hoe spreek je dat uit?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:27 schreef Koentje3 het volgende:
Zoals:![]()
![]()
Dat wou ik net ook te (
) zeggen
Doe maar niet...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:29 schreef pekel het volgende:
Mijn hele school praat Drents.
Moet ik nu een topic openen?
dat overdreven branbants toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:27 schreef Koentje3 het volgende:
![]()
Dat wou ik net ook te (
) zeggen
Komt hullie pa ook nog?
Dat heb ik nou al de ganse dag![]()
:R
![]()
ireen worst topicquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:28 schreef THeeF het volgende:
Kei gaaf topic dit..
jah ik vonnut wel kei goe gaan hè, ik zo kei hard scháátse pff...was wel zwáár. En moe da ik was jonge, da gelofde nie...kei en kei moe...ik dacht da ik om zou vallequote:
Argh puur brabants... brrrrrrrrrrrquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:37 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
jah ik vonnut wel kei goe gaan hè, ik zo kei hard scháátse pff...was wel zwáár. En moe da ik was jonge, da gelofde nie...kei en kei moe...ik dacht da ik om zou valle
dat doen ze op TV Drenthe nou ook altijdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:29 schreef pekel het volgende:
ik denk heel cynisch dat je mss wel in emmen kan wonen.. kijk ik in je profiel.. woon je ook nog echt in emmen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:29 schreef pekel het volgende:
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:55 schreef Kornovichvb het volgende:
[..]
ik denk heel cynisch dat je mss wel in emmen kan wonen.. kijk ik in je profiel.. woon je ook nog echt in emmen!
Nou, een schande zeg!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:55 schreef Kornovichvb het volgende:
[..]
ik denk heel cynisch dat je mss wel in emmen kan wonen.. kijk ik in je profiel.. woon je ook nog echt in emmen!
dus je had het met een boerinquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:42 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
nogal![]()
vandaar mijn geklaag![]()
mijn ex zei dat altijd....
![]()
hier nog enequote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:55 schreef Kornovichvb het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:50 schreef Marruk het volgende:
ie mut oe gewoon nie zo oanstell'n. Kiek, ik kan mien ieg'n primoa in drenths redd'n, acherhoeks verstiet mie ook nog we. En a'k op disn manier lul teeg'n duutsers verstiet ze mien eig'n beter dan wanneer de gemiddelde nederlandr duuts giet proat'n.
swaaaquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:29 schreef Maikuuul het volgende:
Ganse dag pwnt de shit jeweets
JUIST!!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:25 schreef densmee het volgende:
hullie zullie gullie hullie zullie gullie hullie zullie gullie hullie zullie gullie hullie zullie gullie hullie zullie gullie
en het is niet boers accent maar brabants accent
EN BRABANDERS ZIJN STOER![]()
"Dat soort mensen"?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:31 schreef Salvad0R het volgende:
Dat soort mensen hebben gewoon beetje kleine wereld. Niets mis mee though . Zou zelf alleen nooit zo kunnen leven .
Ik leid eigenlijk een beetje een dubbelleven. Woon, werk en leef in de stad maar ben regelmatig bij mijn ouders op de boerderij. Ik heb hier vrienden en in het dorp van mijn ouders ook. De mensen in het dorp komen inderdaad allemaal in de plaatselijke kroeg, hebben een vaste vriendengroep en voetballen bij de plaatselijke voetbalvereniging. Hetzelfde zie ik in de stad. Iedereen gaat naar dezelfde kroeg, dezelfde mensen trekken naar elkaar toe en op zondag naar de zelfde sportschool.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:31 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze op vakantie gaan, gaan ze naar lokale camping, ze zitten op lokale voetbalclub en hebben lokale vrienden.
aldus hillbillquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:37 schreef hilliebillie het volgende:
ollie'n ollie d'n ollie'n ok?
en als ollie d'n ollie olliet,
hoe ollie'n ollie d'n ollie'n dan?
wè smèren um..
alleen getypt is ie minder leuk als dat je um zegt..
Ik bedoel maar!!!!!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:59 schreef FreaCk het volgende:
PWNED WUHAUAHAUH HAXXX0RRRx10..
Hier heb ik als Brabander echt nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:27 schreef Koentje3 het volgende:
![]()
Dat wou ik net ook te (
) zeggen
ik ook nietquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hier heb ik als Brabander echt nog nooit van gehoord
hehe *sigh* EINDELIJK ! iemand die wakker wordt en het met mij eens is dat boeren kut praten met dat irritante boerse accentjequote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:27 schreef Koentje3 het volgende:
![]()
Dat wou ik net ook te (
) zeggen
Komt hullie pa ook nog?
Dat heb ik nou al de ganse dag![]()
:R
![]()
En u bent zeker een of andere kakker uit de rand stad?quote:[b]hehe *sigh* EINDELIJK ! iemand die wakker wordt en het met mij eens is dat boeren kut praten met dat irritante boerse accentje![]()
Juist niet! Bij TV Drenthe werken juist heel veel Westerlingen, er wordt alleen maar Hooghaarlems geluld. En als ze toch Drents proberen te lullen, dan klinkt het net als Gronings. Kiek maor es noar Huusmeester Ton, die lult allennig Grönnings, ipv Drents. Dikke nep-Drent, donder maar mooi op naar Groni ngen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:40 schreef TruckingOtto het volgende:
[..]
dat doen ze op TV Drenthe nou ook altijd![]()
Ons mam en houdoe gebruik ik ook vaak, maar dat is het dan wel zo ongeveer. Ik stoor me d'r niet aan, ben er mee opgegroeid, en mijn oma wil ook nog wel eens zo pratenquote:Op maandag 20 maart 2006 10:04 schreef MrBean het volgende:
ons mam
...dan hoor ik liever een dialect...quote:Op maandag 20 maart 2006 09:02 schreef densmee het volgende:
je hoort hier in brabant ook niemand meer zeggen ons mom voor moeder of namen voor gereedschappen worden ook steeds minder als je in de winkel vraagt naar een griesel dan beginnen ze ook te laggen en bij een spieker wete ze al helemaal niet meer wa het is maar dit wou ik efkes zeggu
Hier hoor ik altijd zeggen ons pap en ons mamquote:Op maandag 20 maart 2006 09:02 schreef densmee het volgende:
je hoort hier in brabant ook niemand meer zeggen ons mom voor moeder of namen voor gereedschappen worden ook steeds minder als je in de winkel vraagt naar een griesel dan beginnen ze ook te laggen en bij een spieker wete ze al helemaal niet meer wa het is maar dit wou ik efkes zeggu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |