beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef NPower het volgende:
Lijkt mij meest nutteloze uitvinding dit jaar.... Thee is sowieso voor 1 kopje al zo gemaakt, en dan kan ik zelf de sterkte van mijn smaak bepalen. Ook zijn T-pads een stuk duurder, en een gejat idee (las ik in NHD)
die had ik ook gehaald op de huishoudbeurs,wel lekker de cappagino alleen ik doe voor 1 pad op het knopje drukken voor 2 kopjes anders vind ik hem wat te sterkt en heb je niet zo veel en op de voor 2 kopjes heb je een flinke beker en niet zo sterk meerquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Deze heb ik gisteren geprobeerd (Capuccino van Nescafe). Vond hem erg goed smaken. Ze hebben inderdaad 4 smaken: Capuccino, Capuccino decaf, Choco Cafe en nog eentje maar die ben ik vergeten.
Bij die rooibos heb ik geen last van schuim, bij de earl grey wel. Hoe kan het dan dat het koud was? Ik heb er namelijk zelf geen last van.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:41 schreef kabouter.muts het volgende:
Heb hem vandaag op mijn werk mogen proeven.
Die rooibos met bloedsinasappel.
Niet vies, echt niet! maar wel een beetje te koud. Ik kreeg er een pietsje schuim op net als bij ongelookt water. Smaak was wat flauw maar daar houden geloof ik de meeste mensen wel van.
Die andere is Latté. Heb het wel gekocht maar nog niet geprobeerd. Wel inmiddels de Capuccino en Choco geprobeerd. Capuccino vind ik lekker, Choco vind ik niet zo maar dat had ik kunnen weten want ik ben niet zo gek op chocosmaak in mijn koffie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Deze heb ik gisteren geprobeerd (Capuccino van Nescafe). Vond hem erg goed smaken. Ze hebben inderdaad 4 smaken: Capuccino, Capuccino decaf, Choco Cafe en nog eentje maar die ben ik vergeten.
cappagino?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:07 schreef glossy het volgende:
[..]
die had ik ook gehaald op de huishoudbeurs,wel lekker de cappagino alleen ik doe voor 1 pad op het knopje drukken voor 2 kopjes anders vind ik hem wat te sterkt en heb je niet zo veel en op de voor 2 kopjes heb je een flinke beker en niet zo sterk meer
Dat maakt de meesten niet uit hier, zo te lezen.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:33 schreef GREENSKiN het volgende:
Jammer dat Pickwick thee niet te zuipen is.
Wordt het denk ik tijd om je apparaat te ontkalken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de earl grey en de rooibos geprobeerd,
De thee was blind, en er komen van die kalkschilfers op het water. Smaak was op zich niet echt slecht, je kan het drinken.
Niet te vergelijken met een goede pot thee, maar het kan een stuk beroerder.
heb geen senseo, was bij vrienden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Wordt het denk ik tijd om je apparaat te ontkalken.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heb geen senseo, was bij vrienden.
Die heb ik nu ook. Met sopquote:Op maandag 27 maart 2006 11:48 schreef Koningin het volgende:
Ik heb nu alle smaken in huis, vind ze heerlijk. Die Lemon en Lime is heerlijk als je dorst hebt
Je kunt hem toch uit elkaar schroeven, de onderkant zit alleen met een bajonetsluiting op de padhouder vast. En dan onder de hete kraan houden misschien?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
er is koffie gezet met mijn theepad houder
zou hij met een paar keer doorspoelen weer clean zijn..?
Onder de kraan houden is denk ik al voldoende.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Idd even onderkantje erafhalen en hem in de afwasmachine gooien.
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE patsquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:42 schreef moussy het volgende:
Bij de marskramer lagen al nep-houdertjes voor 1,99
Pure azijn doe ik het meestalquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
pure azijn, of verdund met water bluezz?
Die had ik gehaald, maar ik vind de "echte" thee lekerder. En de padhouder(van senseo zeg maar) is wat beter.. steviger enzo..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef glossy het volgende:
[..]
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE pats
Ik heb ook een quooker, lekker makkelijk kokend water uit de kraan. Je kunt de theepadjes ook gewoon in een kop doen en dan kokend water erbij. Ik vind ze dan lekkerder dan uit de senseo.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een quookerdus deze noviteit laat ik aan mijn neus voorbij gaan.
![]()
Wat is dat allemaal voor onzinnig gedoe: mensen die normale theezakjes in een Senseo proppen, of andersom; mensen die een Senseo T-pad in een theekopje soppenquote:Op maandag 3 april 2006 12:04 schreef FlorianSchneider het volgende:
Ik heb ook een quooker, lekker makkelijk kokend water uit de kraan. Je kunt de theepadjes ook gewoon in een kop doen en dan kokend water erbij. Ik vind ze dan lekkerder dan uit de senseo.
Dat dacht ik dus ook, misschien is de senseo-markt wel wat ingekakt dat ze er daarom nu mee komen ipv weet ik veel hoe lang geleden. Ik verwacht bij de volgende inkakperiode wel chocolademelkpadjesquote:Op maandag 3 april 2006 12:04 schreef FlorianSchneider het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk is er bij het ontwikkelen van de senseo al rekening gehouden met thee.
Ow ja....die zelf-vul-houders.......met koffie vond ik het zwaar niet-okeej.....quote:Op maandag 3 april 2006 14:26 schreef Mickeys het volgende:
De houders zijn op... althans.. in een pakket met thee erbij. Zelfs de DE winkel kunnen ze niet aanslepen..
de nephouders bestaan al een jaar minimaal.. of je er nu koffie of losse thee indonderd... maar dus niet uit
Nou ik heb dat padjes ding meegenomen en die is dus gewoon zwaar klote, veel schuim op mijn thee en een koffiesmaak. Inmiddels ligt hij al in de zandbak van de kinderen, mijn zoon zag er een mooi roze schepje inquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef glossy het volgende:
[..]
die liggen bij de vomar ook want die verkoopt andere thee pats t4u of zo iets heet het en daar heb je ook die pathouders voor nodig omdat die groter zijn dan de DE pats
ik spoel altijd eerst me senseo apparaat goed door als er koffie mee is gezet want anders smaakt het idd naar koffie.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:09 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou ik heb dat padjes ding meegenomen en die is dus gewoon zwaar klote, veel schuim op mijn thee en een koffiesmaak. Inmiddels ligt hij al in de zandbak van de kinderen, mijn zoon zag er een mooi roze schepje inDe thee vind ik weer wél véél lekkerder, maar dan wel vanuit de officiële houder, past prima hoor
Waarom heb ik dan geen schuim bij de rooibos variant, maar wel bij de earl grey.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:21 schreef glossy het volgende:
als je je senseo voor het thee zetten niet goed door laat spoelen zonder padhouder komt er degelijk wel een schuimlaag op je thee en smaakt het ook naar koffie.
ik drink bijna geen koffie dus ik proef het direct
hij doe hem geregeld in de vaat wasser voor al als er net koffie mee is gezet,ik drink amper koffie dus dan proef je degelijk wel de koffie smaak (en ben niet de enige die dat al was opgemerkt)quote:Op donderdag 6 april 2006 11:37 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan geen schuim bij de rooibos variant, maar wel bij de earl grey.
En trouwens ik spoel helemaal niks door, ik gebruik het direct na de koffie, wel even laten uitlekken, maar verders geen bijzondere handelingen. En toch geen koffiesmaak.
Misschien moeten de mensen die hier last van hebben, hun aparaat sowieso wat vaker schoonmaken. En regelmatig ontkalken.
waarom hebben ze dat nou nooit eerder bedachtquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef Liejannuh het volgende:
Ik blijf het een geweldige uitvinding vinden!
Thee die niet naar koffie smaakt!
Met een snelle waterkoker zet je binnen no-time een hoeveelheid thee waar de Senseo een half uur op staat te rochelen, en die smaakt dan nog eens beter ook omdat je dan échte thee kunt gebruiken. Om over de kosten nog maar te zwijgen. Werkelijk, ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo graag laten oplichten...quote:Op vrijdag 7 april 2006 02:18 schreef GREENSKiN het volgende:
Hàndig he? Die T-Pads? Bespaart zoveel tijd!
Vind inderdaad de T wel sterk gooi het eerste kopje vaak weg :S en uiteindelijk haal ik een paar kopjes T uit 1 pad en dan valt het wel weer mee!quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:44 schreef Green_eye het volgende:
Het is wel een leuk idee, en smaakt idd niet naar koffie. Maar je kunt de sterkte niet regelen, dat is wel een nadeel.
Hoe moet je dat eigenlijk doen? Je Senseo doorspoelen? Die van ons is 2de hands dus zit geen handleiding bij.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef glossy het volgende:
[..]
ik spoel altijd eerst me senseo apparaat goed door als er koffie mee is gezet want anders smaakt het idd naar koffie.
Hoe kan het nou naar koffie smaken als je bijna geen koffie drinkt?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:21 schreef glossy het volgende:
als je je senseo voor het thee zetten niet goed door laat spoelen zonder padhouder komt er degelijk wel een schuimlaag op je thee en smaakt het ook naar koffie.
ik drink bijna geen koffie dus ik proef het direct
Ik snap het ook niet, thee zetten is zoooo simpel..quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:56 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Met een snelle waterkoker zet je binnen no-time een hoeveelheid thee waar de Senseo een half uur op staat te rochelen, en die smaakt dan nog eens beter ook omdat je dan échte thee kunt gebruiken. Om over de kosten nog maar te zwijgen. Werkelijk, ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo graag laten oplichten...
Misschien gebruikt iemand anders binnen haar huishouden de Senseo wél voor koffie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe kan het nou naar koffie smaken als je bijna geen koffie drinkt?
* Isabeau heeft net tegelijk 1 kop thee met de waterkoker en 1 kop koffie met de senseo gezet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het ook niet, thee zetten is zoooo simpel..
gewoon pathouder er uit halen de klep dicht kopje er onder zetten en er water door heen laten spoelen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe moet je dat eigenlijk doen? Je Senseo doorspoelen? Die van ons is 2de hands dus zit geen handleiding bij.
Moet je hem dan vol met water doen en dan op de 2 knopjes (1 en 2 kops) tegelijk indrukken?
Voor het doorspoelen van de Senseo moet je hem helemaal vol doen met water en er een grote bak onder zetten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:25 schreef glossy het volgende:
[..]
gewoon pathouder er uit halen de klep dicht kopje er onder zetten en er water door heen laten spoelen.
en hoe mijn senseo naar koffie kan samekn terwijl ik amper koffie drink nou krijg nog wel is visite he die koffie drinken
en WEL de houder er in laten zitten.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Angel_1983 het volgende:
[..]
Voor het doorspoelen van de Senseo moet je hem helemaal vol doen met water en er een grote bak onder zetten.
Je druk op het knopje voor 1 kopje en tegelijktijdig op het knopje voor 2 kopjes, hij spoelt dan het hele resevoir in 1x leeg en je Senseo is doorgespoeld.
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb het geprobeerd, maar ga weer lekker ouderwets terug naar mijn waterkoker, en mijn veel meer keuze theezakjes/losse theequote:Op zaterdag 22 april 2006 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau heeft net tegelijk 1 kop thee met de waterkoker en 1 kop koffie met de senseo gezet.
Tegelijk klaar, echt precies tegelijk klaar![]()
Alleen als ik thee met de senseo had willen hebben dan had ik dus moeten wachten tot vriendlief's koffie klaar was. En met de senseo was meer werk.
Koffie met senseo: constateren dat er voldoende water is zodat dat weer tijd scheelt, op middelste knopje drukken, gebruikte koffiepad weggooien, houder even omspoelen, nieuwe koffiepad erin doen, kopje pakken, even wachten tot middelste lampje ophoudt te flikeren, op knopje voor 1 kopje drukken, even wachten, koffie klaar
Thee zetten: beetje water in waterkoker, aanzetten, kopje pakken + theezakje, wachten tot water kookt, water opgieten, even wachten, thee klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |