abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:45:51 #1
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36063946
hier is die dan, het enorme The Kooks topic!
album review:
quote:
CD: The Kooks - Inside in, inside out
Gepost door Joost M (Pink_Floyd) - woensdag 8 februari 2006 @ 08:00
Recensie
Weer een rockbandje uit Engeland bestaande uit vier jonge broekies waarvoor het leven voornamelijk bestaat uit muziek en meiden. Arctic Monkeys? Nee, ditmaal zijn het The Kooks uit Brighton.

Er zijn echter nog meer vergelijkingen tussen de twee bands te vinden. Het overduidelijke Britse accent dat Luke Pritchard niet probeert te verbergen, de liedjes van gemiddeld 3 minuten en het enthousiasme dat doorklinkt in de nummers. Een aantal nummers zouden niet misstaan hebben op Whatever people say I am, that's what I'm not.
The Kooks is echter geen kloon, maar past wel perfect in het Brit-pop-rock rijtje thuis; een beetje The Strokes (ook al zijn dit geen Britten), een beetje The Clash, een beetje Franz Ferdinand en een beetje Arctic Monkeys. Mix wat Britse punkfunk met ska en rock en je hebt The Kooks.

Inside in, Inside out is een plaat om vrolijk van te worden, een herjongingskuurtje eigenlijk. The Kooks, nu met anti-rimpel Q10 enzym. Het enthousiasme dat van de plaat knalt, als dat van jonge honden met een tennisbal, heeft zijn weerslag op de luisteraar, voor je het weet zit je vol energie! De CD begint met een rustig akoestisch nummer (Seaside) waardoor je op het verkeerde been wordt gezet, maar met de nummers die daarop volgen rocken de snotneuzen er lekker op los. See the world begint met een stel lekkere gitaren à la Matthew Good en gaat uptempo en vol energie door totdat het opgevolgd wordt door één van de beste nummers van de plaat, Sofa Song.

"And I will do my best
Just to get under her dress
And catch you out if I can
On the other side of my sofa"

Het daaropvolgende nummer en tevens eerste single van het album Eddie's Gun is echte Brit-pop die doet denken aan onder andere Blur. Met You don't love me en If only worden er nog twee hoogtepunten van de plaat bereikt. De nummers in de tweede helft van de CD zijn doordrenkt met ska-invloeden (onder andere Match box en Time Awaits) en maken het stilzitten een moeilijke opgave. Er staan niet louter sterke nummers op het album. Liedjes als I want you back en Got no love zijn van minder niveau, maar dit is geen reden om het schijfje te laten liggen. Moet je toch nog even langs de platenzaak voor de Arctic Monkeys? Luister deze dan ook even.
bron: CD: The Kooks - Inside in, inside out
Officiele Website: http://www.thekooks.co.uk/flash/

Zaterdag 1 April staan ze in de Paradiso tijdens het "London Calling" feesie! samen met oa:
Humanzi, The Sunshine Undergound, The Noisettes, The Cinematics, Good Shoes, Howling Bells, The Long Blondes, Larrikin Love, Mystery Jets.
wat vindt jij van the kooks?
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:46:06 #2
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36063953
ze heersen!
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:46:26 #3
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_36063967
beetje te simpele muziek
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_36065122
Goed hoor, Elusive!

Ik heb een week of 3 geleden het album gekocht, en ik ben er uitermate blij mee!
Ik wou hier neer gaan zetten welke nummers ik het beste vind, maar ik kan geen keuze maken
K vind alleen I Want You en Jackie Big Tits niet zo geweldig (meer)

Ik ga denk ik toch maar voor Sofa Song, You Don't Love Me en Matchbox als leukste nummers

28 Minutes en Bus Song vind ik ook zeer geslaagd, maar die staan niet op Inside In/Inside Out dus..
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:57:22 #5
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36090515
Ik ben erbij op London Calling!

Dag ervoor staan ze trouwens nog in Vera
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:46:44 #6
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_36093337
Jackie Big Tits is een van m'n favorieten. Verder Ooh La, maar de hele cd is geweldig!
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_36116969
You're so naive yet so! Dat is m'n favoriet dus ook gelijk.

De zanger is toch de zanger van een bekend iemand ofzo.. dat las ik ergens. Maar waar weet ik dus niet meer.
pi_36137697
De zanger is de zanger van een bekend iemand????
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:39:29 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36138333
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:08 schreef methodmich het volgende:
De zanger is de zanger van een bekend iemand????
Misschien iets in de trant van Milli Vanilli?

En niet echt briljante muziek, maar bij vlagen wel okay.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:21:49 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36140628
Heb de muziek nog niet gehoord maar dat moet ik snel maar eens gaan doen. Ik ga wel naar London Calling op 1 april dus ik ben benieuwd! In de nieuwe OOR staan the Kooks trouwens als Blikvanger (new and upcoming band). Ter vergelijking, de blikvanger van vorige maand was We are Scientists
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36141114
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:21 schreef MaJo het volgende:
Heb de muziek nog niet gehoord maar dat moet ik snel maar eens gaan doen. Ik ga wel naar London Calling op 1 april dus ik ben benieuwd! In de nieuwe OOR staan the Kooks trouwens als Blikvanger (new and upcoming band). Ter vergelijking, de blikvanger van vorige maand was We are Scientists
Snel doen ja
Denk dat jij 't ook wel leuk gaat vinden!
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:44:50 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36141145
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

Snel doen ja
Denk dat jij 't ook wel leuk gaat vinden!
Ik ga ze wel even beluisteren voor 1 april, gaat een leuke dag worden!

Ga jij vanavond nog naar Club Rascal?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36142425
Ik zal eens luisteren of het wat is
Lijkt me wel leuke muziek als ik het zo hoor.
pi_36145674
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga ze wel even beluisteren voor 1 april, gaat een leuke dag worden!

Ga jij vanavond nog naar Club Rascal?
sssht.... ik kan niet en wil heel graag (naar LC dus)
Al wat gehoord ondertussen?

ja, Lieke_K en ik gaan vanavond naar Club Rascal Dat rode haar, is dat van nature, of nep, dan probeer ik je even te zoeken
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 17:21:16 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36145787
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:16 schreef lienelien het volgende:

[..]

sssht.... ik kan niet en wil heel graag (naar LC dus)
Al wat gehoord ondertussen?

ja, Lieke_K en ik gaan vanavond naar Club Rascal Dat rode haar, is dat van nature, of nep, dan probeer ik je even te zoeken
Nee, heb vandaag uitsluitend naar We are Scientists geluisterd, en dat bevalt goed! Jammer dat je niet naar LC kan

Mijn rode haar is helemaal van nature ik ga nu richting Amsterdam (eerst koken voor vrienden), heb er zin in!
pi_36145892
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee, heb vandaag uitsluitend naar We are Scientists geluisterd, en dat bevalt goed! Jammer dat je niet naar LC kan

Mijn rode haar is helemaal van nature ik ga nu richting Amsterdam (eerst koken voor vrienden), heb er zin in!
Haha, oké Wij zijn net pas aangekomen, nadat we vanaf Nijmegen via Den Bosch naar A'dam moesten ... Wij hebben er ook zin in
pi_36160632
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Meid, hoe is het met je kater?
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 00:34:28 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36188748
quote:
Op zondag 19 maart 2006 04:15 schreef lienelien het volgende:

[..]

Meid, hoe is het met je kater?
He! Wonder boven wonder geen last van een kater gehad vandaag Vond het leuk om jullie te ontmoeten, was er alleen niet helemaal bij was jullie op een gegeven moment kwijt maar dat kan ook te wijten zijn aan andere dingen Vonden jullie het leuk? Ik heb me goed vermaakt!
pi_36193676
leuke band!
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_36195359
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

He! Wonder boven wonder geen last van een kater gehad vandaag Vond het leuk om jullie te ontmoeten, was er alleen niet helemaal bij was jullie op een gegeven moment kwijt maar dat kan ook te wijten zijn aan andere dingen Vonden jullie het leuk? Ik heb me goed vermaakt!
Haha, ja we zagen je ineens de deur uit stuiteren
We hebben ons zeer goed vermaakt
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 12:40:16 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36196883
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

Haha, ja we zagen je ineens de deur uit stuiteren
We hebben ons zeer goed vermaakt
Haha sorry daarvoor We zijn naar mijn huis gedanst (woon vlakbij) dus dat geeft wel een beetje aan in welke toestand ik verkeerde Vond het ook super, genoten van Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, We are Scientists (jee!), Maxïmo Park, White Stripes (Fell in love with a Girl, favoriete WS nummer), Beatles (!!!) en zo kan ik wel door blijven gaan. Volgende keer ben ik zeker weer van de partij! Jullie ook?
pi_36197074
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Haha sorry daarvoor We zijn naar mijn huis gedanst (woon vlakbij) dus dat geeft wel een beetje aan in welke toestand ik verkeerde Vond het ook super, genoten van Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, We are Scientists (jee!), Maxïmo Park, White Stripes (Fell in love with a Girl, favoriete WS nummer), Beatles (!!!) en zo kan ik wel door blijven gaan. Volgende keer ben ik zeker weer van de partij! Jullie ook?
haha, maakt niet uit hoor, ik vond je wel grappig
Hele leuke nummers gehoord ja! En van de dj nog 2 cd'tjes gekregen met een mix erop, klinkt wel leuk!
Staan dingen op zoals Arctic Monkeys, Placebo, Arcade Fire, The Rapture, Art Brut Beatles, We Are Scientists , The Kooks, enz enz enz....
Ik vroeg aan de dj 'Hi, are you Dash?' krijg ik als antwoord 'No, I'm English!!' maar goed, toen ik mijn naam zei sprong ie enthousianst op en haalde cd cd'tjes, waar ie al op had geschreven 'To eveline, Enjoy the mix!' Echt een grappig type!
Die banken daar achteraan waren ook wel een uitermate goed idee, want na een tijdje was ik toch wel een beetje moe, maar daarna weer vrolijk verder gaan dansen
Ik weet nog niet of ik er over een maandje weer ben, wil wel, maar weet niet of ik tijd heb
  maandag 20 maart 2006 @ 14:09:16 #23
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_36199486
Ik vind Jackie big Tits wel een tof nummer
Bernie en ik zijn tof.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 15:17:24 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36201296
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

haha, maakt niet uit hoor, ik vond je wel grappig
Hele leuke nummers gehoord ja! En van de dj nog 2 cd'tjes gekregen met een mix erop, klinkt wel leuk!
Staan dingen op zoals Arctic Monkeys, Placebo, Arcade Fire, The Rapture, Art Brut Beatles, We Are Scientists , The Kooks, enz enz enz....
Ik vroeg aan de dj 'Hi, are you Dash?' krijg ik als antwoord 'No, I'm English!!' maar goed, toen ik mijn naam zei sprong ie enthousianst op en haalde cd cd'tjes, waar ie al op had geschreven 'To eveline, Enjoy the mix!' Echt een grappig type!
Die banken daar achteraan waren ook wel een uitermate goed idee, want na een tijdje was ik toch wel een beetje moe, maar daarna weer vrolijk verder gaan dansen
Ik weet nog niet of ik er over een maandje weer ben, wil wel, maar weet niet of ik tijd heb
Gelukkig maar Vond het wel leuk om even met jullie te kletsen!

James is cool he? Waar ken je hem van? Kwam hem ook tegen bij de Arctic Monkeys en toen kwam hij naar mij toe om me gedag te zeggen, erg aardig. Ik stond ook op de gastenlijst zaterdag, had ie voor me geregeld. Hij weet ook dat ik helemaal Beatles gek ben en speelde daarom A hard day's night James is mijn held

Die chillhoek is inderdaad een uitvinding. Even bijtanken en dan weer verder dansen. Steeds als ik even zat kwam er weer een vet nummer en ging ik weer terug de dansvloer op.
pi_36201756
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig maar Vond het wel leuk om even met jullie te kletsen!

James is cool he? Waar ken je hem van? Kwam hem ook tegen bij de Arctic Monkeys en toen kwam hij naar mij toe om me gedag te zeggen, erg aardig. Ik stond ook op de gastenlijst zaterdag, had ie voor me geregeld. Hij weet ook dat ik helemaal Beatles gek ben en speelde daarom A hard day's night James is mijn held

Die chillhoek is inderdaad een uitvinding. Even bijtanken en dan weer verder dansen. Steeds als ik even zat kwam er weer een vet nummer en ging ik weer terug de dansvloer op.
Nouja...kennen.. ik had hem een mail gestuurd dat ik er zaterdag zou zijn, en of ie nog een mixtape voor me over had.. en hij stond na Hard-Fi in de Melkweg Flyers uit te delen.
Held is dan weer een beetje overdreven, maar lief (en gek) is 'ie wel!
In een mailtje van hem stond dit:
quote:
i'll be the one making a loon of myself on stage as i spin them tunes
Vond ik wel grappig

En die gastenlijst houdt in? Gratis Entree oid?
pi_36201791
misschien kan jij trouwens een Club Rascal topic maken in UVT?
Lijkt me een beter idee enzo, en ik ben niet goed in op's maken
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 15:35:36 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36201849
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:33 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nouja...kennen.. ik had hem een mail gestuurd dat ik er zaterdag zou zijn, en of ie nog een mixtape voor me over had.. en hij stond na Hard-Fi in de Melkweg Flyers uit te delen.
Held is dan weer een beetje overdreven, maar lief (en gek) is 'ie wel!
In een mailtje van hem stond dit:
[..]

Vond ik wel grappig

En die gastenlijst houdt in? Gratis Entree oid?
Held is uiteraard een beetje overdreven Hij is echt bij ieder indie concert te vinden. Je kunt aan hem afzien dat hij het echt heel erg leuk vindt, dat is wel leuk! Gastenlijst is inderdaad gratis entree Had hem vorige keer een mailtje gestuurd dat ik het leuk had gevonden en hij heeft me toen op de lijst gezet wegens mijn enthousiasme
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 15:42:54 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36202100
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:34 schreef lienelien het volgende:
misschien kan jij trouwens een Club Rascal topic maken in UVT?
Lijkt me een beter idee enzo, en ik ben niet goed in op's maken
Your wish is my command: Club Rascal, een must voor de indieliefhebbers

Kunnen we hier weer ontopic gaan. Heb the Kooks nog steeds niet gehoord
pi_36202116
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Held is uiteraard een beetje overdreven Hij is echt bij ieder indie concert te vinden. Je kunt aan hem afzien dat hij het echt heel erg leuk vindt, dat is wel leuk! Gastenlijst is inderdaad gratis entree Had hem vorige keer een mailtje gestuurd dat ik het leuk had gevonden en hij heeft me toen op de lijst gezet wegens mijn enthousiasme
Ik ben het iig zeer eens met zijn muzieksmaak!
Ik had hem ook een mail gestuurd, om 'm te bedanken voor de cd'tjes, en dat ik het leuk had gevonden, en hij vroeg wel of ik er volgende maand weer zou zijn.
En ik heb dus een personalized cd'tje, da's onbetaalbaar
pi_36202164
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Your wish is my command: Club Rascal, een must voor de indieliefhebbers

Kunnen we hier weer ontopic gaan. Heb the Kooks nog steeds niet gehoord
haha, goed hee!
nog stééds niet!
download wat. en snél.
pi_36478197
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:44 schreef lienelien het volgende:

[..]

haha, goed hee!
nog stééds niet!
download wat. en snél.
hey

Maar eehm, the Kooks klinkt leuk Ga ze zien op Rock Werchter, dus nog ff flink cd luisteren..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_36478312
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:51 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

hey

Maar eehm, the cooks klinkt leuk Ga ze zien op Rock Werchter, dus nog ff flink cd luisteren..
The Kooks.
Wist niet dat ze op Werchter staat, gaaf!
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:55:22 #33
138456 Meeg
Pattamatties!
pi_36478343
'Ooh la' is echt zo'n lekker nummer, blijft de hele tijd in je hoofd hangen! En is ook chill om te spelen op gitaar
pi_36478364
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

The Kooks.
Wist niet dat ze op Werchter staat, gaaf!
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:54 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

't is al laat..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_36478434
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:55 schreef Meeg het volgende:
'Ooh la' is echt zo'n lekker nummer, blijft de hele tijd in je hoofd hangen! En is ook chill om te spelen op gitaar

Ik kan alleen niet gitaarspelen dan, ik sloop ze eerder. vinden vriendjes niet leuk
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 23:35:14 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36479812
The Kooks zijn cool Met dank aan Lienelien heb ik er nu eindelijk iets van kunnen horen Ga ze helaas niet zien zaterdag want het is uitverkocht Maar op Rock Werchter ga ik ze zeker zien! Nu nog wat mensen mee zien te krijgen naar België
pi_36479890
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:35 schreef MaJo het volgende:
The Kooks zijn cool Met dank aan Lienelien heb ik er nu eindelijk iets van kunnen horen Ga ze helaas niet zien zaterdag want het is uitverkocht Maar op Rock Werchter ga ik ze zeker zien! Nu nog wat mensen mee zien te krijgen naar België
ach, naar Werchter krijg je vast wel wat mensen mee, toch?
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 23:42:59 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36480061
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:37 schreef lienelien het volgende:

[..]

ach, naar Werchter krijg je vast wel wat mensen mee, toch?
Ik hoop het, heb nu al van een paar mensen gehoord dat ze te krap bij kas zitten. Ik eigenlijk ook maar dat zal me niet weerhouden Zelfs het feit dat ik 5 dagen later mijn afstudeerwerk in moet leveren laat me niet beïnvloeden
pi_36480136
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik hoop het, heb nu al van een paar mensen gehoord dat ze te krap bij kas zitten. Ik eigenlijk ook maar dat zal me niet weerhouden Zelfs het feit dat ik 5 dagen later mijn afstudeerwerk in moet leveren laat me niet beïnvloeden
zozo.. nou, ik ga 13 dagen op vakantie, naar Lowlands, en dan zit het denk ik niet meer zo mee met de financiën..
pi_36496578
Ik zag ze laatst voor het eerst op MTV voorbij komen. You Don't Love Me. Naar mijn mening ook het leukste nummer. Gaat blijkbaar over Katie Melua, ex van de leadzanger..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_36502712
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:38 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik zag ze laatst voor het eerst op MTV voorbij komen. You Don't Love Me. Naar mijn mening ook het leukste nummer. Gaat blijkbaar over Katie Melua, ex van de leadzanger..
Mooi liedje, maar ik vind denk ik See The World wel de leukste
"k had idd ergens gelezen dat het over haar ging ja. Stom kind
pi_36509827
Ik ga morgen naar Vera, maar heb nog nooit een noot van dit viertal gehoord.
pi_36560114
Ik heb ze gisteren gezien in Vera en dat was errug leuk!
Standing at the gates,
I see the beauty above
  zondag 2 april 2006 @ 02:14:03 #44
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36568189
Paradiso was ook heerlijk net !!
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 17:33:58 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36582488
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:14 schreef soul114 het volgende:
Paradiso was ook heerlijk net !!
Had ze graag willen zien Maar wel fijn dat ze goed waren. Vertel eens meer!
  zondag 2 april 2006 @ 18:11:39 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_36583549
Die single van ze is best een leuk nummer
pi_36584112
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Die single van ze is best een leuk nummer
Wat is eigenlijk de single?
You Don't Love Me?
Ik ben nog steeds helemaal fan van See The World
pi_36586495
The kooks waren gister echt geweldig op london calling
pi_36586576
Ik vind ze niet echt uniek klinken Het doet me zo denken aan Artic Monkeys.
  zondag 2 april 2006 @ 20:00:15 #50
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_36586840
vooral het fantastisch mooie Seaside is echt a la de AM
Bernie en ik zijn tof.
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 20:20:13 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36587507
Baal echt nog steeds dat ik ze niet gezien heb Vind zelf In love denk ik het leukste nummer, lekker vrolijk

Edit: heb ik nou ooit gezegd wat ik van Johan vind? Of heb ik dat gedroomd? Vind zijn stem ook niet geweldig maar het liedje klinkt wel leuk. Beetje Travis achtig en daar hou ik wel van
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 20:21:04 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36587534
-dubbel-
  zondag 2 april 2006 @ 21:40:50 #53
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_36590626
Ben ik dan de enige die time awaits het beste nummer vindt? Lekker retro...
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_36591760
puike muziek.
alle nummer al menig keer geluisterd
  zondag 2 april 2006 @ 22:32:29 #55
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36592801
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Had ze graag willen zien Maar wel fijn dat ze goed waren. Vertel eens meer!
Dag begon goed/vroeg eerste even kaartjes voor The Strokes gehaald en daarna nog even de stad in, dat was wel gezellig.. dus ik moest beetje haasten om op tijd mijn werk te komen (moest nog even langs huis om london calling kaartjes + md op te pikken en wilde nog wel even broodje eten ).

Kom ik op mijn werk aan zie ik dat ik niet in het rooster sta voor die dag, maar ik stond wel in weekplanning. Tijden waren grijs gemaakt, ik dacht: zal wel omdat het niet mijn normale werktijd is (wilde tot max 17u werken, zodat ik nog op tijd in Amsterdam kon zijn).. maar ik had dus vrij

Dus mooi op tijd richting Amsterdam. Toen richting Paradiso, wat andere bandjes bekeken en toen was het tijd voor The Kooks. Dus ik richting de zaal (zat eerst op balkon), waar ik nog mooi plekje kon vinden (8e rij ofzo?).

The Kooks opende met een korte [?] versie van Seaside en daarna Do You Want To See The World, waarbij de zaal goed los kwam, springen, duwen en trekken -- je kent het waarschijnlijk wel. Helaas miste de live versie van do want to see the world wel het stukje "what what what" van normale versie.

Stond inmiddels goed vooraan rond 2e rij waar het erg gezellig was!!

Op een gegeven moment deed die zanger volgens mij nog zijn schoenen uit en ging hij op zijn bloten voeten verder (wat de eerste band larking love ook deed). Tegen het einde kwam nog een nieuw[?] nummertje Luby Lou, wat vrij rustig was. Vervolgens nog keer helemaal los op You don't love me en als afsluiter Pull Me In.

Op het eind kwam nog gast van mystery jets meespelen.

Na afloop wilde ik nog setlistje scoren maar ik stond precies voor een setje monitorboxxen en die links van mij kon ik niet pakken aangezien iemand naast mij stond die ook wel graag eentje wilde en zei dat ik rustig moest wachten tot de roadies hem gaven, nog geen 5 minuten was iemand al podium op geklommen en die (linker) setlist gepakt... toen heb ik maar plectrum uit mic standaard gehaald en vond ik het wel best (helaas, geen hebben the kooks (nog?) geen eigen plectrums en was het een gewone).

Toen liep ik langs de geluidsmixxer achter in de zaal en zag dat hij nog setlistje had liggen en die mocht ik wel hebben [ben beetje een goodie whore wat dat betreft]. Bij deze:

Met beetje geluk komt er nog wat op 3voor12.nl !

[ Bericht 0% gewijzigd door soul114 op 02-04-2006 22:38:30 ]
  zondag 2 april 2006 @ 22:34:21 #56
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36592867
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:06 schreef taart het volgende:
puike muziek.
alle nummer al menig keer geluisterd
live versies?
pi_36592917
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:34 schreef soul114 het volgende:

[..]

live versies?
nee hun album
  zondag 2 april 2006 @ 22:39:13 #58
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36593065
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:35 schreef taart het volgende:

[..]

nee hun album
Jammer, zoek namelijk nog wat live muziek van the kooks!
pi_36610092
Ik ben nu nog aan het nagenieten / bijkomen van het optreden van afgelopen zaterdag
pi_36617805
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:50 schreef Andastrian_Mind het volgende:
Ik vind ze niet echt uniek klinken Het doet me zo denken aan Artic Monkeys.
Ik vind The Kooks iets softer, niet echt opvallend zeg maar. Maar wel best leuk, hoor.
Kan me voorstellen dat ze live wat beter uit de verf zullen komen. Maar wat een broekies, zeg!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36650654
Ik vind She Moves In Her Own Way echt lekker klinken.. was me nog niet eerder opgevallen
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:06:10 #62
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:37:37 #64
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36681312
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:22 schreef lienelien het volgende:

[..]

die wil niet openen bij mij
Real player wel geinstalleerd op je pc?

Trouwens:
June 26th Rowtown, Rotterdam
pi_36681516
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:37 schreef soul114 het volgende:

[..]

Trouwens:
jep..

trouwens:
WAAROM BEN IK DAN OP VAKANTIEEE!
pi_36685204
quote:

[..]

Trouwens:
Mooi
  donderdag 6 april 2006 @ 20:37:33 #67
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36719566
25 jun parkpop, den haag
pi_36746844
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:37 schreef soul114 het volgende:
25 jun parkpop, den haag
ja, euh.. dan ben ik nog altijd op vakantie
pi_36746968
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:37 schreef soul114 het volgende:
25 jun parkpop, den haag
Woow! Dat zou voor mij wel goed uitkomen, eindelijk een datum wanneer ik wel kan.
pi_36752110
quote:
Trouwens:
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_36783916
grrrrr wil het nou net zo zijn dat ook ik op vakantie ben als ze in rotown spelen gelukkig is er altijd nog parkpop!! hoezeee en daar woon ik zowat naast altijd handig onee als parkpop is ben ik al verhuist
maar toch geniaaal ik vraag me af wat nog meer op parkpop komt.. ach de kooks maakt al een hoop goed aangezien t vorig jaar een beetje scheit line up was geloof ik wahahha t was zo leuk dat ik t me niet meer kan herinneren :p lol
  zondag 9 april 2006 @ 19:26:23 #72
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36800796
Ik kwam link tegen naar mp3-versie van het Paradiso optreden, dus voor de mensen die de stream niet aan de praat krijgen: http://rapidshare.de/files/17265322/The_Kooks.mp3.html

De london calling optredens komen trouwens nu ook langs op 3voor12 tv on stage.. heb The Kooks (en mijzelf ) al twee keer langs zien komen !

link naar 3voor12 onstage:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/live/kies.jsp
pi_36819539
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:26 schreef soul114 het volgende:
Ik kwam link tegen naar mp3-versie van het Paradiso optreden, dus voor de mensen die de stream niet aan de praat krijgen: http://rapidshare.de/files/17265322/The_Kooks.mp3.html

De london calling optredens komen trouwens nu ook langs op 3voor12 tv on stage.. heb The Kooks (en mijzelf ) al twee keer langs zien komen !

link naar 3voor12 onstage:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/live/kies.jsp

'pretty pretty petticoat'

Ze moeten naar Lowlands komen. Moeten!
pi_38252160
Schop!!!!
Jullie waren me voor, ik heb deze band nu pas ontdekt
Ik ben helemaal fan van I Want You Back! Blij dat ze op Lowlands komen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_38264480
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:31 schreef crossover het volgende:
Schop!!!!
Jullie waren me voor, ik heb deze band nu pas ontdekt
Ik ben helemaal fan van I Want You Back! Blij dat ze op Lowlands komen
Ze staan ook op Parkpop. Bij Rock Werchter spelen ze tegelijkertijd met Editors, dus ga nu naar Parkpop om The Kooks te zien en bij Werchter gewoon naar Editors

Parkpop is gratis he!
pi_39011340
Hebben jullie die cover van Crazy van Gnarls Barkley door The Kooks al gehoord (van de Radio 1 Live Lounge)? Minstens de moeite om één keer te luisteren! Buiten dat er natuurlijk niks van het origineel heel is gebleven, hebben ze het lang niet geslecht gedaan, vind ik.
  maandag 19 juni 2006 @ 21:10:50 #77
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39014586
Leuke gimmick, maar Ray Lamontage's versie van Crazy is natuurlijk stukken beter.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39017823
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:55 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Ze staan ook op Parkpop. Bij Rock Werchter spelen ze tegelijkertijd met Editors, dus ga nu naar Parkpop om The Kooks te zien en bij Werchter gewoon naar Editors

Parkpop is gratis he!
The Editors zijn (live) slecht man Ik raad je echt aan om gewoon naar The Kooks te gaan!
pi_39017871
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:18 schreef keijz het volgende:

[..]

The Editors zijn (live) slecht man Ik raad je echt aan om gewoon naar The Kooks te gaan!

Van geen enkele Editors-luisteraar heb ik dat ooit gehoord.
Ik vond ze op Lowlands vorig jaar erg leuk, en pas in Paradiso helemaal geweldig
  maandag 19 juni 2006 @ 22:26:59 #80
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39018162
quote:

[..]

Vorig jaar op Lowlands waren ze door een fout van een luchtmaatschappij gedwongen om op geleende en amper vooraf gestemde instrumenten te spelen, en ze speelden desondanks behoorlijk zuiver en strak (okay, het was ook weinig spectaculair, maar dat lag ook deels aan het songmateriaal). Maar zo slecht zijn ze live echt niet.
pi_39019605
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:18 had keijz het lef om het volgende te schrijven:
Excusez-moi? In januari in Paradiso waren ze echt ge-wel-dig. (Al stond er in de LiveXS een weinig lovende recensie, maar kom op, de LiveXS ) Beste concert dat ikzelf ooit heb bijgewoond, maar misschien dat er nog betere komen, ik weet niet wat jouw vergelijkingsmateriaal is.
pi_39019697
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:52 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

ik weet niet wat jouw vergelijkingsmateriaal is.
waarschijnlijk niets. Kan me namelijk echt niet voorstellen dat iemand die de muziek van Editors goed vind zegt dat de live slecht zijn.
The Kooks klonken ook erg goed op London Calling, hoorde ik
pi_39020599
Hun optreden op Eurosonic begin dit jaar was prima. Vond alleen de plaat die ik een maand later hoorde niet erg bijzonder.
pi_39021783
quote:

[..]

Editors slecht, no way.. The Kooks moeten zondag wel heel erg hun best doen om mij volgende week naar marquee te krijgen ipv mainstage waar Editors spelen. Neemt niet weg dat de muziek van The Kooks ook erg leuk is, dus ben benieuwd wat ze er van maken.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:52 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Excusez-moi? In januari in Paradiso waren ze echt ge-wel-dig. (Al stond er in de LiveXS een weinig lovende recensie, maar kom op, de LiveXS ) Beste concert dat ikzelf ooit heb bijgewoond, maar misschien dat er nog betere komen, ik weet niet wat jouw vergelijkingsmateriaal is.
Zo heel veel concerten heb ik nog niet gezien, maar Editors in paradiso was leuk maar kwam niet in de buurt bij Jack Johnson in HMH en Coldplay in Gelredome.. Maar, wel erg leuke avond gehad toen in paradiso
pi_39024389
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Editors slecht, no way.. The Kooks moeten zondag wel heel erg hun best doen om mij volgende week naar marquee te krijgen ipv mainstage waar Editors spelen. Neemt niet weg dat de muziek van The Kooks ook erg leuk is, dus ben benieuwd wat ze er van maken.
[..]

Zo heel veel concerten heb ik nog niet gezien, maar Editors in paradiso was leuk maar kwam niet in de buurt bij Jack Johnson in HMH en Coldplay in Gelredome.. Maar, wel erg leuke avond gehad toen in paradiso
Ach, Editors heb ik nu op Pinkpop en in de Effenaar gezien. Het wordt nu eens tijd voor The Kooks op Werchter

Toch vind ik het jammer dat ze twee van dat soort bands tegelijk hebben gepland.

Coldplay gelredome vond ik trouwens geen klap aan, daar ben ik echt helemaal op uitgekeken
pi_39026955
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

waarschijnlijk niets. Kan me namelijk echt niet voorstellen dat iemand die de muziek van Editors goed vind zegt dat de live slecht zijn.
The Kooks klonken ook erg goed op London Calling, hoorde ik
Nou ik vond het echt heel erg tegenvallen hoor
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ze pas 1x gezien heb tijdens Music In My Head (Den Haag)... Dus misschien waren ze toen toevallig uit vorm

Maar goed, dit het topic van The Kooks
pi_39173692
Ja vind The Kooks wel leuk. Seaside vind ik echt een tof nummer (doet me echt denken aan zo'n strandvakantie aan de Engelse kust )
Nou morgen dus weer te zien op Parkpop en heb er wel zin in (vooral als het mooi weer wordt!)
pi_39205834
Goede band. Ik weet pas sinds een week van hun bestaan.
Van het album vind ik 'she moves in her own way' toch wel de overtreffende trap.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_39206558
Nu op Nederland 3
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 14:41:45 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39206772
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:34 schreef lienelien het volgende:
Nu op Nederland 3
Wilde precies hetzelfde posten

Klinkt goed! En de zanger is echt
pi_39206846
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wilde precies hetzelfde posten

Klinkt goed! En de zanger is echt
en ik vind 'm toch behoorlijk tegenvallen zo
Relativerend, dat wel.
Alleen z'n krullen zijn leuk
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 14:46:59 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39206921
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:44 schreef lienelien het volgende:

[..]

en ik vind 'm toch behoorlijk tegenvallen zo
Relativerend, dat wel.
Alleen z'n krullen zijn leuk
Moet mijn mening ietwat bijstellen Heb mijn lenzen niet in en hij is van dichterbij toch iets minder Maar blijf hem wel liev vinden en zijn krullen zijn echt mooi. En het klinkt wel leuk. Ga ze op Lowlands zeker checken!
pi_39206923
Hij lijkt op Gordo uit Lizzie McGuire!

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39206956
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:46 schreef Biancavia het volgende:
Hij lijkt op Gordo uit Lizzie McGuire!

[afbeelding]

Da's toch bést een belediging
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 14:50:21 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39207035
Dit nummer ken ik
thanks Lienelien
pi_39207073
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef MaJo het volgende:
Dit nummer ken ik
thanks Lienelien
Wat, heb je nog steeds het album niet?
pi_39207101
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef lienelien het volgende:

[..]

Da's toch bést een belediging
Ja, nou, daar deed hij me gewoon aan denken!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39207121
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, nou, daar deed hij me gewoon aan denken!
jammer genoeg voor hem heb je gelijk
pi_39208820

GORDO!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 17:09:15 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39211527
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:51 schreef lienelien het volgende:

[..]

Wat, heb je nog steeds het album niet?
neen Heb doordat ik de komende tijd naar nogal wat concerten ga niet zoveel geld meer over Maar hij staat wel hoog op mijn prioriteitenlijstje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')