Affijn, vanmiddag dus met de motor op stap, heerlijk weer, en ik heb er van genoten.
Vlak voordat ik wegging werd er heel hard op de deur gebonst, dus ik dacht dat Zelda daar zou staan met mijn pakket.
Maar het was een collectant van het reuma fonds die het briefje bij de deurbel gericht aan het prinsesje gelezen had.
Na een passende bijdrage ben ik naar de motorzaak hier in de buurt gereden om mijn olie te verversen.
Een beetje onwennig van al die gezelligheid daar (
![]()
iedereen lekker spontaan) stond ik op de kleine beurt te wachten, die toch wel erg lang duurde.
Op een gegeven moment zag ik de eigenaar van de zaak met een lief klein oliefiltertje staan die hij aan het schoonmaken was.
Dus ik zei:
dat is een klein oliefilter, waarop hij reageerde met:
ik heb hem niet in huis.
Hij was dus van plan om hem stiekem te monteren, of was al enige tijd aan het voorbereiden hoe hij dit aan mij gingen brengen.
![]()
Hij keek nogal serieus en teleurgesteld.
Maar ik reageerde gelijk door voor te stellen dat ik wel een filter zou halen bij Motoport, mits hij even een motor ter beschikking zou stellen.
Daar ging hij mee accoord, vond het een goed idee.. pak de Honda Firestorm 1000 maar. ( ik:
![]()
)
Altijd leuk een ritje op een vreemde motor.
Dus ik naar Motoport, op een opgelapte ex circuitmotor met een groene plaat achterop.
![]()
Even 20 kilometer door de bebouwde kom, en nog 30 snelweg kilometers.
De vuurstorm reed heerlijk, rotondes dikke pret, stuurt niet zo log en nerveus als de TL.
Echt een heerlijk gooi en smijtfietsje, veel vertrouwen aan de voorkant, voorwiel gaat als op rails.
Bij Motoport vroegen ze nog of ik ook olie wilde. Nee dus.
Buiten stond de Yamaha MT-03 buiten, toch een heel leuk ding om te zien.
![]()
Vond hem op de motorbeurs laatst niet heel bijzonder zitten, net ff te klein.
Maar misschien leuk als derde fiets.
Op de snelweg nog wat doordraaiers gepakt, ergens nog buitenom over de uitvoegstrook, want de beide rijbanen waren bezet door auto's en vrachtverkeer, en de motor schreeuwde gewoon om het maken van boggies.
Heerlijk gereden op dat ding, deed mij terugdenken aan de proefritmeet bij Arie Molenaar op de CBR600.
Gewoon opstappen, niet nadenken, en gaan. De motor zal niet protesteren, en doet probleemloos wat jij wil.
En dan te bedenken dat ik hem begin dit jaar bijna gekocht had
![]()
, het is namelijk de gele VTR van de foto die ik toen maakte.
![]()
Na het monteren van het oliefilter hoefde ik maar 25 euro neer te leggen voor de beurt.
Dat is nog eens goedkoop onderhoud, en voorlopig kan ik er dit seizoen weer tegen.
(maar ik vind 3 maanden of max 5.000 km wel weer goed voor de volgende oliebeurt
![]()
)
Het was inmiddels al laat in de middag geworden, maar ik ben toch nog even wat dijkjes wezen pakken.
![]()
Het motorblok van de TLR voelt veel spannender aan dan die van de VTR, veel meer leven.
Sturen blijft nog even een avontuur, al is het wel een stuk beter dan vanochtend toen de bandenspanning achter dus een hele bar te weinig bleek. Daar heb ik dus ook die meeting mee gereden.
Rotondes waren ook al een stuk speelser geworden, maar een TLR blijft een berijder met geduld en visie verlangen.
Maakt het rijden een stuk spannender allemaal.
Op dit dijkje stond ik ooit met PatrickM alias Didiot een CR500 aan te trappen met een verzopen bougie.
2 uur lang ben ik daar bezig geweest
![]()
, en uiteindelijk moest ik een deel naar huis lopen.
![]()
Letterlijk the middle of nowhere.
Onderweg kwam ik nog een natuurgebiedje tegen, waar ik over het fietspad in ben gereden, hopende op een beetje aparte fotoplekjes.
![]()
Helaas....
![]()
Ik ben maar niet over die wildroosters gereden, de spijlen stonden een beetje erg ver uit elkaar.
![]()
Na de laatste foto snel naar huis voordat ik gespot werd door een beheerder.
Zelda was aan de deur geweest, en had het briefje die ik bij de bel had geplakt uit pure woede ook maar door de brievenbus gegooid.. oeps die had ik willen verwijderen na het douchen.
Morgen de uitlaat van de Fiero maar op het postkantoor ophalen.
wat zal ze met die grote en zware doos hebben lopen slepen.
En nu avondeten maken.