Join the clubquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het is 10 uur, zit op mijn werk en HEB EEN KATER!
Hihi.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:06 schreef -Sandstorm- het volgende:
Aventura heeft al veel banken van dichtbij gezien
Dat is géén valide reden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het is 10 uur, zit op mijn werk en HEB EEN KATER!
Same herequote:Op donderdag 16 maart 2006 13:16 schreef Kauki het volgende:
Mijn Giropas is nog nooit stuk gegaan. Nou ja, op het moment is hij 'kapot' (er zit een scheur in) maar hij werkt nog wel![]()
Ik ook, en heb nog nooit problemen gehad met me rabobank pasje. Terwijl ik er toch echt niet zo zuinig mee omgaquote:
zeik niet zoquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:52 schreef bxie het volgende:
oke het is offtopic maar wel een serieuze vraag: WAAROM willen mensen een giropas??????
Verklaar je nader?quote:het is zoooo sloommet betalen ( een giro rekening)
Wat een onzin. Er zit gewoon 30 dagen tussen al je salarisstortingen toch? wat maakt het dan uit dat het bij jou elke maand op de 1e komt, terwijl het bij je collegas elke maand op de 30e komt? Ik zie het probleem niet hoor.quote:, je salaris komt er een paar dagen later op
Bij de postbank wordt je ook prima geholpen aan de balie hoor... die balie is er niet voor nietsquote:, alles is sloom en voor elk wissewasje moet je helemaal eem brief sturen in tegenstelling tot de echte banken waar je gewoon even binnenloopt en geholpen word , en waar je ook niet een half uur hoeft te wachten zoals bij de postbank.
djesus zeg...inderdaad...gewoon overstappen naar een ander.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:10 schreef Aventura het volgende:
..en daar gaan we godverdomme weer. Gister de hele avond gewinkeld. Overal gepind, no problemo. Wilde ik een treinkaartje kopen, deed mijn pas het opeens niet meer. Ik vind het echt niet te geloven. Ik bewaar hem in het speciale plastic houdertje, VER van mijn telefoon (want dat is niet goed begreep ik). Ik doe er echt nooit iets geks mee. Ongelofelijk. Ik ga nu kijken naar een andere bank, want ik heb er genoeg van nu.
Ik was niet bij de Appie geweest die avond.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:11 schreef Tafkahs het volgende:
aha, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Volgens mij is AH de boosdoener, meestal gebeurt het kort nadat ik daar gepind heb
En daarna kon ik niet meer pinnen in de NS automaatquote:9895772 ONLY NIEUWENDIJK>AMSTERD
PASNR 698E433 27-04-06 18 UUR 37
TRANSACTIENR 6066383
28-04-2006 684676370 9898735 DE TUINEN 7974>AMSTERDAM
PASNR 698E433 27-04-06 19 UUR 24
TRANSACTIENR 6128889
28-04-2006 684285797 9937924 LUSH BV>AMSTERDAM
PASNR 698E433 27-04-06 19 UUR 40
TRANSACTIENR 6203385
28-04-2006 372930840 9920978 VERO MODA>AMSTERDAM
PASNR 698E433 27-04-06 19 UUR 56
TRANSACTIENR 6199914
28-04-2006 101778678 9871370 ONLY>AMSTERDAM
PASNR 698E433 27-04-06 20 UUR 40
TRANSACTIENR 6295111
Ik bepaal zelf wat ik koop van mijn eigen geldquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:16 schreef tonks het volgende:
Kleding zeepjes Kleding, weer kleding. Was het niet je vriendman met een magneet?
Was je met je zus shoppen ofzo ?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik was niet bij de Appie geweest die avond.
[..]
En daarna kon ik niet meer pinnen in de NS automaat![]()
Ja dat klopt!quote:
Gohquote:
Kunnen jullie niet eens een maandje van pas wisselen ofzo ?quote:En ik heb ook vanalles gekocht in Bestsellerketens (Only, Vero Moda) en ook bij Lush.
En ook ik heb gepind met mijn Postbankpas. Maar de mijne is nog nooit stukgegaan.
De engie reden waarom ik ooit nieuwe passen moest aanvragen is omdat ik ze verloren was, of ze gestolen waren.
Nou kijk, het is dan wel mijn zus, familie enzo, maar dat gaat mij toch ietsjes te verquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:28 schreef ChOas het volgende:
[..]
Goh
[..]
Kunnen jullie niet eens een maandje van pas wisselen ofzo ?
Maar die van mij krijgen niet eens de kans om te slijten. Hij gaat gewoon defect ver voor die tijd. De magneetstrip wordt ws. elke keer leeggetrokken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Mijn pinpassen slijten ook als een razende. Bovendien heb ik ook elke keer barsten erin terwijl in de pas bewaar bij andere pasen die heel blijven....
Jawel...Want vanmorgen getest op een geldautomaat. Werkte nietquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aventura: Postbankpasjes en de NS-automaten zijn een zeer bekend euvel!! NS is momenteel bezig (al 4 jaar) om alle automaten te vervangen!
Ik had het vorige week ook op R'dam CS, gewoon automaat ernaast gepakt en daar deed ie het wel! Wil dus echt niet zeggen dat je pasje stuk is!
Ik wil net zeggen: overal doet je pas het prima, ga je pinnen bij de NS, doet 'ie het niet. Dan zou ik de oorzaak bij de NS zoekenquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aventura: Postbankpasjes en de NS-automaten zijn een zeer bekend euvel!! NS is momenteel bezig (al 4 jaar) om alle automaten te vervangen!
Ik had het vorige week ook op R'dam CS, gewoon automaat ernaast gepakt en daar deed ie het wel! Wil dus echt niet zeggen dat je pasje stuk is!
Wat raar dan! Ik heb écht nog nooit een pasje gehad wat vóór de "vervaldatum" kapot wasquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jawel...Want vanmorgen getest op een geldautomaat. Werkte niet
Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje, in een apart vak van mijn tas. Niet in de buurt van andere pasjes of telefoon. Dit alles op aanraden van de postbank, de laatste keer dat mijn pas stukging. Dit is de zesde keer in een jaar. 1 keer ging -ie na 1 dag al stukquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat raar dan! Ik heb écht nog nooit een pasje gehad wat vóór de "vervaldatum" kapot was.
Wat doe je ermee joh.
Die dingen zorgen ook voor enorm veel slijtagequote:Op vrijdag 28 april 2006 12:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje
Niets persoonlijks hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje, in een apart vak van mijn tas. Niet in de buurt van andere pasjes of telefoon. Dit alles op aanraden van de postbank, de laatste keer dat mijn pas stukging. Dit is de zesde keer in een jaar. 1 keer ging -ie na 1 dag al stuk
quote:
Juist de harde plastic hoesjes die je erbij krijgt maken krassen op je pas. Een beetje portemonnee heeft gewoon speciale locaties voor een hele rits passen, zonder dat er krassen kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:25 schreef Gstyles het volgende:
Gebeurt mij nou nooit TS Hebbie je pasje wel in een plastic hoesje gestopt???? Dat wil wel eens helpen
Aantrekkelijk bedoel jequote:
Je bedoelt dat ik dit soort ellende aantrek?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Aantrekkelijk bedoel je.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik dit soort ellende aantrek?
Alles gaat kapot waar je aan zit? Dat valt toch wel mee?quote:Ja, dat zou je wel kunnen stellen ja. Ik heb dit soort ge-eikel met ALLES.
Plus dat dat nergens op slaat van dat later je geld ontvangen dan je collega's.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:21 schreef DeWaasheid het volgende:
1x een kapot pasje gehad in jaren dus zelf deel ik die ervaring niet.
en al dat gezeik over dat postbank een pauperbank is... meestal als je over n dagje later geld moeilijk gaat doen kom je zelf nogal pauper over.
Je ging vrijwillig, zonder dat je ouders een rekening voor je hadden aangevraagd, bij de postbank?quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:58 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een pas van de postbank die het (tot nu toe) wel doet. (paar maandjes in bezit)
Maar om het ding te kríjgen![]()
enzovoort....
Banken gaan vaak niet verder dan het hondenhokformaat schuurtje, bij sommige kan je nog wel met een tuinhuisje aankomen, veel groter gaan de meesten banken niet, dan moet je een nieuw pas aanvragen. Anders kan je nog wel proberen bij de gemeente een bouwvergunning aan te vragen voor het schuurtje in je pinpas, dan accepteren sommige banken het wel weer.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef Minotarumon het volgende:
Ik heb hier ook vaak last van de laatste tijdeind vorig jaar een nieuwe gehaald en nu doet de pinpas het bij sommige pinautomaten niet meer omdat er een klein schuurtje in zit
![]()
Ehmm, mijn salaris komt een dag eerder dan met de bank. Ik wordt altijd per email geholpen, en nog nooit problemen gehad met de pas. Het online gedeelte werkt ook wel goed, het enige schrale is dat het altijd 1 dag duurt van geld van je spaarrekening halen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:52 schreef bxie het volgende:
oke het is offtopic maar wel een serieuze vraag: WAAROM willen mensen een giropas??????
het is zoooo sloommet betalen ( een giro rekening) , je salaris komt er een paar dagen later op , alles is sloom en voor elk wissewasje moet je helemaal eem brief sturen in tegenstelling tot de echte banken waar je gewoon even binnenloopt en geholpen word , en waar je ook niet een half uur hoeft te wachten zoals bij de postbank.
please vertel mij waarom mensen nog een giropas gebruiken.
Ja, ik heb mn salaris echt altijd ruim op tijd (postbank dus). Net als stufi enzo, komt gewoon binnen op de datum waarop het (volgens de site) hoort binnen te komen..volgens mij gelijk met mensen die rabo hebben.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:
dat van salarissen:
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de postbank of ING betaalt heb je het eerder dan mensen met een bank
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
Op veel hogescholen en universiteiten betaal je alles met je chip: kopiëren, printen, eten & drinken. Daarnaast werkt het internetbankieren met de chip.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef Aibmi het volgende:
Maar de contacten van zo'n chip worden wel heel vies. En dus mag je ze dan iedere keer oppoetsen voordat je kan betalen. En dat is ook klote.
Bij de Rabo is dat (in ieder geval tegenwoordig) ook te regelen met 1 druk op een knop.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:54 schreef Aventura het volgende:
Nou ik ben destijds naar postbank overgegaan omdat het bij de Rabo niet mogelijk was om mijn rekening over te zetten naar de stad waar ik naartoe was verhuisd. Om de een of andere reden is het heeeeel moeilijk om de gegevens vanuit kantoor a naar kantoor b te krijgen bij hen. Bij postbank is dat landelijk en centraal geregeld.
rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.
Ik heb hier echt nog nooit iemand over gehoord, dus het zou me niet verbazen als je gewoon geen beste pas hebt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:02 schreef Aibmi het volgende:
Ik zit in precies die zelfde situatie, en iedere keer als er mee betaald moet worden moet je 'm oppoetsen.
Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...
Ah, het ging over je studentenkaart ofzo? Zo eentje heb ik inderdaad ook, maar ik gebruik altijd m'n bankpas.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dan eerder dan mijn onderwijsinstelling slechte passen heeft, aangezien ik niet de enige ben. Maar als dit inderdaad geen probleem is bij andere instellingen is het inderdaad een prima oplossing voor die verouderde magneetstrippen.
ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.
De enige reden die ik kan verzinnen is als je net voor het weekend overmaakt, maar dat geldt voor alle banken.
Op de site van de Consumentenbond staat dit schema:quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.
1 2 3 4 5 6 | Internetoverb. door de week SNS >>>> Postbank 2 dagen Internetoverb. met weekendinvloed Fortis >>>> Postbank 4 dagen |
Oja, mijn chippas is ook stukquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:55 schreef Mike het volgende:
Bankpasjes met een magneetstrip zijn gewoon veel te gevoelig. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat alle pasjes alleen nog een chip hebben. Zo'n chip gaat bijna nooit kapot.
De eerste credit cards met alleen een chip komen er al aan.
Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:42 schreef imago het volgende:
[..]
Oja, mijn chippas is ook stukSteek em in zo'n automaat en hij zegt "pas geblokkeerd, ga naar bank". Ga je naar bank en dan snappen ze er niks van en kunnen ze em niet deblokkeren
Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoorquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.
Ik neem aan dat ze daar nog wat aan gaan doen, want het zou geen doen zijn als je als bank elke keer een nieuwe pas moest aanvragen als iemand 3 keer een verkeerde code bij de Albert Heijn heeft ingevoerd.
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staanquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:55 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoor![]()
Ontopic: Mijn pasje is ook 1 keer ermee gestopt, kon nergens meer pinnen. Stond ik bij de AH, de bliepmiep wilde het wel achterhouden omdat ze anders alles moest terugboeken. Had ik geen tijd voor, vrij lullig. Later nog 4 verschillende banken geprobeerd, had weinig nut. Op vakantie trouwens een magneetsleutel op mijn portemonnee gelegd, toen was ik ook bang dat die het niet meer zou doen. Maar mijn pasje deed het nog welis me daarna nog vaker gebeurd
Idem hier: Ik heb een selectieve Postbank pas. Ik kan dus bij menig winkel prima betalen, maar bij de AH geeft hij aan defecte pas. Zelfs bij een andere kassa!!!quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:48 schreef imago het volgende:
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert HeijnEn dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.
(...)
Een pinpas wordt niet ingeslikt bij 3 maal foute pincode, alleen (tijdelijk) geblokkeerd.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:00 schreef flubub het volgende:
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan
Als het bij alle automaten van alle winkels/bedrijven goed gaat behalve bij de AH (en de NS) dan kan het eigenlijk niet anders of het ligt aan de AH (en de NS).quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:48 schreef imago het volgende:
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert HeijnEn dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.
Ik zit ook bij de Postbank, maar ik heb nog nooit problemen met pinnen gehad bij zowel de AH, als de NS automaten. Vreemd dat er wel veel zijn die er wel problemen mee hebben.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:48 schreef imago het volgende:
Verder is de plastic coating van één van de passen af aan het brokkelen, en het laagje met hologram is al afgesleten. En de handtekening ook. Ik verbaas me er steeds over dat ik er nooit op wordt aangesproken, ook niet op het postkantoor ofzo, want het ding ziet eruit alsof ik em gestolen heb van een zwerver
Maar moet ik nou geld gaan betalen omdat de Postbank geen pasjes kan maken die het uithouden totdat ze officieel verlopen zijn? Dat vind ik zo'n onzin
ach die gast was ook dronken, mss bedoelde ie datquote:Op maandag 16 oktober 2006 17:39 schreef 700MB het volgende:
[..]
Een pinpas wordt niet ingeslikt bij 3 maal foute pincode, alleen (tijdelijk) geblokkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |