abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36067270
N.a.v. het breakie breakie topic, ben ik gaan zoeken op JOTA, waar ik in '70 heb meegedaan met onze buurpadvindersgroep. (Wij zaten in de cremerstraat in Utrecht, meisjes en jongens gescheiden, maar wel naast elkaar, 2 verschillende groepen)
Kom ik erachter dat mijn padvindstersgroep niet meer bestaat
quote:
Scouting Archipel heft groep op
Scouting archipel groep 14 uit Utrecht is per 01-07-2004 gestopt met alle activiteiten. Scouting Nederland heeft de jeugdleden uitgeschreven.
De volgende redenen worden genoemd.

Financiële problemen.
Onderhoud accommodatie kost te veel geld.
Verhuurder NS Vastgoed doet zeer moeilijk
Onduidelijkheid over subsidie door gemeente Utrecht
Niet genoeg leiding. Zwangerschap. Geen zicht op aanvulling stafteam
Steeds minder jeugd leden. Deze zomer hadden er zes van zeventien jeugdleden opgezegd. Groep werd daardoor te klein
De groep had altijd gehoopt het 50-jarige jubileum te halen, maar dat gaat nu niet door.

Ga ik zoeken op de buren (de jongens... ) ook niet meer ;{

http://www.scouting-utrecht.nl/geschiedenis/emma/index.htm
quote:
De groep wordt kleiner en kleiner.
De Rowans stoppen in 1990 en de Stam stopt in 1992.
In 1994 neemt de troep deel aan de Europese Jamboree in Dronten.
Vanaf 1992 doen we samen met de Wepadojeb mee aan de Jota tot 1996.

En in 1997 valt het doek. Er zijn geen nieuwe jeugdleden meer te vinden in Lombok.
Jammer, maar het is niet anders.
Ik was echt gewoon ff in shock
Ik heb daar toch een heel groot deel van mijn kinder-leven liggen, en heb daar mijn allereerste vriendje (ik was 16, het duurde 6 jaar ) leren kennen
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:41:20 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36067689
De jeugdnatuurwacht
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:46:09 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36067842
Nozems en provo's bestaan ook niet meer.
Zijn nu gewoon allemaal kut-pubers geworden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36067959
Dommel!
Nou ben ik 'nog maar' 19 jaartjes maar dat was toch wel een geweldige serie!
пусть всегда будет солнце
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:31:37 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36073343
Ik heb net even voor de grap net even gekeken of mijn oude scholen nog bestaan.
Niet dus.

Alles wordt maar afgebroken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36073527
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week ) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
(wat eerst een uur duurde voordat ie goed en wel brandde)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:44:40 #7
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_36073746
Zwarte Belga kauwgom, verdwenen!
Hoorspelen op de radio, foetsie.
Kroontjespen en inktpot op de lagere school....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:45:38 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_36073779
guldens
cassettebandjes
vla in 'n fles
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36073828
De rolschaatsclub bestaat ook al lang niet meer!
De bakker aan de deur en de melkboer is ook al een verdwijnend item!
Ergens was dat best goed die melkboer aan de deur!
Al die ouwe mensjes hadden elke dag controle etc!
Ze zouden de melkboeren eens weer op pad moeten sturen bij bejaardenwijken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:48:50 #10
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36073863
Snor.
Teb cola.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_36073881
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week ) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken man .
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:50:31 #12
1087 Merisse
broddeltante
pi_36073910
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachel
ik schrik er zelf van dat ik dit nog meegemaakt heb weet je dat
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_36073917
Ik heb de scharesliep nog meegemaakt in Bilthoven
pi_36073934
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:29 schreef Bluezz het volgende:
N.a.v. het breakie breakie topic, ben ik gaan zoeken op JOTA, waar ik in '70 heb meegedaan met onze buurpadvindersgroep. (Wij zaten in de cremerstraat in Utrecht, meisjes en jongens gescheiden, maar wel naast elkaar, 2 verschillende groepen)
Kom ik erachter dat mijn padvindstersgroep niet meer bestaat
[..]
Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......

Edit: Hebbes! De H.J. Schimmelstraat!
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:52:47 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36073978
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:50 schreef Merisse het volgende:

De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachel
ik schrik er zelf van dat ik dit nog meegemaakt heb weet je dat
Allemaal meegemaakt, evenals de scharensliep, de voddenboer, de melkboer, de eierboer en een zich nog met een paard voor de kar voortbewegende schillenboer.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:55:46 #16
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36074051
De autoloze zondag!
Met mijn ouders op de fiets over de snelweg.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_36074099
5,25 " diskettes. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36074142
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:51 schreef Kale het volgende:

Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......

Edit: Hebbes! De H.J. Schimmelstraat!

Het pand wat jij bedoelde was Jong Utrecht. Iets verder de Cremerstraat inlopen, links was het.
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:03:50 #19
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36074247
Het risico dat als je een meisje opbelt je haar moeder aan de telefoon krijgt
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_36074336
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het pand wat jij bedoelde was Jong Utrecht. Iets verder de Cremerstraat inlopen, links was het.
We schelen een jaar of 12 (ik zit illegaal in dit subforum ) Maar ik heb je toen ik een klein ventje was vast langs de deuren zien gaan voor een heitje voor een karweitje!
pi_36074349
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken man .
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...
en ja, de kilo prijs is echt zo hoog geweest
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:10:32 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36074408
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:

Nu je het zegt.... Ook nog jarenlang gedaan, leuke bijverdienste was dat voor ons.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36074419
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:

[..]

Deden wij ook ja, schuur als opslag! Ouders charteren om af en toe te rijden naar de papierboer en werkelijk 100'den guldens verdient als 7-8-9 jarig ventje
pi_36074473
-Grote Floppy's
-De raider (chocoreep)
- Melk en vla uit flessen.
- De melkboer.
- De Atari.
- Spijkerhoek.
- Mijn basisschool.
pi_36074478
Hebben ze eigenlijk bij de wibra nog van die roze gulden pakjes kauwgom? Die mis ik nog wel, ging ik vroeger stiekem mijn geld aan besteden...

Maar zo oud ben ik ook niet
pi_36074502
MSX-C64-Amiga computers
Leven zonder gsm en internet
pi_36074546
Leven zonder computers uberhaupt
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:18:42 #28
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_36074577
Een Turbo-knop op de PC; dat bestaat ook alweer een hele poos niet meer.
Toen was overclocken nog heel makkelijk; gewoon die knop inrammen en je ging meteen naar 8Mhz
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_36074633
de Koetjesreep!

Superchocola

jaja, er is/was een actie hiervoor
pi_36074636
De turbo knop was om te downclocken toch? Die machines waren zo snel soms en de software hing aan de kloksnelheid dus je "oude spellen" gingen te snel. FF op de turbo duwen en ze gingen weer als "vroeger"
pi_36074663
Hoho koetjesrepen bestaan nog steeds hoor!
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:23:01 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36074671
Bestaat de oer-Hollandsche fleschenlikker nog?

Poef.....gone! ©golfer
pi_36074689
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:23 schreef golfer het volgende:
Bestaat de oer-Hollandsche fleschenlikker nog?

[afbeelding]
Ik heb er nog 1, komt af en toe nog van pas
pi_36074732
Heerlijk, zo'n sentimenteel topic! Ik ga morgenavond na m'n werk m'n Viewmaster opzoeken!!!!!
pi_36074808
Oud papier ophalen als iedereen net nieuwe telefoongidsen kreeg..en papier even buiten laten staan als het regende ..werd het zwaarder..droge kranten er bovenop en hup weer iets extra gewicht..ergo extra geld...

Winteropslag aardappelen...zo in september/oktober werd er een vracht aardappelen gedumpt..een mud of 6 en die moesten allemaal de kelder in..Plus een spint of 4 bruine bonen...

Melkboer met paard en wagen en losse melk...een ijscoventer met steekijs..een ijsje voor een cent. En als het feest was mocht je een ijsje van een stuiver kopen...
Wij vonden de bakker die aan de deur kwam zo'n aardige man..op zaterdag kregen we altijd een hardbroodje van hem..(jaren later hoorde ik pas dat mijn moeder die gewoon betaalde...)
~*~Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter !~*~
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:31:45 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36074866
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:26 schreef Kale het volgende:
Heerlijk, zo'n sentimenteel topic! Ik ga morgenavond na m'n werk m'n Viewmaster opzoeken!!!!!
Viewmaster.

Beter dan die eindeloze dia-avonden als er weer een familie-lid ergens de grens over was geweest.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36074893
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Viewmaster.

Beter dan die eindeloze dia-avonden als er weer een familie-lid ergens de grens over was geweest.
Dat was de Virtual Reality van onze tijd! Vooral de serie foto's van Afrikaanse dieren op uitgestrekte vlaktes was weergaloos
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:38:22 #38
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36075017
Dienstplicht.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36075061
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:31 schreef golfer het volgende:

[..]

daar hebben wij menig familielid lastig mee gevallen
pi_36075078
En wat bestaat er verder niet meer uit mijn jeugd. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar wat kinderen van tegenwoordig NIET meer doen: Pijltjes draaien en schieten / Klapbessen schieten / Jeukzaadjes uit rozenbottels halen en bij meisjes in de nek gooien / Boompje klimmen / Boomhutten maken / Kleppers aan je fietswiel maken / Oorlogje spelen / In de boomgaard veel te onrijpe appels en peren jatten etc etc. Buiten spelen dus!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kale op 16-03-2006 00:48:36 ]
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:44:28 #41
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36075104
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:42 schreef Kale het volgende:
En was bestaat er verder niet meer uit mijn jeugd. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar wat kinderen van tegenwoordig NIET meer doen: Pijltjes draaien en schieten / Klapbessen schieten / Jeukzaadjes uit rozenbottels halen en bij meisjes in de nek gooien / Boompje klimmen / Boomhutten maken / Kleppers aan je fietswiel maken / Oorlogje spelen / In de boomgaard veel te onrijpe appels en peren jatten etc etc. Buiten spelen dus!
Dat is inderdaad waar !
Zo jammer.
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:44:35 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36075109
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:38 schreef ondeugend het volgende:
Dienstplicht.
Ondanks al mijn pogingen om er onderuit te komen uiteindelijk, midden in mijn werkperiode, opgeroepen als lichting 1975-1.
Heb wel voor elkaar gekregen om niet bij de parate troepen te komen en ben als hofmeester barman geworden in de onderofficiers-bar.
Kwam er vele biertjes en een kilo of 5 bierbuikje later weer uit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36075149
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar !
Zo jammer.
ik ben uit nu dus 17 jaar oud.
en om eerlijk te zijn deed ik dat vroeger ook gewoon, en de buurtkinderen hier ook.
eentje heeft zelfs al mijn knikkers gekregen en eentje volgens mij ook een pijltjesblazer.

nog niet voorbij mag ik hopen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_36075155
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar !
Zo jammer.
Soms let ik er extra op maar ik zie het gewoon echt niet meer gebeuren. Komt ook bij dat als je tegenwoordig je kinderen lekker een boomhut laat bouwen je binnen 15 minuten de pliesie aan de deur hebt + een rekening van gemeentelijk groenbeheer :-)
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:47:27 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36075163
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Ondanks al mijn pogingen om er onderuit te komen uiteindelijk, midden in mijn werkperiode, opgeroepen als lichting 1975-1.
Heb wel voor elkaar gekregen om niet bij de parate troepen te komen en ben als hofmeester barman geworden in de onderofficiers-bar.
Kwam er vele biertjes en een kilo of 5 bierbuikje later weer uit.
En daar deed bier al helemáááál niets kosten.
  donderdag 16 maart 2006 @ 00:49:04 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36075188
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:47 schreef ondeugend het volgende:

En daar deed bier al helemáááál niets kosten.
Zeker niet als je als barman steeds gratis kleintjes bier van de wel betalende onderofficiertjes kreeg aangeboden en je die verplicht moest aannemen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36078270
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:44 schreef ElizabethR het volgende:
Zwarte Belga kauwgom, verdwenen!
Hoorspelen op de radio, foetsie.
Kroontjespen en inktpot op de lagere school....
Gelukkig wel, alhoewel mijn zoon het eerste schooljaar er wel één kreeg.
Vond ik een ramp,want hij is nogal makkelijk en wanneer hij snel moest zijn stopte hij hem dus gewoon in zijn broekzak.
Leuk werkje om dit er weer uit te krijgen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:49:39 #48
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36078421
Van die plastic flesjes (heel smerige) frisdrank zonder bubbels. Je had ze in verschillende kleuren. Bovenop zat een soort (in het plastic meegegoten) vleugelmoertje dat je eraf moest draaien. Dan hield je dus een gaatje over en daar moest je uit drinken.

Het was smerig spul, maar dat het een los flesje was, was spannend genoeg om het toch te willen hebben. Volgens mij waren ze vierkant en kocht je ze per doos.

Maar dat ik dus niet meer weet hoe het heet hè
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:55:28 #49
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36078514
Ow, en het geldlaatje dat de buschauffeur naast zich had. Ik zie me nog voor ƒ 0,27 een buskaartje naar Rotterdam kopen. Die man had gewoon zijn geld open en bloot naast zich liggen. Dat zou nu ondenkbaar zijn. En dat vind ik écht jammer. En volgens mij is de wereld een stuk minder gemoedelijk en veilig geworden
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:52:49 #50
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_36090381
De voddenboer, de soepboer, de kolenboer.
De melkboer met paard en wagen, waar je met een kannetje naar toe moest, zodat hij het kon vullen met melk.

De speldjes en de sleutelhangers die je vroeger overal bij kreeg.
Wat heb ik een spijt dat ik die verzamelingen heb weggedaan, vooral mijn sleutelhanger-verzameling was enorm.
Daar zaten zulke unieke sleutelhangers bij, van produkten die ik me nu niet eens meer kan herinneren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')