Ga ik zoeken op de buren (de jongens...quote:Scouting Archipel heft groep op
Scouting archipel groep 14 uit Utrecht is per 01-07-2004 gestopt met alle activiteiten. Scouting Nederland heeft de jeugdleden uitgeschreven.
De volgende redenen worden genoemd.
Financiële problemen.
Onderhoud accommodatie kost te veel geld.
Verhuurder NS Vastgoed doet zeer moeilijk
Onduidelijkheid over subsidie door gemeente Utrecht
Niet genoeg leiding. Zwangerschap. Geen zicht op aanvulling stafteam
Steeds minder jeugd leden. Deze zomer hadden er zes van zeventien jeugdleden opgezegd. Groep werd daardoor te klein
De groep had altijd gehoopt het 50-jarige jubileum te halen, maar dat gaat nu niet door.
Ik was echt gewoon ff in shockquote:De groep wordt kleiner en kleiner.
De Rowans stoppen in 1990 en de Stam stopt in 1992.
In 1994 neemt de troep deel aan de Europese Jamboree in Dronten.
Vanaf 1992 doen we samen met de Wepadojeb mee aan de Jota tot 1996.
En in 1997 valt het doek. Er zijn geen nieuwe jeugdleden meer te vinden in Lombok.
Jammer, maar het is niet anders.
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken manquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
![]()
(wat eerst een uur duurde voordat ie goed en wel brandde)
De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachelquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
![]()
Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:29 schreef Bluezz het volgende:
N.a.v. het breakie breakie topic, ben ik gaan zoeken op JOTA, waar ik in '70 heb meegedaan met onze buurpadvindersgroep. (Wij zaten in de cremerstraat in Utrecht, meisjes en jongens gescheiden, maar wel naast elkaar, 2 verschillende groepen)
Kom ik erachter dat mijn padvindstersgroep niet meer bestaat
[..]
Allemaal meegemaakt, evenals de scharensliep, de voddenboer, de melkboer, de eierboer en een zich nog met een paard voor de kar voortbewegende schillenboer.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:50 schreef Merisse het volgende:
De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachelik schrik er zelf van dat ik dit nog meegemaakt heb weet je dat
quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:51 schreef Kale het volgende:
Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......
Edit: Hebbes! De H.J. Schimmelstraat!
We schelen een jaar of 12 (ik zit illegaal in dit subforumquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het pand wat jij bedoelde was Jong Utrecht. Iets verder de Cremerstraat inlopen, links was het.
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken man![]()
.
Nu je het zegt.... Ook nog jarenlang gedaan, leuke bijverdienste was dat voor ons.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...
en ja, de kilo prijs is echt zo hoog geweest![]()
Deden wij ook ja, schuur als opslag! Ouders charteren om af en toe te rijden naar de papierboer en werkelijk 100'den guldens verdient als 7-8-9 jarig ventjequote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
[..]
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...
en ja, de kilo prijs is echt zo hoog geweest![]()
Ik heb er nog 1, komt af en toe nog van pasquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:23 schreef golfer het volgende:
Bestaat de oer-Hollandsche fleschenlikker nog?
[afbeelding]
Viewmaster.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:26 schreef Kale het volgende:
Heerlijk, zo'n sentimenteel topic! Ik ga morgenavond na m'n werk m'n Viewmaster opzoeken!!!!!
Dat was de Virtual Reality van onze tijd! Vooral de serie foto's van Afrikaanse dieren op uitgestrekte vlaktes was weergaloosquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Viewmaster.![]()
Beter dan die eindeloze dia-avonden als er weer een familie-lid ergens de grens over was geweest.
daar hebben wij menig familielid lastig mee gevallenquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Beter dan die eindeloze dia-avonden als er weer een familie-lid ergens de grens over was geweest.
Dat is inderdaad waar !quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:42 schreef Kale het volgende:
En was bestaat er verder niet meer uit mijn jeugd. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar wat kinderen van tegenwoordig NIET meer doen: Pijltjes draaien en schieten / Klapbessen schieten / Jeukzaadjes uit rozenbottels halen en bij meisjes in de nek gooien / Boompje klimmen / Boomhutten maken / Kleppers aan je fietswiel maken / Oorlogje spelen / In de boomgaard veel te onrijpe appels en peren jatten etc etc. Buiten spelen dus!
Ondanks al mijn pogingen om er onderuit te komen uiteindelijk, midden in mijn werkperiode, opgeroepen als lichting 1975-1.quote:
ik ben uit nu dus 17 jaar oud.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar !
Zo jammer.
Soms let ik er extra op maar ik zie het gewoon echt niet meer gebeuren. Komt ook bij dat als je tegenwoordig je kinderen lekker een boomhut laat bouwen je binnen 15 minuten de pliesie aan de deur hebt + een rekening van gemeentelijk groenbeheer :-)quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar !
Zo jammer.
En daar deed bier al helemáááál niets kosten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Ondanks al mijn pogingen om er onderuit te komen uiteindelijk, midden in mijn werkperiode, opgeroepen als lichting 1975-1.
Heb wel voor elkaar gekregen om niet bij de parate troepen te komen en ben als hofmeester barman geworden in de onderofficiers-bar.
Kwam er vele biertjes en een kilo of 5 bierbuikje later weer uit.
Zeker niet als je als barman steeds gratis kleintjes bier van de wel betalende onderofficiertjes kreeg aangeboden en je die verplicht moest aannemen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:47 schreef ondeugend het volgende:
En daar deed bier al helemáááál niets kosten.![]()
Gelukkig wel, alhoewel mijn zoon het eerste schooljaar er wel één kreeg.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:44 schreef ElizabethR het volgende:
Zwarte Belga kauwgom, verdwenen!
Hoorspelen op de radio, foetsie.
Kroontjespen en inktpot op de lagere school....
Ja, een hele wand in mijn jongenskamertje hing vol met speldjes. Ook helaas allemaal weggegooid.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:52 schreef mazaru het volgende:
De speldjes en de sleutelhangers die je vroeger overal bij kreeg.
Kijk eens op Marktplaats mazuru, daar worden ze massaal aangeboden. Mij moeder heeft mijn verzameling naar de rommelmarkt gedaan en dat vind ik ook nog steeds ontzettend balen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:52 schreef mazaru het volgende:
De voddenboer, de soepboer, de kolenboer.
De melkboer met paard en wagen, waar je met een kannetje naar toe moest, zodat hij het kon vullen met melk.
De speldjes en de sleutelhangers die je vroeger overal bij kreeg.
Wat heb ik een spijt dat ik die verzamelingen heb weggedaan, vooral mijn sleutelhanger-verzameling was enorm.
Daar zaten zulke unieke sleutelhangers bij, van produkten die ik me nu niet eens meer kan herinneren.
Oh, was jij dat?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:32 schreef laffer het volgende:
in èèn geval hebben we een sloop auto (fiat 850) nog in de fik gestoken, de rakkers dat we waren![]()
het is verjaard, jammer hèquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, was jij dat?
Kan ik alsnog even die kosten bij je claimen?![]()
Koetjesrepen bij Super de Boerquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:21 schreef Maisnon het volgende:
de Koetjesreep!![]()
Superchocola
jaja, er is/was een actie hiervoor
Maar die zouden dan niet van mij zijnquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:11 schreef Merisse het volgende:
[..]
Kijk eens op Marktplaats mazuru, daar worden ze massaal aangeboden. Mij moeder heeft mijn verzameling naar de rommelmarkt gedaan en dat vind ik ook nog steeds ontzettend balen.
Op deze site trof ik verschillende sleutelhangers die ik vroeger ook had. Veel van broodbeleg; Flipjes-figuurtjes enzo
Ik weet waar jouw huis woont en kom binnenkort wel even wraak nemen.quote:
quote:
Ijs dat naar kaas smaakt?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:41 schreef MajesticZ het volgende:
Die verkocht Ola vroeger. Gewoon ijs met een kaassmaakje... Echt super lekker! Ik snap niet waarom ze die eruit gegooid hebben (is ongeveer 9 jaar geleden)
edit: mag ik hier wel wat zeggen als 20+er![]()
De zuurkar!!!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:24 schreef klingel het volgende:
Bij ons kwam zondag's altijd een zuurkar door de straat, hij liep dan altijd zijn waar aan te prijzen als ''uitjes in de wijnazijn'', maar eigenlijk leek het er meer op dat hij riep ''uitjes in de wijvenzeik'' tenminste als kind wilde je dat zo horen.![]()
Smaakte niet echt als Kaas hoor. Maar het zag eruit als gatenkaas (zelfde kleur en van die gaatjesquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ijs dat naar kaas smaakt?![]()
Dat lijkt me nou echt niks.
En iedereen mag hier wat zeggen hoor![]()
Tsja.. ik denk er ook nog wel eens aan: Een krant uit het mandje halen bij de winkel voor de deur en netjes 25ct in doorzichtige 'spaarpotje' stoppen. Waarom kan het niet meer...quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:55 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en het geldlaatje dat de buschauffeur naast zich had. Ik zie me nog voor ƒ 0,27 een buskaartje naar Rotterdam kopen. Die man had gewoon zijn geld open en bloot naast zich liggen. Dat zou nu ondenkbaar zijn. En dat vind ik écht jammer. En volgens mij is de wereld een stuk minder gemoedelijk en veilig geworden![]()
jazeker welquote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:53 schreef MajesticZ het volgende:
[..]
Smaakte niet echt als Kaas hoor. Maar het zag eruit als gatenkaas (zelfde kleur en van die gaatjes).
Dus niemand kent het!
iekquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:47 schreef golfer het volgende:
Een zak stroopwafelkruimels voor 15 cent op de markt.![]()
Jezus ja. Dus dat was niet alleen in Bommel ?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:47 schreef golfer het volgende:
Een zak stroopwafelkruimels voor 15 cent op de markt.![]()
Bommel ? offtopicquote:Op zondag 19 maart 2006 00:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jezus ja. Dus dat was niet alleen in Bommel ?
quote:Op zondag 19 maart 2006 00:59 schreef tong80 het volgende:
Ok Cool
Ben er wel eens weezn stappen. Dood dorp
Ja, die waren lekker zo'n puntzak friet.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:12 schreef deedeetee het volgende:
Puntzak frieten voor 15 cent en een waterijsje voor 5 cent.
Ik woon vlak bij 't park en dat ziet er nu héél anders uit, helemaal kaal en alle eekhoorntjes zijn op de vlucht gejaagd toen de bomen en struiken drastisch gekapt werden....quote:Op zondag 19 maart 2006 11:26 schreef dolle_hond het volgende:
autocross in t park in geleen
Absoluut. Maar ook in de jaren '50 en '60 kwam er narigheid voor; jeugdbendes bv. Maar inderdaad, over het algemeen was het toen zó gemoedelijk, dat kun je de hedendaagse jeugd wel uitleggen, maar ze kunnen het zich niet voorstellen. Touwtjes uit de brievenbus, fietsen die 's nachts buiten stonden en er de volgende dag nóg stonden, enz. De mensen waren toendertijd nog echt mensen met sociaal gevoel; moet je nú eens om komen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:55 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en het geldlaatje dat de buschauffeur naast zich had. Ik zie me nog voor ƒ 0,27 een buskaartje naar Rotterdam kopen. Die man had gewoon zijn geld open en bloot naast zich liggen. Dat zou nu ondenkbaar zijn. En dat vind ik écht jammer. En volgens mij is de wereld een stuk minder gemoedelijk en veilig geworden![]()
Oeps dat ken ik ook allemaal en ik ben nog geen 40+quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:42 schreef Kale het volgende:
En wat bestaat er verder niet meer uit mijn jeugd. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar wat kinderen van tegenwoordig NIET meer doen: Pijltjes draaien en schieten / Klapbessen schieten / Jeukzaadjes uit rozenbottels halen en bij meisjes in de nek gooien / Boompje klimmen / Boomhutten maken / Kleppers aan je fietswiel maken / Oorlogje spelen / In de boomgaard veel te onrijpe appels en peren jatten etc etc. Buiten spelen dus!
Klopt helemaal wat je zegt, in GC is ook een topic, en daar lees je wat de jonkies vroeger deden en die zeggen hetzelfde over hoe ze die tijd missen (ook over de buitenspeelspelletjes etc)quote:Op zondag 19 maart 2006 20:22 schreef Merisse het volgende:
Eigenlijk zou ik absoluut niet meer terug willen naar die tijd. Die onbezorgdheid die wij ons allemaal zo goed herinneren kwam ook grotendeels door onze leeftijd..
Misschien zijn ze allemaal van naam veranderdquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:31 schreef golfer het volgende:
Ik heb net even voor de grap net even gekeken of mijn oude scholen nog bestaan.
Niet dus.
Alles wordt maar afgebroken.![]()
Tssss, ben pas 35 maar ook ik weet nog dat we in begin jaren 70 een oliekachel hadden. Grote tank hing aan de schuur, kwam olieman die rolde slang van voordeur tot keukendeur uit enzo. Vond ik als manneke van 2 altijd bere interessant.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken man![]()
.
Ja die mis ik óók, zonde van dat gedoe met die ontploffende flessenquote:Op maandag 20 maart 2006 10:03 schreef Art_Core het volgende:
[afbeelding]
Heerlijk, vooral de rode. Ten offer gevallen aan Marcel van D.
ik ben er 3 jaar geleden nog eens geweest. schrok me te pletter.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij 't park en dat ziet er nu héél anders uit, helemaal kaal en alle eekhoorntjes zijn op de vlucht gejaagd toen de bomen en struiken drastisch gekapt werden....![]()
quote:
boompje klimmen en dan een soms paar meter naar beneden vallen, was altijd toch weer leuk om de reacties te zien.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:42 schreef Kale het volgende:
En wat bestaat er verder niet meer uit mijn jeugd. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar wat kinderen van tegenwoordig NIET meer doen: Pijltjes draaien en schieten / Klapbessen schieten / Jeukzaadjes uit rozenbottels halen en bij meisjes in de nek gooien / Boompje klimmen / Boomhutten maken / Kleppers aan je fietswiel maken / Oorlogje spelen / In de boomgaard veel te onrijpe appels en peren jatten etc etc. Buiten spelen dus!
Dat was de echte Winzoquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:13 schreef CartWOman het volgende:
Caddy's![]()
De ijscowagen in de straat, als die z'n bel liet horen: m'n broertje en ik hysterisch om een ijsje gillen.![]()
Uit school met vriendinnetjes naar Jamin.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:08 schreef mazaru het volgende:
Nou ik Ringo hier zie... het ouderwetse koffiezetten!
Eerst water koken, dan de bonen malen, langzaam water op de koffie schenken, vergeet de Buisman niet![]()
Punica bestaat nog hoor!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:39 schreef Wunk het volgende:
m'n basisschool en m'n middelbare school, allemaal met de grond gelijk gemaakt..
En punica natuurlijk
[afbeelding]
hier rijdt er wekelijks iemand voor oud ijzer en andere ouwe troepquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
![]()
ja, oud ijzer levert nu nog geld op, vodde denk ik niet meer..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hier rijdt er wekelijks iemand voor oud ijzer en andere ouwe troep![]()
Ja, die touwen en katrollen had ik ook nog in mijn eerste eigen woning in 1976 in de Amsterdamse Vrolikstraat op 3 hoog.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:35 schreef laffer het volgende:
wat je ook steeds minder ziet zijn ouderwetse deuropeners, stel je voor een oude etagewoning....
met zo`n zwengel op elke etage, gekoppeld aan een buizensysteem of touwen en katrollen, waar men dus de benedendeur mee kon openen![]()
mijn overgrootmoeder woonde aan de transvaalkade, en die had nog een (beneden)woning met een bedstedequote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die touwen en katrollen had ik ook nog in mijn eerste eigen woning in 1976 in de Amsterdamse Vrolikstraat op 3 hoog.
He wat punniken? Zijn Turken ook al aan de punnik tegenwoordig?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:19 schreef Roellio het volgende:
[..]
Punica bestaat nog hoor!
De turkse supermarkt hier in A'dam verkoopt het nog!
Klopt. We hebben later in die woning in een gangkast een douche laten aanleggen, maar de benedenbuurvrouw heeft jarenlang geklaagd over wateroverlast.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:04 schreef laffer het volgende:
en natuurlijk wat veel ontbrak in die oude woningen was een badkamer en douche enzo, ze wasten zich gewoon met koud water in de keuken![]()
Idd... heerlijk: lang, plat en t was chocolade met caramel ofzo.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 07:31 schreef buzzer het volgende:
Vroeger had je chocoladerepen die 'de drie musketiers' heten..
en die waren in mijn herinnering errug lekker.
Gelukkig wel.quote:
Ik was een tijdje geleden op Texel en daar verkocht men aardappelen, uien, e.d. nog op die manier. gewoon op een tafeltje voor het huis met een -vastgemaakte spaarpot.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:20 schreef charon het volgende:
[..]
Tsja.. ik denk er ook nog wel eens aan: Een krant uit het mandje halen bij de winkel voor de deur en netjes 25ct in doorzichtige 'spaarpotje' stoppen. Waarom kan het niet meer...
In Duitsland en Oostenrijk bestaat een dergelijke manier van kranten kopen nog wel. Op zondag hangen daar aan lantaarnpalen plastic zakken waar je zo een krant uit kan halen, of je nu geld in het (weliswaar afgesloten) gleufje gooit of niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:12 schreef snijder het volgende:
Ik was een tijdje geleden op Texel en daar verkocht men aardappelen, uien, e.d. nog op die manier. gewoon op een tafeltje voor het huis met een -vastgemaakte spaarpot.
Wij liepen vroeger op lege conservenblikkem met een touwtje eraan. Tegenwoordig heb je in de speelgoedwinkel van die omgekeerde plastic * bussen * met touw eraan daar kun je ook op lopenquote:
de rode lamp tegen spit en spierpijn, die hadden wij ook, moet nog ergens bij m`n vader op zolder staanquote:
Werkelijk? Dat deed ik 8-10 jaar geleden allemaal nog. Behalve die kleppersquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:42 schreef Kale het volgende:
Vraagt een helpdeskmedewerkster (in de tijd van de overgang van de 5,25 naar de 1,44 diskettes):quote:
In Weert ging men op zaterdag naar de frituur met een lege pan en liet die dan volgooien met frieten, bij ons werd jammer genoeg gewoon gekookt mijn ma vond frietjes erg ongezondquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:15 schreef Mike1964 het volgende:
oh ja, brood eten op zaterdag, als avondeten. Of was dat puur iets Zaans?
Bij ons werd patat gegeten op zondag, mét uiteraard een halve kip. Inderdaad erg ongezond, maar vooralsnog ben ik er toch maar mooi 41 mee geworden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Weert ging men op zaterdag naar de frituur met een lege pan en liet die dan volgooien met frieten, bij ons werd jammer genoeg gewoon gekookt mijn ma vond frietjes erg ongezond![]()
Wij aten op zaterdag ook altijd brood (Amsterdam). Mijn oma in Amstelveen trouwens ook. En op zondag bloemkool of witlof. Op zondagmiddag braadde mijn vader het vlees voor de hele komende week.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:15 schreef Mike1964 het volgende:
Hier ook hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:15 schreef Mike1964 het volgende:
neequote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Zijn er nog mensen die speklapjes eten ?
Zo'n ding hebben wij in onze keet staanquote:
Ik ben op het moment bezig om ze te verteren!quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
En straks ook geen Jodenkoeken en Zigeunersaus meer. En geen Mariabiscuits (kwetsend voor katholieken,weet je?).quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:49 schreef mazaru het volgende:
Nou, nou zijn er ook geen negerzoenen meer
Ow jaah...bij een stamppotje, al eten we die niet vaak, doe ik ze er wel bij. Mijn vrouw is een echt spekmonstertje wat dat aangaat...maar dan wel lekker doorgebakken hequote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
gisteren nogquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Bloedworst heb ik nooit gelustquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:26 schreef laffer het volgende:
[..]
gisteren nog![]()
ik eet alleen geen bloedworst meer![]()
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef Mike1964 het volgende:
King Corn.....
Ik ga bij Japie eten, want daar hebben ze King Corn....![]()
Dat was een leuke reclamequote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef Mike1964 het volgende:
King Corn.....
Ik ga bij Japie eten, want daar hebben ze King Corn....![]()
Volgens mij niet...eneh...Catweazel??quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef Mike1964 het volgende:
Had iemand al Q en Q genoemd?
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef dolle_hond het volgende:
zijn er ook nog balkenbrei-eters?
Ik kan de melodie nóg altijd zingen * kjoe én kjoe whoehoehoe * enz...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef Mike1964 het volgende:
Had iemand al Q en Q genoemd?
Volgens mij ging het meer van: Kuu en Kuu, huuu hu hu, hu hu hu ....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan de melodie nóg altijd zingen * kjoe én kjoe whoehoehoe * enz...![]()
Jaaaaaa, vreselijk was dat, wij moesten altijd met twee tegelijk bij die man naar binnen en een klasgenoot die heel erg bang was werd gewoon vastgebonden aan de armleuningen van de stoel met een paar theedoeken waar ik dus bij wasquote:
Tis een 40+ topic, bedenk zelf maarquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:21 schreef AlohaXa het volgende:
Een schooltandarts? Over hoe lang geleden hebben we het
niet lang genoeg geledenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:21 schreef AlohaXa het volgende:
Een schooltandarts? Over hoe lang geleden hebben we het
Precies. Die tandenbeulen zijn er de reden van dit ik nu nog een trauma voor de tandarts heb en tegenwoordig zo'n gespecialiseerde tandarts heb voor angsthazen als ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:41 schreef laffer het volgende:
niet lang genoeg geleden![]()
als je geen gaatjes had, dan maakte die kenau ze ter plekke wel![]()
En degene die geweest was nam de kaart van de volgende mee. Op welk tafeltje legde hij hem neer? Net Russisch roulette...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:52 schreef tong80 het volgende:
De schooltandartsKwam je op je fietsje aan gereden en zag je de bus staan
Kreeg je een kaart in je handen. En na afloop een tandenorstel.
Mijn god wat was ik bang
quote:
Ruud Stekelquote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:19 schreef pos het volgende:
[..]Anders ik wel...moest altijd achter Rudie Steekel, weet het nog precies
![]()
40+ ?quote:
Daar hoefde ik lekker niet naar toe, wij gingen elk half jaar naar onze eigen tandarts.quote:
Ik kan me die omgebouwde SRV wagen ook wel herinneren, maar ik hoefde daar nooit naar toe. Eigenlijk geen idee waarom niet? Wij gingen wel altijd naar onze "eigen" tandarts maar ik neem aan dat iedereen dat wel deed? Of was de schooltandarts iets voor "arme" mensen of zo? Kan me niet voorstellen, ik ben opgegroeid in een redelijk rijk dorpje, armoede kwam bij ons op school volgens mij niet voor....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar hoefde ik lekker niet naar toe, wij gingen elk half jaar naar onze eigen tandarts.![]()
In een andere naamquote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:29 schreef struukduukers het volgende:
De negerzoen:P
Ja zegeltjes sparen, dat hebben wij ook gedaan en toen er flink gespaard was mochten m'n zus en ik van dat geld rolschaatsen kopen en mijn broer kreeg toen een hele grote mecanodoosquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:16 schreef Thorical het volgende:
School sparen kwam er zo'n dame van de bank en dan kon je zegeltjes sparen, voor een dubbeltje of kwartje per stuk.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:16 schreef Thorical het volgende:
School sparen kwam er zo'n dame van de bank en dan kon je zegeltjes sparen, voor een dubbeltje of kwartje per stuk. En al die mannetjes die op zaterdagmiddag langs kwamen voor de toto, een vereniging zus een club etc. En allemaal rookten ze sigaren.
Dat heet nu de groeirekeningquote:Op zondag 26 maart 2006 01:02 schreef Martijn_77 het volgende:
De Zilvervlootrekening
Mmm, in de jaren 60/70quote:Op zondag 26 maart 2006 01:02 schreef Martijn_77 het volgende:
De Zilvervlootrekening
Nooit iets van teruggezienquote:Op zondag 26 maart 2006 01:02 schreef Martijn_77 het volgende:
De Zilvervlootrekening
Dat was speciaal voor de oudere tovenaar ofzoquote:
Ja, voordat de Chick en de Candy werden uitgevonden.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:14 schreef Morwen het volgende:
Dat was speciaal voor de oudere tovenaar ofzo![]()
Die ken ik nog wel, tenminste van mijn pa danquote:Op zondag 26 maart 2006 01:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, voordat de Chick en de Candy werden uitgevonden.
Ik woonde in 1975 in een woning in Amsterdam-Oost en vroeg mij altijd af waarom het op zaterdagavond zo druk was met verkeer in de straat om de hoek en er overal auto's dubbelparkeerden.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:23 schreef Morwen het volgende:
Die ken ik nog wel, tenminste van mijn pa danIk wist precies waar ie ze verstopt had en dan ging ik stiekum kijken als ze weg waren (mijn ouders dan
)
![]()
Vooral achterin stonden de grappige "zaken". Contactads van mensen met de hele (vleeswaren)-zaak open en bloot![]()
en de rosiequote:Op zondag 26 maart 2006 01:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, voordat de Chick en de Candy werden uitgevonden.
Klopt:quote:Op zondag 26 maart 2006 01:37 schreef tong80 het volgende:
Peter Muller is wel een legende uit die jaren. Begon ook nog een rodelblad later.
quote:Op zondag 26 maart 2006 01:30 schreef tong80 het volgende:
Ik las altijd stiekum de Candy van m'n ouders. Legde hem altijd terug zoals ik hem op had gepakt uit de la.
Totdat ik het een keer vergat en de Candy op hun bed liet liggen met de la open.
Ma :
'Herman ik vind het niet erg dat je hem leest, maar leg hem wel weer terug.'
Daar sta je dan als 14-jarige puber.
Hij heeft nog steeds niet te klagen hoor.quote:
Whehe, dan woonde je vlakbij de Vrolikstraat? Daar zat die tent ergens (heb ook een tijd in die buurt gewoondquote:Op zondag 26 maart 2006 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik woonde in 1975 in een woning in Amsterdam-Oost en vroeg mij altijd af waarom het op zaterdagavond zo druk was met verkeer in de straat om de hoek en er overal auto's dubbelparkeerden.
Bleek dus dat diezelfde mensen uit die contactadvertenties daar dus op bezoek gingen naar de Club Candy, die in dat straatje was gevestigd.
Ik woonde inderdaad in de Vrolikstraat, je gaat door voor de koelkast of de vibrator. Aan jou de keuze.quote:Op zondag 26 maart 2006 03:10 schreef Aventura het volgende:
Whehe, dan woonde je vlakbij de Vrolikstraat? Daar zat die tent ergens (heb ook een tijd in die buurt gewoond)
Bij ons in het dorp komt die nog steedsquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb de scharesliep nog meegemaakt in Bilthoven
Maar jullie hebben wel al stromend water ?quote:Op zondag 26 maart 2006 04:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bij ons in het dorp komt die nog steeds
Van de 400 inwoners van ons dorp zijn er 3 'fitter'bij het lokale waterleidingsbedrijf.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar jullie hebben wel al stromend water ?
Zijn die er echt niet meer?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:52 schreef Bruce117 het volgende:
De ouderwetse 1 liter flessen melk, met aluminium doordrukdoppen.
Allemaal verschillende klueren doppen voor de verschillende producten. blauw voor de normale melk, rood voor de karnemelk, groen voor yoghurt.
Weet niet wanneer ze verdwenen zijn, maar dat ze verdwenen zijn staat wel vast.
een kreidler florettquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:11 schreef OllieA het volgende:
Vetkuiven op buikschuivers, met legtank en vossesteert.
Edit: Een plaatje erbij dan?![]()
[afbeelding]
Ik vond het een lekkere soort limonade .quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:15 schreef Bluezz het volgende:
[afbeelding]
Uit de handel omdat ze uit elkaar ploften
http://www.likeur-frismuseum.nl/Exota.htm
Zeker lekkerquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:25 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik vond het een lekkere soort limonade .
Had je in rood en geel![]()
Is toch langer uit de handel voor '98quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zeker lekker
Maar de nek omgedraaid door Marcel v. Dam/Vara, pas in '98 hebben ze gelijk gekregen en schadevergoeding... wat media al niet kan doen
Mijn brommertquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:10 schreef OllieA het volgende:
En deze zie je ook niet meer:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |