertelden.

zeer interesante docu
pi_43992735
Volgens mij is dat daarom ook gelinkt aan de Atlantis mythe.
  woensdag 29 november 2006 @ 15:30:18 #76
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_43993205
ikzelf zie dit als 2 verschillende gebeurtenissen maar de mogelijkheid houd ik zeker open ! (de windrichtingen waarop ik doelde waren meer binnen europa en azie "mesopotamie,griekland,macedonie,rusland" maar ben het met je eens dat deze verhalen aardser verspreid zijn )
  woensdag 29 november 2006 @ 16:21:56 #77
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43995087
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:51 schreef diinero het volgende:
The Discovery of Noah's Ark
http://video.google.nl/videoplay?docid=7642929591600730561&hl=nl

Best overtuigend. Oordeel zelf
Gilgames historisch?

* Djaser sluit de docu weer af.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:45:02 #78
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_43999569
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:39 schreef Ticker het volgende:
Ik weet niet hoe het precies zit.

Er worden een aantal leuke dingen getoont.
Vooral de rotsen met de kruizen erop (hoewel noah toch wel VOOR christus leefde, was het kruis al V.C. een teken voor de dood?)
Jezus was beslist niet de eerste die aan het kruis genageld werd ter veroordeling tot de dood. En niet de enige op het moment dat het hem overkwam, hij mocht die ervaring ter plekke delen met nog 2 anderen aan weerszijden van hem.
pi_44000617
Video.google werkt bij mij voor geen meter de laatste tijd, nog meer last van...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')