abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:12:18 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37372490
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

Jawel...Want vanmorgen getest op een geldautomaat. Werkte niet
Wat raar dan! Ik heb écht nog nooit een pasje gehad wat vóór de "vervaldatum" kapot was .

Wat doe je ermee joh .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:13:48 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37372528
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wat raar dan! Ik heb écht nog nooit een pasje gehad wat vóór de "vervaldatum" kapot was .

Wat doe je ermee joh .
Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje, in een apart vak van mijn tas. Niet in de buurt van andere pasjes of telefoon. Dit alles op aanraden van de postbank, de laatste keer dat mijn pas stukging. Dit is de zesde keer in een jaar. 1 keer ging -ie na 1 dag al stuk
pi_37372557
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:13 schreef Aventura het volgende:

[..]

Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje
Die dingen zorgen ook voor enorm veel slijtage
pi_37372598
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:13 schreef Aventura het volgende:

[..]

Tja dat zeiden ze bij de postbank ook al, gaven ze rustig mij de schuld. Ik ga zorgvuldig met mijn pasjes om. Ik bewaar hem nu in het bijbehorende hoesje, in een apart vak van mijn tas. Niet in de buurt van andere pasjes of telefoon. Dit alles op aanraden van de postbank, de laatste keer dat mijn pas stukging. Dit is de zesde keer in een jaar. 1 keer ging -ie na 1 dag al stuk
Niets persoonlijks hoor , maar als ik, die echt niet zachtzinnig met mijn pas omga (zit altijd in mijn portemonnee, die al-tijd in mijn broekzak zit), nooit wat heb met die pas.(en hij wordt vaak gebruikt ), dan ligt dat toch niet aan de pas?

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:17:22 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37372615
Mijne zit gewoon in m'n portemonnee, vaak genoeg in de buurt van m'n foon, maar heb echt nog nooit problemen gehad. Heb je een zwaar magnetisch veld om je heen hangen ofzo?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_37372673
Ze heeft een magnetisch aura
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:22:10 #72
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_37372721
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ze heeft een magisch aura
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:25:33 #73
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_37372790
Gebeurt mij nou nooit TS Hebbie je pasje wel in een plastic hoesje gestopt???? Dat wil wel eens helpen
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_37375123
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:25 schreef Gstyles het volgende:
Gebeurt mij nou nooit TS Hebbie je pasje wel in een plastic hoesje gestopt???? Dat wil wel eens helpen
Juist de harde plastic hoesjes die je erbij krijgt maken krassen op je pas. Een beetje portemonnee heeft gewoon speciale locaties voor een hele rits passen, zonder dat er krassen kunnen ontstaan.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:45:39 #75
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37375227
Het maakt niet uit, hiervoor had ik nooit zo'n plastic hoesje maar bewaarde ik hem in een vakje in mijn lederen portemonnee. Ging-ie net zo hard kapot. Er zitten ook geen krassen op de magneetstrip verder. Zoals ik al zei, het heeft niets te maken met fysieke slijtage.
pi_37377082
Bij mij issie nog nooit stuk gegaan, maar ik gebruik hem ook niet zo gek veel.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:48:03 #77
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37377260
Gebeurt erg vaak met de nieuwe passen.
(Die je niet zelf ontwerpt dan...)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37377434
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ze heeft een magnetisch aura
Aantrekkelijk bedoel je .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_37377582
kheb ook rabo, denk 2jr geleden ook al 5 passen aangevraagt.
Ben nu bezig met pas nr 12.. sinds 6jr
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:01:26 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37377641
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Aantrekkelijk bedoel je .
Je bedoelt dat ik dit soort ellende aantrek?
Ja, dat zou je wel kunnen stellen ja. Ik heb dit soort ge-eikel met ALLES.
pi_37377853
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik dit soort ellende aantrek?

Meerreh, nee.. Dat bedoelde ik niet helemaal .
quote:
Ja, dat zou je wel kunnen stellen ja. Ik heb dit soort ge-eikel met ALLES.
Alles gaat kapot waar je aan zit? Dat valt toch wel mee?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:21:05 #82
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_37378221
1x een kapot pasje gehad in jaren dus zelf deel ik die ervaring niet.
en al dat gezeik over dat postbank een pauperbank is... meestal als je over n dagje later geld moeilijk gaat doen kom je zelf nogal pauper over.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_37378471
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:21 schreef DeWaasheid het volgende:
1x een kapot pasje gehad in jaren dus zelf deel ik die ervaring niet.
en al dat gezeik over dat postbank een pauperbank is... meestal als je over n dagje later geld moeilijk gaat doen kom je zelf nogal pauper over.
Plus dat dat nergens op slaat van dat later je geld ontvangen dan je collega's.
Het hangt er nl. maar net vanaf bij welke bank de werkgever zit!
Mijn baas zit bij de Postbank, dus ik heb mijn salaris altijd eerder dan mijn collega's die geen rekening bij de Postbank hebben.
pi_37378539
bewaar je dat ding in de buurt van een magnetisch veld ofzo?
pi_37379493
Postbank pas inmiddels 2x 1 keer gebroken en 1x deed ie het gewoon niet meer
Rabobank 1x gebroken nieuwe pas was gratis ;p
pi_37383021
Het pasje niet in de buurt gekomen van zo'n magneetplaat bij de kassa van (kleding) winkels ofzo?
pi_37383359
Ik heb bij de abn al aardig was pasjes versleten, maar dat was altijd omdat dan dat rotte chip-chipje er na een tijdje gewoon uit valt..
pi_37383368
Ik heb een pas van de postbank die het (tot nu toe) wel doet. (paar maandjes in bezit)

Maar om het ding te kríjgen

om te húilen gewoon.......
samenvatting:
Ik heb één girorek aangevraagd.
Ik kreeg er twee.
Van geen van beide heb ik de passen ontvangen.
Wèl de pincodes !!
..... volgens de brieven zouden de passen in mijnbrievenbus vallen.
Niet dus !
Bellen bellen bellen
Volgens de medewerkster zouden de passen op het postkantoor op te halen zijn.
En idd.. ik kreeg ophaalberichten.
Maar: Géén passen op het kantoor !
Volgensde medewerkster die toen gebeld is zouden de passen in mijn brievenbus komen (een week daarvoor oid )

Uiteindelijk bleek dat ze de passen en mijn girofoongegevens naar een adres in een andere stad gestuurd hadden.

Ik mocht echter niet weten naar welk adres. "privacy en wie zegt dat ik de originele eigenaar wel ben enzo ?)

Ook was er plots een 2e naam achter de girorekeningen geplaatst.
Waar die vandaan kwam of het andere adres wisten ze niet te vertellen, wilden ze ook niet.
"het staat in de computer"

(let wel ! ik had al geld gestort !)

Uiteindelijk had ik mijn pas dan eindelijk voor de rekening die ik daadwerkelijk geopend had.
De 2e rekening stond echter ook nog op mijn naam.
Daar hadden ze inmiddels al allerlei dingen vanaf geschreven (kosten voor de pas en het pakket)
Ik stond op de rekening die ik nóóit geopend heb dus zelfs in de min !

enzovoort....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37397864
Maar als het je niet bevalt kun je toch gewoon naar een andere bank?

Ik heb al heel m'n leven postbank en nog nooit enig probleem met ze gehad
pi_37398106
2/3 Keer is mijn rabopas doormidden gegaan, nooit problemen mee gehad, kreeg na 5 dagen weer een nieuw
Enschede, onze stad! ons domein!
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:23:06 #91
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_37398108
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:58 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een pas van de postbank die het (tot nu toe) wel doet. (paar maandjes in bezit)

Maar om het ding te kríjgen

enzovoort....
Je ging vrijwillig, zonder dat je ouders een rekening voor je hadden aangevraagd, bij de postbank?

zaterdag 29 april 2006 @ 12:19:46 #92
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_37399317
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef Minotarumon het volgende:
Ik heb hier ook vaak last van de laatste tijd eind vorig jaar een nieuwe gehaald en nu doet de pinpas het bij sommige pinautomaten niet meer omdat er een klein schuurtje in zit
Banken gaan vaak niet verder dan het hondenhokformaat schuurtje, bij sommige kan je nog wel met een tuinhuisje aankomen, veel groter gaan de meesten banken niet, dan moet je een nieuw pas aanvragen. Anders kan je nog wel proberen bij de gemeente een bouwvergunning aan te vragen voor het schuurtje in je pinpas, dan accepteren sommige banken het wel weer.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:26:38 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37569112
Hm ik heb toch maar weer even gebeld en ik krijg kostenloos een nieuw pasje. Ze gaven toe dat winkels steeds verder beveiligen en overal magnetische velden gebruiken, bij de balie en bij poortjes e.d. Anyway, afwachten maar weer tot de volgende keer dat mijn pasje weigert
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:14:09 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42716201
En weer stuk.

Tussen dit keer en 5 mei was-ie nog een keer stukgegaan (half juli).

Ik denk dat ik een andere bank neem.
pi_42716251
Dit is wel heel extreem hoor. Je hebt denk ik gewoon slecht karma.
Nat als ik overigens heb in driekwart jaar op mijn werk al 3 computers gesloopt...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:17:46 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42716266
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de bank ligt (hoewel ik ook meteen zou overstappen als ik bij de Postbank zat ). Die passen zijn redelijk hetzelfde en je zult het probleem ook ongetwijfeld bij een andere bank krijgen.

Heb je echt niets wat magnetisch is bij je? Of bewaar je 'm dicht bij je telefoon?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:19:08 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42716290
Tis echt raar, de pas die stuk is is van mijn hoofdgirorekening waar al mijn vaste lasten middels een incasso afgaan. Dat pasje ligt thuis en ik gebruik hem misschien 2x per maand. Ik betaal al zoveel mogelijk met cash omdat ik elke keer weer bang ben om voor gek te staan in de winkel als ik weer eens pin en het ding werkt niet.
Ben ik nou gek of...
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:20:53 #98
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42716321
ik heb al een postbankrekening sinds 1992 en er is nog nooit een pasje stuk gegaan en de service van Postbank vind ik altijd prima. Ik heb momenteel 2 passen (2 rekeningen) van de Postbank en ook die zijn nog nooit stuk gegaan en er is ook niet bijvoorbeeld 1 winkel ofzo waar 'ie het steeds niet doet en bijna alles wordt met de PIN betaald.

Denk dat het toch aan jou ligt
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:24:52 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42716392
bij mij is het ook een paar keer voorgekomen.. Stom toevallig steeds als ik geld bij de ABN had gehaald.. (en aangezien ik daar niet zo heel vaak geld haalde, duurde het even voor ik het verband ontdekte)..
Sinds ik daar niet meer pin, heb ik nergens meer last van

en de zeikerds op de postbank; ik lach mijn collega's altijd keihard uit als mijn geld 's middags al beschikbaar is en dat van hun nog 2 dagen duurt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:29:25 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42716470
Ik heb mijn salaris ook altijd de 22ste al en mijn collega's pas de 24ste
Maareh, ja ik pin ook weleens bij de ABN AMRO, die automaat zit hier op de hoek.
En ik haal ook weleens een treinkaartje uit de NS-automaat. (Dat zie ik ook vaak voorbijkomen als boosdoener). Neemt niet weg dat ik het stom vind dat ik steeds 7 euro moet betalen voor iets waar ik niks aan kan doen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:36:32 #101
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42716631
Jeetje .

En ik doe nog steeds met het pasje dat ik van hen heb gekregen en ze houden het ook altijd uit tot de datum die op het pasje staat...
pi_42716697
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:52 schreef bxie het volgende:
oke het is offtopic maar wel een serieuze vraag: WAAROM willen mensen een giropas??????

het is zoooo sloommet betalen ( een giro rekening) , je salaris komt er een paar dagen later op , alles is sloom en voor elk wissewasje moet je helemaal eem brief sturen in tegenstelling tot de echte banken waar je gewoon even binnenloopt en geholpen word , en waar je ook niet een half uur hoeft te wachten zoals bij de postbank.

please vertel mij waarom mensen nog een giropas gebruiken.
Ehmm, mijn salaris komt een dag eerder dan met de bank. Ik wordt altijd per email geholpen, en nog nooit problemen gehad met de pas. Het online gedeelte werkt ook wel goed, het enige schrale is dat het altijd 1 dag duurt van geld van je spaarrekening halen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:42:21 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42716770
dat van salarissen:

als het bedrijf waar je werkt salarissen via de postbank of ING betaalt heb je het eerder dan mensen met een bank
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
pi_42716905
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert Heijn En dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.

Verder is de plastic coating van één van de passen af aan het brokkelen, en het laagje met hologram is al afgesleten. En de handtekening ook. Ik verbaas me er steeds over dat ik er nooit op wordt aangesproken, ook niet op het postkantoor ofzo, want het ding ziet eruit alsof ik em gestolen heb van een zwerver

Maar moet ik nou geld gaan betalen omdat de Postbank geen pasjes kan maken die het uithouden totdat ze officieel verlopen zijn? Dat vind ik zo'n onzin
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_42716940
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:
dat van salarissen:

als het bedrijf waar je werkt salarissen via de postbank of ING betaalt heb je het eerder dan mensen met een bank
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
Ja, ik heb mn salaris echt altijd ruim op tijd (postbank dus). Net als stufi enzo, komt gewoon binnen op de datum waarop het (volgens de site) hoort binnen te komen..volgens mij gelijk met mensen die rabo hebben.
En ik heb nog nóóit gehad dat mn pas stuk ging of dat ik niet meer kon pinnen, eigenlijk werkt bij mij alles perfect Alleen idd..wat al een reactie hierboven nog stond, dat overschrijven van spaar- naar girorekening dat is jammer dat dat niet a la minute gaat, dat gaat het bij de rabobank geloof ik wel. Maargoed, daar kan ik nog mee leven
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:50:15 #106
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42716954
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:

Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:54:52 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42717061
Nou ik ben destijds naar postbank overgegaan omdat het bij de Rabo niet mogelijk was om mijn rekening over te zetten naar de stad waar ik naartoe was verhuisd. Om de een of andere reden is het heeeeel moeilijk om de gegevens vanuit kantoor a naar kantoor b te krijgen bij hen. Bij postbank is dat landelijk en centraal geregeld.
Plus ik heb eens een paar 'dreigbrieven' gehad toen ik na afstuderen niet stante pede mijn krediet (roodstaan) kwam regelen, ze wilden dat ik naar kantoor kwam voor een afspaak. Yeah right...Voor 500 euro? Stuur maar een rekening ofzo...
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:55:23 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717072
Bankpasjes met een magneetstrip zijn gewoon veel te gevoelig. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat alle pasjes alleen nog een chip hebben. Zo'n chip gaat bijna nooit kapot.

De eerste credit cards met alleen een chip komen er al aan.
pi_42717106
Maar de contacten van zo'n chip worden wel heel vies. En dus mag je ze dan iedere keer oppoetsen voordat je kan betalen. En dat is ook klote.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:58:42 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717142
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef Aibmi het volgende:
Maar de contacten van zo'n chip worden wel heel vies. En dus mag je ze dan iedere keer oppoetsen voordat je kan betalen. En dat is ook klote.
Op veel hogescholen en universiteiten betaal je alles met je chip: kopiëren, printen, eten & drinken. Daarnaast werkt het internetbankieren met de chip.

Als student gebruik je 'm dus al veel en ik heb echt nog nooit die chip hoeven oppoetsen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:02:30 #111
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717232
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:54 schreef Aventura het volgende:
Nou ik ben destijds naar postbank overgegaan omdat het bij de Rabo niet mogelijk was om mijn rekening over te zetten naar de stad waar ik naartoe was verhuisd. Om de een of andere reden is het heeeeel moeilijk om de gegevens vanuit kantoor a naar kantoor b te krijgen bij hen. Bij postbank is dat landelijk en centraal geregeld.
Bij de Rabo is dat (in ieder geval tegenwoordig) ook te regelen met 1 druk op een knop.

Ik vind sowieso altijd dat je bij banken erg afhankelijk bent van degene die aan de balie zit. Als diegene je niet vriendelijk helpt of weinig moeite voor je wil doen, dan ben je al snel een 'klotebank'. Ik weet niet of banken doorhebben dat er nog steeds te veel klantonvriendelijk personeel op de kantoren zit.
pi_42717236
Ik zit in precies die zelfde situatie, en iedere keer als er mee betaald moet worden moet je 'm oppoetsen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:04:47 #113
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42717275
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:50 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.
rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:04:56 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717281
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:02 schreef Aibmi het volgende:
Ik zit in precies die zelfde situatie, en iedere keer als er mee betaald moet worden moet je 'm oppoetsen.
Ik heb hier echt nog nooit iemand over gehoord, dus het zou me niet verbazen als je gewoon geen beste pas hebt.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:06:14 #115
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717304
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...
Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.

De enige reden die ik kan verzinnen is als je net voor het weekend overmaakt, maar dat geldt voor alle banken.
pi_42717316
Ik denk dan eerder dan mijn onderwijsinstelling slechte passen heeft, aangezien ik niet de enige ben. Maar als dit inderdaad geen probleem is bij andere instellingen is het inderdaad een prima oplossing voor die verouderde magneetstrippen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:07:48 #117
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717349
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dan eerder dan mijn onderwijsinstelling slechte passen heeft, aangezien ik niet de enige ben. Maar als dit inderdaad geen probleem is bij andere instellingen is het inderdaad een prima oplossing voor die verouderde magneetstrippen.
Ah, het ging over je studentenkaart ofzo? Zo eentje heb ik inderdaad ook, maar ik gebruik altijd m'n bankpas.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:10:43 #118
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42717417
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.

De enige reden die ik kan verzinnen is als je net voor het weekend overmaakt, maar dat geldt voor alle banken.
ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.
pi_42717439
Ja(collegekaart). En met dat ding moet je ongeveer overal betalen. En hij heeft dus een klotechip, die je iedere keer moet oppoetsen
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:16:11 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717545
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:10 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.
Op de site van de Consumentenbond staat dit schema:

1
2
3
4
5
6
                                 Langzaamste overboeking   Duur ¹

Internetoverb. door de week       SNS >>>> Postbank      2 dagen

Internetoverb. met weekendinvloed   Fortis >>>> Postbank    4 dagen 

Maar goed, idd een andere discussie.
pi_42718361
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:55 schreef Mike het volgende:
Bankpasjes met een magneetstrip zijn gewoon veel te gevoelig. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat alle pasjes alleen nog een chip hebben. Zo'n chip gaat bijna nooit kapot.

De eerste credit cards met alleen een chip komen er al aan.
Oja, mijn chippas is ook stuk Steek em in zo'n automaat en hij zegt "pas geblokkeerd, ga naar bank". Ga je naar bank en dan snappen ze er niks van en kunnen ze em niet deblokkeren
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:46:32 #122
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42718436
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:42 schreef imago het volgende:

[..]

Oja, mijn chippas is ook stuk Steek em in zo'n automaat en hij zegt "pas geblokkeerd, ga naar bank". Ga je naar bank en dan snappen ze er niks van en kunnen ze em niet deblokkeren
Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.

Ik neem aan dat ze daar nog wat aan gaan doen, want het zou geen doen zijn als je als bank elke keer een nieuwe pas moest aanvragen als iemand 3 keer een verkeerde code bij de Albert Heijn heeft ingevoerd.
pi_42718576
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:46 schreef Mike het volgende:

[..]

Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.

Ik neem aan dat ze daar nog wat aan gaan doen, want het zou geen doen zijn als je als bank elke keer een nieuwe pas moest aanvragen als iemand 3 keer een verkeerde code bij de Albert Heijn heeft ingevoerd.
Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoor

Ontopic: Mijn pasje is ook 1 keer ermee gestopt, kon nergens meer pinnen. Stond ik bij de AH, de bliepmiep wilde het wel achterhouden omdat ze anders alles moest terugboeken. Had ik geen tijd voor, vrij lullig. Later nog 4 verschillende banken geprobeerd, had weinig nut. Op vakantie trouwens een magneetsleutel op mijn portemonnee gelegd, toen was ik ook bang dat die het niet meer zou doen. Maar mijn pasje deed het nog wel is me daarna nog vaker gebeurd
pi_42718642
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:55 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoor

Ontopic: Mijn pasje is ook 1 keer ermee gestopt, kon nergens meer pinnen. Stond ik bij de AH, de bliepmiep wilde het wel achterhouden omdat ze anders alles moest terugboeken. Had ik geen tijd voor, vrij lullig. Later nog 4 verschillende banken geprobeerd, had weinig nut. Op vakantie trouwens een magneetsleutel op mijn portemonnee gelegd, toen was ik ook bang dat die het niet meer zou doen. Maar mijn pasje deed het nog wel is me daarna nog vaker gebeurd
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:56:49 #125
159986 mdegrooth
Consulent Dipuka
pi_42720003
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:48 schreef imago het volgende:
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert Heijn En dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.
(...)
Idem hier: Ik heb een selectieve Postbank pas. Ik kan dus bij menig winkel prima betalen, maar bij de AH geeft hij aan defecte pas. Zelfs bij een andere kassa!!!
Dipuka - sterk mensenwerk
Reïntegratie / Werving en Selectie
http://www.dipuka.nl
pi_42720239
Ik heb geen giropas.
pi_42721853
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:00 schreef flubub het volgende:
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan
Een pinpas wordt niet ingeslikt bij 3 maal foute pincode, alleen (tijdelijk) geblokkeerd.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42721871
quote:
Als het bij alle automaten van alle winkels/bedrijven goed gaat behalve bij de AH (en de NS) dan kan het eigenlijk niet anders of het ligt aan de AH (en de NS).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42721988
Je moet hem ook niet in je kont stouwen!

SJEEZUS dat weet je toch wel !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 oktober 2006 @ 19:28:39 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42722748
quote:

Verder is de plastic coating van één van de passen af aan het brokkelen, en het laagje met hologram is al afgesleten. En de handtekening ook. Ik verbaas me er steeds over dat ik er nooit op wordt aangesproken, ook niet op het postkantoor ofzo, want het ding ziet eruit alsof ik em gestolen heb van een zwerver

Maar moet ik nou geld gaan betalen omdat de Postbank geen pasjes kan maken die het uithouden totdat ze officieel verlopen zijn? Dat vind ik zo'n onzin
Ik zit ook bij de Postbank, maar ik heb nog nooit problemen met pinnen gehad bij zowel de AH, als de NS automaten. Vreemd dat er wel veel zijn die er wel problemen mee hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')